De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Dakar 2005 - Mauretanië - rit 10 => 11 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9756)

Bart 04-01-2005 23:43

Dakar 2005 - Mauretanië - rit 10 => 11
 
rit 10: Atâr > Atâr maandag 10 januari)
verbinding: 8 km - special: 483 km - verbinding: 8 km

rit 11: Atâr > Kiffa (dinsdag 11 januari)
verbinding: 34 km - special: 656 km - verbinding: 5 km

gwyllion 10-01-2005 10:42

Vandaag staat een lus rond Atar op het programma. Vandaag zou een van de zwaarste etappes van dit jaar moeten worden. En met de sterke wind en bijgevolg slechte zichtbaarheid wordt het nog een pak lastiger (volgens de organisatie maken de weersomstandigheden "things 30% harder.")


Vandaag verschijnen blijkbaar zeer frequent updates op dakar.com, waarschijnlijk omdat het bivak vandaag op dezelfde plaats blijf (handiger voor de organisatie).

gwyllion 10-01-2005 10:46

Frétigné heeft beloofd om vandaag aan te vallen. Op de rustdag is (eindelijk) het 2 wielaandrijving systeem geinstalleerd.

Bij de auto's staat waarschijnlijk een demonstratie van de almachtige Pajero Evo3 op het programma. Of toch een verrassing van Volkswagen, zoals Kris Nissen (Volkswagen Motorsport baas), gisteren in een Eurosport interview beloofde (VW zou de volgende 2 ritten wel eens Dakar geschiedenis kunnen schrijven, beweerde hij een beetje hoogmoedig). Jutta Kleinschmidt gelooft er wel niet in:
Quote:

17 h 00: Pessimistic Jutta

Does she really mean it? Jutta Kleinschmidt sounded rather pessimistic on her victory chances: "Even with only a 40 minute deficit, the Mistubishi are unreachable, except of course if they have a major problem. I'm just going to hang on to my third position."

gwyllion 10-01-2005 10:58

Quote:

Originally posted by gwyllion
Vandaag staat een lus rond Atar op het programma. Vandaag zou een van de zwaarste etappes van dit jaar moeten worden. En met de sterke wind en bijgevolg slechte zichtbaarheid wordt het nog een pak lastiger (volgens de organisatie maken de weersomstandigheden "things 30% harder.")
Eventjes illustreren hoe zwaar het vandaag wel niet gaat worden.

Jacky Dubois, co-piloot van de Mevius (die trouwens in dienst van Carlos Sousa zal rijden vanaf nu), zegt het volgende:
Quote:

«Ik heb het roadbook en de kaarten bestudeerd en ik geef je op een briefje: morgen wacht ons de hel. Wat we tot nog toe meemaakten was nog maar het vagevuur."

gwyllion 10-01-2005 11:50

Het regent momenteel in Mauretanie :confused:

Quote:

10:44 Bikes – Meoni in the lead

At km 177, close to 20kms from the first CP, Meoni leads the special with Esteve just behind (at 35"). Both bikers are riding under a typically British rain. At the same spot but over five minutes behind three riders were riding bunched (Despres, Ullevalseter and Cox), followed at 7min by Andy Caldecott.

fordje 10-01-2005 13:26

Mitsu is dan toch niet onfeilbaar ?

Masuoka heeft blijkbaar zijn motor in de soep gedraaid.

Voor Henrard ziet het er ook niet best uit. Die staat nog steeds zo goed als aan de start...Transmissieproblemen halen de best geklasseerde belg uit de top van het klassement.

fordje 10-01-2005 13:44

Quote:
"12:33 Autos – Problème mécanique pour Saby

Les deux véhicules Volkswagen de Bruno Saby et Juha Kankunnen sont arrêtés avant le CP 1 pour un problème mécanique. Bruno Saby a apparemment un problème avec son levier de vitesse. Les deux pilotes sont actuellement entrain de réparer."

www.dakar.com

Ik vermoed wel dat het hier gaat om de wagen van Gordon. Saby komt al een hele tijd niet meer in het Dakar-verhaal voor als het op top 10 aangaat.

Maar best klasseren onder "Franse chauvenisme" zeker :) :D

gwyllion 10-01-2005 14:17

Bekijk iriTrack eens? Gordon en Kleinschmidt zijn al lang voorbij CP1; Gordon heeft Kleinschmidt laten passeren en speelt snelle interventiewagen voor Kleinschmidt.

Kankunnen is snelle assistentiewagen voor Saby (omdat zijn algemene klassement toch al om zeep is).

