De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   LMES / Le Mans '05: Nieuwtjes en andere weetjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9428)

fish88 27-04-2005 17:52

ja er zijn nog een paar zyteks en een paar lister storms die op de lijst willen :( (denk ik)

Mark 09-05-2005 20:28

Wellicht weer twee wagens minder...................

Quote:

Jon Field, who opened and then abruptly closed the Banana Joe's and Margarita Mama's nightclubs in the Denver Pavilions, was indicted Thursday on embezzlement charges.

Specifically, the Denver grand jury accused Field of using some of the money for his home and an expensive passion: sports-car racing.
http://www.denverpost.com/business/ci_2714463
Kan dus gevolgen hebben voor deze twee wagens:
32 * INTERSPORT RACING USA LMP2 LOLA AER 1995T
33 * INTERSPORT RACING USA LMP2 COURAGE JUDD 3397A

FIRE 09-05-2005 20:33

Quote:

Originally Posted by Mark

Ik had het ook gelezen, is eens een keer iets anders dan drugssmokkel. ;)

Mark 19-05-2005 23:42

Quote:

Peter Baert naar Eurosport

Zo gaat Eurosport binnen een maand bijna 8 uur live uitzenden van de 24 Uren van Le Mans. Hartstikke heerlijke momenten voor een commentator."
"We zijn met zijn vieren binnen de autosport-ploeg en ik ben de enige Vlaming.

www.pitstop.tv
Yes, prachtig............hopelijk op eurosport 1. Als dat het geval is dan is het zwaai zwaai naar de 12 uur BTCS in Spa ;)

JPMontoya 20-05-2005 00:00

dat ze eurosport maar eens terug op de kabel zetten !

@Peter Baert wordt FIA GT blijvend verder uitgezonder op de site van Eurosport?

FIRE 20-05-2005 18:00

Quote:

Yes, prachtig............hopelijk op eurosport 1. Als dat het geval is dan is het zwaai zwaai naar de 12 uur BTCS in Spa ;)

Ik ben bang dat het vooral Eurosport 2 is met om de paar uur een kwartiertje op Eurosport 1. :(
Hoop dat Eurosport zo slim is om gewoon een live-stream van 24-uur uit te zenden via internet, dus net zoals bij FIA GT/WTCC.

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
dat ze eurosport maar eens terug op de kabel zetten !

@Peter Baert wordt FIA GT blijvend verder uitgezonder op de site van Eurosport?

Ik denk het wel, vorig seizoen hebben ze dat namelijk ook al gedaan (overigens toen in een zeer slechte kwaliteit).

Mark 21-05-2005 01:43

Quote:

hmmmmmmm, Jon Field is aanwezig op de vrije trainingen in Mid-Ohio voor de ALMS. Een storm in een glas water???????????

vandijk 21-05-2005 10:48

Quote:

hmmmmmmm, Jon Field is aanwezig op de vrije trainingen in Mid-Ohio voor de ALMS. Een storm in een glas water???????????

Voor de testdagen over twee weken hebben ze voor beide wagens nog steeds niet officieel aan de ACO doorgegeven wat de rijders zullen zijn...

Net als Spyker, Noel de Bello en JMB overigens.

Mark 21-05-2005 12:20

We zullen nooit een MC12 zien op Le Mans volgens een verklaring van Claudio Berro (Chef Maserati Sport) in de Autosport van 19-05-05. Het programma om een Le Mans spec. MC12 te ontwikkelen is stopgezet wegen te hoge kosten. Ze overwegen wel om een GT2 versie te ontwikkelen van het model waarme ze racen in de Trofeo-cup.

Meer dan zeven MC12's zullen er niet gebwoud worden. Op dit moment leggen ze de laatste hand aan het zevende chassis. 5 wagens weet ik te vinden......, 2 voor JMB, 2 voor Bartels en eentje voor het Italiaanse Racing Box. Waar o waar is dat 6de chassis?

Een pagina verderop begint Berro te zeuren dat er iets moet worden gedaan aan de dominantie van de AM DBR9, voor de 24 uur van Spa zouden alle wagens op een gelijk nivo moeten zitten. Referentie is volgens hem de Ferrari 550, de kampioenswagen van 2004............toch sterk dat die Berro begint te zeuren. Wie is er begonnen met ontwikkelen van een wagen die niet helemaal de geest van het reglement volgt?

