Quote:
Originally Posted by afond
die onzin komt van de organisatie.... blijkbaar is vorig jaar toch iemand door zo'n spoiler geraakt.... dat neemt natuurlijk niet weg dat je als een gek uit de pit mag wegstormen... denk dat die 2 strepen er volgend jaar nog staan voor box 36
|
De wielspin bij het wegrijden mag dan spectaculair geleken hebben, het is niet specifiek aan Kumpen. Ik verdedig niemand en val niemand aan maar het gebeurd wel meer dat een piloot met een iets te hoog adrenalinegehalte de stand verlaat en de banden "goed opwarmt" bij het vertrek.
Op zichzelf geen probleem, zolang dit gecontroleerd gebeurd en er geen ongevallen gebeuren.
Dat "wegspringen" mag je niet overdrijven. In dit geval moesten wel degelijk enkele mensen dringend opzij, maar dat lag meer aan de entourage van GLPK dan aan de piloot. Het ging hem dan ook om vitale seconden. Trouwens, iedereen is verantwoordelijk voorzichzelf in de pitlane en moet zijn verstand gebruiken waar hij gaat/staat. Als je dan in de rijlijn van een vertrekkende piloot gaat staan, vraag ik me af wie de gek is.... Als alle mensen die niet in de pitlane thuishoorden nu eens weg zouden blijven moesten die alvast niet "wegspringen". Maar dat is een ander verhaal....
|