De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   2006, het regent prototypes........ (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10212)

Mark 15-03-2005 23:45

2006, het regent prototypes........
 
In de donkere dagen waarin de autosport zijn tijd doorbrengt is er af en toe ook mooi nieuws. Op het gebied van de prototypes zijn er vandaag twee mooie projecten online gekomen.

De P2 van Radical: http://www.radicalsportscars.com/new.../sr9/index.php

De P1&P2 van Riley:
http://www.lmsr.net/RileyACOprototype.html

De prijs voor een Radical schijnt absurd laag te zijn in verhouding tot andere P2's. Zoiets is goed voor de volumes, welke invloed dit heeft op de Radical met een V8 is nog niet bekend. Tijdens testen met die V8 bleek die kist supersnel te zijn.


Riley heeft de wind mee, zijn DP verkoopt als een tierelier. Good old Riley heeft zelfs plannen voor een GTP :eek:

2005 is nog niet begonnen of 2006 ziet er al mooi uit ;)

fish88 16-03-2005 00:17

ja 2006 belooft een mooi jaar te worden, terugkeer van porsche de nieuwe audi en nog veel meer. hoe meer prototypes hoe leuker dus kom maar op met die wagens :cool:

Scapa 16-03-2005 00:25

De Radical is op het eerste zicht een mengelmoes van de Courage C65 en de Zytek...

Bramzel 16-03-2005 00:46

Die Radical wordt een mooie. Aan de aerodynamica helpt de ontwerper van de Bentley LeMans wagens mee, en ze maken gebruik van veel aluminium/carbon composiet wat goedkoper is als standaard carbonfibre. Daarom is die prijs zo laag, ben benieuwd hoe die het gaat doen.

gwyllion 16-03-2005 00:49

Quote:

Originally posted by Scapa
De Radical is op het eerste zicht een mengelmoes van de Courage C65 en de Zytek...
Het lijkt ook wel erg op de reeds bestaande Radicals :D

En Radical doet beroep op de expertise van Peter Elleray, die de Bentley GTP wagen ontworpen heeft :applaus:

gwyllion 16-03-2005 00:52

Quote:

Originally posted by Bramzel
Ze maken gebruik van veel aluminium/carbon composiet wat goedkoper is als standaard carbonfibre. Daarom is die prijs zo laag, ben benieuwd hoe die het gaat doen.
Ze bieden ook hun eigen V8 aan (2 Suzuki baanmachine motors in een V :eek: ) en een eigen sequentiele 6 bak die samen met Quaife ontwikkeld is.

Scapa 16-03-2005 14:27

Zéér interessant. Radical teams die een stapje hoger willen kunnen bij dezelfde constructeur voor de goedkoopste oplossing.

£120.000 voor een rollend chassis, £30.000 voor motor en aanverwanten= £150.000, sterk ;)

FIRE 16-03-2005 18:26

Re: 2006, het regent prototypes........
 
Quote:

Originally posted by Mark
De P1&P2 van Riley:
http://www.lmsr.net/RileyACOprototype.html

:) :) :cool: :gas: :cool: :) :)

Riley (& Scot) hoort gewoon in het sports car racen.

Mark 19-03-2005 03:14

Next.............

Mazda officieel in de LMP2 van de ALMS, nu nog alleen als motorleverancier van een Courage voor B-K Motorsports. Krijgen we ook een chassis met de naam Mazda erop?

Quote:

ALMS officials have announced the return of Mazda to North American road racing, with Sportsbook.com as the primary sponsor of the No. 8 Mazda factory-powered Courage C65 for B-K Motorsports.
http://www.speedtv.com/articles/auto/roadracing/15735/

Bramzel 19-03-2005 17:55

Schitterende livery met een smaakvolle verwijzing naar de oranje-groene bolides die LeMans wonnen. Dit smaakt naar meer!

FIRE 07-06-2005 20:45

De Riley:
http://www.infoscourse.org/article.p...=1094&&thold=0

Mark 07-06-2005 20:48

:worship: Bill Riley :worship:

Als dit in Le Mans 2006 gaat rijden dan weet ik wat ik in juni te doen heb volgend jaar ;)

FIRE 07-06-2005 21:05

De wagen heeft veel weg van de Bentley.

fish88 07-06-2005 21:53

ja wilde ik ook gaan zeggen voorkant is een kopie van de bentley maar toch een mooie wagen :)

fish88 07-06-2005 21:56

hij is ook best goedkoop $675,000 voor een chassis lijkt me niet al te duur voor zo'n wagen

FIRE 07-06-2005 21:59

Quote:

Originally Posted by fish88
hij is ook best goedkoop $675,000 voor een chassis lijkt me niet al te duur voor zo'n wagen

