![]() |
F1 demo 07-08-05 in Rotjeknor Rotterdam
Met Doornbos en Pastorelli als testrijders zal Jordan-Midland een demo geven op een stratenparkoers in Rotterdam. Vergelijkbaar met de demo in London afgelopen zomer.
Quote:
|
Jazeker,
Maar als ik de kans heb..ga ik wel even kijken. Nu eindelijk eens wat (voor mij) dicht in de buurt is. :p Yvonne |
tis blijkbaar iets groter dan enkel Jordan. : http://frontpage.fok.nl/nieuws/52002
|
zou wel mooi zijn als daar enkele teams op afkomen, voor enkel ne jordan en ne minardi te zien rij ik niet naar Rotterdam, dan wacht ik wel 5 weekjes tot het hele peloton in Spa rondrijdt :D
|
De laatste berichten in Rotterdam zijn
F1-demo: Minardi/Jordan en mogelijk nog wat andere teams (onderhandelingen lopen). Dakar demo: genoeg Nederlandse teams Le Mans demo: Racing for Holland DTM demo: onbekend welke wagens Alles speelt zich tussen 13:00 en 16:00 af. Aangezien het 'circuit' op loopafstand van m'n huis is (<100 meter) ga ik maar ff kijken. |
een berichtje op f1racing.nl spreekt dat toch wel tegen hoor.
Daar is er enkel vermelding van dat Albers met de 2005 Minardi komt rijden, en geen enkel ander team, mss dat Stoddart nog wat tweezitters meeneemt luidt het daar ... En ze verwachten honderdduizenden fans :D |
Denk dat een persbericht op de site van de gemeente Rotterdam betrouwbaarder is dan F1racing :P
http://www.rotterdam.nl/smartsite114...ubStyle=251100 |
wat een arrogantie :
Quote:
gratis is het ook al niet meer helemaal: Quote:
programma: 12.00 Warming up met diverse race-klassiekers 13.00 Historische Grand Prix-motoren met o.a. de wereldkampioenen Kent Andersen (Zweden) , Henk van Kessel, Jan de Vries en Wil "de Witte Reus" Hartog 13.30 Historische Formule 1 auto's 14.00 Dakar rally trucks, auto’s en motoren 14.30 Le Mans racewagens met o.a. Jan Lammers in de Dome en de Spyker van Le Mans 2005 15.00 Formule 1 demonstratie met Christijan Albers alle info van de officiele site |
Quote:
Ze verwachten waarschijnlijk zelf dat het publiek niet tevreden zal zijn........je moet toch behoorlijk achterlijk zijn om de volgende foto te plaatsen in een stukje waar je op zoek bent naar vrijwilligers: http://rotterdamracing.nl/fotos/official.jpg Die foto is afkomstig van een Nascar wedstrijd waar het publiek niet echt tevreden was met een bepaalde beslissing en massaal spullen op het circuit begon te gooien. Is dat een veeg voorteken? :D Geweldige beloning overigens bij dit commerciële evenement :rolleyes: Quote:
|
is die foto niet van F1 Indianapolis, Mark?
|
Quote:
|
foto is van de Arons 500 in Talladega denk ik.
|
Op de een of andere vreemde manier zijn ze ineens van Rotterdam Racing naar de naam Monaco aan de Maas overgestapt.
Lekker duidelijk zo die naam :no: |
iedereen weet toch dat maastricht is waar de rijken aan de maas wonen :D
|
Het volk ziet dadelijk anderhalve F1, een paar DTM's en nog wat lollige karretjes langs komen en heel voetbalminnend Nederland heeft de komende maanden massaal verstand van autosport. Nou ja, commerciëel zal het wel goed voor elkaar zijn. Hoef ik er dan alsjeblieft niet heen? Ik lees later wel in de Story bij de tandarts hoe fijn Lee Towers heeft gezongen.
|
Quote:
Nelsinho Piquet komt gas geven in een oude Lotus 101, daarnaast zwellen de geruchten omtrent Ho-Pin Tung aan. Die zou acte de presence geven in een Williams. Wel lachen, dat nieuwe parcours. Er zitten twee rotondes in die ze voor de volle 360 graden nemen. Oftwel, we hebben F1-spookrijders :D |
Ik ben al wezen informeren bij de RACB of ze ooit van plan zijn hetzelfde te doen in België... niet dus :( Toch niet het komende jaar.
|
Quote:
Sommige foto's zijn pure humor. ...........en uiteindelijk te triest voor woorden ;) |
Waar is de tijd dat Jacky Ickx met zijn Porsche 936 door Brussel reed en daarna op het stadhuis toegejuicht werd... Zoiets zou België terug nodig hebben, al was het maar het idee om autosport zichtbaarder te maken voor de gewone Belg. Want met een autosport-beurs trek je niet veel volk, terwijl je met een evenement op straat genoeg volk kan trekken, vooral in steden als Brussel, Antwerpen of Luik.
|
Duval kan met zijn WRC in Antwerpen komen showen, alles ligt daar toch open :p
|
Ho-Pin Tung...die op dezelfde dag 2 races op Assen moet rijden voor het Duits F3 kampioenschap. Denk 't niet dat die komt.
|
Quote:
Quote:
|
Zijn er hier mensen die er als vrijwilliger naartoe gaan ?
