De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Op de werkbank (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   In aanbouw : Nissan Calsonic Impul Z JGTC - FIA-GT 1/24 SlotCar (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11983)

Dominique 27-12-2005 19:02

In aanbouw : Nissan Calsonic Impul Z JGTC - FIA-GT 1/24 SlotCar
 
5 Attachment(s)
Hier zijn we dan met exemplaar nummer 2 voor de grote race: de Nissan 350Z in de Calsonic uitvoering, omgedoopt tot Calsonic Impul Z.

Na een beetje te hebben gepast, gewikt en gewogen, moet ik echter tot min of meer dezelfde conclusie komen als confrater Huudo: "waar ben ik nu weer mee begonnen?" ...
Enfin: in het kort samengevat:
1. De Tamiyakit heeft een DieCast onderstel meegekregen. Ik had het er al niet op, nu al helemaal niet meer. Zo een onderstel is waarschijnlijk niet slecht als je de kit bouwt zoals hij verondersteld wordt gebouwd te worden. Met hetgeen wij hier willen doen is het andere koek. In plaats van de diffuser als een apart onderdeel mee te leveren, hebben die viezeriken hem natuurlijk aan het chassis gegoten. Dat wordt dus scratchbuilden.
2. Hetzelfde voor de voorste lip. Die bodemplaat steekt in werkelijkheid ongeveer een centimeter of 8 voor de body van de wagen uit. Net als aan de zijkanten waar de bodemplaat op enkele plaatsen nog zichtbaar is. Dat zullen we dus ook moeten voorzien op één of andere manier.
3. De lexanbody zal wel groot genoeg zijn. Ik denk niet dat Huudo zich daar zorgen over moet maken. Ik had eigenlijk de indruk dat de lexanbody te lang is, en te smal. Die zal dus moeten aangepast worden.
Ik vraag me dus af of de standaard cockpit van de kit niet een betere oplossing is. Op voorwaarde dat die natuurlijk past wanneer het chassis er wordt onder geplakt.

Voor wat betreft de inkijk naar de motor toe: daar hebben wij geen last van. De motor is netjes weg gestopt onder een zwarte plaat waar op het standaardmodel de achterruit zit.

Al met al: het wordt nog een boel meet- en paswerk vrees ik. Enige vraag die mij rest: kunnen we het riskeren om de body al te spuiten, de decals aan te brengen en alles te vernissen zonder ooit iets op het chassis te kunnen passen?

scoobyfreak 27-12-2005 20:09

Ik heb die 350z ook gemaakt,en vind dat alles goed past. Maar weet niet wat jij er mee van plan bent

Guido 27-12-2005 20:54

Quote:

Originally Posted by scoobyfreak
Ik heb die 350z ook gemaakt,en vind dat alles goed past. Maar weet niet wat jij er mee van plan bent

We hebben het er hier toch al enkele keren duidelijk over gehad, en ook de threadtitel verraad het natuurlijk al. We gaan slotracen met die dingen! ;)

scoobyfreak 27-12-2005 21:49

Quote:

Originally Posted by Huudo
We hebben het er hier toch al enkele keren duidelijk over gehad, en ook de threadtitel verraad het natuurlijk al. We gaan slotracen met die dingen! ;)

Maar wat is dat juist(slotrace)? :o

Dominique 27-12-2005 22:10

Quote:

Originally Posted by scoobyfreak
Maar wat is dat juist(slotrace)? :o

in de volksmond: koersbaan.

@ MFahrer: de buitendiameter van onze banden meet 28mm. Wat is jouw buitendiameter? Ik denk dat vooral voor de achterwielen het de moeite is om dat even te dubbelchecken. Thanks!

Sennake 27-12-2005 22:51

Quote:

Originally Posted by Dominique
in de volksmond: koersbaan.

@ MFahrer: de buitendiameter van onze banden meet 28mm. Wat is jouw buitendiameter? Ik denk dat vooral voor de achterwielen het de moeite is om dat even te dubbelchecken. Thanks!

Dominique, kan ik (behalve de helft van de prijs van de kit aan jou betalen) al iets doen van hieruit om te helpen? Of spreken we eens een dag af bij jou en verdelen we het werk een beetje? Of kom ik gewoon eens een dag bij jou "plekken"? ;)

MFahrer 28-12-2005 00:37

@ Dominique:

Super om te zien dat het Nissan team ook van start gegaan is!

