De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   DTM Brno (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10747)

gwyllion 03-06-2005 11:07

DTM Brno
 
Veel Audi vooraan, voornamelijk gevolgd door Opel, in de eerste training.

Spengler en Kristensen hebben maar enkele rondjes gereden. Technische problemen waarschijnlijk.

McNish lijkt eindelijk te wennen aan zijn DTM wagen, maar Capello blijft onderaan bengelen.

Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst.
1. 6 McNish/GBR 26 1:54.700
2. 1 Ekström/SWE 22 1:54.892 00.192
3. 2 Tomczyk/GER 18 1:55.076 00.376
4. 14 Abt/GER 18 1:55.636 00.936
5. 5 Kristensen/DEN 5 1:55.898 01.198
6. 4 Alesi/FRA 23 1:55.915 01.215
7. 15 Kaffer/GER 16 1:55.962 01.262
8. 10 Frentzen/GER 19 1:56.082 01.382
9. 9 Fässler/SUI 24 1:56.160 01.460
10. 16 Mücke/GER 21 1:56.376 01.676
11. 11 Aiello/FRA 20 1:56.520 01.820
12. 12 Reuter/GER 23 1:56.549 01.849
13. 3 Paffett/GBR 20 1:56.565 01.865
14. 21 Green/GBR 19 1:56.592 01.892
15. 20 Spengler/CAN 6 1:56.595 01.895
16. 7 Schneider/GER 21 1:56.680 01.980
17. 17 Margaritis/GRE 20 1:56.948 02.248
18. 8 Häkkinen/FIN 23 1:57.088 02.388
19. 19 Stippler/GER 21 1:57.472 02.772
20. 18 Capello/ITA 21 1:57.739 03.039

gwyllion 03-06-2005 11:36

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Spengler en Kristensen hebben maar enkele rondjes gereden. Technische problemen waarschijnlijk.

Kristensen had inderdaad een defecte brandstofpomp. De training is geruime tijd stil gelegd om zijn wagen weg te takkelen.

gwyllion 03-06-2005 16:07

De wagen van Kristensen is duidelijk hersteld. Hij ging onmiddellijk het snelste tijdens de 2de training.

Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst.
1. 5 Kristensen/DEN 27 1:54.433
2. 21 Green/GBR 29 1:54.773 00.340
3. 1 Ekström/SWE 26 1:54.917 00.484
4. 4 Alesi/FRA 29 1:55.169 00.736
5. 6 McNish/GBR 31 1:55.234 00.801
6. 2 Tomczyk/GER 20 1:55.301 00.868
7. 8 Häkkinen/FIN 27 1:55.366 00.933
8. 16 Mücke/GER 17 1:55.475 01.042
9. 10 Frentzen/GER 20 1:55.549 01.116
10. 3 Paffett/GBR 25 1:55.596 01.163
11. 17 Margaritis/GRE 23 1:55.773 01.340
12. 11 Aiello/FRA 25 1:55.848 01.415
13. 18 Capello/ITA 27 1:55.925 01.492
14. 12 Reuter/GER 26 1:55.950 01.517
15. 9 Fässler/SUI 28 1:55.955 01.522
16. 19 Stippler/GER 24 1:56.085 01.652
17. 14 Abt/GER 25 1:56.165 01.732
18. 15 Kaffer/GER 17 1:56.223 01.790
19. 7 Schneider/GER 27 1:56.393 01.960
20. 20 Spengler/CAN 26 1:56.542 02.109

Op het einde werd nog eens vers rubber gestoken en sprongen een aantal Mercedes rijders omhoog in de tabellen.

smiley 03-06-2005 17:08

ik ben benieuwd naar de race... te hopen een hoop spannende duels op het circuit en in de pits.. zoals spa ongeveer dus.. ;) maja morgen eerst eens kijke wat de quali geeft... te hopen een mooie strijd tussen de 3 merken !!
ps: man HHF zoude ze bij opel toch als test rijder moete nemen alleen daar is hij precies goed in ! (alé tot nu toch wie weet wat we de zondag krijgen :cool: )

Gèrre 04-06-2005 11:49

ik hoop dat we weer een aantal spannende duels krijgen zoals in spa, jammer dat Schneider daar in de Eau Rouge uit vloog in zo'n duel

gwyllion 04-06-2005 12:38

In de vrije training zaterdag wordt traditioneel aan de kwalificatie setup gewerkt.

Paffett is een stuk sneller dan een resem Audis. Frentzen heeft zich ook mooi vooraan laten zien.

Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst.
1. 3 Paffett/GBR 12 1:53.499
2. 1 Ekström/SWE 15 1:53.985 00.486
3. 2 Tomczyk/GER 14 1:54.042 00.543
4. 10 Frentzen/GER 15 1:54.079 00.580
5. 6 McNish/GBR 17 1:54.170 00.671
6. 18 Capello/ITA 19 1:54.170 00.671
7. 5 Kristensen/DEN 17 1:54.220 00.721
8. 8 Häkkinen/FIN 11 1:54.310 00.811
9. 21 Green/GBR 12 1:54.315 00.816
10. 12 Reuter/GER 19 1:54.336 00.837
11. 4 Alesi/FRA 13 1:54.515 01.016
12. 20 Spengler/CAN 13 1:54.715 01.216
13. 19 Stippler/GER 17 1:54.726 01.227
14. 7 Schneider/GER 15 1:54.765 01.266
15. 14 Abt/GER 13 1:54.815 01.316
16. 11 Aiello/FRA 18 1:54.835 01.336
17. 9 Fässler/SUI 18 1:55.117 01.618
18. 15 Kaffer/GER 18 1:55.161 01.662
19. 16 Mücke/GER 20 1:55.257 01.758
20. 17 Margaritis/GRE 17 1:55.499 02.000

McNish is eindelijk zijn draai gevonden. Ik hoop dat hij dit jaar eens op podium zal kunnen staan.

gwyllion 04-06-2005 13:12

Dindo Capello was gisteren na de 2de training zeer blij dat het onderstuurprobleem van zijn wagen eindelijk opgelost is. Hij laat vandaag zien dat hij ook snel kan ga: snelste Jahrenswagen! Proficiat.

gwyllion 04-06-2005 13:34

Paffett en Mercedes hebben op magische wijze gigantisch veel snelheid gevonden. In de vrije training was hij al een halve seconde sneller dan de rest. Nu tijdens de kwalificatie rijdt hij voorlopig iedereen ook op een halve seconde :eek:

smiley 04-06-2005 15:12

Startaufstellung, Brünn, 05.06.

1. G.Paffett Mercedes 1.52,191
2. H.Frentzen Opel 1.52,371
3. T.Kristensen Audi 1.52,442
4. M.Ekström Audi 1.52,564
5. M.Häkkinen Mercedes 1.52,610
6. M.Reuter Opel 1.52,894
7. A.McNish Audi 1.53,016
8. B.Schneider Mercedes 1.53,074
9. J.Green Mercedes 1.53,883
10. M.Tomczyk Audi 1.54,748
11. J.Alesi Mercedes 1.52,868
12. R.Capello Audi 1.52,909
13. C.Abt Audi 1.52,942
14. M.Fässler Opel 1.53,032
15. P.Kaffer Audi 1.53,095
16. F.Stippler Audi 1.53,208
17. L.Aiello Opel 1.53,446
18. B.Spengler Mercedes 1.53,485
19. S.Mücke Mercedes 1.53,693
20. A.Margaritis Mercedes 1.54,086

smiley 04-06-2005 15:19

jawate !!! HHF op de 2de plek :crazy: ..
nu dat een opel al vooraan te vinden is kan mijn dag niet meer stuk... maar hhf dat had ik nooit gedacht.. en dan nog 2de ook ! :applaus:
tja de top (bij opel) van in spa is nu de flop in brno geworden fässler en aiello redelijk ver naar achter.. maar in een race kan veel gebeuren...
lijkt me morgen een mooie race te gaan worden... nu maar hopen dat morgen Frentzen zijn positie kan vasthouden.. of meschien een plaats kan verbeteren.. :p :worship:

The Interceptor 04-06-2005 18:46

Was idd wel heel knap gereden van HHF, vooral die technische 2e sector :eek:
Denk ook wel dat het een mooi raceke gaat worden morgen, tenzij Paffet meteen kan wegrijden natuurlijk, want hij is weer sterk bezig!

gwyllion 04-06-2005 21:07

Voor de eerste keer dit jaar zijn alle merken duidelijk aan elkaar gewaagd tijdens kwalificatie. Benieuwd of er een verschil is tijdens de race zelf (vrijdag was Audi redelijk dominant).

smiley 04-06-2005 22:19

Quote:

Originally Posted by The Interceptor
tenzij Paffet meteen kan wegrijden natuurlijk

Tom Kristensen eij nog dat ze goed getest hebben op longruns de vrijdag dus denk ik dat de audi's de benz wel kunne bijhoude.. :gas:

JPMontoya 04-06-2005 23:03

HHF komt eindelijk eens aan de oppervlakte !!!

