De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Wederom twee Cups: BMW 130i 3.0L 6-cyl. en de BMW 120d (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10776)

Mark 09-06-2005 12:52

Wederom twee Cups: BMW 130i 3.0L 6-cyl. en de BMW 120d
 
Quote:

In 2006 ziet een nieuwe Nederlandse merkenklasse het levenslicht: de BMW 130i Cup. Het initiatief om met deze nieuwe auto (vanaf september dit jaar bij de BMW-dealers) in cupverband te gaan racen is afkomstig van Circuit Park Zandvoort.

De specificaties zijn indrukwekkend: vermogen 258pk, maximum koppel 300Nm, 0 tot 100 km/u in 6,2 sec en een top van 250 km/u.

www.autosport.nl
Lijkt op een klein bommetje op wielen, spektakel gegarandeerd. Het is op dit moment nog niet meer dan een iniatief...........dus eerst zien en dan geloven ;)

vortex 09-06-2005 13:09

Bij CPZ leren ze het nooit. In plaats van de Clio-Cup: wat een pretenties! Had nu gewoon nog lekker doorgegaan met de (dan maar bedaagde) clio-cup. Die is populair en betaalbaar en je hebt altijd een mooie (opstap)klasse achter de hand. Dit is weer veel te hoog gegrepen voor dit kleine landje. het zal niet te betalen worden, BMW kennende. Kijk naar de mislukking van de Mini cup, ook door BMW neergezet en veels te duur.
Ik voorspel met zekerheid: een volslagen misser in deze toch al moeilijke tijden waarbij men zelfs de Seat-cup niet eens vol krijgt. Ik weet niet wie dit soort dingen bedenkt bij CPZ maar de verantwoordelijken zijn echt uit de boom gevallen.
Kortom: ik sta niet te juichen.

tarzancorner 09-06-2005 13:28

Hoe kan dat de cups die cpz organiseert niet lopen denk aan de porsche cup ,seat weinig autos,de clio cup met moeite over eind gehouden.
maar daar in tegen de dsc meer als 50 autos de brl +light 36 autos het beter doen.
cpz zorgt alleen maar voor versnippering ze kunnen beter zorgen wat er nu rijd
beter gevuld raakt en dan hebben we niet over de 2 formule cups want dat is
helemaal niks zonder gastrijders.

vortex 09-06-2005 13:50

Ja, vergeet niet dat BRL eigenlijk 2 klassen zijn. Enerzijds BRL V6 zon 20 autos en de aloude Vege series met zon 14 autos. Dus zo heel geweldig is het allemaal niet.
DSC loopt goed. Vanwege de malaise wil nu iedereen endurance racen, zie je ook in het buitenland. Jammer is dat bij DSC de kwaliteit van de rijders in het algemeen zo laag is en CPZ ze nu ook niet echt helpt met die zotte splitsing.
Ik ben het er volledig mee eens: wat je nu hebt moet je koesteren in deze tijd!!

Die versnippering is inderdaad een feit en een groot onderdeel van de ellende. Iedereen organiseert zijn eigen klasse en evenement. Er is geen eenheid en daardoor krijg je overal plukjes. En das jammer. Ook het in breder verband organiseren van events (bv Benelux of Europa zone west) is blijkbaar vloeken in de kerk. Te veel belangen overal en mannetjes met teveel eigenbejach.
Daar is hier op het forum al veel over gezegd. toch Dries?

tarzancorner 09-06-2005 14:30

Wat ik eigenlijk bedoel over de BRL is dat ze daar toch kunnen samenwerken.
waar bmw+cpz misschien op hopen is wat ik denk dat er rijders die in bmw cups'
nu rijden zoals zac de compactcup ed of hebben gereden over stappen.
Wil je dat laten slagen dan zal je misschien moeten denken aan 2 rijders op
een auto zoals de porsche cup
een algemene band voor droog en nat
testen beperken alleen georganiseerd door cpz voor heel lagen kosten
minimaal 26 autos anders niet aan beginnen
alleen rijden op zaterdag en zondag
eerst zorgen voor cup sponsers voor banden brandstof etc
wat er nu weer gebeurd ,is dat er is een ballonentje word op los gelaten .
hopen en dromen voor cpz en bmw

vortex 09-06-2005 14:52

Je slaat de spijker op zn kop!! hebben ze net die Geert vermeer aangesteld en die laat dit dan gebeuren. beste binnenkomer! Tuurlijk wil BMW weer wat doen op Zandvoort en geven de voorzet, maar het is allemaal niet gestructureerd. Reken maar dat het wat gaat kosten en dan moet je wel wat te bieden hebben. En....vooral duidelijkheid.
Geloof me, BMW wil gewoon geld verdienen op Zandvoort. Dat is nooit anders geweest.

