De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   GP van Australië 2005 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10123)

Mark 01-03-2005 23:31

GP van Australië 2005
 
Het tussenseizoen is voorbij. Iedereen zit in het vliegtuig richting Australië of is al aanwezig. Eens kijken welk show Bernie en consorten dit jaar er van gaan maken ;)

Wellicht een verrassing in Australië, welke? Minardi! Paultje S. die al de hele winter bezig is om de boel op te ruien jegens de FIA, Bernie en gelijkgestemden (less: Ferrari) heeft zijn zin gekregen. Meneer had een hiaat gevonden in de reglementen en eiste dat hij met een 2004-versie Minardi van start kon gaan.

Op Aero-gebied een 2004 versie, qua veiligheid een 2005 versie. Volgens de verhaaltjes hebben de gewijzigde reglementen ervoor gezorgd dat de reductie in downforce tussen de 15% en 25% bedraagt. Met dat voordeel kunnen de Minardi's weleens iets verder naar voren staan dan gebruikelijk.

marcel 02-03-2005 00:51

ik zie ze al winnen :D

gwyllion 02-03-2005 12:19

Zeker dat Minardi mag rijden. Op autosport.com staat
Quote:

Ferrari says no to Minardi

Ferrari says no to MinardiMinardi boss Paul Stoddart may now have to resort to legal action if his team is to take part in the season opening Australian Grand Prix, after Ferrari indicated on Tuesday night that it would not support plans to allow its rival to runs it 2004 cars.
en
Quote:

Stoddart fears Minardi will miss Oz GP

Stoddart fears Minardi will miss Oz GPMinardi boss Paul Stoddart has admitted that his team will definitely not be competing in this weekend's season-opening Australian Grand Prix unless there is a sudden change of heart by rivals Ferrari to permit him to run his 2004 cars in the event.

ICEMAN 02-03-2005 14:10

Ferrari moet WEER eens dwarsliggen. OK, wat Stoddart gedaan heeft is ook niet fair, maar moet je daarom de piloten ook straffen? Zij hebben er niets mee te maken.

Raceboy 02-03-2005 14:17

Iets zegt mij dat als stoddart dat nieuwe concorde agreement had ondertekent, ferrari nu niet zo zou dwarsliggen.

airco 02-03-2005 16:02

Quote:

Originally posted by ICEMAN
Ferrari moet WEER eens dwarsliggen. OK, wat Stoddart gedaan heeft is ook niet fair, maar moet je daarom de piloten ook straffen? Zij hebben er niets mee te maken.
Punt is dat autosport en in het bijzonder formule 1 weinig met sympathie te maken heeft. Het is een keiharde Business.

Stoddart is mee een van de aanstokers van heel de discussie over kostenvermindering. En net hij moet nu om een gunst gaan vragen bij een team dat die kostenverminderingen liever kwijt is dan rijk.

Een beetje logisch zakenman had altijd geweten dat dit niet goed ging komen.

JPMontoya 02-03-2005 16:24

Een weinig slimme zet van Ferrari in mijn ogen. Bij het begin van het seizoen direct al in de clinch met Minardi. Dat zal Stoddart zeker onthouden voor de rest van het seizoen. Wat als een Ferrari een Minardi moet dubbelen... en dat zal nog vaak gebeuren..
.
of men nu vlug voorbij een minardi kan of niet het kan z'n belang hebben tijdens een grand Prix.

gwyllion 02-03-2005 18:46

Het is tamelijk simpel. Bij Ferrari vinden ze dat Stoddart Ferrari zwart gemaakt heeft in de media. Ferrari pikt dit niet en heeft nu het ideale middelen om Stoddart een hak te zetten. Als Stoddart nu niet zo hard in de voorgrond getreden was (als woordvoerder van de 9 andere teams), dan was het allemaal al nog in orde geweest.

