![]() |
12 uur van Sebring 2005
Een voorlopige deelnemerslijst van de 12 uur van Sebring staat online: http://www.imsaracing.net/2003/event.../entrylist.pdf
|
Mooie verrassing is de Spyker C-8 Spyder GT2 R bestuurd door Tom Coronel en Marc Goossens.
De Rollcentre Dallara Nissan wordt ook bestuurd door een Belg: Didier Theys. Het wordt gegarandeerd een prachtige strijd in GT1 met 1 Maserati MC12, 2 Corvette C6-R, 1 Corvette C5-R, 2 Aston Martin DBR9, 1 Ferrari 550, 1 Viper en 2 Saleens :applaus: |
wordt dat uitgezonden op MotorsTV (en bijgevolg dus te bekijken via Telenet)?
idd wel mooi dat er weer belgen aan de start staan, en dan vooral Mark Goossens |
Het aantal prototypes is wel bedroevend (vooral in vergelijking met het deelnemersveld van LMES Spa): 6 LMP1 en 5 LMP2.
|
Marc heeft het me verteld gisteren dat hij met Spyker ging rijden. Hij had niet veel keuze, dus daarom is het de Spyker geworden.
Greetzz.. Corvetteboy |
Quote:
|
Quote:
|
Goossens / Coronel / Crevels. Me dunkt dat je dan een aardige line-up hebt om te kijken of een wagen potentie heeft of niet.
|
Quote:
Met Goossens, Coronel en Crevels hebben ze een zeer goede lineup. |
Quote:
Of ze potten kunnen breken in Sebring lijkt me sterk, die wagen heeft geloof ik nog geen testkilometer achter de rug. E.e.a. volgens een stukje uit de Autosport 10-03-05. Daarin staat ook dat we "amazed" gaan zijn als we die kist voor de eerste keer gaan zien. Blijkt dus toch een "cabrio-versie" te zijn. |
Op 2 december hebben ze op Zandvoort een uitgebreide test gehad.
Bron: http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=1315 ;) |
Quote:
In het artikel wordt meerdere malen melding gemaakt dat men de 2003 wagen heeft getest. Weliswaar voorzien van enkele nieuwe onderdelen..... Dat Spyker met een nieuwe wagen bezig is, hier te lezen . |
Getest is getest hé.
|
Quote:
|
Foto's van de nieuwe Spyker op RobbertMaas.nl
|
die nieuwe spyker is super mooi. vooral zonder die sponsers ziet hij er mooi uit
|
Ik had (of heb) mijn twijfels over het gebruiken van een cabrio als racewagen, maar deze wagen ziet er in ieder geval fantastisch uit!!! :cool: :cool:
Directe links naar bovenstaande genoemde foto's: http://www.robbertmaas.nl/export/ab/...0j70vs2mT.jpeg http://www.robbertmaas.nl/export/8f/...7XahuxVhV.jpeg |
hopelijk komen ze in 2007 met een gtp wagen dat zou pas leuk zij :D.
|
"...De plannen die het team had om een volledige GTP-wagen te ontwerpen, werden op de langere baan geschoven. Volgens teammanager Hans was het prijskaartje dat hieraan verbonden is, het doorslaggevende argument om de GTP-plannen nog eventjes op te bergen... "
Over de Spyker, op www.racingworld.be |
toch raar een cabrio, omdat een cabrio normaal qua wegligging zonder allerlei electronische snufjes erger is dan een natte dweil op een ijspiste.
|
Dit model kunnen ze zonder extra restricties inzetten (voldoende geproduceerd) Hopelijk hebben ze de voor en nadelen goed tegen elkaar afgewogen....
En zo niet, dan is de extra publiciteit mooi meegenomen :) |
Diegenen die foto's wensen te zien vanuit Sebring kunnen steeds op www.racingworld.be terecht. Hun medewerker verblijft momenteel in Sebring, en heeft reeds de eerste foto's doorgestuurd. Er is zelfs een 'spyshot' van de officiële Maserati MC12 bij alsook een fotoreportage van de Aston Martin.
|
Stuur ze dan meteen door naar www.lmsr.net
|
Tja, 't is nie verboden als eigenaar van site A om mee te werken aan Site B hé en omgekeerd.
|
Quote:
|
Quote:
Euh, Stijn... diene blijft in realiteit dus wel aan het ijs plakken hé :) :) zou je als goede student moeten weten ;) Maar ik begrijp je standpunt; cabrio's blinken normaal niet uit in stabiliteit, structuur en torsievastheid. |
Quote:
|
Quote:
Ik begrijp wel niet waarom ze zo'n grote voorruit gebruiken. |
De Spyker 'cabrio' staat ondertussen in een tentje in Sebring... Jullie weten de foto's wel te vinden, denk ik ;)
|
Quote:
|
waar is die achtervleugel op die wagen? of word die binnekort nog bevestigd?
|
Die vleugel moet idd nog bevestigd worden...
|
Quote:
|
Inderdaad, Michael Jordan van LMSR.net kiekte de wagen in Sebring. Michael was zo vriendelijk om eerst de spyker foto's aan www.racingworld.be ter beschikking te stellen, alvorens ze te publiceren op zijn eigen site. Thanks Michael !
|
M.b.t. de Spyker............lijkt wel zo'n Mazda MX5-cup van een par jaar terug :D :D
Is de wielbais van die wagen soms breder geworden? De omkasting van de wielen komt meer naar buiten dan het model uit 2002/2003 Hieronder de links naar de foto's op groot formaat: http://www.lmsr.net/asebsat17.JPG http://www.lmsr.net/asebsat18.JPG http://www.lmsr.net/asebsat19.JPG http://www.lmsr.net/asebsat20.JPG Ze willen deze wagen dus aan "privateers" gaan verkopen, vraag me af hoe ze zo'n wagen op twee wedstrijdjes kunnen ontwikkelen. Ontwikkelen is volgens mij veel (race)kilometers maken......dat ze die kist maar eens inzetten in nationale kampioenschappen ;) |
Quote:
Quote:
|
we zien wel wat spyker gaat presteren volgende week. nu moet hun doel niet meer uitrijden zijn maar nu verwacht ik wel wat van ze
|
Quote:
|
Ik begrijp niet goed waarom ze aan het prullen zijn geweest aan die motor.
:eek: Some red faced Brits...at tech today at Sebring the Maserati was in first followed by the Aston Martin cars...the Maserati sailed through and then the DBR9's took their turn in the IMSA tent. After measurements on the DBR9, IMSA was in the awkward position of telling them, "we are embarrased to inform you that your car is 3mm too wide." Although technically illegal we don't expect Maserati to file a formal protest against the Aston Martin cars:) Quite a few laughs in the paddock! bron: lmsr.net |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 09:01. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.