belcar race 3: euro race
misschien een beetje vroeg om deze thread over de derde (of was het nu 4de) race van het seizoen te openen maar het komt er toch wel wer snel aan.
Mijn vraag op dit moment is gaat vosse wel met kuismanen zijn leiding kunenn verdedigen nu hij met zijn voet in de gips ligt? Wie weet er wat er gebeurd is? |
Hier wist ik nog nix van? :confused:
@ Raceboy: Tis race 3. ;) |
Quote:
ok 3 dus (wel de 4de start van het jaar :D) tis verwarrend hoor ;) |
Als Vosse dan nog niet kan rijden hebben ze altijd Duncan Huisman nog. En ik zou er ook niet van verschieten als Pertie zijn ploegmaat van vorig jaar dan even terug laat rijden.
We mogen ook een nieuwe wagen verwachten, namelijk een TVR. Zijn er al gastrijders bekend? Mvg |
Een TVR? Amai zalig.
En is het nu al zeker met welke wagen ze bij GLPK gaan afkomen. Er zijn geruchten dat ze hun Corvette wel eens zouden durven inzetten? Beloofd een mooie race te worden, maar door examens zal ik niet aanwezig kunnen zijn :( |
wat is er met vosse gebeurd dat hij niet kan rijden?
|
Quote:
@ The Interceptor: Tis na het schijnt ne redelijke oude TVR Cerbera. Ben benieuwd als hy meekan. |
De Ford Mondeo zal er niet zijn blijkbaar ? :(
Zie hier |
MSE niet langer met Ford Mondeo Turbo in Belcar Kampioenschap
Kijk hier maar |
|
In een van de Belcar nieuwsbrieven is er al melding van gemaakt dat Rene Snel met zijn eigen GT3-RS gaat deelnemen aan de Belcar. Alvast een foto van zijn wagen met de liverey van 2005:
http://www.auto-rennsport-page.de/bi...div05_97_a.jpg Foto: www.auto-rennsport-page.de Dan een speculeer gevalletje van mij ;) Vandaag op een lokaal TV-station (TVL) was het programma Xavier's (Maassen) Autowereld te zien. Zwaar gesponsord door de lokale dealers hier in de buurt, elke geteste wagen is fantastisch :rolleyes: Zit ook altijd een stukje autosport in. Vandaag lieten ze beelden zien van de algemene testdag op Spa afgelopen donderdag. Het onderwerp was de Marcos LM 600 EVO van Herman Buurman. Vooral dat EVO, dat zegt me dus niks............hebben ze bij Eurotech aan dat ding liggen sleutelen? Meen een gewijzigde voorkant te hebben gezien........ Zoontje Yelmer Buurman was het trainen voor toekomstige races. Yelmer rijdt normaal in het Brits FRenault 2000 kampioenschap. Trainen voor de FRenault 2000 doe je mijn inziens niet in een Marcos ;) Dus ik vermoed dat we die oranje-zwarte Marcos LM 600 EVO weleens aan het werk kunnen zien dit jaar. Maar waar? Spaans GT? Belcar? |
Nog een gast tijdens de Spa Euro Race:
Quote:
Quote:
|
damn, dies dr nie echt mooier op geworden...
|
Gasten tot nu toe:
FOREM Team - Sylvie Delcour / Philippe Ménage - Lotus Elise ??? - Christophe Canaguier / ??? - TVR Cerbera McDonalds Racing Team? - François Bouillon / ??? - Porsche 996 Bi-Turbo GPR - Maxime Dumarey / Guillaume Dumarey - Porsche 996 GT3 Supercup |
Vincent Vosse's deelname aan de Spa Euro Race niet in gevaar!
Quote:
|
De vorige twee racen (zonder pitstop, behalve dan de piloot) in Spa heeft Kuismanen gewonnen, met overmacht zelfs.