Raceboy 21-05-2005 12:29

Quote:

Waar o waar is dat 6de chassis?
Maserati Corse?

Peter Baert 21-05-2005 16:44

Quote:

Originally Posted by FIRE
Ik ben bang dat het vooral Eurosport 2 is met om de paar uur een kwartiertje op Eurosport 1. :(
Hoop dat Eurosport zo slim is om gewoon een live-stream van 24-uur uit te zenden via internet, dus net zoals bij FIA GT/WTCC.

Ik denk het wel, vorig seizoen hebben ze dat namelijk ook al gedaan (overigens toen in een zeer slechte kwaliteit).

@ FIRE

Als ik in een quote zeg dat Eurosport bijna 8 uur van de 24 Uren van Le Mans (de race zelf) live gaat uitzenden, dan klopt dat ook en dan hoeft dat niet in twijfel getrokken te worden. En nee niet op Eurosport 2, maar op Eurosport.

Hier is het voorlopige zendschema:

zat 18 juni

09:00 - 09:45 warm up
09:45 - 10:00
10:00 - 10:15 (opgenomen reportage)
10:15 - 11:15 Legends
15:30 - 17:30
21:00 - 22:30

zon 19 juni

08:30 - 10:00
12:00 - 13:00
14:45 - 16:15

Alles LIVE, behalve die ene opgenomen reportage.
Dus ALLES op Eurosport.

Wat de live stream via eurosport.com betreft. Uiteraard is de kwaliteit nu beter dan een jaar geleden. De technologie in die sector evolueert enorm snel, zodat de kwaliteit almaar beter wordt. De live streams van WTCC of FIA GT zijn in goeie kwaliteit zelfs full screen te bekijken.

Mark 21-05-2005 17:25

Quote:

Originally Posted by raceboy
Maserati Corse?

idd, die wagen zien we terug in de American Le Mans serie.

M.b.t. Eurosport en Le Mans :worship:

FIRE 21-05-2005 17:54

Quote:

Originally Posted by Peter Baert
@ FIRE

Als ik in een quote zeg dat Eurosport bijna 8 uur van de 24 Uren van Le Mans (de race zelf) live gaat uitzenden, dan klopt dat ook en dan hoeft dat niet in twijfel getrokken te worden. En nee niet op Eurosport 2, maar op Eurosport.

Ik twijfelde er niet aan dat Eurosport veel (live) aandacht aan LM zou besteden, echter ik was alleen bang dat dat vooral op Eurosport 2 zou zijn. Dit 2e kanaal kan ik niet ontvangen.

Quote:

Wat de live stream via eurosport.com betreft. Uiteraard is de kwaliteit nu beter dan een jaar geleden. De technologie in die sector evolueert enorm snel, zodat de kwaliteit almaar beter wordt. De live streams van WTCC of FIA GT zijn in goeie kwaliteit zelfs full screen te bekijken.

Maar dus geen live stream van Le Mans?

Peter Baert 21-05-2005 18:00

FIRE,

Je lijkt wel een journalist, je gaat altijd uit van het negatieve. :)

Le Mans is een race, waarop rechten staan. Ik weet niet of Eurosport de rechten voor TV én www heeft. Maar als ze de online-rechten hebben, dan kun je er van op aan dat Eurosport de volle 24 Uren live zal brengen in uitstekende stream-kwaliteit. Daarbij wel vertellen dat die kwaliteit afhangt van je verbinding, van de snelheid van je computer, misschien wel van het weer ... van veel dus. :) Maar normaal gezien is de kwaliteit prima.

Eurosport 2 is een nieuwe zender die een combinatie is van live-reportages en Eurosportnews. De zender zal meer en meer de klemtoon leggen op minder bekende sporten, vermoed ik. Als ik het goed begrepen heb, moet er voor betaald worden. En de zender zendt op dit moment enkel in het Engels uit. Niet in het Vlaams of Nederlands. ;)

FIRE 21-05-2005 18:07

Quote:

FIRE,

Je lijkt wel een journalist, je gaat altijd uit van het negatieve. :)

Dat heeft Eurosport aan zich zelf de danken.

