![]() |
GP van Australië 2005
Het tussenseizoen is voorbij. Iedereen zit in het vliegtuig richting Australië of is al aanwezig. Eens kijken welk show Bernie en consorten dit jaar er van gaan maken ;)
Wellicht een verrassing in Australië, welke? Minardi! Paultje S. die al de hele winter bezig is om de boel op te ruien jegens de FIA, Bernie en gelijkgestemden (less: Ferrari) heeft zijn zin gekregen. Meneer had een hiaat gevonden in de reglementen en eiste dat hij met een 2004-versie Minardi van start kon gaan. Op Aero-gebied een 2004 versie, qua veiligheid een 2005 versie. Volgens de verhaaltjes hebben de gewijzigde reglementen ervoor gezorgd dat de reductie in downforce tussen de 15% en 25% bedraagt. Met dat voordeel kunnen de Minardi's weleens iets verder naar voren staan dan gebruikelijk. |
ik zie ze al winnen :D
|
Zeker dat Minardi mag rijden. Op autosport.com staat
Quote:
Quote:
|
Ferrari moet WEER eens dwarsliggen. OK, wat Stoddart gedaan heeft is ook niet fair, maar moet je daarom de piloten ook straffen? Zij hebben er niets mee te maken.
|
Iets zegt mij dat als stoddart dat nieuwe concorde agreement had ondertekent, ferrari nu niet zo zou dwarsliggen.
|
Quote:
Stoddart is mee een van de aanstokers van heel de discussie over kostenvermindering. En net hij moet nu om een gunst gaan vragen bij een team dat die kostenverminderingen liever kwijt is dan rijk. Een beetje logisch zakenman had altijd geweten dat dit niet goed ging komen. |
Een weinig slimme zet van Ferrari in mijn ogen. Bij het begin van het seizoen direct al in de clinch met Minardi. Dat zal Stoddart zeker onthouden voor de rest van het seizoen. Wat als een Ferrari een Minardi moet dubbelen... en dat zal nog vaak gebeuren..
. of men nu vlug voorbij een minardi kan of niet het kan z'n belang hebben tijdens een grand Prix. |
Het is tamelijk simpel. Bij Ferrari vinden ze dat Stoddart Ferrari zwart gemaakt heeft in de media. Ferrari pikt dit niet en heeft nu het ideale middelen om Stoddart een hak te zetten. Als Stoddart nu niet zo hard in de voorgrond getreden was (als woordvoerder van de 9 andere teams), dan was het allemaal al nog in orde geweest.
|
Ik vind het allemaal redelijk onnozel. Laat die Minardi's toch rijden, ze doen toch geen vlieg kwaad. Minardi niet laten starten is een ramp voor het team en hun sponsors. Vind nog maar eens sponsors als ge toch niet moogt rijden van de "bazen". Dat zou dus de definitieve doodsteek zijn denk ik. En geef toe: een GP zonder Minardi is geen GP. Zolang ze nog bestaan moeten ze rijden. FORZA MINARDI!!
|
Quote:
Bovendien is het maar een drogreden dat hij de wagens niet kan klaarmaken tegen Melbourne. Op 23 november 2004 hebben ze al met vleugels voor 2005 rondgereden. Als Stoddart op 3 maanden tijd geen tweede bolide kan maken, dan hoort hij er niet thuis. |
Prachtige spel van Paultje.
Vergeet niet dat Stoddart de stroman is in de strijd tussen Bernie/FIA/Ferrari en de rest. Het "armste schaap" in de frontlinie en de rest ligt verdekt in de greppels. Paultje is niet meer dan vers kanonnen-vlees :D Prachtige quote van Paul S. Quote:
|
De GP's van vorige jaren indachtig ga ik er deze keer niet voor opstaan :D
|
Quote:
Al aftellend naar de eerste race in 2008 :D :D |
Er heerst blijkbaar een goeie verstandhouding tussen de 2 Italiaanse F1 teams ... :rolleyes:
Redelijk belachelijk van Ferrari dat ze tegen zijn, maar ik zie Minardi toch starten, Bernie moet immers 20 wagens laten rijden of hij moet een schadevergoeding betalen aan de Australische organisatie. En incasseren kent Bernie als geen ander mens ter wereld, afdokken echter... Benieuwd hoe de story Ferrari - Minardi verder gaat dit seizoen, tis te zeggen tot Minardi een 2005-wagen heeft. |
Quote:
|
Ik denk dat Stoddart gegokt heeft en zwaar op zijn gezicht terecht zal komen. Hij beweert bij hoog en laag dat alle teams hem steunen behalve Ferrari en probeert de publieke opinie tegen Ferrari op te zetten om ze zo te dwingen de Minardi toch goed te keuren. Nu blijkt ineens dat hij de handtekening heeft van Tony Purnell, voorlopige baas van Jaguar en inmiddels vervangen bij Red Bull Racing. Zijn plaatsvervanger Christian Horner is ook niet plan de Minardi toe te laten :eek:
Dit staat allemaal te lezen op pitstop.tv. |
Wat mij beterft zou Minardi mee mogen rijden,maar waarom is er dan nog een reglement nodig vraag ik me af,tja,de discussie over wat wel en niet mag zal wel altijd blijven bestaan zeker?