FIRE 09-06-2005 18:51

Doet me denken aan de Alfa Cup.

FIRE 11-06-2005 17:00

Quote:

Originally Posted by vortex
Bij CPZ leren ze het nooit. In plaats van de Clio-Cup: wat een pretenties! Had nu gewoon nog lekker doorgegaan met de (dan maar bedaagde) clio-cup. Die is populair en betaalbaar en je hebt altijd een mooie (opstap)klasse achter de hand. Dit is weer veel te hoog gegrepen voor dit kleine landje. het zal niet te betalen worden, BMW kennende. Kijk naar de mislukking van de Mini cup, ook door BMW neergezet en veels te duur.
Ik voorspel met zekerheid: een volslagen misser in deze toch al moeilijke tijden waarbij men zelfs de Seat-cup niet eens vol krijgt. Ik weet niet wie dit soort dingen bedenkt bij CPZ maar de verantwoordelijken zijn echt uit de boom gevallen.
Kortom: ik sta niet te juichen.

Volgens het artikel op autosport.nl is deze cup NIET de opvolger van de Clio Cup. Denk overigens niet dat dit een groot succes zal worden, het lijkt me namelijk nogal een dure cup worden (BMW, 3L motor, enz).

Yannick R 11-06-2005 20:25

Quote:

Originally Posted by vortex
Bij CPZ leren ze het nooit. In plaats van de Clio-Cup: wat een pretenties! Had nu gewoon nog lekker doorgegaan met de (dan maar bedaagde) clio-cup. Die is populair en betaalbaar en je hebt altijd een mooie (opstap)klasse achter de hand.

Idd :(
Die denken zeker: "Pfff, ne clio is maar ne clio hé".
Das 'relatief' goedkoop(er) en dat gaat behoorlijk :). Daar draait het bij de meesten om hé.

Maarten 11-06-2005 21:22

man man man

komaan hé

clio's zijn ondertussen een beetje ouder

toch wel leuk dat er een nieuwe cup komt zeker, ni?
die alfa 147's vond ik schitterend, clio cup is schitterend
dit zal ook fantastisch zijn hoor!

Yannick R 11-06-2005 22:37

Quote:

Originally Posted by Maarten
man man man

komaan hé

clio's zijn ondertussen een beetje ouder

toch wel leuk dat er een nieuwe cup komt zeker, ni?
die alfa 147's vond ik schitterend, clio cup is schitterend
dit zal ook fantastisch zijn hoor!

Ik ben niet contra-BMW he ;) (mss zelfs wel 'n beetje pro :p), maar ik denk dat zo'n 130i toch al een 25.000euro kost, niet ?
Als je dan kijkt naar de prijs van een Clio ..

tarzancorner 12-06-2005 21:22

Laatste jaar alfa waren er nog maar 14
het werd gewoon te duur

FIRE 12-06-2005 21:31

Quote:

Originally Posted by Maarten
man man man

komaan hé

clio's zijn ondertussen een beetje ouder

toch wel leuk dat er een nieuwe cup komt zeker, ni?
die alfa 147's vond ik schitterend, clio cup is schitterend
dit zal ook fantastisch zijn hoor!

Natuurlijk is het een leuke Cup (voor een Cup tenminste ;)), maar ik ben bang dat het weer zo'n klein startveld gaat worden. Als de Clio Cup verdwijnt (wat volgens het artikel op autosport.nl niet het geval is) dan heb je natuurlijk een aantal mensen wat doorstroomt naar deze Cup. Echter een (groot?) aantal deelnemers zal dit niet kunnen.

vortex 12-06-2005 23:05

De BMW gaat zon slordige 40.000 Euro kosten. Cio Cup blijft bestaan. De eerste berichtgeving van autosport.nl was wat voorbarig. Men wil op toerwagengebied een logische opbouw. Clio-BMW-Porsche. En BRL dan?? Het is al langer bekend dat Hans Ernst dit "kamper-auto's"vind. Moet ook zeggen dat BRL met de openingsrace weinig indruk heeft gemaakt. Maar wat niet is kan nog komen. De prijs van de BMW is fors, maar de prijs van een nieuwe cup-Clio in 2006/2007 zal er ook niet om liegen.
CPZ/BMW moet wel meer propageren ipv alleeen het ballonetje loslaten.
Het zullen er minimaal 25 moeten worden. Sprintraces dus geen endurance/meerdere rijders op één auto. De format is nog niet bekend. Meer duidelijkheid over ca. 2 maanden. Wordt vervolgd.

Raceboy 12-06-2005 23:11

autosport in Nederland: we vatten even samen: de voorzitter van de NAV reed gisteren in een Belgisch kampioenschap. zegt genoeg niet? ;)


All times are GMT +2. The time now is 16:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.