![]() |
DTM Brno
Veel Audi vooraan, voornamelijk gevolgd door Opel, in de eerste training.
Spengler en Kristensen hebben maar enkele rondjes gereden. Technische problemen waarschijnlijk. McNish lijkt eindelijk te wennen aan zijn DTM wagen, maar Capello blijft onderaan bengelen. Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst. 1. 6 McNish/GBR 26 1:54.700 2. 1 Ekström/SWE 22 1:54.892 00.192 3. 2 Tomczyk/GER 18 1:55.076 00.376 4. 14 Abt/GER 18 1:55.636 00.936 5. 5 Kristensen/DEN 5 1:55.898 01.198 6. 4 Alesi/FRA 23 1:55.915 01.215 7. 15 Kaffer/GER 16 1:55.962 01.262 8. 10 Frentzen/GER 19 1:56.082 01.382 9. 9 Fässler/SUI 24 1:56.160 01.460 10. 16 Mücke/GER 21 1:56.376 01.676 11. 11 Aiello/FRA 20 1:56.520 01.820 12. 12 Reuter/GER 23 1:56.549 01.849 13. 3 Paffett/GBR 20 1:56.565 01.865 14. 21 Green/GBR 19 1:56.592 01.892 15. 20 Spengler/CAN 6 1:56.595 01.895 16. 7 Schneider/GER 21 1:56.680 01.980 17. 17 Margaritis/GRE 20 1:56.948 02.248 18. 8 Häkkinen/FIN 23 1:57.088 02.388 19. 19 Stippler/GER 21 1:57.472 02.772 20. 18 Capello/ITA 21 1:57.739 03.039 |
Quote:
|
De wagen van Kristensen is duidelijk hersteld. Hij ging onmiddellijk het snelste tijdens de 2de training.
Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst. 1. 5 Kristensen/DEN 27 1:54.433 2. 21 Green/GBR 29 1:54.773 00.340 3. 1 Ekström/SWE 26 1:54.917 00.484 4. 4 Alesi/FRA 29 1:55.169 00.736 5. 6 McNish/GBR 31 1:55.234 00.801 6. 2 Tomczyk/GER 20 1:55.301 00.868 7. 8 Häkkinen/FIN 27 1:55.366 00.933 8. 16 Mücke/GER 17 1:55.475 01.042 9. 10 Frentzen/GER 20 1:55.549 01.116 10. 3 Paffett/GBR 25 1:55.596 01.163 11. 17 Margaritis/GRE 23 1:55.773 01.340 12. 11 Aiello/FRA 25 1:55.848 01.415 13. 18 Capello/ITA 27 1:55.925 01.492 14. 12 Reuter/GER 26 1:55.950 01.517 15. 9 Fässler/SUI 28 1:55.955 01.522 16. 19 Stippler/GER 24 1:56.085 01.652 17. 14 Abt/GER 25 1:56.165 01.732 18. 15 Kaffer/GER 17 1:56.223 01.790 19. 7 Schneider/GER 27 1:56.393 01.960 20. 20 Spengler/CAN 26 1:56.542 02.109 Op het einde werd nog eens vers rubber gestoken en sprongen een aantal Mercedes rijders omhoog in de tabellen. |
ik ben benieuwd naar de race... te hopen een hoop spannende duels op het circuit en in de pits.. zoals spa ongeveer dus.. ;) maja morgen eerst eens kijke wat de quali geeft... te hopen een mooie strijd tussen de 3 merken !!
ps: man HHF zoude ze bij opel toch als test rijder moete nemen alleen daar is hij precies goed in ! (alé tot nu toch wie weet wat we de zondag krijgen :cool: ) |
ik hoop dat we weer een aantal spannende duels krijgen zoals in spa, jammer dat Schneider daar in de Eau Rouge uit vloog in zo'n duel
|
In de vrije training zaterdag wordt traditioneel aan de kwalificatie setup gewerkt.
