![]() |
LMES round 1: 1000 km of Spa
Vandaag zijn er 2 vrije trainingen gepland. De resultaten zullen op http://www.race-rally.be/2005/1000km...s/liveresults/ verschijnen.
Er starten 9 Belgen mee:http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...hp?newsid=8204 |
Top 10 van FP 1:
1 9 Team Jota HIGNETT S STACK J KUROSAWA H Zytek 04S LMP1 2:09.410 2 7 Creation Autosportif MINASSIAN N CAMPBELL WALTER DBA 03S Judd LMP1 2:09.485 0.075 3 13 Courage Competition COCHET J FREI A VANN C Courage C60 LMP1 2:09.956 0.546 4 17 Pescarolo Sport COLLARD E BOUILLON JC COMAS E Pescarolo C60 LMP1 2:10.517 1.107 5 15 Zytek Motorsport SHIMODA H NIELSEN J ELGAARD C Zytek 04S LMP1 2:10.770 1.360 6 5 Jim Gainer International MICHIGAMI R WAKISAKA J ARA S Dome S101 HB Mugen LMP1 2:11.937 2.527 7 4 Audi Playstation Oreca ORTELLI S GOUNON JM Audi R8 LMP1 2:12.197 2.787 8 6 Lister Racing MAGNUSSEN J MOLLER J KEEN J Lister Storm LMP LMP1 2:13.521 4.111 9 36 Paul Belmondo Racing GOSSELIN CY OJJEH K VOSSE V Courage C65 Ford LMP2 2:13.660 4.250 10 8 Rollcentre Racing SHORT M BARFF J ICKX V Dallara Judd LMP1 2:14.433 5.023 |
Link naar uitslag: http://www.race-rally.be/2005/1000km.../lmesfree1.htm
Veel mooier/overzichtelijker dan het copy/paste werk hierboven van Scapa en je kan per categorie sorteren. LMP1 is zeer close (5 wagens binnen een kleine seconde) en GT2 is redelijk verrassend (Ferrari 360s voor Porsches en LNT TVRs doen het ook bijzonder goed). |
Waar is de Corvette van GLPK - Carsport? Hij heeft zonet de 2e vrije training ook niet meegereden...
Had toch iets beter verwacht van de Audi R8, tijdens de 2e vrije training zijn ze 8e, op 3 a 4 seconden van de snelste... Misschien houden ze zich in voor het grotere werk? Wel leuk om te zien dat het spannend is voor de eerste 3 plaatsen, dat beloofd voor zondag. |
Beste Carrera,
GLPK-Carsport Holland neemt niet deel aan de LMES-Race op Spa. Zie al eerder voorgaande persberichten op tal van autosport-sites. |
Oei, sorry, had die berichten nog niet gelezen, mijn excuses hierbij
|
Quote:
Het is zo goed als onmogelijk voor Oreca om LMES wedstrijden te winnen. In Le Mans zullen ze ook een stuk trager zijn dan de rest en ook niet meer kunnen profiteren van de FSI technologie; ze kunnen enkel hopen dat de rest problemen krijgt. |
Is eigelijk wel zonde.
Maar dat zal het er zeker wel spannender op maken! Is deze R8 trouwens ook dezelfde wagen die LeMans gaat rijden? |
Quote:
|
Damn, this looks good ;)
http://www.race-rally.be/2005/1000KM...ge.asp?Ref=439 Foto: www.race-rally.be Geloof dat die kleine ook de snelste tijd heeft gereden in de Dallara, die is zeer goed bezig ;) |
Momenteel een natte baan in Francorchamps. De Zytek van o.a. Shimoda is gecrasht op de Raidillon en zorgde voor een rode vlag.