Luigi 02-03-2005 19:29

Ik vind het allemaal redelijk onnozel. Laat die Minardi's toch rijden, ze doen toch geen vlieg kwaad. Minardi niet laten starten is een ramp voor het team en hun sponsors. Vind nog maar eens sponsors als ge toch niet moogt rijden van de "bazen". Dat zou dus de definitieve doodsteek zijn denk ik. En geef toe: een GP zonder Minardi is geen GP. Zolang ze nog bestaan moeten ze rijden. FORZA MINARDI!!

redje 02-03-2005 19:37

Quote:

Originally posted by gwyllion
Het is tamelijk simpel. Bij Ferrari vinden ze dat Stoddart Ferrari zwart gemaakt heeft in de media. Ferrari pikt dit niet en heeft nu het ideale middelen om Stoddart een hak te zetten. Als Stoddart nu niet zo hard in de voorgrond getreden was (als woordvoerder van de 9 andere teams), dan was het allemaal al nog in orde geweest.
Zo simpel is het. Hij probeert met de grote jongens mee te doen, maar krijgt keer op keer het deksel op de neus.

Bovendien is het maar een drogreden dat hij de wagens niet kan klaarmaken tegen Melbourne. Op 23 november 2004 hebben ze al met vleugels voor 2005 rondgereden. Als Stoddart op 3 maanden tijd geen tweede bolide kan maken, dan hoort hij er niet thuis.

Mark 02-03-2005 19:45

Prachtige spel van Paultje.

Vergeet niet dat Stoddart de stroman is in de strijd tussen Bernie/FIA/Ferrari en de rest. Het "armste schaap" in de frontlinie en de rest ligt verdekt in de greppels. Paultje is niet meer dan vers kanonnen-vlees :D

Prachtige quote van Paul S.
Quote:

Stoddart: "Ik vroeg Jean waarom hij het ons zo moeilijk maakte en hij antwoordde: "De afgelopen maanden heb je slechte dingen gezegd over Ferrari in de pers". Ferrari zal duidelijk merken wat de keerzijde is van deze stommiteit. Ze zullen slecht onthaald worden in Melbourne en in de media. Je moet je gewoon afvragen waarom het grootste team van dit moment met de beste rijder aller tijden zich tot dat niveau verlaagt."

www.pitstoptv.be
Als ie dit vaak genoeg roept, moeten ze bij Ferrari alsnog overstag.

Scapa 02-03-2005 19:55

De GP's van vorige jaren indachtig ga ik er deze keer niet voor opstaan :D

Guido 02-03-2005 20:21

Quote:

Originally posted by Scapa
De GP's van vorige jaren indachtig ga ik er deze keer niet voor opstaan :D
Ik ga voor de Ferrari show ook niet uit mijn bed komen. Zal tegen de middag hier wel eens komen kijken wie er gewonnen heeft.

Al aftellend naar de eerste race in 2008 :D :D

DamonHill 02-03-2005 21:18

Er heerst blijkbaar een goeie verstandhouding tussen de 2 Italiaanse F1 teams ... :rolleyes:

Redelijk belachelijk van Ferrari dat ze tegen zijn, maar ik zie Minardi toch starten, Bernie moet immers 20 wagens laten rijden of hij moet een schadevergoeding betalen aan de Australische organisatie. En incasseren kent Bernie als geen ander mens ter wereld, afdokken echter...

Benieuwd hoe de story Ferrari - Minardi verder gaat dit seizoen, tis te zeggen tot Minardi een 2005-wagen heeft.

gwyllion 02-03-2005 21:28

Quote:

Originally posted by DamonHill
Redelijk belachelijk van Ferrari dat ze tegen zijn, maar ik zie Minardi toch starten, Bernie moet immers 20 wagens laten rijden of hij moet een schadevergoeding betalen aan de Australische organisatie. En incasseren kent Bernie als geen ander mens ter wereld, afdokken echter...
Of een derde Ferrari en BAR op het circuit ;)

gwyllion 03-03-2005 12:16

Ik denk dat Stoddart gegokt heeft en zwaar op zijn gezicht terecht zal komen. Hij beweert bij hoog en laag dat alle teams hem steunen behalve Ferrari en probeert de publieke opinie tegen Ferrari op te zetten om ze zo te dwingen de Minardi toch goed te keuren. Nu blijkt ineens dat hij de handtekening heeft van Tony Purnell, voorlopige baas van Jaguar en inmiddels vervangen bij Red Bull Racing. Zijn plaatsvervanger Christian Horner is ook niet plan de Minardi toe te laten :eek:

Dit staat allemaal te lezen op pitstop.tv.

