De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Welles-nietes BMW GTR (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13592)

Rasse 28-07-2006 22:37

Welles-nietes BMW GTR
 
Hoewel als traagste mag de BMW GTR dan toch starten. Dik tegen de zin van KACB-man Kurt VK.

Het is sinds zijn aantreden als hoofd van de tehnische commisie niet de eerste keer dat KVK in opspraak komt.
Ik denk dat het tijd wordt dat er eens wordt nagedacht over zijn functie en de manier waarop hij die invult.

Viper GTS-R*** 28-07-2006 22:56

Quote:

Originally Posted by Rasse
Hoewel als traagste mag de BMW GTR dan toch starten.

Ben blij hem morgen te kunnen aanschouwen in de race, die BMW M3 GTR!
En oké staat wel laatste op de grid (of voorlaatste) maar piloten zijn de wagen nog niet echt gewoon vermoed ik. Voor alle 4 piloten is het een nieuwe wagen... en aan de wagen zelf licht het nu ook niet hoor, deze zou een pak sneller moeten zijn dan de snelste cup's...
In Dubaï reed deze Duller BMW in kwalificatie +3seconden sneller als de Firstmotorsport 996cup... en nu zit hij met een tragere tijd als diezelfde cup..
Mits meer km's in die wagen en betere setup?.. zal het beter gaan;)
Ik verwacht er toch wel iets van hoor, top 10 is niet uitgesloten!

AlainH 28-07-2006 23:02

Quote:

Originally Posted by Rasse
Hoewel als traagste mag de BMW GTR dan toch starten. Dik tegen de zin van KACB-man Kurt VK.

Het is sinds zijn aantreden als hoofd van de tehnische commisie niet de eerste keer dat KVK in opspraak komt.
Ik denk dat het tijd wordt dat er eens wordt nagedacht over zijn functie en de manier waarop hij die invult.

Persoonlijk vind ik hem de man met de nodige kennis van zaken, op de juiste plaats bij de RACB. En ivm de BMW GTR vind ik dat hij 100% gelijk heeft...

Viper GTS-R*** 28-07-2006 23:17

Quote:

Originally Posted by AlainH
Persoonlijk vind ik hem de man met de nodige kennis van zaken, op de juiste plaats bij de RACB. En ivm de BMW GTR vind ik dat hij 100% gelijk heeft...

Waarom mag (ale nu dus toch wel) hij niet rijden, omdat deze een Touring gehomoligeerde wagen is...
In FIA GT rijd heel seizoen wagens in G2: die niet GT gehomoligeerd zijn.
BMW M3 GTR E46 is niet gehomoligeerd voor GT.. laat die dan toch gewoon in G2 rijden en vergeet die Touring homoligatie toch eens even omtrent de 24U Spa!
En dit is dus wat ze nu doen en ik blij om ben,
btw: als je ee BMW M3 GTR een touring homoligatie geeft...
waarom krijgt de Nissan Z350 dan wel een GT homoligatie?
Wat is die dan meer GT waardig als de M3?
Oké bestaan discussie's genoeg ivm M3 -> GT of Touringwagen...
Maar touringwagen blijft toch voor mij nog steeds een sedan/berline hoor:)

Rasse 28-07-2006 23:25

Het gaat niet direct over de auto. Wel over de man die de controverses de wereld inhelpt.

Viper GTS-R*** 28-07-2006 23:27

Quote:

Originally Posted by Rasse
Het gaat niet direct over de auto. Wel over de man die de controverses de wereld inhelpt.

Oww:frusty:en ik die hier zit te praten over de wagen zelf...
Had net zin in discussion ivm de wagen, homoligatie, etc:D
Van die man zelf kan ik weinig zeggen, weet er zo goed als niets over.

Rasse 28-07-2006 23:27

Quote:

Originally Posted by AlainH
Persoonlijk vind ik hem de man met de nodige kennis van zaken, op de juiste plaats bij de RACB. En ivm de BMW GTR vind ik dat hij 100% gelijk heeft...


Verklaar u nader. :eek:

Mark 29-07-2006 00:26

Quote:

Originally Posted by Rasse
Dik tegen de zin van KACB-man Kurt VK.

Moeten we nog woorden vuil maken aan deze persoon? Was hij niet in een vroeger leven actief als vertegenwoordiger van agenda's? Vooral die dubbele uitvoeringen! ;) :D

Juha 29-07-2006 00:50

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Waarom mag (ale nu dus toch wel) hij niet rijden, omdat deze een Touring gehomoligeerde wagen is...
In FIA GT rijd heel seizoen wagens in G2: die niet GT gehomoligeerd zijn.
BMW M3 GTR E46 is niet gehomoligeerd voor GT.. laat die dan toch gewoon in G2 rijden en vergeet die Touring homoligatie toch eens even omtrent de 24U Spa!

