![]() |
2006, het regent prototypes........
In de donkere dagen waarin de autosport zijn tijd doorbrengt is er af en toe ook mooi nieuws. Op het gebied van de prototypes zijn er vandaag twee mooie projecten online gekomen.
De P2 van Radical: http://www.radicalsportscars.com/new.../sr9/index.php De P1&P2 van Riley: http://www.lmsr.net/RileyACOprototype.html De prijs voor een Radical schijnt absurd laag te zijn in verhouding tot andere P2's. Zoiets is goed voor de volumes, welke invloed dit heeft op de Radical met een V8 is nog niet bekend. Tijdens testen met die V8 bleek die kist supersnel te zijn. Riley heeft de wind mee, zijn DP verkoopt als een tierelier. Good old Riley heeft zelfs plannen voor een GTP :eek: 2005 is nog niet begonnen of 2006 ziet er al mooi uit ;) |
ja 2006 belooft een mooi jaar te worden, terugkeer van porsche de nieuwe audi en nog veel meer. hoe meer prototypes hoe leuker dus kom maar op met die wagens :cool:
|
De Radical is op het eerste zicht een mengelmoes van de Courage C65 en de Zytek...
|
Die Radical wordt een mooie. Aan de aerodynamica helpt de ontwerper van de Bentley LeMans wagens mee, en ze maken gebruik van veel aluminium/carbon composiet wat goedkoper is als standaard carbonfibre. Daarom is die prijs zo laag, ben benieuwd hoe die het gaat doen.
|
Quote:
En Radical doet beroep op de expertise van Peter Elleray, die de Bentley GTP wagen ontworpen heeft :applaus: |
Quote:
|
Zéér interessant. Radical teams die een stapje hoger willen kunnen bij dezelfde constructeur voor de goedkoopste oplossing.
£120.000 voor een rollend chassis, £30.000 voor motor en aanverwanten= £150.000, sterk ;) |
Re: 2006, het regent prototypes........
Quote:
Riley (& Scot) hoort gewoon in het sports car racen. |
Next.............
Mazda officieel in de LMP2 van de ALMS, nu nog alleen als motorleverancier van een Courage voor B-K Motorsports. Krijgen we ook een chassis met de naam Mazda erop? Quote:
|
Schitterende livery met een smaakvolle verwijzing naar de oranje-groene bolides die LeMans wonnen. Dit smaakt naar meer!
|
|
:worship: Bill Riley :worship:
Als dit in Le Mans 2006 gaat rijden dan weet ik wat ik in juni te doen heb volgend jaar ;) |
De wagen heeft veel weg van de Bentley.
|
ja wilde ik ook gaan zeggen voorkant is een kopie van de bentley maar toch een mooie wagen :)
|
hij is ook best goedkoop $675,000 voor een chassis lijkt me niet al te duur voor zo'n wagen
|
Quote:
Quote:
|
ik weet niet wat precieze prijzen van zulke soort wagens zijn maar mij lijkt het niet echt al te duur. en de chassis bouwer is ook geen slechte
|
"Mulsanne Mike" (Michael Fuller) had dit computermodel onlangs gezien en schreef er het volgende over: http://www.mulsannescorner.com/news.html
|
dat is toch nog wat anders dan een daytona prototype
|
1 ding snap ik niet dit is toch een GTP en geen lmp1?
|
Quote:
|
Ik vind het model fantastisch. Eindelijk nog eens een proto met een koepel. Is geleden van de Bentley's in 2003!
Mvg |
Quote:
Het Ridley model zou ook eventueel aangepast worden aan LMP2 reglement (andere minimumgewicht en kleinere motoren). |
Quote:
Riley->Bill Riley Tenzij GLPK gesponsord door Ridley met een Riley zou gaan rijden natuurlijk :cool: |
Quote:
|
Quote:
Stomme typefout. Ik was even in de war. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
- Motor + koeling -Versnellingsbak -Electrisch systeem -Uitlaatsysteem |
Quote:
MC12 kost zo'n 850.000€, en daar komt nog een leasecontract van de motoren bovenop van 400.000€. |
Fantastisch nieuws: Peugeot keert in 2007 terug naar Le Mans met een diesel! (pitstop.tv)
Het gerucht deed al een tijdje de ronde en werd vandaag bevestigd. De beslissing is nog niet definitief; eerst moet een haalbaarheidsstudie gedaan worden. Benieuwd of Audi de R10 ook zal uitrusten met een diesel of de V8 FSI biturbo opnieuw zal gebruiken. De volgende jaren worden het terug hoogtijden qua prototypes: nieuwe Audi, Porsche LMP2 (en later misschien LMP1), Peugeot, Riley GTP, ... |
En Jan Lammers met zijn geheime project!!! ;)
|
En Zulltec met een LMP2
|
Ondertussen pleit Paul Frère in de Autogids voor een aanpassing van het Le Mans reglement, door het brandstofverbruik te beperken. In de jaren '80 was dit ook al het geval en werden droomwagens als de Porsche 956 en Jaguar XJR's geboren die het brandstofverbruik enorm beperkten t.o.v. de andere merken.
Frère weet ook wel dat piloten niet erg happy zijn met een race waar ze niet voluit kunnen gaan, en het zou ook het spektakel niet ten goede komen; maar ook daar ziet hij een mogelijke oplossing. Bv zou je kunnen zeggen dat de totaal toegelaten hoeveelheid brandstof tot na 2/3 koers vastligt, waarna je het verbruik voor het laatste derde weer vrijgeeft. Hiermee bespaar je een pak brandstof en krijg je toch nog een spannend koersverloop. Alleen de manier waarop je dit moet controleren is dan nog een discussiepunt... Ik zie wel wat in Frère's idee. Tenslotte weet die mijnheer ook wel waarover hij praat. Hij heeft zelf Le Mans gereden, gewonnen, en meer racewagens getest in zijn leven dan wie ook... |
ander voordeel is ook dat niet meer dan de helft er 's morgens al uitligt. Zo komer er meer aan de meet
|
Meer info over het Peugeot project op pitstop.tv; gegevens/speculatie overgenomen uit Equipe.
Niks verrassend/redelijk voor de hand liggende dingen: * waarschijnlijk gesloten LMP (zoals de 905) * motor ontwikkeling wordt uitbesteed en wellicht een 5.5 V8 of V10 diesel; V10 als je het mij vraagt (alle hedendaagse dieselmotoren hebben cilinders van ongeveer 0.5 liter inhoud en de Ricardo Judd en "Caterpillar" TDI zijn ook V10s) * chasis: nog onbeslist; zelf bouwen of uitbesteden aan Pescarolo of Courage (Courage werkt reeds aan een opvolger voor de C60 en dit zou wel eens een gesloten LMP1 kunnen worden) * piloten: Eric Hélary en Soheil Ayari zijn grote kanshebbers aangezien ze reeds voor Peugeot Supertoerisme rijden |
Een interview met Jean-Pierre Nicolas van Peugeot Sport: Automobile : « Mettre en avant le diesel Peugeot »
Hierin wordt inderdaad vermeld dat het nog onduidelijk is of het een V8 of V10 zal zijn, maar de motor zal zeker 650 pk produceren en 1200 Nm koppel zal hebben. De wagen zal nieuw zijn en dus niet afgeleid van het 907, de spectaculaire GT concept car. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 18:34. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.