Bron: live beelden op http://www.race-rally.be/2005/1000km...videolive.asp# |
GT-qualifying stilgelegd, zichtbaarheid is onvoldoende...
|
How is the weather in Spa? Is there any danger of the races being cancelled tomorrow because of fog etc.? I would like to know this before leaving tomorrow morning because we made bad experiences with the weather at the Nürburgring in the last weeks. CHC and GLP have been cancelled because of heavy fog today...
|
De Pescarolo en Oreca Audi zijn op regenbanden vertrokken en leiden het peleton, ze draaiden veel sneller in het begin maar nu beginnen de intermediates van de anderen hun voordeel te halen lijkt het .... zien waar dat eindigt
Net op de livestreaming gewoon onboard beelden gezien van de Menx 550, nu beelden van de bandenwissel bij roll centre racing dallara nissan ... schitterend !!! zo moet het !! De RTBF zal er wel iets mee te maken hebben vermoed ik ;) |
idd, live stream beelden zijn veel beter dan gisteren
|
Amai, wat is dat daar opeens op combes? Met hoeveel staan ze daar al ondertussen.
|
2 gecrahst, daarna nog 3 dus 5 ;)
zwarte 550 heeft blauwe lister nr. 9(?) geramd na Klapband?remfout? beetje later heeft de menx 550 ook nog crash gehad met 2 anderen veel brokken en gevolg is safety car ik zag een marshal in de graskant liggen, volgens mij is die nog net over de vangrail kunnen springen toen die wou interveniëren net voor de 2de crash |
2 incidenten op hetzelfde moment in Les Combes. eerst de JMB ferrari die spint, de muur raakt en dan de Jota meesleurt (alletwee out), en vlak daarna de MenX ferrari en een porsche die elkaar raakten. MenX out, porsche kan doorgaan.
ondertussen nog een wagen die stilstaat op de baan |
Jammer voor Kurosawa, want hij was zeer snel onderweg. De 68 had al verschillende spin's achter de rug. Dus nu SC. Ickx is aan een mooie race bezig, blijft mooi vooraan meedraaien. Jammer vor het probleem van Vosse in het begin van de race.
|
Quote:
|
Quote:
|
Zichtbaarheid is ook niet alles blijkbaar. aan de ene kant behoorlijk goed en de andere kant van het circuit hangt behoorlijk wat mist. Als daar maar niet meer accidenten van komen. Hopelijk zijn de vangrails snel hersteld dat de race terug losgelaten kan worden.
|
leuke race tot nu toe
|
Spijtig dat de Oreca Audi op een stom moment gecrasht is. Anders was het een fantastisch laatste uur geweest: zeer mooi gevecht tussen Zytek en Audi.
|
LNT TVRs 1 en 2 in GT2 klasse. Wat gaat ACO daarvan zeggen? LNT hebben geen uitnodiging gekregen voor 24 uur van Le Mans.
|
Vanina op het podium !! :gas:
1 - n°15 Zytek Motorsport SHIMODA H NIELSEN J ELGAARD C 2 - n° 17 Pescarolo Sport BOUILLON JC COLLARD F COMAS E 3 - n° 8 Rollcentre Racing SHORT M BARFF J ICKX V |
Audi gecrashed achter de SC. ze zouden anders ook moeite gehad hebben om te winnen
|
Net terug van Spa, crashes op Les Combes zien gebeuren..........alleen vanuit een lastige hoek. Tering die knalde er even in, de Jota-rijder wilde die JMB kerel nog op zijn bek slaan.........een oranje mannetje voorkwam erger.
Mijn persoonlijke mening van deze 1000 km? Die had niet van start mogen gaan, te mistig. Van post 5 tot 12 was het simpelweg te mistig, onmogelijk dat de mensen van 5 die op 6 konden zien. De F1 gaat niets eens door op Spa als het daar zonnig is .........en er een toefje mist te vinden is in Luik waar de helicopter weleens kon landen. |
Quote:
|
Vorig jaar een Audi met de kont in de fik, dit jaar een Audi met een geschonden neus:
http://www.project-lemans.de/images/...audi-crash.jpg Foto: www.project-lemans.de |
Ik heb alle uitzendingen van RTBF La Deux op tv bekeken over de 1000 km en ik vond het ook te mistig om de race te laten plaats hebben. Een grote fout van de organisatie van Spa, vind ik.
|
Sorry Autofan dat ik je tegenspreek maar ik weet niet waarom je de organisatie van Spa een blaam kunt geven omdat ze de race toch lieten doorgaan. Bij de start was de mist overal zo goed als weg, of is het niet helemaal. De organisatoren (van Spa) kunnen er ook niets aan doen dat er opeens terug een sterke mist komt opsteken hé.