Ik vraag me wel af hoe ze dat gaan regelen met die DTM-demo, want er is die zondag toch ook een race op de Nürburgring ? |
Nederlanders en denken. Zoek de fout :D
|
Morgen is het zover, Rotterdam zal op z'n grondvesten daveren en enkele duizenden mensen zullen met hoofdpijn naar huisgaan van het F1 gegalm in de straten van Rotterdam.... ;)
Ik heb enkele dagen geleden vernomen dat er zelfs twee Posche's Supercup vanuit de Belcar zouden gaan rijden in de straten van Rotterdam morgen. Het was een last minute deal... (typisch Nederlanders...?) Toch wel mooi dat de organisatie het publiek meer gaat bieden dan enkel enkele pasages van een F1 en daar dan uuren op staan wachten, eerder was al Lemans en Dakar geweld verkondigt, nu nog deze wagens. Gaan vergelijken met een beurs of een race weekend zelf blijft onmogelijk. Maar ik vind wel dat ze blijkbaar de moeite doen om het zo compleet mogelijk te maken. Toch gaan ze mij morgen niet moeten ontvangen in Rotterdam, vanwege o.a. de gigantische drukte... |
Op de site vh event staat een video van vandaag in rotterdam, waarin Albers de track ging verkennen en nog wat aanwijzingen geeft waar men nog wat boordstenen moet verwijderen ... :crazy: ...
De video |
De Corvette C5-R van GLPK Carsport zal ook aanwezig zijn. Mike Hezemans gaat er wat mee rondtoeren.
Ze verwachten zo'n 500.000 toeschouwers. Weet je hoeveel! Mvg... |
Quote:
|
Dat zou ik zelf niet durven zeggen. Er is maar één iemand van het team daar en dat is diegene die de wagen naar daar heeft gereden met de vrachtwagen. Sorry!
Mvg... |
Quote:
|
Quote:
Mvg... |
En het is allemaal te zien via een live stream: http://rotterdamracing.garnierstream...t=40&video=198
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Enkele weken terug was er in Rotterdam een of ander Red Bull evenement waarbij 10 vliegtuigjes wat rare fratsen maakten in de lucht. Toen waren er 750.000 !!! mensen aanwezig. Dan is 300.000 maar magertjes ;) :D In de afgelopen twee jaar hebben we meerdere F1-demo's in diverse steden. Overal is de publieke belangstelling overweldigend. Wat leren we daaruit? Breng de sport naar de mensen toe en hou de drempel om e.e.a. te aanschouwen laag. Dus meer stratencircuits en lage toegangsprijzen ....... Want wat zien we liever? 10.000 bezoekers met een duur kaartje of 100.000 bezoekers met een goedkoop kaartje. Omzet aan de poort blijft wel dan gelijk maar alle andere inkomsten krijgen een flinke push naar boven mee ;) |
Ik las net ook wat op TT over de F1 demo.
Ho Pin Tung zou al na enkele minuten afgehaakt hebben met mechanische pech op z'n wagen ( :fight: word dan gek, in een lutel demootje moeten "opgeven" door mechanische problemen) Verder schrijft men ook dat financieel "Monaco aan de Maas" geen succes was. Volgens de organisatie dreigt er een tekort van enkele tonnen. (ik veronderstel dat de Nederlanders hier mee willen zeggen: een tekort van enkele miljoenen....) Tot slot stond er nog het volgende:"De politie is zeer te spreken over het verloop van de race-demostraties." Alé, de mannen met hun blauwe streep hadden dan ongetwijfeld Albers en Co goed liggen met flitspalen op de demotrack (waar ongetwijfeld een zone 50 gelde...) ;) :) Wel opvallend dat er in de autosport media nog steeds niets te vinden is van de demo. Ik wacht vooral op foto's dan. Of mss is men nog aan het wachten tot de technische controles gedaan zijn... :+ |
Quote:
Quote:
|
Hey,
Ik ben niet naar Monaco aan de Maas geweest, terwijl het 'om-de-hoek' was voor me. Ik heb even naar de streaming gekeken. Ho-ping Tung had inderdaad problemen. Maar ik zag ook de SRT Corvette weggeduwd worden. Wie reed eigenlijk in die wagen? TV Rijnmond heeft een samenvatting gemaakt van een uur. En het gaat daar grotendeels over Robert Doornbos en Christijan Alberts. Het was wel grappig om te zien... Yvonne |
Quote:
Of heb ik het nu zelf nog steeds niet begrepen? (missen is menselijk...) Precies een les wiskunde over eenheden van de lagere school... Wat een dialect allemaal niet kan doen.... :rolleyes: Zo leren we nog andere "culturen" kennen... ;) |
Quote:
Op RTL5 is om 19:00 een 30 minuten durende reportage uitgezonden met ook aandacht voor de andere deelnemers. Als ik me niet vergis wordt deze vanavond herhaalt (23:30u ???). |
All times are GMT +2. The time now is 17:08. |