De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Le Mans / LMES '06: Nieuwtjes en andere weetjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11239)

Stranger 05-06-2006 01:32

Bijna iedereen (coureurs, pers, toeschouwers) schijnt de nieuwe pitexit maar niets te vinden. De enige die positief is...de FIA. En laat die dat nu eens beslissen.

Megane 05-06-2006 10:15

Quote:

Originally Posted by A.J.
weer bang dat ze iets van DSC gepikt hadden? :rolleyes:

Waarschijnlijk was die Joost daar helemaal alleen, en heeft HIJ alleen nieuws.
Met zo een dikke nek kan ook hij alleen maar langs het circuit staan. Misschien samen met ene P. B. :applaus:

PS bron: mezelf

strepper 05-06-2006 11:17

deze nacht terug thuis gekomen van le mans.
twee dagen 25 graden.
naar mijn gevoel zijn de audi's nog niet doorgegaan tegenover over pesca die de laatste 30 minuten om de 3 ronden ander banden kwamen halen.
maandag vertrek ik weer voor een week.
straks zal ik wat foto's proberen te posten.

FIRE 05-06-2006 13:48

Foto's van de #39 Chamberlain Lola crash

De tub is gelukking niet beschadigd.

Brecht 05-06-2006 14:28

Quote:

Originally Posted by FIRE
Foto's van de #39 Chamberlain Lola crash

De tub is gelukking niet beschadigd.

Wow, harde klapper.
Had de chamberlain Lola vorig jaar in Le-Mans ook geen crash tijdens de avondtrainingen ?

Renjupp 05-06-2006 15:14

Here A lot lot of Pictures from the Pretesting Le Mans.

http://www.endurance-fans.de/index.p...g2_itemId=8484

joost 05-06-2006 15:55

Quote:

Originally Posted by Megane
Met zo een dikke nek kan ook hij alleen maar langs het circuit staan. Misschien samen met ene P. B. :applaus:

Dank u wel voor het compliment, vooral om dat u het lef hebt omdat anoniem op een forum te posten en het niet persoonlijk komt vertellen. En ja ik was de enige Nederlandstalige Belg in de perszaal, klopt. Uit pure passie ben ik 5 uur naar Le Mans gereden en 5 uur terug (1100 kilometer a rato van 7,5 liter benzine/100 km) om nieuws in het Nederlands, opgesmukt met wat fotootjes, te brengen voor diegenen die van endurance houden in ons stukje van de wereld. Het is dan ook fijn dat mensen dat waarderen en meteen een stimulans om hier nog ooit iets te posten.
En dat ik dan nog durf vragen om indien mensen van een auteur iets posten, de bron te vermelden, dat is helemaal naast de schoenen lopen. Ik waardeer het trouwens dat zulke uitspraken op een forum kunnen, een forum is dacht ik een community met regels...
Beste Mégane, u bent een verrijking voor de autosport en voor de mensheid.

mvg,

Joost

Brecht 05-06-2006 16:20

Ik geef je in alles volkomen gelijk Joost, als je ziet dat op sommige nieuws site's in de Benelux gewoon identiek hetzelfde staat als op pitstop tv of racingworld, maar dan alleen met een andere fototje en de zinsbouw iets aangepast vraag ik me soms toch af waar dit gaat eindigen.

BTW Joost, ik lees je stukjes op pitstop tv heel graag. Goed en neutraal geschreven. Ik kijk uit naar de stukjes die je gaat schrijven over de race zelf, alhoewel ik ze pas na afloop zal lezen als ik terug ben van Le-Mans

M_K 05-06-2006 17:16

De beste stuurlui staan steeds aan wal J ;)

Belle 05-06-2006 17:49

Quote:

Originally Posted by Megane

Kom, laten we iedereen in zijn waarde laten. Tenslotte vind ik het niet meer dan logisch dat er naar bronnen worden gevraagd, kan mij best voorstellen dat er veel tijd gestoken wordt in het opstellen van de nieuwsberichten. Idem geldt voor foto's...