En wat betreft Ferrari:wat kunnen zij er aan doen dat ze momenteel de beste zijn,het is toch aan de andere teams om te bewijzen dat ze minstens evengoed of beter kunnen doen,of niet?Het is natuurlijk wel saai als het komende seizoen net als de voorgaande zal zijn,maar het is aan de anderen om dat te proberen veranderen volgens mij........ |
Op zich zou ik er geen probleem mee hebben om Minardi toe te laten, maar er zijn naar mijn mening teveel addertjes onder het gras om het probleemloos te laten verlopen. Wat als ze bv punten pakken die in oktober o zo belangrijk waren om Jordan voor te blijven, of wat als ze in een incident betrokken zijn dat iemand anders punten kost....
|
Ik weet ook niet goed wat er met de Minardi's moet gebeuren, als de wagen niet in orde is zou hij eigenlijk niet mogen starten natuurlijk. Maar 't is natuurlijk 'maar' Minardi, die vrijwel nooit punten scoort .... moest een team als Sauber ofzo zo willen starten, ik denk dat ze het niet rondkrijgen hoor.
Op foto's op f1racing.nl zie ik als 3e piloot bij Minardi die "ervaren" man staan :) gaat die dan ook de vrijdagtraining voor zijn rekening nemen? Op u 40+ in F1 debuteren, 't is maar weinigen meegegeven :D Nu naar de race zelf, ik ben toch wel benieuwd hoor, toch wel meerdere teams die goed gepresteerd hebben in de winter. Ook velen in het wereldje denken precies dat Red Bull een sterk seizoen tegemoed gaat, ik zie ze toch nog niet snel op het podium eindigen eigenlijk, al blijken ze wel een heel sterke motor te hebben :eek: Voor de overwinning zondag zou ik mijn geld op Alonso zetten, ik verwacht echt dat Renault meteen sterk aan het seizoen begint evenals McLaren en wsl Ferrari ook wel. BAR (hoe zeer ik ook hoop dat Jenson eens kan winnen) die verwacht ik echt niet vooraan :( Kzal al blij zijn als hem top 5 haalt denk. Maar dat zien we de volgende dagen wel ... |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Todt is verstoppertje aan het spelen. Stoddart kan hem maar niet vinden :D
|
Quote:
De top 6 ligt meestal wel gereserveerd voor de topteams .... Maar de plaatsjes erachter zijn voor iedereen te bereiken ... Zeker in de race aan het begin van het seizoen waar regelmatig nog uitvallers te noteren zijn. |
Ik vind heel die Minardi-affaire maar een super belachelijk spelleke worden. Ok reglement is reglement maar komaan jong. Das al wat ik er nog over ga zeggen want kben er mij veel te boos om aant maken. Ik heb het gevoel dat de huidige F1 zich precies al aant opdoeken. Met zo'n toestanden win je ieder ieder geval geen fans.
Voor de rest ben ik blij dat we weer vertrokken zijn. Kben content van weer een paar vertrouwde gezichten te zien: de la Rosa is back! en tis Doornbos toch maar gelukt!! Ik heb zojuist eens de foto's op F1 Racing bekeken en twas wel grappig. Alonso kan het nie veel schelen dat hij daar staat, Fisico probeert heel deftig te doen, Montoya heeft een "don't mess with me" attitude (altijd al gehad) en Villeneuve zijne overall is weeral 2 maten te groot. Kortom, gentlemen, start your engines!!! :D |
Vraag van journalist aan Schumacher over het uitsluiten van Minardi:
Quote:
:D |
Het verhaal Minardi kon weleens met een sisser aflopen............