Als het echt VEEL te erg zou geweest zijn zouden ze de SC wel het veld hebben opgestuurt, dit is nog al eens gebeurd. Zelf geef ik toe dat de mist op 't laatste ondraagbaar was. Maar zouden we ons eerst niet afvragen waarom ze de Belcarmanche op zaterdag niet hebben afgelast? Ik zou echt niet meer kunnen zeggen hoeveel piloten niet gezegt hebben dat het toen levensgevaarlijk was. Mvg |
ik heb gevolgd op La Deux, en daartussen via Live Stream (trouwens: geen enkel probleem met de stream, dikke pluim voor de organisatie), en hoe ik het zag, was de mist vooral een probleem tijdens en vlak na de SC's, maar daartussen trok het ietwa op. alleen op kemmel bleef het nog hangen, en op het einde ook, maar voor de rest kan ik nog geloven dat het zicht nog "doenbaar" was.
|
Heb ook gevolgd via RTBF en de stream op race-rally,veel mist ja,maar op de "onboards" was het toch redelijk denk ik als piloot om te zien waar je reed,dan vond ik toch de f1 in 1998 wel veel erger.. :crazy:
|
Quote:
|
Quote:
|
Knappe race, al was het veel te koud en veel te mistig. Bij momenten zag je vanuit de overdekte tribune nog niet eens de eau rouge.
|
Thomas, Spa is en blijft Spa helaas. En weet je wat ik vooral niet snap? De Belcar gisternamiddag laten ze gewoon doorracen, terwijl ze de F. Renault iets eerder in minder natte omstandigheden met rood afvlaggen. Nog iets: de kwalificatie van de GT's duurde gisteren slechts 15 min. wegens de mist, maar ik vond de mist vandaag toch erger dan gisternamiddag na de Belcar. Ik ben al blij dat er geen gewonden zijn gevallen.
|
Quote:
|
Die Audi had misschien nog wel kunnen winnen ja, twee ronden voor het einde kwam de Zytek nog binnen voor wat extra brandstof, maar toen stond de zege al veilig natuurlijk. Ben echt blij voor die mannen, kan wel eens mooie 24u van Le Mans worden dit jaar! Al gok ik toch nog op (champion) audi, die wagens zijn toch superbetrouwbaar.
Bij de start was het inderdaad redelijk helder. Ik stond toen aan de busstop, maar kon evenveel zien als was het onbewolkt. Zelfs heel duidelijk een stukje vd Raidillon. Later zijn we aan een 'tour du circuit' begonnen en toen we zowat aan Pouhon en Rivage waren, zeker Rivage, toen kwam er weer enorm veel mist daar. Dat was toen echt niet meer doenbaar hoor. Dan is de safety car weer eens buiten geweest voor het ruimen van brokstukken. Ook na die safety car was het nog ondoenbaar. Dan kwam er in Combes nog een Porsche langs gesputterd met een lekke band, kort erna passeerden de leidende proto's op volle snelheid, toen vreesden we toch ff dat er weer een crash ging gebeuren hoor. Er waren die moment toch wel meerdere wagens die inhielden in de ietwat blinde bochten (zoals derde bocht van Combes). Bij de Raidillon heb ik nog wel staan genieten. Echt onvoorstelbaar hard dat die Zyteks en de Audi daar omhoog gingen. Vooral die Zytek die de race uiteindelijk gewonnen heeft. Weet iemand wie er toen aan het stuur zat (na ongeveer 4u wedstrijd, zijn helm deed me nogal denken aan de britse vlag: veel blauw en rood)? Die ging echt wel enorm goed toen, ronde na ronde genieten gewoon! |
All times are GMT +2. The time now is 20:52. |