De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   12 uur van Sebring 2005 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10094)

gwyllion 25-02-2005 15:55

12 uur van Sebring 2005
 
Een voorlopige deelnemerslijst van de 12 uur van Sebring staat online: http://www.imsaracing.net/2003/event.../entrylist.pdf

gwyllion 25-02-2005 15:59

Mooie verrassing is de Spyker C-8 Spyder GT2 R bestuurd door Tom Coronel en Marc Goossens.

De Rollcentre Dallara Nissan wordt ook bestuurd door een Belg: Didier Theys.

Het wordt gegarandeerd een prachtige strijd in GT1 met 1 Maserati MC12, 2 Corvette C6-R, 1 Corvette C5-R, 2 Aston Martin DBR9, 1 Ferrari 550, 1 Viper en 2 Saleens :applaus:

marcel 25-02-2005 16:17

wordt dat uitgezonden op MotorsTV (en bijgevolg dus te bekijken via Telenet)?


idd wel mooi dat er weer belgen aan de start staan, en dan vooral Mark Goossens

gwyllion 25-02-2005 16:19

Het aantal prototypes is wel bedroevend (vooral in vergelijking met het deelnemersveld van LMES Spa): 6 LMP1 en 5 LMP2.

Brecht 25-02-2005 18:11

Marc heeft het me verteld gisteren dat hij met Spyker ging rijden. Hij had niet veel keuze, dus daarom is het de Spyker geworden.

Greetzz.. Corvetteboy

gwyllion 25-02-2005 18:19

Quote:

Originally posted by corvetteboy
Marc heeft het me verteld gisteren dat hij met Spyker ging rijden. Hij had niet veel keuze, dus daarom is het de Spyker geworden.
De Spyker is inderdaad veel te nieuw en zeker in opgewassen tegen de bullet proof Porsche 911 GT3 RSR. De Panoz Esperante heeft ook al heel wat ontwikkelingswerk achter de rug (vorig jaar in ALMS was de wagen al snel en de aerodynamica zou verbeterd zijn in de windtunnel) en de TVR heeft ook al wat ervaring.

vandijk 04-03-2005 18:34

Quote:

Originally posted by gwyllion
De Spyker is inderdaad veel te nieuw en zeker in opgewassen tegen de bullet proof Porsche 911 GT3 RSR. De Panoz Esperante heeft ook al heel wat ontwikkelingswerk achter de rug (vorig jaar in ALMS was de wagen al snel en de aerodynamica zou verbeterd zijn in de windtunnel) en de TVR heeft ook al wat ervaring.
Zijn teamgenoten zijn Coronel en Crevels! Ik weet van de tweede auto alleen dat Merkenstein rijdt.

Bramzel 04-03-2005 20:53

Goossens / Coronel / Crevels. Me dunkt dat je dan een aardige line-up hebt om te kijken of een wagen potentie heeft of niet.

FIRE 04-03-2005 21:25

Quote:

Originally posted by vandijk
Zijn teamgenoten zijn Coronel en Crevels! Ik weet van de tweede auto alleen dat Merkenstein rijdt.
Volgens de entrylist Frans Munsterhuis.

Met Goossens, Coronel en Crevels hebben ze een zeer goede lineup.

Mark 09-03-2005 18:59

Quote:

Originally posted by Bramzel
Goossens / Coronel / Crevels. Me dunkt dat je dan een aardige line-up hebt om te kijken of een wagen potentie heeft of niet.
Met CEO Victor Muller zal budget wel geen probleem zijn ;) Er bestaat een reële kans dat dit trio ook in Le Mans aan de start komt voor Spyker.

Of ze potten kunnen breken in Sebring lijkt me sterk, die wagen heeft geloof ik nog geen testkilometer achter de rug. E.e.a. volgens een stukje uit de Autosport 10-03-05. Daarin staat ook dat we "amazed" gaan zijn als we die kist voor de eerste keer gaan zien. Blijkt dus toch een "cabrio-versie" te zijn.

Autofan 09-03-2005 22:49

Op 2 december hebben ze op Zandvoort een uitgebreide test gehad.

Bron: http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=1315 ;)

Mark 09-03-2005 23:49

Quote:

Originally posted by Autofan
Op 2 december hebben ze op Zandvoort een uitgebreide test gehad.

Bron: http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=1315 ;)

De link heb je gevonden maar heb je ook de bijbehorende tekst gelezen? :rolleyes:

In het artikel wordt meerdere malen melding gemaakt dat men de 2003 wagen heeft getest. Weliswaar voorzien van enkele nieuwe onderdelen.....

