De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   DTM zolder : Opel sneller dan Viper (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=2159)

JPMontoya 26-04-2002 18:33

DTM zolder : Opel sneller dan Viper

Wat heeft 2 zitplaatsen, en gaat sneller rond Zolder dan een Viper? ... Een DTM Opel Astra V8 Coupé !

Ter gelegenheid van de DTM persconferentie van 25 april op het circuit van Zolder, bracht Opel een heuse DTM machine mee in de vorm van een Opel Astra Coupé V8, configuratie 2001. Enkele genodigden konden een ritje meemaken aan de zijde van Michael Bartels. Autosport.be was er bij, keek er naar, en reed mee....

Centrale motor, 460pk, 500 Nm, 1100 kg... Een explosieve cocktail ! Al direct na het instappen overvalt je de hitte in de cockpit, en de immer aanwezige geur van... de motor. Bij het buitenrijden van de pits lijkt alles normaal en rustig, maar je voelt dat de 460 paarden achter je rug zich niet echt lekker voelen aan dit tempo. Na het uitrijden van de pits en voorbij de sterrenwacht-bocht wordt het menens. Bartels legt direct de zweep er op en scheurt "à fond" de Kanaal-2 bocht door richting Bianchi. De acceleratie van dit monster is zonder meer fenomenaal te noemen. Een snelle blik op de boordcomputer toont een goeie 100 meter voor de Bianchi een snelheid van 230 km/u, en we zijn nog niet eens goed vertrokken! Hard in de remmen en 2 versnellingen lager om de Bianchi aan een beschaafde snelheid (met koude banden) te nemen om zo de "back stretch" van Zolder aan te vatten. Net voorbij de eerste brug waag ik nog even een blik op de computer, en meen 260 km/h te kunnen lezen. Echt zeker ben ik niet, want de brutale "freinage" voor de eerste chicane vertroebelt plots mijn zicht. Voor ik het besef zijn wel al boven op de sacramentsheuvel en scheuren we aan 240 km/h richting Villeneuve-chicane.... Na een eerste opwarmrondje wordt het tempo nog wat opgevoerd. Zonder ook maar in de buurt van de limiet te komen zie ik onze rondetijd op het schermpje verschijnen: 1'33. ...... Dat belooft voor het DTM-weekend volgende week!

Als piloot in de Toyota Yaris Cup had ik het circuit van Zolder al ettelijke malen afgemaald, maar aan boord van een DTM machine krijgt het circuit toch een heel andere dimensie. Wat in een "normale" wagen een lang recht stuk lijkt, is voor deze bolide een adempauze van amper enkele seconden. Het stop-and-go karakter van het circuit van Zolder zal volgens de organisatoren geen nadelige invloed hebben op de spektakelwaarde. Integendeel, want de vele "harde" remzones zouden tot meer uitrem-acties moeten leiden, wat op snellere omlopen niet zo evident is.

Ons advies: Allen naar Zolder op 4 en 5 mei !

autosport.be
-------------------
Jeeezes had ik wel ffie niet verwacht ! maar ik kan maar een ding zeggen allen daarheen

Sennake 26-04-2002 18:39

No can do : ik ga naar de RMU classic...

Stipey 26-04-2002 18:41

Die DTM's zijn ook geen winkelmodellen blijkbaar :-)

David Saelens wist vorig jaar ook al te vertellen dat deze beestjes erg krachtig zijn, en dichter bij eenzitters staan dan we zouden vermoeden.

Stipey 26-04-2002 18:43

Trouwens; zo'n Gold-ticket voor op de hoofdtribune valt best te overwegen -- indien Alesi op het podium eindigt smijt ie z'n helm misschien opnieuw in het publiek :-)

JPMontoya 26-04-2002 18:47

t is toch nog niet uitverkocht é ?

JPMontoya 26-04-2002 18:49

Quote:

Originally posted by Sennake
No can do : ik ga naar de RMU classic...
t leven is hard als Motorsport freak é :)

Raceboy 26-04-2002 18:50

Quote:

Originally posted by JPMontoya
t is toch nog niet uitverkocht é ?
nog ni en tickets zijn nog steeds aan voorverkoopprijs dus bestellen die handel.

vincentdb2001 26-04-2002 20:11

Info (programma, toegangsprijs) over DTM in Zolder beschikbaar op http://www.multimania.com/circuitzolder in de rubriek "kalender".

Stipey 26-04-2002 20:17

Quote:

Originally posted by raceboy

nog ni en tickets zijn nog steeds aan voorverkoopprijs dus bestellen die handel.

Ik verwacht (hoop?) niet dat die tribunes op zaterdagochtend uitverkocht zijn. Die voorverkoopprijs is leuk, maar ge hebt wel verzendingskosten aan uw ticketten (of benzine om tot ginder te rijden) dus ik zal het wel aan de kassa kopen. Ik wacht namelijk graag het weer af, ik wil doodgraag DTM zien maar niet als het te warm is :-)

Mark 26-04-2002 20:18

dat is bijna net zo snel als de F3000 dus.....die reden vorig jaar geloof ik 1.27

Beemer 26-04-2002 20:19

Waar zijn er foto's van die Opel te vinden??
En belangrijker, waar kan ik er zo een kopen ;-)
Ik kan jammer genoeg nie gaan, t'is dit weekend e belangrijk weekend in onze vaderlandse voetbalcompetitie :-)

Greetz

Barry

JPMontoya 26-04-2002 20:24

die brede DTM's door de smalle chicanes in zolder ; volgens mij gaat er aardig wat te zien zijn aan de chicane's !

Rrubinio 26-04-2002 20:26

Quote:

Originally posted by Beemer
Waar zijn er foto's van die Opel te vinden??

Greetz

Barry

Klik op www., daarna op 25 / 04 / 02

Raceboy 26-04-2002 20:36

Quote:

Originally posted by Stipey

Die voorverkoopprijs is leuk, maar ge hebt wel verzendingskosten aan uw ticketten (of benzine om tot ginder te rijden) dus ik zal het wel aan de kassa kopen.

nu bestellen is tickets aan voorverkoopprijs en ze liggen klaar aan het welkomstcenter op vrijdag,zaterdag of zondag

Stipey 26-04-2002 20:54

hmmm, interessant, enig idee tot hoe lang dat nog zou duren?

All times are GMT +2. The time now is 22:04.