De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   F1 Teampresentaties 2005 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9806)

The Interceptor 13-01-2005 18:53

F1 Teampresentaties 2005
 
Afgelopen week zijn er toch al twee teampresentaties geweest, ik ben ongetwijfeld niet de enige die dit heeft opgemerkt.

8 januari: Toyota

op verschillende sites zoals www.f1racing.nl staan er heel wat foto's van deze presentatie. Weinig verschillen met vorig jaar precies. Nog altijd dat saaie kleurenschema, enkel de overal werd lichtjes gewijzigd, door de mouwen wat grijs te maken :rolleyes: .

13 januari: Sauber

De voorstelling van Sauber was reeds eergisteren gepland, in Maleisië, maar omwille van de Tsunami's werd die dus afgelast. Vandaag hebben ze dan gewoon een berichtje op hun site gezet met enkele (weinig, maar hi-res) foto's bij. (www.sauber.ch)
Hier valt wel meer te zeggen dan bij Toyota vind ik. Kleurenschema is behalve aan de neus ook nauwelijks veranderd. Maar aan de vormgeving is wel te zien dat ze hard in hun nieuwe windtunnel gewerkt hebben. Kijk vooral naar deze foto .
Verder zijn ze van Bridgestone naar Michelin overgeschakeld, en hebben ze terug zelf een versnellingsbak ontwikkeld, toch al héél wat minder Ferrari als vorig jaar he :)

Maar wat me bij de Toyota nog niet meteen was opgevallen, is de nieuwe hoogte van de voorvleugel. Dat is echt geen zicht meer hoor :frusty:

Andere reeds geplande teampresentaties:

16 Januari: BAR
31 Januari: Williams
1 Februari: Renault
7 Februari: Red Bull Racing

Luigi 13-01-2005 18:59

Kijk eens naar de voorvleugel bij de Sauber: ook zo hoog bij de grond, het is dan ook een nieuw reglement om de bolides langzamer te maken.

airco 13-01-2005 19:43

Die hoogte van de voorvleugel is op esthetisch vlak inderdaad een miskleun van formaat.

De toyota blijft inderdaad een grijze muis. Dat ze nu de mouwen van de overals ook grijs hebben gemaat bevestigd alleen maar dit imago. Maar wat wil je nu ook met Rood-Wit als kleuren (Oneliner ;) )

HHugo 13-01-2005 20:33

http://users.pandora.be/HHugo/tijdelijk/sauberc24.jpg

Het lijkt wel alsof er haaienkieuwen zitten bovenop de zijpontons. Ook al omdat de motorkap zo nauw rond de uitlaten zit (terwijl daar gewoonlijk nog ruimte is om koellucht te laten passeren).

Raceboy 13-01-2005 20:41

Die haaienkieuwen had ferrari vorig jaaar ook al. Niets nieuws dus.

Luigi 13-01-2005 22:19

Iemand Montoya z'n nieuwe look al gezien? Op http://www.f1racing.nl staan de foto's. Ik vind dat ie er best wel stoer uitziet. Mooie overall. Je moet maar eens kijken. :)

airco 13-01-2005 23:10

Quote:

Originally posted by Zaibatsu Racing
Iemand Montoya z'n nieuwe look al gezien? Op http://www.f1racing.nl staan de foto's. Ik vind dat ie er best wel stoer uitziet. Mooie overall. Je moet maar eens kijken. :)
Mijn gedacht zijn ze Montoya daar serieus aant temmen bij McLaren .... De PR regels zijn precies iets strakker bij McLaren

HHugo 13-01-2005 23:17

Quote:

Originally posted by raceboy
Die haaienkieuwen had ferrari vorig jaaar ook al. Niets nieuws dus.
Idd niets nieuws, maar deze keer zijn het wel permanente openingen (niet enkel bij de warmste gp's).

Door die kleine pontons en die kieuwen lijkt het erop dat de radiatoren meer horizontaal dan verticaal geplaatst moeten zijn, want onderaan is bijna geen ruimte meer. (zoals bij de bodemeffectwagens van eind jaren '70)

http://users.pandora.be/HHugo/tijdelijk/sauberc24b.jpg

The Interceptor 14-01-2005 00:20

Ik heb de foto's nog eens zitten bezien, want ja de nieuwe Sauber bevalt me wel precies :).
Ik was net aan't denken dat de kleurschikking van de velgen wel goed bij de wagen past, en zie dan dat ze de 'wieldoppen' (of hoe noemt ge da?) links rood gekleurd hebben, terwijl ze rechts blauw zijn. Niet dat het de wagen sneller gaat maken :).

En tegenwoordig staat op bijna elke F1-wagen achter de luchtinlaat nog zo'n horizontaal vleugeltje, mogen ze van mij ook direct afschaffen hoor, en zoals het er opstaat, lijkt het mij maar weinig efficiënt te zijn, maar ik zal wel mis zijn natuurlijk.

AlainH 14-01-2005 01:08

Quote:

Originally posted by The Interceptor
...en zie dan dat ze de 'wieldoppen' (of hoe noemt ge da?) links rood gekleurd hebben, terwijl ze rechts blauw zijn....

Misschien om ze uit elkaar te houden, links heeft andere richting van draad dan rechts ( tegen de draairichting van het wiel om het vanzelf loskomen te voorkomen )

marcel 14-01-2005 01:54

waarschijnlijk, mclaren reed zo vorig jaar tijdens de vrijdagtests met gekleurde vlekken op de banden

The Interceptor 14-01-2005 16:58

Vandaag rijdt de nieuwe Sauber voor het eerst rond, in Valencia met Massa achter het stuur. Op zich niet bijzonder natuurlijk, maar ze hebben daar wel een voorvleugel bij die op de presentatiefoto's nog niet te zien was.
Op f1racing.nl staat er een duidelijke foto van.

Ik vind dit soort ideetjes wel leuk eigenlijk en 't lijkt me wel efficiënt ook, nu natuurlijk afwachten of het op de baan ook de verwachtte voordelen geeft.

bluelite 14-01-2005 18:38

http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=8631_0_2_0_C nog foto's van de C24 tijdens de roll-out vanmorgen en vanmiddag

marcel 14-01-2005 20:02

lijkt mij eigenlijk een high-downforce vleugeltje, speciaal voor de tragere circuits

Scapa 14-01-2005 20:38

Quote:

Originally posted by AlainH
Misschien om ze uit elkaar te houden, links heeft andere richting van draad dan rechts ( tegen de draairichting van het wiel om het vanzelf loskomen te voorkomen )
Dat is inderdaad de meest logische uitleg ;)


All times are GMT +2. The time now is 20:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.