De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=8716)

Mark 04-08-2004 19:16

Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
 
Het Carsport Pagani project van Toine Hezemans en partners is uitgelopen op een gigantische flop. Ill-engineering, bad management of door welke reden dan ook heeft de Pagani nooit het succes behaald waar het uiterlijk van die wagen recht op had ;)

De beurs van Nonkel Tonnie is niet leeg. Sterker nog de plannen voor 2005 zien er verdomd mooi uit. According to Autosport ;) is Hezemans in een vergevorderd stadium om een Chevrolette C5-R aan de start te brengen in het FIA GT kampioenschap. Een van de rijders is uiteraard zoon Mike, eventuele partner zou Kumpen kunnen zijn..........afhankelijk of de andere Kumpen ook meedoet.

Hezemans is nu aan het wachten of de wagen daadwerkelijk wordt toegelaten tot het FIA GT kampioenschap. Of je met een C5-R volgend jaar iets kunt uitrichten in het FIA GT kampioenschap? Lijkt me stug............de komst van de Maserati en Lambo kunnen weleens roet in het eten gooien. De huidige Corvette hoeft niet onder te doen voor de Saleens en de 550/575's.

Of komt men met de opvolger van de Corvette? De C6? Ik heb ergens gelezen dat men met de nieuwe Corvette wil deelnemen aan de ALMS in 2005. In datzelfde stukje van Autosport wordt gesproken dat Hezemans samen met Chevrolet Europe aan dit project bezig is.........

Blijft een beetje koffiedik kijken maar ach een beetje gespeculeer is nooit weg. Wat betreft de Pagani, die mag van mij van start gegaan in nationale GT kampioenschappen.........125 minuten zal ie toch wel aankunnen? ;)

Baron 04-08-2004 19:24

Bitter..., Pagani..., en dan nu een Corvette...?
Driemaal is scheepsrecht, zeker? :D

Raceboy 04-08-2004 19:35

eneeuh welke versnellingsbak gaat hij in die corvette steken? heeft hij weer zelf iets bedacht ?

fiagt 04-08-2004 19:35

Nochtans wordt door Kumpen (A) zelf gezegd dat ze volgend jaar aan diverse kampioenschappen zullen meedoen ?

marcel 04-08-2004 19:42

Kumpen is Hezemans niet he.

FIRE 04-08-2004 20:35

Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
 
Quote:

Originally posted by Marshal
De beurs van Nonkel Tonnie is niet leeg. Sterker nog de plannen voor 2005 zien er verdomd mooi uit. According to Autosport ;) is Hezemans in een vergevorderd stadium om een Chevrolette C5-R aan de start te brengen in het FIA GT kampioenschap.
Zou wel mooi zijn. Hezemans en Zn hebben mooie dingen gedaan met die andere Amerikaan (Viper). Heeft me altijd verbaast waarom Chevrolet nooit geen Corvettes in Europa (buiten LM) heeft laten racen, eventueel via een priveteam. Ik bedoel dus wel Corvettes met dezelfde specificaties als de fabrieks Corvettes op LM.


Quote:

Originally posted by Marshal
Een van de rijders is uiteraard zoon Mike, eventuele partner zou Kumpen kunnen zijn..........afhankelijk of de andere Kumpen ook meedoet.
Sorry, maar wie is die andere Kumpen? (Vader Kumpen met de geldbuidel?)


Quote:

Originally posted by Marshal
Hezemans is nu aan het wachten of de wagen daadwerkelijk wordt toegelaten tot het FIA GT kampioenschap. Of je met een C5-R volgend jaar iets kunt uitrichten in het FIA GT kampioenschap? Lijkt me stug............de komst van de Maserati en Lambo kunnen weleens roet in het eten gooien. De huidige Corvette hoeft niet onder te doen voor de Saleens en de 550/575's.
Waarom zou de Corvette niet mee mogen doen?
De toelating van de Maserati GTP ;) is nog lang niet zeker.


Quote:

Originally posted by Marshal
Of komt men met de opvolger van de Corvette? De C6? Ik heb ergens gelezen dat men met de nieuwe Corvette wil deelnemen aan de ALMS in 2005. In datzelfde stukje van Autosport wordt gesproken dat Hezemans samen met Chevrolet Europe aan dit project bezig is.........
Corvette is inderdaad bezig met de opvolger van de afgelopen LM GTS winnaar.