Masuoka sleurde trouwens ook alle reserve onderdelen voor Alphand en Peterhansel mee. En De Mevius rijdt in functie van Sousa. In elk team is dit allemaal mooi geregeld.

gwyllion 10-01-2005 14:28

Quote:

Originally posted by fordje
Mitsu is dan toch niet onfeilbaar ?

Masuoka heeft blijkbaar zijn motor in de soep gedraaid.

Peterhansel heeft ook veel geluk gehad. Ook motorproblemen op het einde van de rit voor de rustdag en tijdens de rustdag hebben ze alle zuigers moeten vervangen want eentje was kapot. Als hij die motorproblemen niet in de laatste kilometers van de rit gekregen had, maar veel vroeger, dan kon hij het misschien ook vergeten.

gwyllion 10-01-2005 14:33

Saby is terug onderweg, maar heeft veel tijd verloren. Hij zal misschien toch nog wel wat opschuiven in het klassement door de grotere problemen van Masuoka en Henrard.
Quote:

13:29 Cars – Mechanical update

Hiroshi Masuoka was seen heading back to the bivouac of Atar in the opposite direction of the special due to his serious engine problems. With the dunes he will soon have to cross, the Japanese will probably have to wait for his assistance truck. Meanwhile, good news from Bruno Saby. The Frenchman was stopped at km 35 with gear box worries. He was eventually helped out by Volkswagen team mate Juha Kankkunen and is now back on the special and driving.
Er is vandaag blijkbaar ook niet genoeg brandstof, althans bij 1 van de deelnemers ;) Dat belooft.
Quote:

13:29 Bikes – Fuel problems for Coma

Spaniard Marc Coma, third at CP1 found himself out of gasoline 5kms before CP2 (km 293). He received assistance, and fuel from his Repsol team mate Giovanni Sala. Coma eventually made it to CP2 with an 11'22" deficit on fastest rider Despres.

gwyllion 10-01-2005 14:38

Wow, er is vandaag een motard overleden aan verwondingen opgelopen tijdens de 7de rit :(

fordje 10-01-2005 14:39

Quote:

Originally posted by gwyllion
Bekijk iriTrack eens? Gordon en Kleinschmidt zijn al lang voorbij CP1; Gordon heeft Kleinschmidt laten passeren en speelt snelle interventiewagen voor Kleinschmidt.

Kankunnen is snelle assistentiewagen voor Saby (omdat zijn algemene klassement toch al om zeep is).

Masuoka sleurde trouwens ook alle reserve onderdelen voor Alphand en Peterhansel mee. En De Mevius rijdt in functie van Sousa. In elk team is dit allemaal mooi geregeld.

Mijn fout idd!! :+
In plaats van Kankunnen had ik Kleinschmidt gelezen...Heb je ervan als je zit te werken en dakar te volgen tegelijk... :+ :confused:

gwyllion 10-01-2005 15:31

Het ziet er niet zo goed uit voor Loomans precies. Hij is al 18de vertrokken, maar nog altijd niet voorbij CP1 waar al 52 wagens gepasseerd zijn.

Van Den Broeck/Feryn zijn CP1 juist gepasseerd in een (voorlopig) 42ste tijd.


De 2 Mitsubishis van Peterhansel en Alphand vliegen weeral. De verschillen aan CP2 zijn nog een stuk groter zijn geworden.
Quote:

15:05 Cars – Alphand fastest at CP2

After Stephane Peterhansel stopped to add air to his tires before CP2, Luc Alphand clocked the fastest time at that check point with a 25" lead on 'Peter'. Third, Jutta Kleinschmidt (VW) is far behind at 22'35", while De Mevius (NIS) is fourth at 24'30 and Gordon fifth at 33'25".
Both Nissan Pickups of De Villiers and Vatanen were seen stuck in the sand before the CP.

gwyllion 10-01-2005 16:48

De 2 extraterrestrials zijn binnen. Nu waarschijnlijk meer dan een half uur wachten op de rest.

1 306 PETERHANSEL / COTTRET MITSUBISHI 5h 22' 58" 00' 00"
2 312 ALPHAND / PICARD MITSUBISHI 5h 24' 25" 01' 27"

gwyllion 10-01-2005 16:56

Quote:

Originally posted by gwyllion
Het ziet er niet zo goed uit voor Loomans precies. Hij is al 18de vertrokken, maar nog altijd niet voorbij CP1 waar al 52 wagens gepasseerd zijn.
Loomans had blijkbaar motorpech na 80 km (geen oliedruk meer en de motor rammelde). Hij is terug gedraaid naar het bivak en gaat morgen proberen terug te starten. Een goed klassement kan hij nu wel vergeten :(


All times are GMT +2. The time now is 07:55.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.