Op Infoscourse vinden ze hem duur (of heeft Babel Fisch verkeerd vertaalt?):
Quote:

Riley mettra à la disposition de ses clients son service d'assistance pour cette voiture. Le coût sera de 675.000$ hors moteur et systèmes électroniques ! Ceci correspond à 554.000 Euros au cours actuel ou bien encore, pour mieux fixer les idées 3.630.000 Francs !!! Qui a parlé de réduction des coûts ?

fish88 07-06-2005 22:00

ik weet niet wat precieze prijzen van zulke soort wagens zijn maar mij lijkt het niet echt al te duur. en de chassis bouwer is ook geen slechte

gwyllion 07-06-2005 23:06

"Mulsanne Mike" (Michael Fuller) had dit computermodel onlangs gezien en schreef er het volgende over: http://www.mulsannescorner.com/news.html

Raceboy 07-06-2005 23:08

dat is toch nog wat anders dan een daytona prototype

fish88 07-06-2005 23:10

1 ding snap ik niet dit is toch een GTP en geen lmp1?

The Interceptor 08-06-2005 00:28

Quote:

Originally Posted by fish88
1 ding snap ik niet dit is toch een GTP en geen lmp1?

Dat zal wel met de nieuwe reglementen te maken hebben vermoed ik?

Thomaske 08-06-2005 07:07

Ik vind het model fantastisch. Eindelijk nog eens een proto met een koepel. Is geleden van de Bentley's in 2003!

Mvg

gwyllion 08-06-2005 08:15

Quote:

Originally Posted by fish88
1 ding snap ik niet dit is toch een GTP en geen lmp1?

LMP1 kan zowel open als dicht zijn. Het onderscheid in reglement tussen LMP900 en LMGTP bestaat niet meer.

Het Ridley model zou ook eventueel aangepast worden aan LMP2 reglement (andere minimumgewicht en kleinere motoren).

Sennake 08-06-2005 08:19

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Het Ridley model zou ook eventueel aangepast worden aan LMP2 reglement (andere minimumgewicht en kleinere motoren).

Ridley->GLPK-sponsor
Riley->Bill Riley

Tenzij GLPK gesponsord door Ridley met een Riley zou gaan rijden natuurlijk :cool:

Megane 08-06-2005 09:42

Quote:

Originally Posted by gwyllion
LMP1 kan zowel open als dicht zijn. Het onderscheid in reglement tussen LMP900 en LMGTP bestaat niet meer.

Het Ridley model zou ook eventueel aangepast worden aan LMP2 reglement (andere minimumgewicht en kleinere motoren).

Elke ridley kan aangepast worden. Op maat gemaakte kader, keuze uit diverse versnellingsapparaten, verschillende soorten velgen, enz.... :p ;) :+

gwyllion 08-06-2005 10:44

Quote:

Originally Posted by Megane
Elke ridley kan aangepast worden. Op maat gemaakte kader, keuze uit diverse versnellingsapparaten, verschillende soorten velgen, enz.... :p ;) :+

Ik heb dit weekend trouwens een Ridley gekocht en die kostte geen $ 675000.

Stomme typefout. Ik was even in de war.

Sennake 08-06-2005 11:11

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Ik heb dit weekend trouwens een Ridley gekocht en die kostte geen $ 675000.

't Is te hopen voor jou ;) Ik weet wel dat Ridley fietsen niet direct de goedkoopste zijn, maar om er nu meer dan een half miljoen euro tegenaan te smijten :+

Integra 08-06-2005 12:25

Quote:

Originally Posted by FIRE
Op Infoscourse vinden ze hem duur (of heeft Babel Fisch verkeerd vertaalt?):

Als een Maserati MC 12 zo'n 750 000 euro kost, is dit dan duur?

Mark 08-06-2005 12:55

Quote:

Originally Posted by Integra
Als een Maserati MC 12 zo'n 750 000 euro kost, is dit dan duur?

Maar die wagen is dan circuit-klaar..............en dat is nog lang niet het geval bij deze Riley. De ontbrekende items zijn:
- Motor + koeling
-Versnellingsbak
-Electrisch systeem
-Uitlaatsysteem

Bramzel 08-06-2005 13:17

Quote:

Originally Posted by Mark
Maar die wagen is dan circuit-klaar..............en dat is nog lang niet het geval bij deze Riley. De ontbrekende items zijn:
- Motor + koeling
-Versnellingsbak
-Electrisch systeem
-Uitlaatsysteem

Voor 750.000 heb je geen MC12, en al helemaal geen race-klare.