Quote:

Originally posted by Marshal
Blijft een beetje koffiedik kijken maar ach een beetje gespeculeer is nooit weg. Wat betreft de Pagani, die mag van mij van start gegaan in nationale GT kampioenschappen.........125 minuten zal ie toch wel aankunnen? ;)
Idd, de Pagani is een mooie auto voor een nationaal kampioenschap. Hoop dat ie heel blijft.


Quote:

Originally posted by Baron
Bitter..., Pagani..., en dan nu een Corvette...?
Driemaal is scheepsrecht, zeker? :D

Ze waren natuurlijk wel redelijk succesvol met hun Vipers. Ik denk dat Hezemans zich beter kan richten op het racen met een kant-en-klare racewagen dan zelf aan het doe-het-zelven te gaan. Kortom Toine zorgt voor het geld en de fabrikant voor de techniek.

Brecht 04-08-2004 20:37

Hezemans in een Corvette ? Man man man, miserie miserie. En nog eventjes @ Marshal, het is al zeker dat volgend jaar het project C6-R van start zal gaan. Ze gaan waarschijnlijk volgend jaar het hele ALMS kampioenschap rijden inclusief Le-Mans.

Greetzz.. Corvetteboy

marcel 04-08-2004 21:11

Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
 
Quote:

Originally posted by FIRE

Waarom zou de Corvette niet mee mogen doen?
De toelating van de Maserati GTP ;) is nog lang niet zeker.

het gaat niet om het niet mógen meedoen, maar de vraag is of het wel verstandig is. de concurrentie is volgend jaar al moeilijker, met de lamborghini. en waarschijnlijk ook de Aston Martin (dacht ik).

Scapa 04-08-2004 21:17

C5-R lijkt me onmogelijk, anders had die al lang gehomologeerd geweest. FIA heeft dacht ik de Corvette ooit geweigerd en de C6 komt eraan.

Bramzel 04-08-2004 21:22

Als ze de Corvette mogen starten zou dat best wel eens een kanshebber kunnen zijn. Heb ergens gelezen dat GM de Corvettes die nu het ALMS domineren volgend jaar wil verkopen. Als Hezemans een van die wagens kan kopen, en die zonder al te veel wijzigingen mag laten rijden in het FIAGT; lijkt mij goede zaken doen. Die wagen is bloedje snel, zeer betrouwbaar en was altijd de enige wagen die enigzins fatsoenlijk met de Prodrive 550's kon vechten. Volgend jaar zullen we waarschijnlijk nog geen supersuccessen zien voor de Murcielago, denk dat die dan een jaar gaat krijgen als de 575's nu hebben. Aston Martin idem dito. Vergeet niet dat die wagens, ondanks de grote ontwikkelaars, nog altijd in ontwikkeling zijn. De Corvette is inmiddels zo goed als uitontwikkeld.

C5-R niet gehomologeerd: Klopt, maar de regels veranderen volgend jaar redelijk ingrijpend als ik me niet vergis, en misschien opent dat deuren voor de C5-R. Het is een feit dat de C6-R er aan komt, maar daarmee zullen ze zich waarschijnlijk eerst op het ALMS richten, en een ex-2004-GM-C5R lijkt mij een prettig stuk gereedschap om mee te rijden ;)

Als Hezemans het voor gedaan krijgt, dicht ik hem een redelijke kans op successen toe.

Baron 04-08-2004 21:25

Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
 
Quote:

Originally posted by FIRE
Ze waren natuurlijk wel redelijk succesvol met hun Vipers. Ik denk dat Hezemans zich beter kan richten op het racen met een kant-en-klare racewagen dan zelf aan het doe-het-zelven te gaan. Kortom Toine zorgt voor het geld en de fabrikant voor de techniek.
Idd., de Hezemansen zijn altijd redelijk succesvol geweest als ze in kant-en-klare wagens instappen. Vader Toine heeft echter een onweerstaanbare drang om steeds zelf aan die wagens te gaan prutsen, sorry sleutelen. De man heeft op dat gebied al een hele erelijst van mislukkingen weten op te bouwen, een traditie die al teruggaat tot in de jaren '70. Denk maar aan de Groep 5 GRAB Ford Escort waarmee Toine in 1977 in de DRM uitkwam. Hezemans-tuner is blijkbaar niet hetzelfde succesverhaal als Hezemans-piloot.