FIRE 23-05-2005 13:58

Waarom zou het Franse team Del Bello "Netherlands" op de wagen hebben? Nederlandse coureur? Twee Franse coureurs zijn reeds bevestigd, de 3e coureur is nog niet bekend.

http://www.infoscourse.org/2005_Le_M...es/tinseau.jpg

http://www.infoscourse.org/2005_Le_M...ires/delb3.jpg

Bron: www.infoscourse.org

Mark 23-05-2005 17:30

Er staat ook BeLux op de splitter aan de voorzijde. Wellicht een multinational die elk land een beetje laat meebetalen? Uiteraard staan wij Nederlanders er weer groter op dan de rest. Net zoals bij de Europese gemeenschap betalen we het meeste en krijgen we het minste terug ;) :fight:

The Leader 24-05-2005 13:36

Ik heb mijn kaarten gisteren toegestuurd gekregen, wie gaat er hier nog van de paddock naar Le Mans en welke dag vertrekken jullie?

Wij vertrekken dinsdag al met de mobilhome.

Mr.Dallara 24-05-2005 15:53

Quote:

Originally Posted by The Leader
Ik heb mijn kaarten gisteren toegestuurd gekregen, wie gaat er hier nog van de paddock naar Le Mans en welke dag vertrekken jullie?

Wij vertrekken dinsdag al met de mobilhome.

Ik zal er ook zijn, vanaf vrijdag daar > in de thread van "Le Mans 2005 – praktische informatie en vragen" een lijstje (in wording) van wie er (waar) zal zijn...

Mark 24-05-2005 21:13

Nog meer "Hollands" nieuws............oops, sorry dit keer is het een Chinees ;) Volgens Autosport is GruppeM (oorspronkelijke basis Hongkong?) dichtbij een overeenkomst met Ho Pin Tung. De rest van het LMES zou ook op de agenda staan voor deze polder-Chinees ;)

fish88 25-05-2005 11:49

leuk toch. hij is het grootse chinese talent en dat bewijst hij dit seizoen in de duitse f3. niet het beste kampioenschap maar toch goed van hem dat hij eerste staat

FIRE 25-05-2005 19:53

Quote:

Nog meer "Hollands" nieuws............oops, sorry dit keer is het een Chinees ;) Volgens Autosport is GruppeM (oorspronkelijke basis Hongkong?) dichtbij een overeenkomst met Ho Pin Tung. De rest van het LMES zou ook op de agenda staan voor deze polder-Chinees ;)

Is oud nieuws: http://www.planetlemans.com/index.ph...d=926&Itemid=2

Tung is geen supertalent, maar wel iemand die aardig kan sturen. Dankzij zijn Chinese nationaliteit kan hij nog best verkomen.

JPMontoya 27-05-2005 13:02

Belgian Vincent Vosse will be competing for the first time in a Care Racing supported Ferrari 550 Maranello when he re-joins Larbre Compétition for next month’s 24 Hours of Le Mans. He will be partnering Larbre regulars, Patrice Goueslard and Olivier Dupard in the nr.50 GT1 entry.

www.planetlemans.com

Mark 28-05-2005 20:59

Volgens een bericht uit de Autosport van 26-05-05 is Vanina Ickx bevestigd op de Dallara-Judd van Rollcentre door teambaas Martin Short voor de 24 uur van Le Mans. Van de T2M Porsche GT3-RS naar een proto is geen verkeerde promotie.......

fish88 30-05-2005 23:49

vandaag ja lammers in rtl autosport een oude dome was meegonomen in nieuwe kleuren. en ik zag best well wat grote sponsers zoals GMAC (zelfde als op de opel van fasseler)

The Interceptor 31-05-2005 16:28

Ben net nog eens naar de site van Le Mans gesurft, daar is de deelnemerslijst weer geupdate, zij het wel in een apart berichtje "dernière mise a jour"
Hierin staat o.a. de line-up voor Racing for Holland: J.Lammers – J.Bosch – E.Julian
Ook staat Vanina nu op de nr 18 van Rollcentre Racing.
En de line-up bij Champion is ook gewijzigd:
N° 2 – F.Biela – E.Pirro – A.McNish
N° 4 – JJ.Lehto – M.Werner – T.Kristensen

Maar dit kan niet helemaal kloppen, de nr 4 is die Franse Audi, zal wel typfout zijn, of is dat gewoon allemaal nonsens, de deelnemerslijst zelf is nog niet bijgewerkt met deze gegevens :rolleyes:

jpengelhardt 01-06-2005 09:39

Zwembad?

