De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Britcar's James Tucker: GT2, the place for them is Belcar! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10717)

Mark 28-05-2005 21:14

Britcar's James Tucker: GT2, the place for them is Belcar!
 
Britcar's James Tucker: GT2, the place for them is Belcar!

Er is weer eens ruzie in autosportland. Waar dit keer? Tussen de deelnemers en de organisatoren van het Brits GT kampioenschap. Ruzie is ontstaan doordat organisator Ratel heeft besloten om voor 2006 een nieuwe banden-deal te sluiten met een nog niet bij naam bekende fabrikant. Dunlop mag vertrekken en dat is tegen het zere been van de Britse deelnemers. Luidop ventileren de teams hun ongenoegen en kondigen hun vertrek aan.

Dus op naar het FIA GT of de Britcar. James Tucker zal dit nieuws niet erg vinden maar heeft reeds laten weten dat er alleen plaats is voor de GT3-deelnemers in de Britcar. De GT2 wagens zal hij doorverwijzen naar de Belcar. E.e.a. is te lezen in de autosport van 26-05-05.

Dus wie weet, wellicht zien we op het einde van het jaar wat Britten op verkenning in de Belcar. Kan natuurlijk ook zijn dat die Britten de soep niet zo heet eten als dat hij wordt opgediend ;) Het was in ieder geval weer een mooie uitspraak van die Tucker.

FIRE 28-05-2005 23:28

Aidan Cole (Xero Competition):
Quote:

Yes, basically, we find that (for the Yellow C5-R GT2) this years British GT calendar, changing technical requirements, and commercial aspects of the championship are not compatible with our wishes, objectives or that of our sponsors, and we have therefore decided to race elsewhere. This will be made-up of 4 appearances in Belcar, 2 in Dutch SuperCar, plus the International GT races that will support the A1-GP meeting at Brands in September.
Zie zijn volledig commentaar: http://www.ten-tenths.com/forum/show...29#post1312829

Gèrre 29-05-2005 08:56

Met wat voor wagens komen die Britten dan in de Belcar rijden ? en ik bedoel hiermee merk en model niet gta klasse ofzo :)

Mark 29-05-2005 10:42

Quote:

Originally Posted by FIRE
Aidan Cole (Xero Competition):
Zie zijn volledig commentaar: http://www.ten-tenths.com/forum/show...29#post1312829

Dat liegt er niet om, die kerel laat niks heel van de huidige organisatie.

Welke GT2's in Engeland? Zijn er niet zo heel veel..........
- Ferrari 360 GTC (3 stuks)
- TVR T400R (2 stuks)
- Ultima GTR (1 stuks)
- Mosler MT900R (1/2 stuks)
- Nissan 350Z (1 stuks)
- Corvette C5R, geen P&M (1 stuks)
- Porsche GT-R / RS / RSR (3/4 stuks)

Ze rijden niet allemaal een volledig kampioenschap, gemiddeld staan er een 10-tal GT2's aan de start. Die zullen echt niet allemaal overlopen naar een andere serie ;) Maar als je er daar 2 of 3 binnen de poort kunt halen is dat niet verkeerd ;)

Gèrre 29-05-2005 11:48

Quote:

Originally Posted by Mark
Dat liegt er niet om, die kerel laat niks heel van de huidige organisatie.

Welke GT2's in Engeland? Zijn er niet zo heel veel..........
- Ferrari 360 GTC (3 stuks)
- TVR T400R (2 stuks)
- Ultima GTR (1 stuks)
- Mosler MT900R (1/2 stuks)
- Nissan 350Z (1 stuks)
- Corvette C5R, geen P&M (1 stuks)
- Porsche GT-R / RS / RSR (3/4 stuks)

Ze rijden niet allemaal een volledig kampioenschap, gemiddeld staan er een 10-tal GT2's aan de start. Die zullen echt niet allemaal overlopen naar een andere serie ;) Maar als je er daar 2 of 3 binnen de poort kunt halen is dat niet verkeerd ;)

zien er toch geen verkeerde autos uit. Ik wil ze wel zien rijden

pipo 29-05-2005 15:50

Quote:

Originally Posted by Mark
Britcar's James Tucker: GT2, the place for them is Belcar!

Er is weer eens ruzie in autosportland. Waar dit keer? Tussen de deelnemers en de organisatoren van het Brits GT kampioenschap. Ruzie is ontstaan doordat organisator Ratel heeft besloten om voor 2006 een nieuwe banden-deal te sluiten met een nog niet bij naam bekende fabrikant. Dunlop mag vertrekken en dat is tegen het zere been van de Britse deelnemers. Luidop ventileren de teams hun ongenoegen en kondigen hun vertrek aan.

Dunlop verhuist naar Britcar, en in de plaats komt Avon voor het Brits GT kampioenschap. Vermits niemand met Avon wil rijden, is de keus snel gemaakt.

FIRE 29-05-2005 17:25

Waarom willen ze niet op Avon rijden?

pipo 29-05-2005 17:46

Quote:

Originally Posted by FIRE
Waarom willen ze niet op Avon rijden?

Omdat die niet goed zijn.

Gèrre 29-05-2005 17:50

Avon waren die vroeger niet in de F1 of heb ik het mis

FIRE 29-05-2005 17:51

Quote:

Originally Posted by Gèrre
Avon waren die vroeger niet in de F1 of heb ik het mis

Tot dit seizoen bandenleverancier in F3000. Daarnaast doen ze meen ik ook Brits F3.

