![]() |
Grote investeringen in Circuit Zolder
De minister van sport gaat een groot bedrag opzij zetten voor investeringen in het circuit van Zolder, zo zou hij op termijn het WK voor snelheidsmotoren naar het circuit willen halen.
Er zou een volledige nieuwe asfaltlaag komen, maar vooral de Villeuneuve chicane zou moeten verdwijnen voor een nieuwe bocht, meer naar binnen toe gelegen ... Ik ben eens benieuwd! volledig artikel op pitstop.tv |
Toch raar dat dit in een week van verkiezingen wordt gemeld niet?
Trouwens volgens datzelfde bericht komt er geen verandering aan het aantal dagen zonder geluidsbeperking. Vergeet ook niet dat Marino Keulen een Liberaal is die volgens de pols enorm achteruit gaan en dus naar alle waarschijnlijkheid volgende week geen lid meer is van de Vlaamse regering. |
als dat geld NU vrijgemaakt wordt, dan kan de volgende regering dat niet aanpassen.
Andere zaak, aangezien dat uit de pot van sport komt, kan er ook geen terugwerkende terugvordering zijn. |
Ik wil niemand hier enige hoop ontnemen. Ook ik kan alleen maar investeerders in Zolder steunen, maar in politiek is alles mogelijk.
Afwachten is het enige wat we kunnen doen. Ik ben alleszins bijzonder sceptisch. |
Keulen is uiteraard geen oen.
Uiteraard komt het hem goed uit, zo net voor de verkiezingen. Maar het komt vooral Zolder goed uit, niet? Er zal altijd politieke steun nodig zijn om dingen te realiseren op Terlaemen. Gebeurt het in de aanloop naar de verkiezingen, dan wordt het afgedaan als "stemmenronselarij" en "opportunisme". Gebeurt het in een onverdachte periode, dan zal men ook wel een argument vinden om het politieke initiatief af te schieten. Het is met andere woorden nooit goed. :) In de campagne tot dusver heb ik nog maar 2 (twee) concrete initiatieven gehoord ivm. autosport: - Patrick Dewael met een nieuwe omzendbrief voor de organisatie van rally's (en zeker geen versoepeling; had hij echt willen scoren, dan had hij een andere omzendbrief moeten maken) - Marino Keulen met 1,25 miljoen euro voor Zolder Onder de druk om te scoren tijdens de verkiezingen hadden ook de andere partijen iets kunnen ondernemen (of beloven) voor autosport. :) En ik ga nu al schuilen voor de opmerking/kritiek dat ik een blauwe zou zijn. :) Autosport is voor mij belangrijk, zeker weten. Maar het leven is veel meer dan dat. |
Ge zijt ne blauwe!
en nu serieus : Het is idd zo dat op dit ogenblik zelfs de serieuze vorstellen zullen afgedaan worden als verkiezingspropaganda en zo verder. Zelfs op gemeenteniveau is dit zo... We zullen dit maar wijten aan onze vlaamse ingesteldheid zeker? |
Quote:
|
ik vind ook wel dat er EINDELIJK eens iets in zolder wordt geïnvesteerd door de staat; want het meeste geld (zeg maar alles) wordt in francorchamps geïnvesteerd en dat vind ik niet zo eerlijk van de staat
|
In dit geval is "de staat" de Vlaamse Gemeenschap. Het geld voor Zolder komt uit de Vlaamse, niet uit de nationale pot.
In het geval van Francorchamps durven er wel eens centen uit de nationale schatkist komen. :) |
Peter, puur uit intresse, kunt ge da hard maken? (mag altijd in pm...)
|
Mannen, zwijgen, centen ontvangen en blij zijn dat Zolder opnieuw investeert in wat voor ons een hobby is. MAAR, het is niet omdat ze vandaag het bericht krijgen dat de centen gaan komen, dat dier er morgen zullen zijn. Als ik het goed voor heb wachten ze nog op de centen van het WK, en dat is toch al sinds 2002 geleden dacht ik.
|
Ik zou dadelijk één of ander gebouw laten aanslagen. Binnenkort zijn er geen meer. :D
|
Quote:
Moest dat 1 lang recht stuk er zijn, zou er meer ruimte zijn voor inhaalacties. |
voor mij part mogen ze het nog korter voor de deur leggen bij die groene jongens :D
|
In Zolder zouden ze eventueel voor gehandicapten die met een rolstoel moeten rijden, vaste wegen moeten aanleggen vanaf de "Chicane" tot aan de hoofdingang.
|
All times are GMT +2. The time now is 22:39. |