Hallo mede-Le-Mans-fans!

Dit jaar ga ik voor de 3e keer op rij naar HET race-evenement. Nou hoor ik al 2 jaar lang mensen praten over dat er ergens in de omgeveing een zwembad is.....maar waar???
Weet iemand dat? Want lijkt me een ultime oplossing om me te wassen ;)

Bart.Vandecavey 01-06-2005 09:45

Quote:

Originally Posted by jpengelhardt
Hallo mede-Le-Mans-fans!

Dit jaar ga ik voor de 3e keer op rij naar HET race-evenement. Nou hoor ik al 2 jaar lang mensen praten over dat er ergens in de omgeveing een zwembad is.....maar waar???
Weet iemand dat? Want lijkt me een ultime oplossing om me te wassen ;)

http://www.zandbak.net/2003/lemans/111.jpg

Het zwembad in Le Mans...

jpengelhardt 01-06-2005 10:35

Ja dat zou ook niet verkeerd zijn natuurlijk! :p

Sennake 01-06-2005 10:36

Lap, komt die foto wéér boven water :confused:

Die gaat forever op het internet blijven staan vrees ik...

Bart.Vandecavey 01-06-2005 11:02

Quote:

Originally Posted by Sennake
Lap, komt die foto wéér boven water :confused:

Die gaat forever op het internet blijven staan vrees ik...

Euhm jij staat er nog goed op Guy... Ik heb me er al bij neergelegd dat ik niet op een foto plek...

Jan 01-06-2005 12:24

Er is er tenminste toch nog ene die de indruk geeft te zwemmen :+

ICEMAN 02-06-2005 11:39

Toch al 4 Belgen aan de start. Al beter dan vorig jaar. :rolleyes:

De Belgen:

G-Force: Frank Hahn - Val Hillebrand
Rollcentre Racing: Vanina Ickx
Larbre Competition: Vincent Vosse

Zoeken nog een stuur:

Marc Goossens
Anthony Kumpen?

Thomaske 02-06-2005 19:02

RW Meldt dat Anthony Kumpen zal wel aanwezig zijn op Le Mans maar dan voor de PR van Corvette. Hij zegt dat er geen goed stoeltje meer vrij is.

Mvg

Martijn 04-06-2005 17:26

Het G-Force team is ondertussen de technische controle gepasseerd. De avonturen van onze Belgische trots in la Sarthe zijn te volgen via hun mediapartner RacingWorld.be.

fish88 04-06-2005 18:03

weet iemand een site met meer fotos van le mans vandaag?

Martijn 04-06-2005 20:54

ACO heeft deze reeksen ook nog vrijgegeven :).

fish88 05-06-2005 00:08

www.planetlemans.com staan mooie fotos .

Mr.Dallara 01-07-2005 11:49

net gelezen op italiaracing.net:

Quote:

Beppe Gabbiani torna sulla Lola-Dome di Jan Lammers

Il team Racing For Holland parteciperà alla 1000 km di Monza in programma questo fine settimana. Il titolare Jan Lammers sarà affiancato per l'occasione da Beppe Gabbiani e l'inossidabile compagno Felipe Ortiz. Entrambi sono al rientro in LMES dopo più di un anno. La squadra effettuerà con la sua Dome S101 motorizzata Judd una sessione di test pre gara sul circuito di Oschersleben.

M.a.w. dus lammers met Racing for holland Dome in de 1000km van Monza...? :)

Is dit met dezelfde wagen als die van Le Mans 2005? Precies met een nieuwe (evo?) motor? die ze gaan testen op Oschersleben....?

Italiaanse vertalers, doe jullie werk ;)

Bramzel 01-07-2005 15:21

Ik lees niks over een nieuwe motor, alleen maar het bekende nieuws dat Lammers en de twee italianen gaan rijden in Monza en voor die tijd nog een test gaan doen in Oschersleben.

All times are GMT +2. The time now is 19:30.