Quote:
|
Wel verbazend dat Jordan akkoord is. Dat team is zowat de naaste concurrent van Minardi. Als beide Jordans zondag dan achter de Minardis eindigen, lijkt Stoddart me toch geen reden tot juichen te hebben. Wat een oplichterij ! Reglementen zijn reglementen, en dat argument is al énorm vaak aangehaald op dit forum. Het is niet omdat je een wagen hebt die onmogelijk voor punten kan gaan, dat de bak niet conform de reglementen hoeft te zijn.
Inzetten, die nieuwe stukken, anders niet meedoen ! |
Red Bull toch akkoord
Quote:
|
Ondertussen loopt de tweede vrije training op zen einde, en de Minardi's hebben nog niet mogen rijden hoor.
In de eerste training was Liuzzi knap 1e, met echt wel een behoorlijke tijd ook! In de tweede training zijn er op het einde nog vele positiewisselingen gebeurd met als uiteindelijke winnaar toch wel McLaren, zo drie wagens kunnen inzetten heeft toch wel zijn voordelen hoor. De la Rosa snelste voor Raikkonen, Heidfeld Schumacher en Montoya. De 6e tijd van Massa is echt wel indrukwekkend, meer dan een seconde sneller dan teammaat Villeneuve. Vijf minuten voor het einde stond Coulthard nog goed geklasseerd, maar is uiteindelijk nog weggezakt naar 12, maar deze heeft mij toch ook positief verrast. En van Renault had ik toch wel beter verwacht dan een 7e en 10e plaats, maarja 't is nog maar vrije training natuurlijk. En BAR, hmmm Jenson 8e, Sato 18e, ze missen Davidson al denk :( Nog tegenvallers zijn zeker Webber met slechts een 15e stek, Monteiro die 1.5 sec trager is dan Karthikeyan, en Toyota ook pas 13e en 14e. Benieuwd wat het morgen wordt! |
Mclaren / schumacher top
Heidfeld impressive Webber zakt door het ijs. Intressante ontwikkelingen al vanaf de eerste Vrije training - dat beloofd. De 3de wagen van Mclaren zou wel eens een heel machtig wapen kunnen worden dit seizoen. |
Interessante ontwikkelingen ?
Er valt null komma null af te leiden uit deze 'ontwikkelingen'. Elke chrono moet met een korrel zout genomen worden; kijk voornamelijk maar eens naar het aantal afgelegde rondjes + de bandensets. En die laatste factor telt tegenwoordig énorm hard mee. Schumacher en Barrichello draaiden in de 2de trainingssessie elk respectievelijk 15 en 14 rondjes, 'pole-man' De La Rosa 28. Het enige team met wat 'zekerheid' is Jordan: Karthikeyan 29, Doornbos 30 en Monteiro 23. Alles opgeteld heeft elke Jordan coureur een halve race-afstand afgelegd, toch bengelen ze aan het einde van de rangschikking (ze missen Minardi !) 1ste en 2de sessie opgeteld: M. Schumacher: 18 laps R. Barrichello: 19 laps De La Rosa: 47 laps Montoya: 19 laps Raikkonen: 15 laps Doornbos: 53 laps Zonta: 51 laps Monteiro: 38 laps De La Rosa heeft na Doornbos en Zonta het meeste rondjes gedraaid. Misschien is het dan logisch dat hij dan een snelste tijd uit zijn McLaren kon persen. |
De tijden zeggen idd helemaal niets. Het zou wel eens een verassende uitslag kunnen worden, wetende dat ze maar 1 setje banden mogen gebruiken voor de qualifs én de race samen. Ze zullen niet alleen snel, maar ook intelligent moeten rijden, willen ze winnen.
|
Het is enkel op zondag dat er geen nieuwe banden mogen gestoken worden dacht ik eh. De setup van quali 2 is die van de race. Dus volgens mij mag je na quali 1 nog bijtanken en van banden wisselen.
|
ff een vraagje , op welke tv-zender wordt de GP live uitgezonden ?
|
Quote:
|
jep, de nacht van zaterdag op zondag om 3u45 begint de uitzending. De herhaling is zondagmiddag eveneens op sporza.
|
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 12:20. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.