Geen toeval denk ik, de wagen was supper, de pilot(en) ook. Waarom zijn ze dan in andere racen niet zo goed, of kunnen ze daar dan niet het verschil maken om te winnen? denk ik dan... het antwoord is dan: dat er in de twee uurs koersen ook moet getankt worden en banden gewisselt worden... Kuismanen staat lang niet bekend voor de snelste pitstops... integendeel zelfs :( Maar let op ;) tijdens de Spa euro race zal het veranderen (in de pitlane) ... Wait and see! ;) |
Mr. Dallara je zegt dat de pilot(en) super zijn. Dat spreek ik helemaal niet tegen, integendeel zelfs, ik vind 't knap wat Kuismanen op zijn leeftijd nog allemaal kan. Maar als je bekijkt wie in Spa het meeste heeft gereden dan moet ik wel de naam van Vincent Vosse noemen. Hij reedt 't maximum van wat je mag rijden en kwam dan binnen om Kuismanen zijn rondjes te laten malen.
Je haalt ook aan dat de pitstops niet van de snelste zijn maar dat het tijdens de Spa Euro race zal veranderen. Weet jij meer? De Gillet Vertigo zou terug raceklaar zijn maar ze zoeken nog een piloot met budget. Ik hoop dat ze snel iemand vinden want ik vind het wel een prachtige wagen en zo'n wagens maken het veld steeds mooier en mooier. Mvg |
Quote:
Quote:
Nog 16 keer slapen, en dan zal je het wel zien ;) Zal de viper in Spa rijden met Kuismanen en Vosse alleen? of zal ook Huisman er al bij zijn tijdens de zes uren??? |
Nog zo lang :D
Mvg |
Quote:
|
Quote:
|
Geen tweede C5-R P&M tijdens de Euro Race:
Quote:
|
Quote:
|
Damn das jammer. Ik had graag eens Marc en Kumpen in duel gezien met hun C5-R'kes... ;)
|
ik had zo ook graag tegen elkaar zien rijden alleen vrees ik dan toch dat de glpk corvette sneller is want die is in een top conditie !!
|
Quote:
Greetzz.. Corvetteboy |
En het feit dat Marc meer ervaring heeft me de Chevy dan die van GLPK. :gas:
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Vosse's deelname dan toch in het gedrang?
Quote:
Bron: RACINGWORLD |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
gegarandeerd als die der wel bij zal zijn !! zo zijn die mannen wel !!
|
De echte knippen dat gips er zelf af om te kunnen rijden!
|
Quote:
Puur op cijfermatige basis is het verschil tussen een full blood 2002 ACO spec C5-R en een full blood 2004 ACO spec C5-R ongeveer +/- 1.9% Zeer gevaarlijk deze uitspraak, want de volgende externe factoren kunnen van invloed zijn op dit verschil: -Veranderingen aan het circuit tussen 2002 en 2004, al is het maar een curbstone die iets hoger of lager ligt -Het weer, beide waren droge en warme jaren maar identiek is het nooit qua temperatuur, wind en relatieve vochtigheid -De banden, op twee jaar tijd zal daar toch wel enige vorm van evolutie inzitten -De afmetingen van restrictors, vleugels e.d.. De ACO wil die weleens veranderen om iedereen op hetzelfde "peil" te houden. -Coureurs, maar bij Chevrolet gebruiken ze vaak dezelfde coureurs. Haal je deze factoren uit dat verschil dan kon het weleens minder zijn dan die 1.9% performance verschil. Alleen het technisch reglement van de ACO blijft een groot vraagteken voor mij. Hoeveel beperkingen hebben ze de C5-R opgelegd in die twee jaar? Om terug te keren naar de huidige vergelijking tussen de SRT 2002 plus versie en de GLPK 2004 versie denk ik dat het verschil tussen die twee wagens in tienden van procenten is uit te drukken met het voordeel voor GLPK. Let wel, beide wagens zouden dan wel via hetzelfde technische reglement moeten rijden, Belcar of FIA GT. Ben ik aan het halucineren ? :D Of kom ik in de buurt van het werkelijke verschil? |
dat is een mooie uitspraak van u , maar stel ze zijn alletwee volgens het belcar regelement gebouwd en wie denkt u dat dan wint ??
rijd SRT dit jaar mee met de 24 uur van francochamps ?? anders komen we er snel achter wie de snelleren auto is ! |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Greetzz.. Corvetteboy |
All times are GMT +2. The time now is 13:47. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.