Paffett is een stuk sneller dan een resem Audis. Frentzen heeft zich ook mooi vooraan laten zien. Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst. 1. 3 Paffett/GBR 12 1:53.499 2. 1 Ekström/SWE 15 1:53.985 00.486 3. 2 Tomczyk/GER 14 1:54.042 00.543 4. 10 Frentzen/GER 15 1:54.079 00.580 5. 6 McNish/GBR 17 1:54.170 00.671 6. 18 Capello/ITA 19 1:54.170 00.671 7. 5 Kristensen/DEN 17 1:54.220 00.721 8. 8 Häkkinen/FIN 11 1:54.310 00.811 9. 21 Green/GBR 12 1:54.315 00.816 10. 12 Reuter/GER 19 1:54.336 00.837 11. 4 Alesi/FRA 13 1:54.515 01.016 12. 20 Spengler/CAN 13 1:54.715 01.216 13. 19 Stippler/GER 17 1:54.726 01.227 14. 7 Schneider/GER 15 1:54.765 01.266 15. 14 Abt/GER 13 1:54.815 01.316 16. 11 Aiello/FRA 18 1:54.835 01.336 17. 9 Fässler/SUI 18 1:55.117 01.618 18. 15 Kaffer/GER 18 1:55.161 01.662 19. 16 Mücke/GER 20 1:55.257 01.758 20. 17 Margaritis/GRE 17 1:55.499 02.000 McNish is eindelijk zijn draai gevonden. Ik hoop dat hij dit jaar eens op podium zal kunnen staan. |
Dindo Capello was gisteren na de 2de training zeer blij dat het onderstuurprobleem van zijn wagen eindelijk opgelost is. Hij laat vandaag zien dat hij ook snel kan ga: snelste Jahrenswagen! Proficiat.
|
Paffett en Mercedes hebben op magische wijze gigantisch veel snelheid gevonden. In de vrije training was hij al een halve seconde sneller dan de rest. Nu tijdens de kwalificatie rijdt hij voorlopig iedereen ook op een halve seconde :eek:
|
Startaufstellung, Brünn, 05.06.
1. G.Paffett Mercedes 1.52,191 2. H.Frentzen Opel 1.52,371 3. T.Kristensen Audi 1.52,442 4. M.Ekström Audi 1.52,564 5. M.Häkkinen Mercedes 1.52,610 6. M.Reuter Opel 1.52,894 7. A.McNish Audi 1.53,016 8. B.Schneider Mercedes 1.53,074 9. J.Green Mercedes 1.53,883 10. M.Tomczyk Audi 1.54,748 11. J.Alesi Mercedes 1.52,868 12. R.Capello Audi 1.52,909 13. C.Abt Audi 1.52,942 14. M.Fässler Opel 1.53,032 15. P.Kaffer Audi 1.53,095 16. F.Stippler Audi 1.53,208 17. L.Aiello Opel 1.53,446 18. B.Spengler Mercedes 1.53,485 19. S.Mücke Mercedes 1.53,693 20. A.Margaritis Mercedes 1.54,086 |
jawate !!! HHF op de 2de plek :crazy: ..
nu dat een opel al vooraan te vinden is kan mijn dag niet meer stuk... maar hhf dat had ik nooit gedacht.. en dan nog 2de ook ! :applaus: tja de top (bij opel) van in spa is nu de flop in brno geworden fässler en aiello redelijk ver naar achter.. maar in een race kan veel gebeuren... lijkt me morgen een mooie race te gaan worden... nu maar hopen dat morgen Frentzen zijn positie kan vasthouden.. of meschien een plaats kan verbeteren.. :p :worship: |
Was idd wel heel knap gereden van HHF, vooral die technische 2e sector :eek:
Denk ook wel dat het een mooi raceke gaat worden morgen, tenzij Paffet meteen kan wegrijden natuurlijk, want hij is weer sterk bezig! |
Voor de eerste keer dit jaar zijn alle merken duidelijk aan elkaar gewaagd tijdens kwalificatie. Benieuwd of er een verschil is tijdens de race zelf (vrijdag was Audi redelijk dominant).
|
Quote:
|
HHF komt eindelijk eens aan de oppervlakte !!!
|
De nachtelijke bewaking van de wagen van HH Frentzen zijn levert al meteen resultaat op ;) :D Of we hebben hier te maken met een regelrecht schandaal of met een journalist uit de divisie riool-journalistiek ...................