Speedy 03-03-2005 13:22

Wat mij beterft zou Minardi mee mogen rijden,maar waarom is er dan nog een reglement nodig vraag ik me af,tja,de discussie over wat wel en niet mag zal wel altijd blijven bestaan zeker?
En wat betreft Ferrari:wat kunnen zij er aan doen dat ze momenteel de beste zijn,het is toch aan de andere teams om te bewijzen dat ze minstens evengoed of beter kunnen doen,of niet?Het is natuurlijk wel saai als het komende seizoen net als de voorgaande zal zijn,maar het is aan de anderen om dat te proberen veranderen volgens mij........

sledge 03-03-2005 14:28

Op zich zou ik er geen probleem mee hebben om Minardi toe te laten, maar er zijn naar mijn mening teveel addertjes onder het gras om het probleemloos te laten verlopen. Wat als ze bv punten pakken die in oktober o zo belangrijk waren om Jordan voor te blijven, of wat als ze in een incident betrokken zijn dat iemand anders punten kost....

The Interceptor 03-03-2005 15:22

Ik weet ook niet goed wat er met de Minardi's moet gebeuren, als de wagen niet in orde is zou hij eigenlijk niet mogen starten natuurlijk. Maar 't is natuurlijk 'maar' Minardi, die vrijwel nooit punten scoort .... moest een team als Sauber ofzo zo willen starten, ik denk dat ze het niet rondkrijgen hoor.

Op foto's op f1racing.nl zie ik als 3e piloot bij Minardi die "ervaren" man staan :) gaat die dan ook de vrijdagtraining voor zijn rekening nemen? Op u 40+ in F1 debuteren, 't is maar weinigen meegegeven :D

Nu naar de race zelf, ik ben toch wel benieuwd hoor, toch wel meerdere teams die goed gepresteerd hebben in de winter. Ook velen in het wereldje denken precies dat Red Bull een sterk seizoen tegemoed gaat, ik zie ze toch nog niet snel op het podium eindigen eigenlijk, al blijken ze wel een heel sterke motor te hebben :eek:

Voor de overwinning zondag zou ik mijn geld op Alonso zetten, ik verwacht echt dat Renault meteen sterk aan het seizoen begint evenals McLaren en wsl Ferrari ook wel. BAR (hoe zeer ik ook hoop dat Jenson eens kan winnen) die verwacht ik echt niet vooraan :( Kzal al blij zijn als hem top 5 haalt denk. Maar dat zien we de volgende dagen wel ...

FIRE 03-03-2005 15:40

Quote:

Originally posted by gwyllion
Nu blijkt ineens dat hij de handtekening heeft van Tony Purnell, voorlopige baas van Jaguar en inmiddels vervangen bij Red Bull Racing. Zijn plaatsvervanger Christian Horner is ook niet plan de Minardi toe te laten :eek:

Dit staat allemaal te lezen op pitstop.tv.

Wil Red Bull niet Ferrari motoren?

gwyllion 03-03-2005 15:42

Quote:

Originally posted by FIRE
Wil Red Bull niet Ferrari motoren?
Zou kunnen, Midland ook, denk ik.

airco 03-03-2005 16:08

Quote:

"I sympathise with their position but rules are rules,” the BBC report the team boss as saying. "My position and that of Red Bull is that nothing would be more frustrating for us in a debut race to finish ninth with a Minardi ahead of us and a point taken from us."
eigenlijk heeft Horner daar wel overschot van gelijk ....

Guido 03-03-2005 16:29

Quote:

Originally posted by airco
eigenlijk heeft Horner daar wel overschot van gelijk ....
Spreekt anders wel boekdelen over het geloof in eigen kunnen...

gwyllion 03-03-2005 17:12

Todt is verstoppertje aan het spelen. Stoddart kan hem maar niet vinden :D

airco 03-03-2005 20:59

Quote:

Originally posted by Huudo
Spreekt anders wel boekdelen over het geloof in eigen kunnen...
Bwa wil weinig zeggen he ....

De top 6 ligt meestal wel gereserveerd voor de topteams .... Maar de plaatsjes erachter zijn voor iedereen te bereiken ...