Ben alleszins blij dat er zoveel goede coverage is, want daardoor kunnen de thuisblijvers nog iets van de LeMans sfeer meepikken. :)

Mark 05-06-2006 18:25

Wat zijn de mensen toch maar aardig voor elkaar tijdens dit pinkster-weekend :rolleyes: Laten we het erop houden dat bepaalde mensen reacties oproepen met hun berichten op dit forum gezien hun bijdragen uit het verleden. Daar kan het "forumbeheer" helaas niets aan veranderen.

Dat diezelfde mensen in de afgelopen periode positief veranderd zijn, is wellicht nog niet bij iedereen doorgedrongen. Een slechte naam heb je zo te pakken, er vanaf komen duurt iets langer ;)

Fora zijn jungles :)

Kunnen we nu verder met Le Mans 2006? Over hoe saai of spannend Le Mans dit jaar gaat worden bijvoorbeeld? Heeft Audi verstoppertje gespeeld? Heeft Pescarolo wel de quali-snelheid om de Audi's te pakken maar niet de wedstrijdsnelheid? Gaan de de LMP2's weer massaal stuk?

FIRE 05-06-2006 18:29

Quote:

Originally Posted by Mark
Heeft Audi verstoppertje gespeeld? Heeft Pescarolo wel de quali-snelheid om de Audi's te pakken maar niet de wedstrijdsnelheid? Gaan de de LMP2's weer massaal stuk?

Ik denk inderdaad dat Audi nog niet het achterste van de tong heeft laten zien.

Bramzel 05-06-2006 18:41

Quote:

Originally Posted by FIRE
Ik denk inderdaad dat Audi nog niet het achterste van de tong heeft laten zien.

Al hebben ze het achterste laten zien en kan Pesca nog een sec sneller, dan nog is Pesca kansloos. Audi heeft uitgerekend dat ze 1 a 2 rondjes langer kunnen op een tank. Da's nogal een verschil lijkt me, en wil Pesca dat goedmaken dan zullen ze nog veel sneller moeten zijn.

smiley 05-06-2006 19:17

ik ben wel eens benieuwd of de r10's de 24h allebij probleemloos zullen uittrijden
in sebring stond er ook eentje aan de kant als ik me niet vergis..
zolang er maar weer zo een mooie strijd is in gt1 ben ik blij..

gwyllion 05-06-2006 23:57

Quote:

Originally Posted by smiley
ik ben wel eens benieuwd of de r10's de 24h allebij probleemloos zullen uittrijden
in sebring stond er ook eentje aan de kant als ik me niet vergis..

Jep, en de 2de bereikte de finish met een teruggeschroefde motor.

De motor en misschien de versnellingsbak zijn toch wel de Achilles spees van de hele R10. En ik denk dat de wagen een stuk moeilijker te besturen valt: 60% van het gewicht ligt achteraan, dus de wagen zal de neiging hebben om achteraan uit te breken bij het uitkomen van de bocht en het remmen moet een stuk minder leuk zijn met zo'n grote blok gewicht achter de piloot.

JPMontoya 06-06-2006 12:45

Er is heel wat te doen over de uitgang van de pitlane...

Heeft iemand daar wat foto's van hoe het veranderd is?

gwyllion 06-06-2006 13:27

Henri Pescarolo vond dat de tijden van Bouchut tegenvielen dit weekend en daarom wordt hij vervangen door Nicolas Minassian, die bij Creation door Jamie Campbell-Walter vervangen wordt.

Bouchut zit nu zonder zitje terwijl hij voor dit weekend nog voor Cirtek zou rijden :(

Belle 06-06-2006 13:51

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Henri Pescarolo vond dat de tijden van Bouchut tegenvielen dit weekend en daarom wordt hij vervangen door Nicolas Minassian, die bij Creation door Jamie Campbell-Walter vervangen wordt.