Mark 04-06-2005 23:31

De nachtelijke bewaking van de wagen van HH Frentzen zijn levert al meteen resultaat op ;) :D Of we hebben hier te maken met een regelrecht schandaal of met een journalist uit de divisie riool-journalistiek ...................

Quote:

Am Wochenende beim vierten DTM-Lauf in Brunn werden die Opel-Boxen zum Hochsicherheitstrakt. Sicherheitsleute werden die ganze Nacht über Wache stehen und dabei besonders ein Auge auf den Vectra von Heinz-Harald Frentzen werfen. Das Misstrauen hat seinen Grund: Es besteht Sabotageverdacht! Unglaublich, aber wahr: ,,Wir haben den Grund anzunehmen, dass in den DTM Rennen zuvor am Auto von HHF manipuliert wurde.", gibt ein hochrangiger Opel-Manager zu.

Artikel is afkomstig van rhein-zeitung.de en is in zijn geheel te lezen op het forum van de HH Frentzen fanclub
Het lijkt mij meer een broodje aap verhaal, sterke verhalen aan een Duitse toog ;)

Edit: Blijkt dus een of andere misplaatste grap te zijn geweest van die krant. Valt 1 april op een andere datum in Duitsland? :D

smiley 05-06-2005 15:14

HHF heeft eindelijk door dat zijn wagen deuren heeft! 3de plaats mooi voor opel en HHF :applaus:
ook mooi voor audi :worship:
mercedes een beetje tegenvallend maar toch 4de en 5de.. wel mooi hoe paffett ,green inhaalde :rolleyes:

Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst.

1. 1 Ekström/SWE 30 58:52.558 58:52.558
2. 5 Kristensen/DEN 30 58:52.846 00.288
3. 10 Frentzen/GER 30 59:17.252 24.694
4. 3 Paffett/GBR 30 59:21.061 28.503
5. 21 Green/GBR 30 59:23.555 30.997
6. 14 Abt/GER 30 59:27.113 34.555
7. 6 McNish/GBR 30 59:27.373 34.815
8. 19 Stippler/GER 30 59:28.660 36.102
9. 4 Alesi/FRA 30 59:35.844 43.286
10. 18 Capello/ITA 30 59:36.210 43.652
11. 20 Spengler/CAN 30 59:47.599 55.041
12. 15 Kaffer/GER 30 59:48.492 55.934
13. 8 Häkkinen/FIN 30 1:00:03.085 1:10.527
14. 2 Tomczyk/GER 30 1:00:28.728 1:36.170
15. 9 Fässler/SUI 30 1:00:29.879 1:37.321
16. 11 Aiello/FRA 29 59:46.466 1 lap
17. 17 Margaritis/GRE 27 54:14.249 3 laps
18. 12 Reuter/GER 21 42:50.780 9 laps
19. 16 Mücke/GER 12 24:26.983 18 laps
0. 7 Schneider/GER 00.000 30 laps

Lambo 05-06-2005 16:47

"wel mooi hoe paffett ,green inhaalde"

Jep, Paffett ging al op even weergaloze wijze voorbij Jean Alesi :p

gwyllion 05-06-2005 18:01

Quote:

Originally Posted by Lambo
"wel mooi hoe paffett ,green inhaalde"

Jep, Paffett ging al op even weergaloze wijze voorbij Jean Alesi :p

Bij Audi daarentegen ging het hard tegen hard. Kristensen discussieerde er nogal op los na de aankomst; op een gegeven moment zei hij tegen Ekstrom dat hij niet meer op hem moest rekenen voor het kampioenschap :rolleyes: Waarschijnlijk ging het over de zeer gewaagde move van Ekstrom bij het uitkomen van zijn 2de pitstop; dat toonde een nodige dosis lef :eek:

Kristensen is trouwens zwaar in de running voor de titel. Als hij in Hockenheim niet door Aiello in de eerste bocht eraf gepegeld was, had hij meer punten dan Ekstrom. In alle andere wedstrijden stond hij altijd op het podium:
* Hockenheim: Ekstrom 5, Kristensen 0 rondjes gereden
* Lausitz: Ekstrom 4, Kristensen 2
* Spa: Ekstrom 2, Kristensen 3
* Brno: Ekstrom 1, Kristensen 2

gwyllion 05-06-2005 18:17

Volgende keer zal het waarschijnlijk nog een stuk spannender zijn: Mercedes +10 kg, Audi +10 kg en Opel -20 kg.

