![]() |
DTM round 3:Spa-Francorchamps
oei oei vandaag vrijdag de 13de... hoeveel crashes zulle dat wel niet worden..!! :p
de live timing werkt weer.. alleen heb ik er nie veel aan als ik op school zit :mad: er zulle waarschijnlijk ook padoockers daar zijn! dat worden waarschijnlijk weer mooi foto's gemaakt :) |
Er is zelfs live commentaar op de radio (van het circuit)
|
De eerste training is bezig en het ziet er niet goed uit voor Audi :( Mercedes blijft opperbest (zelfs met extra gewicht) en Opel lijkt ook competitief (dankzij minder gewicht).
|
Op het einde hebben een aantal Opel (Reuter, Aiello, Frentzen) en Audi piloten (Kristensen, Ekström, Tomczyk) er nog een snelle ronde uitgeperst, terwijl het grootste deel van de training de Mercedessen het snelst waren.
Uitslag van 1ste training: Pos. Fahrer Rnd. Zeit Rückst. 1. Reuter/GER 21 2:13.658 2. Aiello/FRA 18 2:14.269 00.611 3. Kristensen/DEN 16 2:14.343 00.685 4. Ekström/SWE 16 2:14.360 00.702 5. Tomczyk/GER 20 2:14.438 00.780 6. Frentzen/GER 14 2:14.451 00.793 7. Alesi/FRA 21 2:14.928 01.270 8. Schneider/GER 18 2:15.214 01.556 9. Häkkinen/FIN 17 2:15.292 01.634 10. Fässler/SUI 17 2:15.325 01.667 11. Margaritis/GRE 21 2:15.368 01.710 12. Green/GBR 18 2:15.445 01.787 13. Mücke/GER 12 2:15.582 01.924 14. Paffett/GBR 23 2:15.817 02.159 15. Kaffer/GER 21 2:15.865 02.207 16. McNish/GBR 12 2:16.036 02.378 17. Abt/GER 6 2:16.307 02.649 18. Spengler/CAN 20 2:16.505 02.847 19. Stippler/GER 23 2:16.656 02.998 20. Capello/ITA 16 2:16.882 03.224 |
De Joest Audis bengelen zwaar onderaan (Abt reed ook maar 6 rondjes). Raar, want tijdens de testdagen in Spa deden ze het nochtans best goed.
|
Quote:
Quote:
|
De ophanging van Abt is zelfs gebroken in Eau Rouge.
Quote:
|
Iedereen is blijkbaar onderweg met nieuw rubber (geregeld wordt er op vrijdag met oude banden gereden). De Mercedessen zijn nu een stuk sneller (een aantal zijn al onder 2.14 gedoken) en Green heeft de besttijd van Reuter al aan diggelen gereden.
|
Tijden van 2de training:
Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst. 1. 21 Green/GBR 19 2:13.525 2. 3 Paffett/GBR 20 2:13.788 00.263 3. 9 Fässler/SUI 20 2:13.879 00.354 4. 8 Häkkinen/FIN 18 2:13.949 00.424 5. 4 Alesi/FRA 19 2:14.092 00.567 6. 19 Stippler/GER 9 2:14.145 00.620 7. 7 Schneider/GER 20 2:14.284 00.759 8. 20 Spengler/CAN 21 2:14.617 01.092 9. 1 Ekström/SWE 12 2:14.752 01.227 10. 11 Aiello/FRA 13 2:14.885 01.360 11. 5 Kristensen/DEN 23 2:15.255 01.730 12. 12 Reuter/GER 21 2:15.412 01.887 13. 15 Kaffer/GER 10 2:15.844 02.319 14. 17 Margaritis/GRE 14 2:15.962 02.437 15. 10 Frentzen/GER 21 2:16.251 02.726 16. 2 Tomczyk/GER 13 2:16.393 02.868 17. 6 McNish/GBR 12 2:16.580 03.055 18. 16 Mücke/GER 19 2:16.581 03.056 19. 18 Capello/ITA 17 2:16.878 03.353 Tijdens het eerste kwartier werden snelle tijden gereden en nadien werden deze niet meer verbeterd. Is het slecht weer in Spa of zo? |
Quote:
Quote:
|
Dat beloofd voor dit weekend. Hopelijk blijft 't dit weekend droog want anders denk ik niet dat die van thuis willen rijden.