Raceboy 29-05-2005 19:18

ze doen ook de A1 Gp maar dan onder de naam cooper tires

pipo 29-05-2005 20:18

Als iedereen met dezelfde banden rijdt, speelt het ook geen rol.

marcel 29-05-2005 20:48

Quote:

Originally Posted by Gèrre
Avon waren die vroeger niet in de F1 of heb ik het mis

Minardi heeft ooit eens Avon gebruikt voor een test, omdat ze geen ander konden betalen op dat moment.

Bramzel 29-05-2005 21:26

Quote:

Originally Posted by pipo
Als iedereen met dezelfde banden rijdt, speelt het ook geen rol.

Ben ik het mee eens eigenlijk.

ICEMAN 29-05-2005 21:33

Quote:

Originally Posted by marcel
Minardi heeft ooit eens Avon gebruikt voor een test, omdat ze geen ander konden betalen op dat moment.

Dat waren toen wel slicks. Weet niet of dat toen verschil heeft gemaakt. Het Euroboss kampioenschap (met oude F1-wagens o.a.) rijd ook met Avon banden.

Gèrre 29-05-2005 22:12

Quote:

Originally Posted by marcel
Minardi heeft ooit eens Avon gebruikt voor een test, omdat ze geen ander konden betalen op dat moment.

ik dacht het wel, had eens een foto gezien van een oude f1 met toen nog die reuze sliks vanachter. En daar stond Avon op int geel of was het wit da weet ik ni meer :)

Mark 29-05-2005 23:24

Quote:

Originally Posted by FIRE
Waarom willen ze niet op Avon rijden?

Goede of slechte banden is niet eens de hoofdoorzaak van dit probleem. De teams zijn "not amused" met de handelswijze van de Fransman Ratel. Op eigen houtje heeft zijn organisatie die beslissing genomen, zonder de teams te consulteren. Kijk, daar zal hem de pijn zitten ;)

Daarnaast hebben de teams nooit klachten gehad over de kwaliteit en werkwijze van Dunlop (die opmerkingen zullen ze nu wel wat versterken). Trouwens met Dunlop kun je makkelijker Europa in dan op Avons.

Pat 30-05-2005 20:56

Quote:

Originally Posted by Mark
Trouwens met Dunlop kun je makkelijker Europa in dan op Avons.

Denk ik er ook van.
Avon zie je regelmatig opduiken in Engelse (of was het nu Britse ...) series om de kosten te drukken.
Als we België als voorbeeld nemen, zien we toch steeds andere merken in de Paddock.

fish88 31-05-2005 00:38

aankomende race is die wagen te zien in de dutch supercar challenge

Thomaske 31-05-2005 06:58

fish88, je zegt dat we aankomende DSC race die wagen te zien krijgen. Over welke wagen spreek je hier? De Xero Corvette ofwat?

In België kom je Avon tyres niet zo veel voor. Eén Belcar team rijdt er volgens mij mee, allé getest hebben ze toch zeker, en dat is First Motorsport.

Mvg

fish88 31-05-2005 11:42

ja de xero corvette

teun{crg} 01-06-2005 19:50

banden
 
zover ik weer zijn de mannen met de saker de enigste mannen met avon's

Thomaske 01-06-2005 20:33

Ik weet niet zeker ofdat First Motorsport rijdt met Avon tyres maar op donderdag 8 april was er één van hun SuperCups aan het testen op dit rubber.

Mvg

Raceboy 06-06-2005 15:49

Quote:

Originally Posted by pipo
Omdat die niet goed zijn.

Quote:

"We've won ALMS and the ELMS"
niet goed lijkt me dan wel wat overdreven

Bevrac 06-06-2005 19:09

Avon is inderdaad niet goed.

Kdenk trouwens dat pipo héél goed weet waar hij over spreekt.

Mark 17-09-2005 21:46

Quote:

Originally Posted by Mark
Er is weer eens ruzie in autosportland. Waar dit keer? Tussen de deelnemers en de organisatoren van het Brits GT kampioenschap. Ruzie is ontstaan doordat organisator Ratel heeft besloten om voor 2006 een nieuwe banden-deal te sluiten met een nog niet bij naam bekende fabrikant. Dunlop mag vertrekken en dat is tegen het zere been van de Britse deelnemers. Luidop ventileren de teams hun ongenoegen en kondigen hun vertrek aan.

Nog meer problemen voor Ratel bij de afdeling UK van zijn SRO organisatie. Zelfs de support-races trekken de deur achter zich dicht. Die gasten blijven trouw aan Dunlop ;)

De Engelse Mini's en Ginetta's gaan onder leiding van Dunlop deel uitmaken van een nieuw weekend-concept. Nadruk ligt op het Engelse clubracen........en jawel ze gaan het proberen. Family days at a club meeting ;) Pa met pint in de hand aan de draad, ma en het kleine grut ergens in de paddock bij ander vermaak en vertier.

Een van de woordvoerders van de Ginetta's klasse is niet bijster positief over Ratel en SRO. Hij verwijt ze dat ze in de laatste jaren niet de beste circuits in de UK bezocht hebben. Dat zal wel iets te maken hebben met het conflict tussen SRO / Ratel en de groep rondom Jonathan Palmer en zijn circuits.

e.e.a. uit de Autosport ;)


All times are GMT +2. The time now is 11:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.