Dat Spyker met een nieuwe wagen bezig is, hier te lezen .

Autofan 10-03-2005 21:46

Getest is getest hé.

gwyllion 10-03-2005 23:31

Quote:

Originally posted by Autofan
Getest is getest hé.
De oude wagen die een totaal andere motor heeft dan de nieuwe :D

Jet 12-03-2005 11:35

Foto's van de nieuwe Spyker op RobbertMaas.nl

fish88 12-03-2005 13:07

die nieuwe spyker is super mooi. vooral zonder die sponsers ziet hij er mooi uit

FIRE 12-03-2005 14:43

Ik had (of heb) mijn twijfels over het gebruiken van een cabrio als racewagen, maar deze wagen ziet er in ieder geval fantastisch uit!!! :cool: :cool:

Directe links naar bovenstaande genoemde foto's:
http://www.robbertmaas.nl/export/ab/...0j70vs2mT.jpeg
http://www.robbertmaas.nl/export/8f/...7XahuxVhV.jpeg

fish88 12-03-2005 14:46

hopelijk komen ze in 2007 met een gtp wagen dat zou pas leuk zij :D.

Mistery 12-03-2005 16:50

"...De plannen die het team had om een volledige GTP-wagen te ontwerpen, werden op de langere baan geschoven. Volgens teammanager Hans was het prijskaartje dat hieraan verbonden is, het doorslaggevende argument om de GTP-plannen nog eventjes op te bergen... "

Over de Spyker, op www.racingworld.be

Raceboy 12-03-2005 20:43

toch raar een cabrio, omdat een cabrio normaal qua wegligging zonder allerlei electronische snufjes erger is dan een natte dweil op een ijspiste.

Buzzbomb 12-03-2005 22:01

Dit model kunnen ze zonder extra restricties inzetten (voldoende geproduceerd) Hopelijk hebben ze de voor en nadelen goed tegen elkaar afgewogen....

En zo niet, dan is de extra publiciteit mooi meegenomen :)

ICEMAN 12-03-2005 22:08

Diegenen die foto's wensen te zien vanuit Sebring kunnen steeds op www.racingworld.be terecht. Hun medewerker verblijft momenteel in Sebring, en heeft reeds de eerste foto's doorgestuurd. Er is zelfs een 'spyshot' van de officiële Maserati MC12 bij alsook een fotoreportage van de Aston Martin.

Mark 12-03-2005 22:12

Stuur ze dan meteen door naar www.lmsr.net

ICEMAN 12-03-2005 22:19

Tja, 't is nie verboden als eigenaar van site A om mee te werken aan Site B hé en omgekeerd.

Mark 12-03-2005 22:21

Quote:

Originally posted by ICEMAN
Tja, 't is nie verboden als eigenaar van site A om mee te werken aan Site B hé en omgekeerd.
Heb ik dat dan gezegd? :confused:

fordje 13-03-2005 11:18

Quote:

Originally posted by raceboy
.... erger is dan een natte dweil op een ijspiste.

Euh, Stijn...

diene blijft in realiteit dus wel aan het ijs plakken hé :) :)

zou je als goede student moeten weten ;)


Maar ik begrijp je standpunt; cabrio's blinken normaal niet uit in stabiliteit, structuur en torsievastheid.

Raceboy 13-03-2005 12:43

Quote:

Originally posted by fordje
Euh, Stijn...

diene blijft in realiteit dus wel aan het ijs plakken hé :) :)

zou je als goede student moeten weten ;)


Maar ik begrijp je standpunt; cabrio's blinken normaal niet uit in stabiliteit, structuur en torsievastheid.

wie zegt dat het vriest?

gwyllion 13-03-2005 13:16

Quote:

Originally posted by fordje
Maar ik begrijp je standpunt; cabrio's blinken normaal niet uit in stabiliteit, structuur en torsievastheid.
Een standaard cabrio heeft natuurlijk geen rolkooi :D Dat moet de torsievastheid ten goede komen.

Ik begrijp wel niet waarom ze zo'n grote voorruit gebruiken.

Mistery 13-03-2005 18:35

De Spyker 'cabrio' staat ondertussen in een tentje in Sebring... Jullie weten de foto's wel te vinden, denk ik ;)

Raceboy 13-03-2005 18:40

Quote:

Originally posted by gwyllion
Een standaard cabrio heeft natuurlijk geen rolkooi :D Dat moet de torsievastheid ten goede komen.