Bouchut zit nu zonder zitje terwijl hij voor dit weekend nog voor Cirtek zou rijden :(

Meen je dat?? Dat vind ik wel jammer voor Bouchut. En idd, hem hebben ze al vervangen bij Cirtek dus waar moet hij nu heen? :confused:

Viper GTS-R*** 06-06-2006 13:59

Quote:

Originally Posted by Belle
Meen je dat?? Dat vind ik wel jammer voor Bouchut. En idd, hem hebben ze al vervangen bij Cirtek dus waar moet hij nu heen? :confused:

Russian Age Racing had serieuse problemen met hun Ferrari 550 tijdens de testdag. Volgens mij hebben niet alle 3 piloten hun rondjes gereden. Stel dat er daardoor 1 van die piloten niet aan de start mag komen... laat je Bouchut rijden;) Vorig jaar reed hij ook al met de RAR Ferrari 550.

Belle 06-06-2006 14:10

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Russian Age Racing had serieuse problemen met hun Ferrari 550 tijdens de testdag. Volgens mij hebben niet alle 3 piloten hun rondjes gereden. Stel dat er daardoor 1 van die piloten niet aan de start mag komen... laat je Bouchut rijden;) Vorig jaar reed hij ook al met de RAR Ferrari 550.

Hmm...dan is er nog een kans dat hij alsnog daar terechtkomt.

Welke piloot is er dan niet aan zijn 10 rondjes gekomen? Heb nu ff geen tijd om op te zoeken. :)

gwyllion 06-06-2006 14:12

Quote:

Ik meen gelezen te hebben dat slechts 1 piloot (van team LNT) zijn rondjes niet gereden heeft. LNT hoopt een uitzondering van ACO te krijgen omdat ze de motor op de Panoz hebben moet vervangen...

Peter Baert 06-06-2006 14:31

Quote:

Originally Posted by Mark
Dat diezelfde mensen in de afgelopen periode positief veranderd zijn, is wellicht nog niet bij iedereen doorgedrongen. Een slechte naam heb je zo te pakken, er vanaf komen duurt iets langer ;)

Fora zijn jungles :)

Er slingert nogal wat ongedierte rond in jungles.
Ik ken daar een goeie remedie tegen.

:)

Belle 06-06-2006 15:00

Op de Matmut Porsche is er voor Bouchut ook geen plaats meer wellicht... Want dat zou wel ideaal zijn dan gezien zijn LMS-ervaring met de wagen...

Mark 06-06-2006 19:30

Quote:

Originally Posted by Peter Baert
Er slingert nogal wat ongedierte rond in jungles.
Ik ken daar een goeie remedie tegen.

:)

Ja, napalm :D Alhoewel guerilla-tactics in het verleden hun vruchten hebben afgeworpen ;)

Mark 06-06-2006 19:32

Quote:

Gisteren een FFord gespot met Russian Age Racing stickers. Zouden die ook al een jeugdafdeling hebben? Het was igg een spiksplinternieuwe wagen, ingezet door Svenson voor een Rus die het gaspedaal nog niet had gevonden ;)

Viper GTS-R*** 06-06-2006 19:55

Quote:

Hmm...dan is er nog een kans dat hij alsnog daar terechtkomt.

Welke piloot is er dan niet aan zijn 10 rondjes gekomen? Heb nu ff geen tijd om op te zoeken. :)

C.VANN (GBR), N.SMITH (GBR) en Tim SUGDEN (GBR) zijn de piloten van die RAR Ferrari 550. Ben ervan overtuigd dat ze niet alledrie hun 10 rondens hebben gereden. Ik 'denk' wel dat Tim Sugden vorig jaar LeMans heeft gereden. Van de andere twee ben ik niet zeker. Dus stel dat er 1 van de 3 niet voldoet aan de minimale kwalificatierondes kan Bochut inspringen..?

FIRE 06-06-2006 19:55

Quote:

Originally Posted by gwyllion

Ik hoop dat Bouchut zijn plek bij Cirtek terugkrijgt.

joost 06-06-2006 20:21

Quote:

C.VANN (GBR), N.SMITH (GBR) en Tim SUGDEN (GBR) zijn de piloten van die RAR Ferrari 550. Ben ervan overtuigd dat ze niet alledrie hun 10 rondens hebben gereden. Ik 'denk' wel dat Tim Sugden vorig jaar LeMans heeft gereden. Van de andere twee ben ik niet zeker. Dus stel dat er 1 van de 3 niet voldoet aan de minimale kwalificatierondes kan Bochut inspringen..?