Zeker in de race aan het begin van het seizoen waar regelmatig nog uitvallers te noteren zijn.

Luigi 03-03-2005 21:01

Ik vind heel die Minardi-affaire maar een super belachelijk spelleke worden. Ok reglement is reglement maar komaan jong. Das al wat ik er nog over ga zeggen want kben er mij veel te boos om aant maken. Ik heb het gevoel dat de huidige F1 zich precies al aant opdoeken. Met zo'n toestanden win je ieder ieder geval geen fans.
Voor de rest ben ik blij dat we weer vertrokken zijn. Kben content van weer een paar vertrouwde gezichten te zien: de la Rosa is back! en tis Doornbos toch maar gelukt!! Ik heb zojuist eens de foto's op F1 Racing bekeken en twas wel grappig. Alonso kan het nie veel schelen dat hij daar staat, Fisico probeert heel deftig te doen, Montoya heeft een "don't mess with me" attitude (altijd al gehad) en Villeneuve zijne overall is weeral 2 maten te groot. Kortom, gentlemen, start your engines!!! :D

Finish 03-03-2005 23:31

Vraag van journalist aan Schumacher over het uitsluiten van Minardi:

Quote:

Given they are not a threat can you see any reason why they should be excluded?
MS: If .. you play soccer?
I used to..
MS: Imagine there is a new rule in soccer and you always play with ten people and there is always one team that is not doing very well, would you accept they play with 11 or more people…?

If they were effectively playing with their hands tied behind their back already, yeh.
MS: I don’t think it is a serious subject to discuss.
bron: f1-live.com

:D

Mark 03-03-2005 23:36

Het verhaal Minardi kon weleens met een sisser aflopen............

Quote:

Although the team does have some legal bodywork pieces to hand in Australia, they have not been track tested, and Stoddart is loathe to fit them to his cars. He may however be faced with no alternative, should the situation come to a head on Friday morning
www.speedtv.com
Zou Albers nog steeds met een grijns op zijn smoelwerk rondlopen?

Finish 03-03-2005 23:43

Wel verbazend dat Jordan akkoord is. Dat team is zowat de naaste concurrent van Minardi. Als beide Jordans zondag dan achter de Minardis eindigen, lijkt Stoddart me toch geen reden tot juichen te hebben. Wat een oplichterij ! Reglementen zijn reglementen, en dat argument is al énorm vaak aangehaald op dit forum. Het is niet omdat je een wagen hebt die onmogelijk voor punten kan gaan, dat de bak niet conform de reglementen hoeft te zijn.
Inzetten, die nieuwe stukken, anders niet meedoen !

Finish 03-03-2005 23:58

Red Bull toch akkoord

Quote:

Red Bull gaat er dan toch mee akkoord dat Minardi haar wagens van vorig jaar inzet tijdens de eerste race van het nieuwe seizoen. De teambaas van Red Bull, Christian Horner, zei eerder vandaag nog dat hij niet wou ingaan op het verzoek van de noodlijdende Italiaanse renstal.

De mening van het team is echter veranderd nadat Paul Stoddart samen met Horner een paar zaken heeft besproken. Om de mening van Red Bull te veranderen moest Stoddart wel een toegeving doen. Als Minardi in de top acht eindigt en vóór Red Bull belandt in de race, dan zouden ze hun punten en hun plaats opgeven.

Het is eerlijk gezegd niet de meest sportieve manier om dit soort zaken aan te pakken, maar op die manier staat Minardi een stap dichter bij de deelname aan de Australische Grand Prix. Het team moet nu enkel nog een unanieme stem hebben van de teams. De enige struikelblok in dat opzicht vormt het Ferrari team.

Bron: PlanetF1

The Interceptor 04-03-2005 06:08

Ondertussen loopt de tweede vrije training op zen einde, en de Minardi's hebben nog niet mogen rijden hoor.
In de eerste training was Liuzzi knap 1e, met echt wel een behoorlijke tijd ook!

