De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Op de werkbank (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   Mercedes 300 SL Gull Wing - 1954 - Monogram - 1/12 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10387)

Dominique 03-02-2006 10:09

5 Attachment(s)
Zoals beloofd: een update op het verhaal van de benzineleidingen.
De pomp zit op zijn (haar) plaats. De leidingen heb ik voor zover dat nu gaat en het wat werkbaar blijft in de volgende stappen aangebracht. Volgende stap: de ophanging aan de achterkant verder afwerken. Daarna kan de batterij bekabeld worden en kan de bekabeling voor de achterlichten ook worden gelegd.
Updates soon!

Sennake 03-02-2006 10:26

Ik weet NU al wie op het einde van dit jaar "the best of show" wordt op de IPMS nationals... ;)

Dominique 03-02-2006 12:38

Ja, ik ook. Ne Belg met ne Toleman :D

Nismo 03-02-2006 22:39

Quote:

Originally Posted by Sennake
Ik weet NU al wie op het einde van dit jaar "the best of show" wordt op de IPMS nationals... ;)

Quote:

Originally Posted by Dominique

Het zal een gedeelde eerste plaats worden, denk ik !

:applaus: Dit noem ik geen modelbouw, maar MODELBOUWKUNST :applaus:

Grtzzzzzzz Nismo :worship:

Guido 03-02-2006 23:42

Quote:

Originally Posted by Sennake

Dan toch maar enkel als hij het chassis bloot laat en er een compleet gebouwde naast zet. Ik vrees dat er anders niet veel meer zichtbaar, en dus te appreciëren valt, van het chassis.

Quote:

Ook hier zal het nog maar de vraag zijn of de jury voldoende op de hoogte zal zijn van de kit en wat er allemaal zoal aan veranderd is.

Quote:

Originally Posted by Nismo
:applaus: Dit noem ik geen modelbouw, maar MODELBOUWKUNST :applaus:

Grtzzzzzzz Nismo :worship:

Het is zeker heel mooi en zeker vakmanschap van de bovenste plank en met een hoofdletter V, maar kunst is het niet. ;)

Sjiek jong Dominique!!

Dominique 19-02-2006 19:15

4 Attachment(s)
Juicht, plekkers op de Paddock: het eerste kit-onderdeel is aan het chassis bevestigd !!
Het gaat hem over de achterbrug die (laten we niet breken met de traditie hier) een beetje werd "aangepast". Het onderdeel kreeg wat bouten en moeren aangemeten om er een beetje presentabel uit te zien, en de bevestiging aan het chassis werd ook een beetje gedetailleerd. Ik heb het onderdeel ook een beetje "gewashed", maar ik vraag me af of niet heb overdreven hierin.

Verder heb ik ook ontdekt dat ik de "master cylinder" (hoe noem je zoiets in het nederlands) te hoog had gemonteerd. Ik heb dat dus gecorrigeerd (laatste foto).

Dominique 19-02-2006 19:21

5 Attachment(s)
Verder heb ik de veerpoten gebouwd. Ik heb een mouw gemaakt om de veersteun aan te monteren. Dat is een stukje alu-buis dat werd gepolijsd met de Dremel. Daarrond komt dan een veer van tindraad, en een kapje om alles vast te zetten.
Een tweede veerpomp werd ook van gepolijste alu-buis gemaakt, en van de nodige bevestigingsringen voorzien.
Met heel veel prutswerk ben ik er dan uiteindelijk in geslaagd om alles te monteren. Dit is het resultaat:

Dominique 19-02-2006 19:23

3 Attachment(s)
en nog een paar:

Sennake 19-02-2006 20:57

Ik val in herhaling, ik weet het, maar ik ben maar eens .................................................. ..................... (sprakeloos dus)

Nismo 19-02-2006 21:57

:drewl: :drewl: :drewl:

Grtzzzzzzz Nismo :gas:

MFahrer 20-02-2006 08:22

Ongeloofelijk gewoon...

HHugo 20-02-2006 21:25

Quote:

Juicht, plekkers op de Paddock: het eerste kit-onderdeel is aan het chassis bevestigd !!

Laat dat woord kit maar achterwege: dit is gewoon een scratch-build met een paar 'donor'-onderdeeltjes. Echt heel knap gedaan allemaal!

Dominique 29-03-2006 21:06

5 Attachment(s)
Hoog tijd om nog eens een update te posten: ik vond mijn thread al niet meer terug. Het is immers al meer dan een maand geleden dat er nog eens wat nieuws was over deze Beier.
Wel hier is het dan: DE MOTOR ZIT ER IN (allee provisoir dan toch)
Ik heb het klaar gekregen om aan de rechterkant wat koelvloeistofslangen aan te brengen. De dikke slang die nu nogal parmantig naar voren steekt moet later aan de radiator worden bevestigd. Dat is eigenlijk gewoon electriciteitsdraad. Dus die kan in de gewenste plooiing gezet worden.

Verder zitten de belangrijkste motorsteunen ook op hun plaats. Er zit er eentje op de middenbalk van het chassis om de behuizing van de versnellingsbak te ondersteunen, en twee aan de zijkanten van de motor. Verder moeten er nog een paar stangen worden aangebracht aan de linkerkant van het blok. Die moeten dienen om het hele gekantelde gewicht van het motorblok op zijn plaats te houden.
Enfin, hij zit nog niet vast, maar het scheelt niet veel, en het ziet er naar uit dat het allemaal een beetje past.
Ik wilde het jullie niet onthouden. Enjoy!

Dominique 29-03-2006 21:07

1 Attachment(s)
En nog een algemeen bovenaanzichtje:
(waarom heb ik altijd 1 foto méér dan hetgeen je in 1 post kan uploaden??)

Dragonfly 29-03-2006 22:31

Dat ziet er al super uit .

All times are GMT +2. The time now is 14:05.