Alle piloten van de 550 mogen sowieso starten. Nigen Smith reed en beëindigde Le Mans in 2004 met een Porsche van Thierry Perrier en Christian Vann deed het afgelopen jaar met een Courage. Tim Sudgen zat in 2004 op dezelfde Porsche als zijn huidige teammaat.
Bij mijn weten zijn er twee piloten niet startgerechtigd; één van de LNT-Panoz jongens en Angel Burgueno die de Chamberlain Lola LMP2 aardig toetakelde.
Tot hier de bijdrage van een 'dikke nek' :bye:

Joost

Viper GTS-R*** 06-06-2006 20:32

@ Joost: THX voor de verbetering van mijn verkeerde uitspraak ivm piloten van RAR Ferrari 550 ;) kende die twee piloten niet 'zo' goed daarmee...
Dan zal Bouchut maar moeten hopen op de vervanging van Piquet op de Cirtek DBR9??
Deze was niet 'zo' snel tijdens de testdag... moest ook niet, was vooral om die rondes af te leggen. Maar voor de race zou ik toch liever Bouchut inzetten dan Piquet...

Belle 06-06-2006 20:34

Ik vind trouwens dat ze Bouchut ook wel snel afschrijven. Ik bedoel, na jarenlang alleen maar met GT-wagens en andere gereden te hebben is het toch normaal dat je eerst wat moet wennen aan zo'n LMP1!? Volgens mij zijn er toch weinig piloten die voor de eerste keer in zo'n ding toptijden noteren.
Henri moet ook op voorhand geweten hebben dat Christophe eerst de nodige ervaring moest opdoen. Ik vind het toch een beetje raar...

Het zal afwachten zijn waar de man terechtkomt. En stiekem hopen dat ze hem terugnemen in Piquet z'n plaats. Maar ja, dan lappen ze hem ook weer hetzelfde in principe. :)

smiley 06-06-2006 20:37

een meschien stomme vraag maar is Cirtek Motorsport en russian age racing hetzelfde ??

joost 06-06-2006 20:41

Quote:

Deze was niet 'zo' snel tijdens de testdag... moest ook niet, was vooral om die rondes af te leggen. Maar voor de race zou ik toch liever Bouchut inzetten dan Piquet...

Wel Bouchut moest die ronden ook niet afleggen, hij reed ook al in Le Mans hè :cool:. Maar Pesca moet drie razendsnelle jongens hebben op die auto (op beide autootjes eigenlijk :gas: ) en met Minassian zal nog niet alles in kannen en kruiken geweest zijn tijdens testdag. Vandaar het zekere voor het onzekere en dus Bouchut - zoveel snelle Fransen waren er niet meer over denk ik -. Nu blijkt die laatste niet zo enorm snel in vergelijking met de habitués (relatief natuurlijk) en komt Mina toch vrij. Let wel, dit is mijn eigen interpretatie.

Joost

Viper GTS-R*** 06-06-2006 20:49

Quote:

een meschien stomme vraag maar is Cirtek Motorsport en russian age racing hetzelfde ??

Hehe dat is geen domme vraag
Cirtek - Convers - Russian Age Racing - Menx
Ik dacht ook even, zitten die nu allen in 1 team?
Convers-Menx vormt dus 1 team, net zoals RAR en Cirtek bij elkaar horen.
Als ze FIA GT rijden is dit onder Cirtek, en LMS rijden ze onder RAR...

Belle 06-06-2006 20:49

Quote:

Doet russian age racing niet de service voor Cirtek? Of misschien sla ik de bal helemaal mis. Maar ze werken alleszins samen. :)

Mijn russisch is alleen niet goed genoeg om dieper te gaan graven. ;)

http://rargt.com/

http://www.cirtekgt.com/news/publish/index.shtml

EDIT: Als je rechtsbovenaan op de Engelse versie 'Eng' klikt, dan kom je trouwens op de Cirtek site.