Ik vraag me af wat Mercedes had kunnen doen als ze minder pech gehad zouden hebben: Paffett doet een jumpstart, Schneider wiel dat wat uit de richting stond en Hakkinnen (tamelijk onbegrijpelijk) zeer snel een platte band.

gwyllion 05-06-2005 18:39

De snelste ronde stond trouwens op de naam van Tomczyk, die zeer veel pech had tijdens zijn eerste pitstop (hij moest een 2de keer binnenkomen een wielbout vast te zetten).

smiley 05-06-2005 21:22

amaai ik heb genoten van die eerste 15 ronden.. eerste 10 ronde een opel echt aan de leiding.. sinds zandvoort 2003 geleden.. en dan nog de strijd tussen hhf en kristensen.. echt mooi de andere 15 ronden zat ik met angst afte wachten.. ik dacht dat hhf een probleem had. die audi's reden zo snel van hem weg.. als mcnish geen drivetrough had gehad was het nog meschien een 1-2-3 geworden voor audi..
wel jammer dat het de 3 andere opel mannen niet zo mee zat.. reuter verloor redelijk wat plaatsen en viel daarna nog uit.. fassler is er eens voor de verandering na een crash afgevlogen (3 op 4 :frusty: ) eerst tege schneider daarna margaritis..daarna 15de !! er had meer ingezeten voor hem denk ik!!
en met aiello zat het ook niet echt mee.. :(
hetzelfde bij benz.. jumpstart.. platte band crash ==> geen podium !! dat zal haug plezant gevonde hebbe :rolleyes:

volgende race opel nog steeds met -20 ,mercedes +10 en audi +10..
vorig jaar opel 3de audi 1-2.. mercedes een beetje pech ,ik wacht vol spanning af wat het dit jaar gaat worden !!

en dan nog het kampioenschap.. het lijkt wel een beetje op 2004 paffet en ekstrom zijn nog steeds aan de top.. maar dit keer zijn ook mika en kristensen daar !! abt gaat nog wel bij gehaalt worden door de 2005 wagens. green,schneider,mcnish en tomczyk meschien nog vs de opels voor plaats 6 of 5 ?? wie weet maarja het seizoen is nog maar 4 races ver.. (wel al 4verschillende winaars race 5 is het de beurt aan een opel :+ )

The Interceptor 06-06-2005 00:27

Aiello zijn tactiek snapte ik (net als de duitse commentators) ook niet hoor. Als ge twee pitstops moet maken, waarom uw eerste pas half de race, en dat op een circuit dat veel van de banden vraagt?
Jammer dat Hakkinen zo vroeg is lekgereden, moest hierdoor nog een 3e keer binnenkomen. Anders had hij misschien nog een puntje kunnen pakken, maarja, that's racing!

gwyllion 06-06-2005 09:36

Quote:

Originally Posted by The Interceptor
Aiello zijn tactiek snapte ik (net als de duitse commentators) ook niet hoor. Als ge twee pitstops moet maken, waarom uw eerste pas half de race, en dat op een circuit dat veel van de banden vraagt?

Dat snapte ik ook niet, misschien was het de bedoeling om van de vrije baan te profiteren en zo wat plaatsen goed te maken (aangezien inhalen redelijk moeilijk was). Zijn eerste stint was veel te lang waardoor de banden het logischerwijs begaven; nadien was heel zijn wagen om zeep.

vortex 06-06-2005 13:26

Ligt het nu aan mij dat DTM de laatste tijd ontzeeeettttend boring is?? :( ?

Sennake 06-06-2005 13:50

Quote:

Originally Posted by vortex
Ligt het nu aan mij dat DTM de laatste tijd ontzeeeettttend boring is?? :( ?


Neenneen, dat ligt helemaal aan u zelle :+

Raceboy 06-06-2005 13:50

welke race heb jij dan gezien? Ik zag toch uit elkaar spattende banden. duwende wagens, pitstiops van 4seconden.

vortex 06-06-2005 15:08

kwee nie hoor. M'n ogen vielen dr bij dicht en dat heb ik als oprechte raceliefhebber niet snel. Vind het al gauw mooi. Maar misschien heb ik toen juist wel de goede momenten gemist. hehehe
Sorry vrienden, het kon mij gewoonweg niet bekoren.
Toch leuk dat ITR aan de Opel van Frentzen dit keer de juiste software heeft verstrekt, ze moesten ook wel anders zou Opel wel eens eerder vertrokken kunnen zijn dan voorzien.

gwyllion 06-06-2005 15:24

Quote:

Originally Posted by vortex
Toch leuk dat ITR aan de Opel van Frentzen dit keer de juiste software heeft verstrekt, ze moesten ook wel anders zou Opel wel eens eerder vertrokken kunnen zijn dan voorzien.