De buitenomtrek van de banden op de chassis ligt bij rond de 25mm...
Hetgeen niet erg is... dat laat toe de kas iets lager over de wielen te leggen... waardoor het zwaartepunt mooi zakt... en er geen aanpaswerk is in de wielkassen...

Als je nog specs moet hebben... let me know...

G.

MFahrer 28-12-2005 00:40

Trouwens... van het interieurtje...

Als je het interieurtje niet gebruikt die ik jullie op de "slot-meeting" meegegeven heb, neem ik het onmiddelijk terug hoor... no problem... maar ik zou toch eerst es goed proberen om het erin te krijgen... het is mij al gelukt om dat in al de modellen die ik hier heb in te werken... dus jullie lukt het zeker...

G.

Dominique 28-12-2005 01:16

Ik heb het daarstraks opnieuw uitgemeten, en ik kom er niet met de standaard kuip van de kit. Als ik mij moet houden aan de 5,5 cm dan zit ik ongeveer 2 cm te ver naar achteren met de scheidingswand. Dat wordt dus toch de lexanbody.
Ik ga wel trachten om die aan te passen zodat ik de bovenkant van de scheidingswand nog kan monteren. Maar dat zie je wel op de piccies die later volgen.
Bedankt alleszins voor de reactie.

Dominique 28-12-2005 01:19

Quote:

Originally Posted by Sennake
Dominique, kan ik (behalve de helft van de prijs van de kit aan jou betalen) al iets doen van hieruit om te helpen? Of spreken we eens een dag af bij jou en verdelen we het werk een beetje? Of kom ik gewoon eens een dag bij jou "plekken"? ;)

Ik zal nog wel zien. Ik heb net de body in de primer gezet. Ik heb een paar onderdeeltjes van carbondecal voorzien. en voor de rest heb ik nog niet veel gedaan behalve meten en passen.
Ik laat nog wel iets weten als ik er niet geraak.

Guido 28-12-2005 01:24

Quote:

Originally Posted by Dominique
Ik zal nog wel zien. Ik heb net de body in de primer gezet. Ik heb een paar onderdeeltjes van carbondecal voorzien. en voor de rest heb ik nog niet veel gedaan behalve meten en passen.
Ik laat nog wel iets weten als ik er niet geraak.

Allez, uwen auto is bijna af, quoi. Nog enkel de hoofdkleur, wat decals en vernis en ge zijt er. :gas: :applaus:

:p

Dominique 28-12-2005 01:34

Quote:

Originally Posted by Huudo
Allez, uwen auto is bijna af, quoi. Nog enkel de hoofdkleur, wat decals en vernis en ge zijt er. :gas: :applaus:

:p

nog eens: ge zijt ne sadist :fight:
:+

Guido 28-12-2005 01:39

Quote:

Originally Posted by Dominique
nog eens: ge zijt ne sadist :fight:
:+

Ge zit al verder denk ik! Als ik morgen alles op maat kan uitzagen en droogpassen, zal ik blij zijn. Laat staan de kas in grondlaag zetten. Dan nog de 3 kleuren en ge weet dat er hier meer stress is dan bij u. ;)

MFahrer 28-12-2005 09:37

Om even op een vroegere vraag van jullie te antwoorden... Met de body te spuiten en te decallen kan je alleszins niets fout doen... aan het koetswerk zal niets moeten gewijzigd worden...

@ Scoobyfreak
Wat de "koersbaan" betreft... kan je eventueel es hier kijken:
http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11457

G.

Guido 28-12-2005 14:12

Quote:

Originally Posted by MFahrer
Om even op een vroegere vraag van jullie te antwoorden... Met de body te spuiten en te decallen kan je alleszins niets fout doen... aan het koetswerk zal niets moeten gewijzigd worden...


G.

Dat weet ik wel, maar zoals ik ook al in een eerdere post zei, begin ik niet met het spuitwerk, laat staan de decals vooraleer ik alles drooggepast heb. Dus de hele conversie naar slotcar (diffuser, cockpit en motor) moet gebeurd zijn eer er een likje verf aan te pas komt. Je kan heel veel fout doen met op voorhand al te spuiten en te decallen. Niet met een Gr.A, maar een FIA-GT heeft toch wat eigen dingetjes. ;)


All times are GMT +2. The time now is 03:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.