In de tweede training zijn er op het einde nog vele positiewisselingen gebeurd met als uiteindelijke winnaar toch wel McLaren, zo drie wagens kunnen inzetten heeft toch wel zijn voordelen hoor.
De la Rosa snelste voor Raikkonen, Heidfeld Schumacher en Montoya.
De 6e tijd van Massa is echt wel indrukwekkend, meer dan een seconde sneller dan teammaat Villeneuve.
Vijf minuten voor het einde stond Coulthard nog goed geklasseerd, maar is uiteindelijk nog weggezakt naar 12, maar deze heeft mij toch ook positief verrast. En van Renault had ik toch wel beter verwacht dan een 7e en 10e plaats, maarja 't is nog maar vrije training natuurlijk.
En BAR, hmmm Jenson 8e, Sato 18e, ze missen Davidson al denk :(

Nog tegenvallers zijn zeker Webber met slechts een 15e stek, Monteiro die 1.5 sec trager is dan Karthikeyan, en Toyota ook pas 13e en 14e.

Benieuwd wat het morgen wordt!

JPMontoya 04-03-2005 09:44

Mclaren / schumacher top
Heidfeld impressive
Webber zakt door het ijs.
Intressante ontwikkelingen al vanaf de eerste Vrije training - dat beloofd.

De 3de wagen van Mclaren zou wel eens een heel machtig wapen kunnen worden dit seizoen.

Finish 04-03-2005 12:15

Interessante ontwikkelingen ?

Er valt null komma null af te leiden uit deze 'ontwikkelingen'.
Elke chrono moet met een korrel zout genomen worden; kijk voornamelijk maar eens naar het aantal afgelegde rondjes + de bandensets. En die laatste factor telt tegenwoordig énorm hard mee.
Schumacher en Barrichello draaiden in de 2de trainingssessie elk respectievelijk 15 en 14 rondjes, 'pole-man' De La Rosa 28. Het enige team met wat 'zekerheid' is Jordan: Karthikeyan 29, Doornbos 30 en Monteiro 23. Alles opgeteld heeft elke Jordan coureur een halve race-afstand afgelegd, toch bengelen ze aan het einde van de rangschikking (ze missen Minardi !)

1ste en 2de sessie opgeteld:

M. Schumacher: 18 laps
R. Barrichello: 19 laps
De La Rosa: 47 laps
Montoya: 19 laps
Raikkonen: 15 laps
Doornbos: 53 laps
Zonta: 51 laps
Monteiro: 38 laps

De La Rosa heeft na Doornbos en Zonta het meeste rondjes gedraaid. Misschien is het dan logisch dat hij dan een snelste tijd uit zijn McLaren kon persen.

Guido 04-03-2005 12:46

De tijden zeggen idd helemaal niets. Het zou wel eens een verassende uitslag kunnen worden, wetende dat ze maar 1 setje banden mogen gebruiken voor de qualifs én de race samen. Ze zullen niet alleen snel, maar ook intelligent moeten rijden, willen ze winnen.

yvdp 04-03-2005 16:03

Het is enkel op zondag dat er geen nieuwe banden mogen gestoken worden dacht ik eh. De setup van quali 2 is die van de race. Dus volgens mij mag je na quali 1 nog bijtanken en van banden wisselen.

M3-gtr 04-03-2005 17:31

ff een vraagje , op welke tv-zender wordt de GP live uitgezonden ?

AlainH 04-03-2005 17:41

Quote:

Originally posted by M3-gtr
ff een vraagje , op welke tv-zender wordt de GP live uitgezonden ?
Onder andere op Canvas, dat dan eventjes Sporza wordt :)

yvdp 04-03-2005 19:09

jep, de nacht van zaterdag op zondag om 3u45 begint de uitzending. De herhaling is zondagmiddag eveneens op sporza.

AlainH 04-03-2005 19:18

Quote:

Originally posted by yvdp
jep, de nacht van zaterdag op zondag om 3u45 begint de uitzending. De herhaling is zondagmiddag eveneens op sporza.
Geen herhaling maar samenvatting van een half uur heb ik begrepen...

HHugo 04-03-2005 19:23

Quote:

Originally posted by yvdp
Dus volgens mij mag je na quali 1 nog bijtanken en van banden wisselen.
bijtanken wel, banden wisselen niet


All times are GMT +2. The time now is 12:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.