Het is homologatie. Als je het dan toch in vet zet, schrijf het dan juist. ;)

En ze moeten niet moeilijk beginnen doen nu, reed er tijdens de eerste GT-editie geen Golf mee? En hoe zat het met die Seat van Duez? Consequent zijn, blijkbaar niet eenvoudig.

joost 29-07-2006 08:18

Quote:

Originally Posted by Juha
Het is homologatie. Als je het dan toch in vet zet, schrijf het dan juist. ;)

En ze moeten niet moeilijk beginnen doen nu, reed er tijdens de eerste GT-editie geen Golf mee? En hoe zat het met die Seat van Duez? Consequent zijn, blijkbaar niet eenvoudig.

Neen er reed geen Golf mee, die wagen reed in 2003 in een wedstrijd van de Britse GT die met de 1000K samenviel, dat was dus een zaak van de Britse organisatie.
En de Seat was een silhouette, kan dus eigenlijk ook niet.
Het probleem met deze BMW is dat het geen GTR is. De GTR is de wagen, met de technische specificaties zoals hij in ALMS en inderdaad in Spa in 2004 (en Belcar tweemaal) gereden heeft.
De wagen waarover het hier gaat, is een Düller 3.2 M3 en dus een toerwagen en dus hoort die wagen stricto senso niet in de GT-klasse. Een gelijkaardige wagen van Düller reed trouwens als toerwagen mee in de 12 uur van Spa, ik geloof in 2005.

Joost

Baron 29-07-2006 10:17

Quote:

Originally Posted by AlainH
Persoonlijk vind ik hem de man met de nodige kennis van zaken, op de juiste plaats bij de RACB.

:confused:
Losstaand van de discussie over die "M3 GTR" van Duller, mag je toch wel de nodige vraagtekens plaatsen bij de bekwaamheid van VK. Sinds zijn aantreden heeft de man in de nationale autosportmiddens al voor zoveel controverse gezorgd (vooral in Belcar, maar ook in BTCS), dat een bezinning zich toch opdringt. Is dit wel de juiste man op de juiste plaats?

jeep 29-07-2006 16:33

Voor alle 4 piloten is het een nieuwe wagen... en aan de wagen zelf licht het nu ook niet hoor, deze zou een pak sneller moeten zijn dan de snelste cup's...
In Dubaï reed deze Duller BMW in kwalificatie +3seconden sneller als de Firstmotorsport 996cup... en nu zit hij met een tragere tijd als diezelfde cup..

In Dubai reed first met een model 2002 cup nu met een 2005cup model hier zit ook wel een zeer groot verschil in,bekijk de tijden maar in de Belcar.

Bramzel 30-07-2006 22:53

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
waarom krijgt de Nissan Z350 dan wel een GT homoligatie?

Vind het wel heel raar dat je bij die Nissan een vraagteken stelt, da's gewoon een standaard GT hoor, een 2-deurs sportwagen die ook alleen in die wijze geleverd wordt. Wat is daar volgens jou mis mee? Dat hij niet zo duur is als een 997/430/C8/Esperante? De M3 is een controversie omdat het de sportieve uitvoering van de 2-deurs versie is van BMW's middenklasser, en daarom vinden sommige mensen het een touringcar ipv een GT.

Viper GTS-R*** 30-07-2006 23:00

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Vind het wel heel raar dat je bij die Nissan een vraagteken stelt, da's gewoon een standaard GT hoor, een 2-deurs sportwagen die ook alleen in die wijze geleverd wordt. Wat is daar volgens jou mis mee? Dat hij niet zo duur is als een 997/430/C8/Esperante? De M3 is een controversie omdat het de sportieve uitvoering van de 2-deurs versie is van BMW's middenklasser, en daarom vinden sommige mensen het een touringcar ipv een GT.

Een M3 is naar mijn mening ook een Standaard GT 2-deurs sportwagen, gewoon weg zijn er ook andere uitvoeringen ja das juist...
Dat je een BMW 330 coupé in race versie niet toelaat begrijp ik hoor!
Die noem ik ook geen GT maar een snellere versie van een straat coupé..
Maar M3... blijft eindeloze discussie maar vind bv een 996 Cup ook niet veel vetter als een M3 hoor! En vind het niet raar dat die Nissan een GT homoligatie krijgt hoor, maar vind dan unfair dat de M3 het niet krijgt!

Bramzel 30-07-2006 23:02

Ik ben het daar ook mee eens, naar mijn mening is een M3 ook een GT. Ik snap echter het punt wel van de mensen die het daar niet mee eens zijn.


All times are GMT +2. The time now is 21:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.