Mvg |
Prachtige dag vandaag. Ijskoud, bewolkt en een beetje regen. Mooiste vanalles? Geen publiek....heerlijk rustig overal kunnen lopen. Alleen het gedrag van Hakkinen was niet helemaal super te noemen, beetje arrogant zelfs........zal wel met zijn gedachte bij de kleine meid zijn geweest ;)
O ja, Margaritis kreeg een bijnaam van het speakerteam; De Gyros-express :D :D Goed commentaar in het duits, frans en nederlands ;) Weinig ongevallen e.d. , de heren hebben keurig gereden. toch wel een verassing dat in het bijprogramma mevrouw Ickx weer eens voorbij kwam zoeven in een Seat Leon, Lemeret reed ook in een gast-Seat mee. |
Quote:
Die mannen hebben blijkbaar wat te lang bij Ecclestone gezeten... |
Quote:
Aan de tijden te zien van vandaag is het kletsnat op Spa, Ekstrom voorop.......de "Opel-lights" kunnen goed mee. |
Hakkinen heeft zojuist de pole gepakt, een tijd van 2.32 in de regen. Kristensen is er wel afgegaan in zijn uitloopronde, rode vlag, waardoor Fässler zijn tijd geannuleerd werd, en Aiello zijn snelle ronde niet kon afmaken
|
Voorlopig op pole: Fässler en Aïello krijgen nog een herkansing ;)
Wat een totaal gepruts van de toprijders in La Source seg :confused: Heb er denk ik geen één die bocht deftig zien nemen. Kristensen kwam volgens mij nog het dichtst in de buurt. Steek Vosse of Goossens in 1 van die wagens en die rijden los de pole in deze omstandigheden. |
En jawel Mika op de pole!! Ben ik toch wel van verschoten, ook na het zien van zijn rondje nog, bij uitkomen van Stavelot had hij toch ook wel een klein foutje gemaakt dacht ik, voor de rest wel mooi gereden!
Die bocht in Stavelot lag er precies wel heel moeilijk bij, zowat de helft van de piloten is daar naast de baan geweest, of toch serieus wat tijd verloren :eek: Dat de sessie even werd stilgelegd vond ik volledig terecht, maar waarom stoppen ze de uitzending op ARD, wanneer Fassler buitenrijdt? Die 5 minuutjes hadden toch nog wel gekunnen zou denken. En ik denk in ieder geval dat de Mika morgen ook gaat winnen, zou echt knap zijn, en normaal ben ik dan ook aanwezig, vandaag door omstandigheden niet kunnen gaan :( |
Op autosport.be staan trouwens 2 goede interviews met Laurent Aiello en Frank Stippler
|
de startopstelling voor morgen...
1. M.Häkkinen Mercedes 2.32,729 2. M.Ekström Audi 2.33,292 3. C.Abt Audi 2.33,991 4. M.Fässler Opel 2.34,121 5. P.Kaffer Audi 2.34,304 6. T.Kristensen Audi 2.34,670 7. L.Aiello Opel 2.35,844 8. J.Alesi Mercedes 2.36,884 9. J.Green Mercedes 2.41,078 10. G.Paffett Mercedes - 11. S.Mücke Mercedes 2.34,293 12. B.Schneider Mercedes 2.34,364 13. A.McNish Audi 2.34,454 14. M.Tomczyk Audi 2.34,788 15. A.Margaritis Mercedes 2.34,976 16. H.Frentzen Opel 2.35,215 17. M.Reuter Opel 2.35,476 18. R.Capello Audi 2.36,366 19. B.Spengler Mercedes 2.37,118 20. F.Stippler Audi 2.37,164 |
Paffett geen tijd?