MC12 kost zo'n 850.000€, en daar komt nog een leasecontract van de motoren bovenop van 400.000€.

gwyllion 14-06-2005 15:32

Fantastisch nieuws: Peugeot keert in 2007 terug naar Le Mans met een diesel! (pitstop.tv)

Het gerucht deed al een tijdje de ronde en werd vandaag bevestigd. De beslissing is nog niet definitief; eerst moet een haalbaarheidsstudie gedaan worden. Benieuwd of Audi de R10 ook zal uitrusten met een diesel of de V8 FSI biturbo opnieuw zal gebruiken.

De volgende jaren worden het terug hoogtijden qua prototypes: nieuwe Audi, Porsche LMP2 (en later misschien LMP1), Peugeot, Riley GTP, ...

Benny_B 14-06-2005 20:43

En Jan Lammers met zijn geheime project!!! ;)

FIRE 14-06-2005 22:38

En Zulltec met een LMP2

Sennake 14-06-2005 22:47

Ondertussen pleit Paul Frère in de Autogids voor een aanpassing van het Le Mans reglement, door het brandstofverbruik te beperken. In de jaren '80 was dit ook al het geval en werden droomwagens als de Porsche 956 en Jaguar XJR's geboren die het brandstofverbruik enorm beperkten t.o.v. de andere merken.

Frère weet ook wel dat piloten niet erg happy zijn met een race waar ze niet voluit kunnen gaan, en het zou ook het spektakel niet ten goede komen; maar ook daar ziet hij een mogelijke oplossing. Bv zou je kunnen zeggen dat de totaal toegelaten hoeveelheid brandstof tot na 2/3 koers vastligt, waarna je het verbruik voor het laatste derde weer vrijgeeft. Hiermee bespaar je een pak brandstof en krijg je toch nog een spannend koersverloop. Alleen de manier waarop je dit moet controleren is dan nog een discussiepunt...

Ik zie wel wat in Frère's idee. Tenslotte weet die mijnheer ook wel waarover hij praat. Hij heeft zelf Le Mans gereden, gewonnen, en meer racewagens getest in zijn leven dan wie ook...

A.J. 14-06-2005 23:18

ander voordeel is ook dat niet meer dan de helft er 's morgens al uitligt. Zo komer er meer aan de meet

gwyllion 15-06-2005 15:27

Meer info over het Peugeot project op pitstop.tv; gegevens/speculatie overgenomen uit Equipe.

Niks verrassend/redelijk voor de hand liggende dingen:
* waarschijnlijk gesloten LMP (zoals de 905)
* motor ontwikkeling wordt uitbesteed en wellicht een 5.5 V8 of V10 diesel; V10 als je het mij vraagt (alle hedendaagse dieselmotoren hebben cilinders van ongeveer 0.5 liter inhoud en de Ricardo Judd en "Caterpillar" TDI zijn ook V10s)
* chasis: nog onbeslist; zelf bouwen of uitbesteden aan Pescarolo of Courage (Courage werkt reeds aan een opvolger voor de C60 en dit zou wel eens een gesloten LMP1 kunnen worden)
* piloten: Eric Hélary en Soheil Ayari zijn grote kanshebbers aangezien ze reeds voor Peugeot Supertoerisme rijden

gwyllion 15-06-2005 15:53

Een interview met Jean-Pierre Nicolas van Peugeot Sport: Automobile : « Mettre en avant le diesel Peugeot »

Hierin wordt inderdaad vermeld dat het nog onduidelijk is of het een V8 of V10 zal zijn, maar de motor zal zeker 650 pk produceren en 1200 Nm koppel zal hebben. De wagen zal nieuw zijn en dus niet afgeleid van het 907, de spectaculaire GT concept car.

Bart.Vandecavey 15-06-2005 16:46

Quote:

Originally Posted by gwyllion
* chasis: nog onbeslist; zelf bouwen of uitbesteden aan Pescarolo of Courage (Courage werkt reeds aan een opvolger voor de C60 en dit zou wel eens een gesloten LMP1 kunnen worden)

Hebben ze bij Courage al geen C65?

pipo 15-06-2005 17:35

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey
Hebben ze bij Courage al geen C65?

C60 is LMP1 en C65 is LMP2. Ik vermoed dat de volgende C70 gaat zijn. Of een peugeot, kan ook. :D

Integra 15-06-2005 18:53

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Een interview met Jean-Pierre Nicolas van Peugeot Sport: Automobile : « Mettre en avant le diesel Peugeot »

Hierin wordt inderdaad vermeld dat het nog onduidelijk is of het een V8 of V10 zal zijn, maar de motor zal zeker 650 pk produceren en 1200 Nm koppel zal hebben. De wagen zal nieuw zijn en dus niet afgeleid van het 907, de spectaculaire GT concept car.

1200 nm koppel, dat is niet niks. :gas:


All times are GMT +2. The time now is 18:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.