Quote:
Edit: Blijkt dus een of andere misplaatste grap te zijn geweest van die krant. Valt 1 april op een andere datum in Duitsland? :D |
HHF heeft eindelijk door dat zijn wagen deuren heeft! 3de plaats mooi voor opel en HHF :applaus:
ook mooi voor audi :worship: mercedes een beetje tegenvallend maar toch 4de en 5de.. wel mooi hoe paffett ,green inhaalde :rolleyes: Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst. 1. 1 Ekström/SWE 30 58:52.558 58:52.558 2. 5 Kristensen/DEN 30 58:52.846 00.288 3. 10 Frentzen/GER 30 59:17.252 24.694 4. 3 Paffett/GBR 30 59:21.061 28.503 5. 21 Green/GBR 30 59:23.555 30.997 6. 14 Abt/GER 30 59:27.113 34.555 7. 6 McNish/GBR 30 59:27.373 34.815 8. 19 Stippler/GER 30 59:28.660 36.102 9. 4 Alesi/FRA 30 59:35.844 43.286 10. 18 Capello/ITA 30 59:36.210 43.652 11. 20 Spengler/CAN 30 59:47.599 55.041 12. 15 Kaffer/GER 30 59:48.492 55.934 13. 8 Häkkinen/FIN 30 1:00:03.085 1:10.527 14. 2 Tomczyk/GER 30 1:00:28.728 1:36.170 15. 9 Fässler/SUI 30 1:00:29.879 1:37.321 16. 11 Aiello/FRA 29 59:46.466 1 lap 17. 17 Margaritis/GRE 27 54:14.249 3 laps 18. 12 Reuter/GER 21 42:50.780 9 laps 19. 16 Mücke/GER 12 24:26.983 18 laps 0. 7 Schneider/GER 00.000 30 laps |
"wel mooi hoe paffett ,green inhaalde"
Jep, Paffett ging al op even weergaloze wijze voorbij Jean Alesi :p |
Quote:
Kristensen is trouwens zwaar in de running voor de titel. Als hij in Hockenheim niet door Aiello in de eerste bocht eraf gepegeld was, had hij meer punten dan Ekstrom. In alle andere wedstrijden stond hij altijd op het podium: * Hockenheim: Ekstrom 5, Kristensen 0 rondjes gereden * Lausitz: Ekstrom 4, Kristensen 2 * Spa: Ekstrom 2, Kristensen 3 * Brno: Ekstrom 1, Kristensen 2 |
Volgende keer zal het waarschijnlijk nog een stuk spannender zijn: Mercedes +10 kg, Audi +10 kg en Opel -20 kg.
Ik vraag me af wat Mercedes had kunnen doen als ze minder pech gehad zouden hebben: Paffett doet een jumpstart, Schneider wiel dat wat uit de richting stond en Hakkinnen (tamelijk onbegrijpelijk) zeer snel een platte band. |
De snelste ronde stond trouwens op de naam van Tomczyk, die zeer veel pech had tijdens zijn eerste pitstop (hij moest een 2de keer binnenkomen een wielbout vast te zetten).
|
amaai ik heb genoten van die eerste 15 ronden.. eerste 10 ronde een opel echt aan de leiding.. sinds zandvoort 2003 geleden.. en dan nog de strijd tussen hhf en kristensen.. echt mooi de andere 15 ronden zat ik met angst afte wachten.. ik dacht dat hhf een probleem had. die audi's reden zo snel van hem weg.. als mcnish geen drivetrough had gehad was het nog meschien een 1-2-3 geworden voor audi..