|
Quote:
|
Quote:
|
warmup
Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst. 1. 3 Paffett/GBR 13 2:13.718 2. 8 Häkkinen/FIN 13 2:13.844 00.126 3. 12 Reuter/GER 14 2:13.854 00.136 4. 7 Schneider/GER 13 2:13.922 00.204 5. 6 McNish/GBR 14 2:13.962 00.244 6. 9 Fässler/SUI 14 2:13.981 00.263 7. 5 Kristensen/DEN 14 2:14.087 00.369 8. 11 Aiello/FRA 10 2:14.138 00.420 9. 1 Ekström/SWE 14 2:14.201 00.483 10. 14 Abt/GER 12 2:14.393 00.675 11. 17 Margaritis/GRE 13 2:14.512 00.794 12. 18 Capello/ITA 14 2:14.650 00.932 13. 16 Mücke/GER 14 2:14.770 01.052 14. 4 Alesi/FRA 13 2:14.883 01.165 15. 10 Frentzen/GER 11 2:15.123 01.405 16. 21 Green/GBR 12 2:15.236 01.518 17. 15 Kaffer/GER 14 2:15.408 01.690 18. 2 Tomczyk/GER 9 2:15.476 01.758 19. 20 Spengler/CAN 13 2:16.504 02.786 20. 19 Stippler/GER 12 2:18.793 05.075 eerste 12 binnen 1 seconde !!! zo te zien is het droog... |
McNish voor het eerst eens vooraan :applaus:
|
Hakki heeft zijn eerste zege binnen, mooi. Prachtige actie richting Eau Rouge tussen Hakki en Ekstrom nadat Mika voor de eerste keer uit de pits kwam. Ferme klapper van Schneider op Eau Rouge, zo'n DTM wagen is eigenlijk niet meer dan wat lucht met een kapje erover.
Behalve de oude bestaande tribunes waren wel wat volk zat, zag het er leeg uit. De bezettingsgraad van de tijdelijke tribunes kwam geloof ik niet boven de 30 tot 40 procent uit. Totaal aantal? Gok op zo'n 20.000 fysiek aanwezigen. Er kunnen weliicht meer kaarten verkocht/verdeeld zijn...........maar die zijn dan toch thuis gebleven. Dit moet voor de ITR/DTM toch een tegenvaller zijn, zo dicht bij de Duitse grens en dan zo weinig toeschouwers. In die Heimat zijn 100.000+ aantallen geen uitzondering............. |
Na een paar pogingen om in Eau Rouge voorbij te steken durft dan toch iemand het aan. Gevolg: zware crash. Nu heb ik toch ook eens de binnenkant van een DTM wagen gezien, en ook wat er precies onder de motorkap zit :)
http://users.telenet.be/pvrancken/De...p/14_56_22.jpg http://users.telenet.be/pvrancken/De...p/14_56_00.jpg Zeer weinig toeschouwers te zien op de tv. DTM slaat dan toch precies niet aan in Spa, DTM in Zolder zou misschien beter zijn geweest. De reden hiervoor denk ik is dat het circuit veel te lang is. Je ziet de auto's maar half zoveel doorkomen als op andere circuits. Ook was er al na 1 ronde een verschil van 2.0 sec tussen P1 en P2. Dan is het toch niet meer spannend. Hakkinen super vandaag, spijtig dat een pitstop van Ekstrom wat lang duurde. Anders was het tussen die 2 nog een spannende strijd geweest. |
Mijn gedacht Ottooke, DTM op Zolder was beter geweest...en... ik zie ze liever wat trager bochtenwerk doorgaan dan de snelle in Franco... + dat ik het "pispotklimaat" stilaan beu ben ginder :D schoon circuit, of géén schoon circuit... :rolleyes:
|
vandaag een mooie race met enkele mooie acties...