Belle 06-06-2006 20:55

Quote:

Hehe dat is geen domme vraag
Cirtek - Convers - Russian Age Racing - Menx
Ik dacht ook even, zitten die nu allen in 1 team?
Convers-Menx vormt dus 1 team, net zoals RAR en Cirtek bij elkaar horen.
Als ze FIA GT rijden is dit onder Cirtek, en LMS rijden ze onder RAR...

In de LMS schrijft Convers-Menx zich wel in als één team, terwijl Cirtek en RAR dat niet doen. Hoe zou dat komen? Misschien is het een beetje zoals PSI nu doet in de Belcar...andere teams die wagens van hen huren. Het kan dat Cirtek wagens huurt bij RAR of zo. Maar dit is natuurlijk maar een vermoeden.

marcel 06-06-2006 20:57

volgens mij is het omgekeerd

Viper GTS-R*** 06-06-2006 21:01

Quote:

In de LMS schrijft Convers-Menx zich wel in als één team, terwijl Cirtek en RAR dat niet doen. Hoe zou dat komen? Misschien is het een beetje zoals PSI nu doet in de Belcar...andere teams die wagens van hen huren. Het kan dat Cirtek wagens huurt bij RAR of zo. Maar dit is natuurlijk maar een vermoeden.

Vorig jaar had RAR hun 1ste DBR9 gekocht. Toen bekend werd dat ze samen gingen werken met Cirtek werd ook bekend gemaakt dat ze een 2de exemplaar gingen gebruiken. 1 exemplaar is dus zowizo van RAR, 2de kan zijn dat ie van Cirtek is maar tijdens LMS staan ze zowizo onder RAR, reden hiervoor weet ik ook niet echt... LeMans rijden ze dus logiserwijze ook onder RAR, dit wel maar voor 1 DBR9 en de F550 van vorig jaar. Snap ook niet goed hoe komt dat die 2de DBR9 onder Cirtek staat...?? Alles zal afhangen van de sponser, niet?

Belle 06-06-2006 21:09

Quote:

Vorig jaar had RAR hun 1ste DBR9 gekocht. Toen bekend werd dat ze samen gingen werken met Cirtek werd ook bekend gemaakt dat ze een 2de exemplaar gingen gebruiken. 1 exemplaar is dus zowizo van RAR, 2de kan zijn dat ie van Cirtek is maar tijdens LMS staan ze zowizo onder RAR, reden hiervoor weet ik ook niet echt... LeMans rijden ze dus logiserwijze ook onder RAR, dit wel maar voor 1 DBR9 en de F550 van vorig jaar. Snap ook niet goed hoe komt dat die 2de DBR9 onder Cirtek staat...?? Alles zal afhangen van de sponser, niet?

Ze maken het alleszins wel vrij ingewikkeld voor de supporter want tijdens de 1000 kms in Spa schreven ze beide 'Team Modena' DBR9's in onder Cirtek Motorsport en de Ferrari onder RAR.

Viper GTS-R*** 06-06-2006 21:11

Quote:

Ze maken het alleszins wel vrij ingewikkeld voor de supporter want tijdens de 1000 kms in Spa schreven ze beide 'Team Modena' DBR9's in onder Cirtek Motorsport en de Ferrari onder RAR.

Was even verkeerd, er is dus geen CIrtek ingeschreven voor lemans maar degelijk onder RAR (maakt infeite niet veel uit:rolleyes: ) en tijdens spa was er denk ik geen Ferrari onder RAR hoor, maar wel onder Menx-Convers. en waren de beide DBR9's onder RAR ipv CIrtek...

Bramzel 06-06-2006 21:13

RAR en Team Modena zijn gewoon marketing-namen voor Cirtek. Cirtek runt die auto's, onder welke naam ze ook rijden.

All times are GMT +2. The time now is 16:50.