wel jammer dat het de 3 andere opel mannen niet zo mee zat.. reuter verloor redelijk wat plaatsen en viel daarna nog uit.. fassler is er eens voor de verandering na een crash afgevlogen (3 op 4 :frusty: ) eerst tege schneider daarna margaritis..daarna 15de !! er had meer ingezeten voor hem denk ik!! en met aiello zat het ook niet echt mee.. :( hetzelfde bij benz.. jumpstart.. platte band crash ==> geen podium !! dat zal haug plezant gevonde hebbe :rolleyes: volgende race opel nog steeds met -20 ,mercedes +10 en audi +10.. vorig jaar opel 3de audi 1-2.. mercedes een beetje pech ,ik wacht vol spanning af wat het dit jaar gaat worden !! en dan nog het kampioenschap.. het lijkt wel een beetje op 2004 paffet en ekstrom zijn nog steeds aan de top.. maar dit keer zijn ook mika en kristensen daar !! abt gaat nog wel bij gehaalt worden door de 2005 wagens. green,schneider,mcnish en tomczyk meschien nog vs de opels voor plaats 6 of 5 ?? wie weet maarja het seizoen is nog maar 4 races ver.. (wel al 4verschillende winaars race 5 is het de beurt aan een opel :+ ) |
Aiello zijn tactiek snapte ik (net als de duitse commentators) ook niet hoor. Als ge twee pitstops moet maken, waarom uw eerste pas half de race, en dat op een circuit dat veel van de banden vraagt?
Jammer dat Hakkinen zo vroeg is lekgereden, moest hierdoor nog een 3e keer binnenkomen. Anders had hij misschien nog een puntje kunnen pakken, maarja, that's racing! |
Quote:
|
Ligt het nu aan mij dat DTM de laatste tijd ontzeeeettttend boring is?? :( ?
|
Quote:
Neenneen, dat ligt helemaal aan u zelle :+ |
welke race heb jij dan gezien? Ik zag toch uit elkaar spattende banden. duwende wagens, pitstiops van 4seconden.
|
kwee nie hoor. M'n ogen vielen dr bij dicht en dat heb ik als oprechte raceliefhebber niet snel. Vind het al gauw mooi. Maar misschien heb ik toen juist wel de goede momenten gemist. hehehe
Sorry vrienden, het kon mij gewoonweg niet bekoren. Toch leuk dat ITR aan de Opel van Frentzen dit keer de juiste software heeft verstrekt, ze moesten ook wel anders zou Opel wel eens eerder vertrokken kunnen zijn dan voorzien. |
Quote:
|
Ach ja. Vergeet dat laatste maar aub. het is hier geen politiek forum. Heel soms zeg ik dingen die niet kunnen en waarbij ook geen verwijzing voorhanden is. Sorry allen.
zooow, ben weer wakker! |
Quote:
Je zou bijna denken dat het is omdat Albers geen DTM meer rijdt, echter dat kan het niet zijn omdat ik absolutt geen fan van hem ben. |
hhm ik vind dtm echt geweldig.. waarschijnlijk omdat opel (mijn lievelings merk) erin mee rijdt.. en dan te zien hoe zij het doen.. ook zijn de wagens zeer mooi !! en er zijn toch wel redelijk wat inhaal acties.. maar stel nu dat volgend jaar alleen nog maar mercedes en audi meerijden weet ik niet of ik het nog zo fel ga volgen...
|
Quote:
Die truukjes van de ITR zijn er zeer zeker, op het einde van het seizoen kon Opel weleens enkele dominante weekenden hebben ;) |
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Ik vond Brno ook veruit de minste race van het seizoen tot nu toe, maar dat kwam vooral door de pech van Mercedes (lekke band van Häkkinen, jumpstart van Paffett en Schneider die al in de eerste ronde uitviel). Het valt me vooral op dat de Audi's en Opel's wel eens de Mercedessen van de baan tikken.
|
jah als mercedes fan zal het niet leuk zijn om na 3 redelijk dominante races van mercedes.. ze geen podiums plaats zien te behalen !! maar troost u in Oschersleben met maar +10kg even veel als audi.. benieuwt wat dat gaat geven
|
Als Opel fan zal het niet leuk zijn of de afgelopen jaren naar DTM te kijken. ;)
|
maja da valt nog wel mee... is juist spannender .. bij audi en mercedes is het oo zo gewoon als ze is winnen.. maar als een opel een podium haalt is het voor mij feest.. maja da laatste jare wel nie veel feest gehad moet ik wel zegge :p
|
net nog op dtm.de gelezen dat er 2,87 mensen hebben gekeken naar de race... dus zo saai zal et wel nie geweest zijn..
http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=2706 |
2,87 nog wel; en waar zat die ander 0.13 mens? :D
|
All times are GMT +2. The time now is 14:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.