![]() |
DTM 2006, leve de privateers...kan iemand Gerd Ruch bellen?
Quote:
Over Audi doen ook de wildste verhalen de ronde. Het is bekend dat Audi bezig is met een opvolger van de beroemde R8 voor 2006. Huisteam Joest is nu nog actief in het DTM met de 2004-wagens. Redelijk succesvol overigens. Gaat Joest in 2006 van start met twee programma's? Of gaat Abt alleen verder als fabrieksteam met enkele privateers als aanvulling? Wie het artikel leest op DTM.de zal constateren dat een 2006-wagen zo goed als identiek is aan een 2005-wagen. Daarnaast worden de "running-cost" voor een DTM-wagen aanzienlijk teruggebracht. Mijn eigenwijze conclusie uit dit verhaal van DTM en DMSB? ITR heeft de hoop opgegeven voor een derde fabrikant in 2006. Mercedes en Audi blijven de fabrieksteams, met 8 tot 12 wagens in totaal. Door de nieuwe reglementen hoopt men dat de nodige Duitse privateers de overstap zullen maken naar DTM 2006, zodat men in totaal minimaal 18 wagens op de baan hebben........ Uw mening graag ;) |
Ik ben bang dat de running-costs, ondanks dat ze hierdoor naar beneden worden gehaald, nog te hoog zullen liggen. DTM wil denk ik te veel te snel, onstrategische buitenlandse races, te veel techniek, te veel als F1. Het zal afhangen van hoe de auto's aan privateers ter bechikking worden gesteld. Zoals dat nu met Mücke Motorsport gebeurd kan dat vast niet voor meer teams zijn.
|
waarom zou het niet lukken met 2 fabrikanten? Aussie V8 doet het zo al jaren. Holden en Ford worden daar zelfs hysterisch als er een derde merk durft te spreken over mogelijke deelname.
|
DTM stelt toch weinig voor mensen.
Er rijden een aantal Mercedessen rond in verschillende kleuren (lees sponsors) maar ze moeten Paffet voorbij laten... Als sponsor zou ik niet blij zijn als mijn piloot op het podium kan eindigen en dan een door emand anders gesponsorde wagen moet voorbij laten. DTM is gewoon een strijd Audi-Mercedes want Opel is al jaren niet meer dan een veldopvulling... Het hele concept is trouwens zwak. Geef mij maar NASCAR of Aussie V8, daar bewijzen ze al jaren dat je met enkele constructeurs die meerdere teams met hun wagens laten rijden een schitterend kampioenschap kan hebben met leuke V8's en veel verschillende winnaars tijdens het seizoen. DTM is gewoon een speeltje van Hans-Werner Aufrecht en consoorten |
Ja, maar daar heb je een hele andere opzet. Daar rijden eigenlijk alleen maar privéteams die de auto's van de merken kunnen kopen. Dat zou de DTM ook wel kunnen gaan doen, maar dan moeten er wel genoeg privé teams zijn, en dat zie ik niet zo snel gebeuren.
|
Quote:
|
Wat ooit een succesverhaal was...
Hoe maken we van iets supermooi en superspannend een saaie boel? Men neme èèn race i.p.v. twee en voegen er gewoon twee (!) pitstops aan toe! How low can you go?? Afvoeren die Dtm!!! |
Het concept is inderdaad niet goed, maar het geeft toch leuke races (bv. Norisring vorige keer). Misschien kunnen ze beter het Super2000 reglement overnemen en 2 (zoals WTCC) of 3 (zoals BTCC) races organiseren.
|
Quote:
Ik vermoed dat Audi stiekem het zinkende schip zal verlaten. Audi Sport zal zich een stuk minder actief bemoeien met Abt. Terug naar de situatie van 2 jaar geleden (voor de officiele deelname van Audi). |
Quote:
Klopt als een bus. Ze teren nog steeds op de naam die de DTM maakte in de goede oude tijd met de BMW M3, Sierra Cosworth en natuurlijk de Super Tourers (FIA 2L). Een Mercedes show zonder meer. |
supertourers was niet DTm maar STW.
|
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Quote: