![]() |
Britcar's James Tucker: GT2, the place for them is Belcar!
Britcar's James Tucker: GT2, the place for them is Belcar!
Er is weer eens ruzie in autosportland. Waar dit keer? Tussen de deelnemers en de organisatoren van het Brits GT kampioenschap. Ruzie is ontstaan doordat organisator Ratel heeft besloten om voor 2006 een nieuwe banden-deal te sluiten met een nog niet bij naam bekende fabrikant. Dunlop mag vertrekken en dat is tegen het zere been van de Britse deelnemers. Luidop ventileren de teams hun ongenoegen en kondigen hun vertrek aan. Dus op naar het FIA GT of de Britcar. James Tucker zal dit nieuws niet erg vinden maar heeft reeds laten weten dat er alleen plaats is voor de GT3-deelnemers in de Britcar. De GT2 wagens zal hij doorverwijzen naar de Belcar. E.e.a. is te lezen in de autosport van 26-05-05. Dus wie weet, wellicht zien we op het einde van het jaar wat Britten op verkenning in de Belcar. Kan natuurlijk ook zijn dat die Britten de soep niet zo heet eten als dat hij wordt opgediend ;) Het was in ieder geval weer een mooie uitspraak van die Tucker. |
Aidan Cole (Xero Competition):
Quote:
|
Met wat voor wagens komen die Britten dan in de Belcar rijden ? en ik bedoel hiermee merk en model niet gta klasse ofzo :)
|
Quote:
Welke GT2's in Engeland? Zijn er niet zo heel veel.......... - Ferrari 360 GTC (3 stuks) - TVR T400R (2 stuks) - Ultima GTR (1 stuks) - Mosler MT900R (1/2 stuks) - Nissan 350Z (1 stuks) - Corvette C5R, geen P&M (1 stuks) - Porsche GT-R / RS / RSR (3/4 stuks) Ze rijden niet allemaal een volledig kampioenschap, gemiddeld staan er een 10-tal GT2's aan de start. Die zullen echt niet allemaal overlopen naar een andere serie ;) Maar als je er daar 2 of 3 binnen de poort kunt halen is dat niet verkeerd ;) |
Quote:
|
Quote:
|
Waarom willen ze niet op Avon rijden?
|
Quote:
|
Avon waren die vroeger niet in de F1 of heb ik het mis
|
Quote:
|
ze doen ook de A1 Gp maar dan onder de naam cooper tires
|
Als iedereen met dezelfde banden rijdt, speelt het ook geen rol.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Daarnaast hebben de teams nooit klachten gehad over de kwaliteit en werkwijze van Dunlop (die opmerkingen zullen ze nu wel wat versterken). Trouwens met Dunlop kun je makkelijker Europa in dan op Avons. |
Quote:
Avon zie je regelmatig opduiken in Engelse (of was het nu Britse ...) series om de kosten te drukken. Als we België als voorbeeld nemen, zien we toch steeds andere merken in de Paddock. |
aankomende race is die wagen te zien in de dutch supercar challenge
|
fish88, je zegt dat we aankomende DSC race die wagen te zien krijgen. Over welke wagen spreek je hier? De Xero Corvette ofwat?
In België kom je Avon tyres niet zo veel voor. Eén Belcar team rijdt er volgens mij mee, allé getest hebben ze toch zeker, en dat is First Motorsport. Mvg |
ja de xero corvette
|
banden
zover ik weer zijn de mannen met de saker de enigste mannen met avon's
|
Ik weet niet zeker ofdat First Motorsport rijdt met Avon tyres maar op donderdag 8 april was er één van hun SuperCups aan het testen op dit rubber.
Mvg |
Quote:
Quote:
|
Avon is inderdaad niet goed.
Kdenk trouwens dat pipo héél goed weet waar hij over spreekt. |
Quote:
De Engelse Mini's en Ginetta's gaan onder leiding van Dunlop deel uitmaken van een nieuw weekend-concept. Nadruk ligt op het Engelse clubracen........en jawel ze gaan het proberen. Family days at a club meeting ;) Pa met pint in de hand aan de draad, ma en het kleine grut ergens in de paddock bij ander vermaak en vertier. Een van de woordvoerders van de Ginetta's klasse is niet bijster positief over Ratel en SRO. Hij verwijt ze dat ze in de laatste jaren niet de beste circuits in de UK bezocht hebben. Dat zal wel iets te maken hebben met het conflict tussen SRO / Ratel en de groep rondom Jonathan Palmer en zijn circuits. e.e.a. uit de Autosport ;) |
All times are GMT +2. The time now is 11:38. |