en ook eindelijk nog eens een iets of wat vertroude uitslag.. geen jahreswagens in de punten ,2 opels in de punten !! ook chapeau voor mika :worship: !!! amaai zeker een titel kanidaat volgens mij ook mooie race voor tomczyk :applaus: naar de 6de plek net achter Fässler gereden schneider zijn actie was gedurft.. maar verkeert afgelopen :crazy: spengler zin motorkap verlore na te wild te zijn in de pits.. en amai de pitstops waren nog al snel vandaag.. |
Quote:
Al bij al was er niet zo extreem veel actie te zien, behalve het gevecht tussen Aiello en Schneider. |
Ik vond het zelfs een saaie race naar DTM-normen.
|
Net terug van een zondagje DTM op Spa.
We hebben ons heel goed geamuseert met de groep en een hele toffe dag gehad. Mooie race gezien met heel wat mooie acties. Frentzen er zien af gaan recht voor ons, maar door een snelle interventie was hij snel terug op pad. Mvg |
Quote:
verder toch wat kritiek op de organisatie: -pitwalk aflassen op zaterdag omdat de training een rode vlag had en het schema uitloopt : ok. De pitwalk op zondag aflassen omdat er "technische problemen zijn?" :s wat voor technische problemen? een poort de niet opengaat ofzo? nee, daar zat volgens mij een andere reden achter. -waarom krijg ik twee armbandjes? 1 voor de inkom en het andere? niet voor de paddock, want daar moet ik mijn kaart laten zien aan iemand die er blijkbaar tegen zijn zin staat, niet voor de tribune want daar moet ik ook men kaart laten zien (deze was heel vriendelijk, ik vind dat we deze moeten klonen, dat zou de ticketcontrole in spa beter maken :D) |
Quote:
Volgens de site van de DTM: "Knapp 25.000 Zuschauer sahen im 24 Runden langen Rennen über insgesamt 167,424 km begeisternden Motorsport mit packenden Zweikämpfen, atemberaubenden Überholmanövern und einem strahlenden Sieger Häkkinen. '' Nou, zat ik er toch niet ver naast met mijn 20.000 ...........let wel, dit zijn de cijfers van de DTM site. Die zullen de zaak altijd zo positief mogelijk proberen te belichten, in praktijk zullen dat er dus minder zijn geweest. 25.000 toeschouwers zijn bij de DTM zeer zeker geen 25.000 betalende toeschouwers aan de poort ;) |
Ben ondertussen ook al ff thuis van de race. Ben toch echt wel blij dat ik vandaag ben kunnen gaan (gisteren jammer genoeg niet). Warm-up stukje in busstop gezien, einde van de warm-up bij uitkomen van blachimont. Manman zo een zalige plek om die bakskes te zien en horen rijden! En vooral die 2004 Mercedessen gaan daar nogal tegen de grond ja, maar 't is toch aardmoeilijk om op de juiste moment het knopje van het fototoestel in te drukken :rolleyes:
De race zelf weer maar in busstop gezien, daar konden we immers de race nog goed volgen op het scherm. Ik vond het toch een aangename race om aanwezig te zijn. Hadden misshien wat meer acties mogen zijn, maar er waren toch genoeg aangename momenten vond ik. Paffet die daar Kaffer omdraait, en er terecht een drive trough voor krijgt. Maar dan zag ik op het scherm toch ook duidelijk (dacht ik) dat Tomczyck Frentzen een tik gaf waardoor hij in de grindbak belandde en meteen heel zijn race om zeep hielp, en hij mocht wel ongestraft verder :s Ik vond ook dat er maar weinig volk in Francorchamps was vandaag, al stond er aan de busstop wel al gezellig 'veel' volk. We zijn toch zeker pas een uur na de race doorgereden (eerst nog in de paddock waar geen controle meer was, en dan ff binnendoor en ik stond zelfs voor het podium :p), maar toch was het nog een hele file tot aan de autostrade, en neen wij zijn niet langs de Source weggereden, maar eerst richting Les Combes, omdat het aan de Source wel potdicht zat. Fototjes heb ik ook weer proberen te nemen, maar vandaag nu niet echt op fotoplaatsen gestaan, wel even Blanchimont en uiteraard het podium. Waarschijnlijk morgen staan ze online, en dan leest ge het wel op de gepastte plaats ;) Nog ff iets over Mika Hakkinen. Met de startgrid voor deze race, en zijn prestaties van de voorbije twee races in het achterhoofd, had ik mijn geld al wel op hem gezet, maar hij heeft het toch maar knap gedaan ja! Vroeger in zijn F1-periode zag ik hem altijd wel graag rijden, maar ik zag er toch nooit zo een groot talent in eigenlijk. Vond hem in '98 en '99 meer in de juiste wagen zitten, dan zelf er recht bovenuit te steken. Maar ik moet die mening ondertussen toch wel herzien. In de wintertests ging hij nog niet goed, maar nu is hij echt wel supergoed bezig. En volgens mij gaat Paffet het er nog moeilijk mee hebben wat de titelstrijd betreft. Net als met Alesi, die vond ik ook sterk rijden vandaag. |
Ik snap inderdaad ook niet waarom Tomczyk geen straf kreeg en Paffett wel. Paffet versus Kaffer was nog enigszins een schuld van beiden, maar Frentzen kon er helemaal niks aan doen.
|
Op de TV heb ik geen contact kunnen zien tussen Tomczyk en Frentzen. Overigens had Klaus Ludwig van de ARD dezelfde mening ;) We kunnen het uiteraard mis hebben. Frentzen ging rond omdat hij op vuile gedeelte van de baan zat in het rijden van zijn verdedigende lijn. Nogmaals, zo zag het er op de TV uit.
Overigens was de Duitse pits-reporter "not amused" met het Scandinavische 1-2-3''tje. We kunnen het beter het STM noemen i.p.v. DTM, volgens zijn woorden |
Zalig weekendje achter de rug! Zaterdag wat handtekeningen verzamelt,Hakkinen is toch veel losser dan in zijn F1 periode,gedaan met de koele fin,alléén het weer was niet aangenaam zaterdag.
De warmup zondagmorgen stonden we in de paddock bovenaan aan de pitsuitgang,toen ging Spengler rechtdoor vol de plastieken afsluitingsbakken in,gelukkig stonden er daar geen marchals dicht bij,ma wel dicht genoeg om het te voelen aan hun tikker! Zalige race gezien,Hakkinen heeft het DTM rijden al serieus onder de knie,we zaten op silver 1 aan eau rouge,Schneider er af zien vliegen,met twee eau rouge ingaan,kan mislopen natuurlijk,gelukkig is hij ongedeerd.Kortom,had het voor geen geld willen missen! |
nog iets wat me stoorde:
waar was de uitloopronde? Fanvriendelijk die DTM? je kon niet eens applauiseren voor de rijders die de race uitreden. Ja in Spa duurt dat lang maar geef dan eventjes een reclameblok ofzo? |
Ik denk dat er geen uitloopronde was door de Mercedes van Schneider die nog op de Raidillon stond...
|
amai, wat een reacties
ik vond het bangelijk om dtm op francorchamps te zien rijden (al was het voor de TV) ik snap niet goed wat het allemaal met de baancommissarissen is, de organisaties weten goed genoeg dat ze deze human resources moeten soigneren, maar dat blijkt hier niet echt. Soit, ik hoop de DTM volgend jaar dit mooie kampioenschap terug te zien, ze zullen wel leren uit hun fouten zeker? |
All times are GMT +2. The time now is 01:33. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.