Bramzel 04-08-2004 21:29

Ligt ook aan de rijders. Met alle respect voor Hezemans en Kumpen: ze zijn beiden bloedjesnel, maar de reden dat ze in 2003 geen enkele race hebben uitgereden met die Viper is grotendeels hun eigen schuld. Als je 3 uur lang met zo'n wagen kwalificatierondjes gaat rijden, rij je hem stuk. Ze deden gewoon aan "overdriven" met die wagen, zo hard trappen dat hij het gewoon begaf.

PS: Dit is niet zomaar uit de lucht gegrepen, dit is mij verteld door verschillende andere Viper-teams / Viper-coureurs uit de pitstraat.

PPS: Pa Hezemans heeft ook goede dingen gedaan hoor ;) Probleem met de Viper in den beginne was dat die versnellingsbakken het telkens begaven. Toen heeft Toine contact gelegd met Hollinger, waarna die zijn gaan bouwen en hij de licensies had. Waardoor dus ieder team dat een Hollinger/Viperbak wou hebben (en dat wouden ze eigenlijk allemaal wel graag) bij hem moest aankloppen. Heeft hij erg slim aangepakt, en heeft hij ook aardig wat geld mee verdiend.

FIRE 04-08-2004 21:40

Quote:

Originally posted by Bramzel
PPS: Pa Hezemans heeft ook goede dingen gedaan hoor ;) Probleem met de Viper in den beginne was dat die versnellingsbakken het telkens begaven. Toen heeft Toine contact gelegd met Hollinger, waarna die zijn gaan bouwen en hij de licensies had. Waardoor dus ieder team dat een Hollinger/Viperbak wou hebben (en dat wouden ze eigenlijk allemaal wel graag) bij hem moest aankloppen. Heeft hij erg slim aangepakt, en heeft hij ook aardig wat geld mee verdiend.
Die credits moet je Toine Hezemans inderdaad ook geven, het is niet alleen negatief.
Ik had altijd het gevoel dat de Hezemans Vipers technisch tot de uiterste grens gingen en soms misschien wel er over, met als gevolg veel uitvallers door technische problemen. Ik bedoel overigens niet dat ze illegaal bezig waren.

Jochie 04-08-2004 23:13

Quote:

Originally posted by Bramzel
Als ze de Corvette mogen starten zou dat best wel eens een kanshebber kunnen zijn. Heb ergens gelezen dat GM de Corvettes die nu het ALMS domineren volgend jaar wil verkopen. Als Hezemans een van die wagens kan kopen, en die zonder al te veel wijzigingen mag laten rijden in het FIAGT; lijkt mij goede zaken doen. Die wagen is bloedje snel, zeer betrouwbaar en was altijd de enige wagen die enigzins fatsoenlijk met de Prodrive 550's kon vechten. Volgend jaar zullen we waarschijnlijk nog geen supersuccessen zien voor de Murcielago, denk dat die dan een jaar gaat krijgen als de 575's nu hebben. Aston Martin idem dito. Vergeet niet dat die wagens, ondanks de grote ontwikkelaars, nog altijd in ontwikkeling zijn. De Corvette is inmiddels zo goed als uitontwikkeld.

Als Hezemans het voor gedaan krijgt, dicht ik hem een redelijke kans op successen toe.

What about de tegenstand van de Enzo euh MC12 ;) ?
Als ze de overhang kunnen veranderen, zou alvast geen probleem mogen zijn wat de voorkant betreft, dan komt deze wagen ook redelijk geevoluurd aan de start ...

Jochen

Bramzel 04-08-2004 23:45

Ben benieuwd of die MC12 met aangepaste dimensies nog zo dominant is. Grootste voordeel van die wagen zat in z'n lange neus en achterwerk, wat aerodynamisch enorme voordelen bood. Als dat ingekort moet worden, denk ik dat hij misschien een fractie sneller zal zijn dan de 575.


All times are GMT +2. The time now is 01:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.