??? :confused:

vortex 06-06-2005 15:35

Ach ja. Vergeet dat laatste maar aub. het is hier geen politiek forum. Heel soms zeg ik dingen die niet kunnen en waarbij ook geen verwijzing voorhanden is. Sorry allen.
zooow, ben weer wakker!

FIRE 06-06-2005 17:12

Quote:

Originally Posted by vortex
Ligt het nu aan mij dat DTM de laatste tijd ontzeeeettttend boring is?? :( ?

Moet eerlijk bekennen dat ik er dit seizoen ook niet zoveel aan vind (zeker vergeleken met het WTCC).

Je zou bijna denken dat het is omdat Albers geen DTM meer rijdt, echter dat kan het niet zijn omdat ik absolutt geen fan van hem ben.

smiley 06-06-2005 17:16

hhm ik vind dtm echt geweldig.. waarschijnlijk omdat opel (mijn lievelings merk) erin mee rijdt.. en dan te zien hoe zij het doen.. ook zijn de wagens zeer mooi !! en er zijn toch wel redelijk wat inhaal acties.. maar stel nu dat volgend jaar alleen nog maar mercedes en audi meerijden weet ik niet of ik het nog zo fel ga volgen...

Mark 06-06-2005 17:34

Quote:

Originally Posted by vortex
Toch leuk dat ITR aan de Opel van Frentzen dit keer de juiste software heeft verstrekt, ze moesten ook wel anders zou Opel wel eens eerder vertrokken kunnen zijn dan voorzien.

Opel had met light-versie dit weekend extra voordeel t.o.v. de andere twee. Op Brno gaat de laatste kilometer stevig omhoog, ze haalden nu dus extra voordeel uit die -20 KG. Klaus Ludwig was daar vrij duidelijk in tijdens zijn commentaar op de zaterdag tijdens de top 10 qualifying.

Die truukjes van de ITR zijn er zeer zeker, op het einde van het seizoen kon Opel weleens enkele dominante weekenden hebben ;)

Integra 06-06-2005 17:36

Quote:

Originally Posted by FIRE
Moet eerlijk bekennen dat ik er dit seizoen ook niet zoveel aan vind (zeker vergeleken met het WTCC).

Ik vind juist het omgekeerde. Ik vind WTCC ontzettend saai, gebeurt absoluut niks in.

smiley 06-06-2005 17:37

Quote:

Originally Posted by Mark
Klaus Ludwig was daar vrij duidelijk in tijdens zijn commentaar op de zaterdag tijdens de top 10 qualifying.

hhm kvind dat hij als mercedes fan geen commentaar hoort te geven !


Quote:

Originally Posted by Mark
Die truukjes van de ITR zijn er zeer zeker, op het einde van het seizoen kon Opel weleens enkele dominante weekenden hebben ;)

ooh daar zou ik nix op tegen hebben hoor :+

Autofan 06-06-2005 17:41

Ik vond Brno ook veruit de minste race van het seizoen tot nu toe, maar dat kwam vooral door de pech van Mercedes (lekke band van Häkkinen, jumpstart van Paffett en Schneider die al in de eerste ronde uitviel). Het valt me vooral op dat de Audi's en Opel's wel eens de Mercedessen van de baan tikken.

smiley 06-06-2005 17:47

jah als mercedes fan zal het niet leuk zijn om na 3 redelijk dominante races van mercedes.. ze geen podiums plaats zien te behalen !! maar troost u in Oschersleben met maar +10kg even veel als audi.. benieuwt wat dat gaat geven

FIRE 06-06-2005 17:47

Als Opel fan zal het niet leuk zijn of de afgelopen jaren naar DTM te kijken. ;)

smiley 06-06-2005 17:50

maja da valt nog wel mee... is juist spannender .. bij audi en mercedes is het oo zo gewoon als ze is winnen.. maar als een opel een podium haalt is het voor mij feest.. maja da laatste jare wel nie veel feest gehad moet ik wel zegge :p

smiley 06-06-2005 20:19

net nog op dtm.de gelezen dat er 2,87 mensen hebben gekeken naar de race... dus zo saai zal et wel nie geweest zijn..
http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=2706

Raceboy 06-06-2005 20:20

2,87 nog wel; en waar zat die ander 0.13 mens? :D


All times are GMT +2. The time now is 14:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.