Ik begrijp wel niet waarom ze zo'n grote voorruit gebruiken.

u zwaartepunt ligt nog altijd wel op een raar punt dan.

fish88 13-03-2005 20:14

waar is die achtervleugel op die wagen? of word die binnekort nog bevestigd?

Mistery 13-03-2005 20:31

Die vleugel moet idd nog bevestigd worden...

gwyllion 13-03-2005 21:26

Quote:

Originally posted by Mistery
De Spyker 'cabrio' staat ondertussen in een tentje in Sebring... Jullie weten de foto's wel te vinden, denk ik ;)
http://www.lmsr.net/sebsat3.html

Mistery 13-03-2005 21:32

Inderdaad, Michael Jordan van LMSR.net kiekte de wagen in Sebring. Michael was zo vriendelijk om eerst de spyker foto's aan www.racingworld.be ter beschikking te stellen, alvorens ze te publiceren op zijn eigen site. Thanks Michael !

Mark 13-03-2005 21:37

M.b.t. de Spyker............lijkt wel zo'n Mazda MX5-cup van een par jaar terug :D :D

Is de wielbais van die wagen soms breder geworden? De omkasting van de wielen komt meer naar buiten dan het model uit 2002/2003

Hieronder de links naar de foto's op groot formaat:
http://www.lmsr.net/asebsat17.JPG
http://www.lmsr.net/asebsat18.JPG
http://www.lmsr.net/asebsat19.JPG
http://www.lmsr.net/asebsat20.JPG

Ze willen deze wagen dus aan "privateers" gaan verkopen, vraag me af hoe ze zo'n wagen op twee wedstrijdjes kunnen ontwikkelen. Ontwikkelen is volgens mij veel (race)kilometers maken......dat ze die kist maar eens inzetten in nationale kampioenschappen ;)

FIRE 13-03-2005 22:20

Quote:

Originally posted by Mark
M.b.t. de Spyker............lijkt wel zo'n Mazda MX5-cup van een par jaar terug :D :D
Hij doet me denken aan de Renault Spyder.

Quote:

Originally posted by Mark
Ze willen deze wagen dus aan "privateers" gaan verkopen, vraag me af hoe ze zo'n wagen op twee wedstrijdjes kunnen ontwikkelen. Ontwikkelen is volgens mij veel (race)kilometers maken......dat ze die kist maar eens inzetten in nationale kampioenschappen ;)
Ze zullen inderdaad meer moeten gaan racen om hem te ontwikkelen. Op de vrachtwagen (zie 1 van de foto's op www.lmsr.net) staat alleen Sebring en Le Mans. Er waren toch ook plannen om deel te nemen aan het Franse GT kampioenschap?

fish88 14-03-2005 00:19

we zien wel wat spyker gaat presteren volgende week. nu moet hun doel niet meer uitrijden zijn maar nu verwacht ik wel wat van ze

gwyllion 14-03-2005 10:59

Quote:

Originally posted by fish88
we zien wel wat spyker gaat presteren volgende week. nu moet hun doel niet meer uitrijden zijn maar nu verwacht ik wel wat van ze
Andere wagen met andere motor en weinig testkilometers. Uitrijden zal al een prestatie zijn, zou ik zeggen.

Scapa 14-03-2005 11:58

Ik begrijp niet goed waarom ze aan het prullen zijn geweest aan die motor.


:eek:
Some red faced Brits...at tech today at Sebring the Maserati was in first followed by the Aston Martin cars...the Maserati sailed through and then the DBR9's took their turn in the IMSA tent. After measurements on the DBR9, IMSA was in the awkward position of telling them, "we are embarrased to inform you that your car is 3mm too wide." Although technically illegal we don't expect Maserati to file a formal protest against the Aston Martin cars:) Quite a few laughs in the paddock!


bron: lmsr.net

gwyllion 14-03-2005 14:33

Quote:

Originally posted by Scapa
Ik begrijp niet goed waarom ze aan het prullen zijn geweest aan die motor.
Vorige motor was een Maden/BMW V8. Nu hebben ze zelf de Audi 4.2 V8 (40 klepper) die standaard in de Spyker C8 Spyder steekt, wat gekitteld. Ik denk trouwens dat (volgens het reglement) van de originele motor vertrokken moet worden.


All times are GMT +2. The time now is 09:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.