De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Testdag Le Mans 24 uur, 05-06 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10759)

Mark 05-06-2005 11:04

Testdag Le Mans 24 uur, 05-06
 
De tijden zijn te volgen via deze link:
http://www.lemans.org/24heuresdumans...s/chronos.html

Spins, schuivers en ander onfortuin via deze link: http://www.lemans.org/24heuresdumans...itscourse.html

Ollanda had dit jaar wel de primeur :D om 09.15 verlaat de Spyker voor de eerste keer de stands.........en om 09.18 gaat ie al van de baan in Tetre Rouge.

Integra 05-06-2005 11:06

Aston Martins hangen strak op kop in GT1. In hoeverre wordt er al doorgereden?

Mark 05-06-2005 11:21

We zijn helaas niet terplekke ;)

Tijden van de testdag van vorig jaar kun hier downloaden (pdf'je). Ze zitten nog op enkele seconden van de snelste tijden van vorig jaar. Er zal wel nog niet veel rubber op de baan liggen........

Integra 05-06-2005 11:58

Quote:

Originally Posted by Mark
We zijn helaas niet terplekke ;)

Tijden van de testdag van vorig jaar kun hier downloaden (pdf'je). Ze zitten nog op enkele seconden van de snelste tijden van vorig jaar. Er zal wel nog niet veel rubber op de baan liggen........

Timing ligt spjitig genoeg plat.

Thomaske 05-06-2005 13:05

Timing werkt terug.

Mvg

Mark 05-06-2005 13:12

Quote:

Good news for Racing for Holland and its fans today, because the newly developed suspension system was approved by the ACO.

www.planetlemans.com
We zouden dus vanmiddag een verbetering moeten zien van de tijden bij RfH. Volgens de planning wilde men in de morgen rijden met het conventionele systeem rijden en in de middagsessie met het nieuwe systeem.

gwyllion 05-06-2005 13:40

De Pescarolos vliegen. Ze zijn 6 sec sneller dan de rest. De andere LMP1 wagens zitten wel zeer dicht bij elkaar.

Martijn 05-06-2005 14:29

G-Force had vanmorgen blijkbaar af te rekenen met enkele probleempjes.

Quote:

Toen Hahn de Courage C65 Judd na zijn stint terug in de pitlane bracht, constateerde het team echter een probleem. "De startmotor is vast komen te zitten, waarschijnlijk reeds toen ik de pits uitreed. Daardoor heeft die het vliegwiel van de motor beschadigd en konden we de motor zopas niet meer starten. Onze mecano's zijn ondertussen ijverig aan de slag om het vliegwiel en de startmotor te vervangen, zodat Val en Jean-François deze namiddag hun rondjes kunnen afmalen."
Bron: RacingWorld.be

Mark 05-06-2005 15:15

Ze hebben de neus van de Aston Martins flink verbouwd tussen Silverstone en deze testdag op Le Mans.

Silverstone:

Foto: www.planetlemans.com

Le Mans Testdag

Foto: www.planetlemans.com

De onderkant aan de voorzijde staat nu schuin naar voren i.p.v. het licht naar achter wegbuigen van de voorzijde.

fish88 05-06-2005 15:59

spyker niet als laatste :) en aston martin reed al met dezelfde aerodynamica in sebring dacht ik

FIRE 05-06-2005 16:52

RfH nog niet de baan op geweest deze namiddag?

Mark 05-06-2005 16:58

Quote:

Originally Posted by fish88
aston martin reed al met dezelfde aerodynamica in sebring dacht ik

http://www.racingfanatics.com/KM-Seb...005-Race26.jpg
Foto: www.racingfanatics.com

Nee, de snuit naar voren is toch iets wat ze voor Le Mans gemaakt hebben.

FIRE 05-06-2005 17:03

Je bedoelt het gedeelte onder de Castrol sticker?

Martijn 05-06-2005 17:19

Het Belgische G-Force team bleef wederom niet van pech gespaard:

Quote:

De Courage C65 Judd van G-Force verscheen op de baan met Jean-François Leroch aan het stuur. Ook hij zocht eventjes de grindbak op, maar kon terug verder. Tot hij een kwartier later (15u57) ter hoogte van de Michelin chicane opnieuw van de baan ging. Volgens de laatste berichten zou de koppeling op de Belgische Courage het begeven hebben... De wagen werd rond 16u50 terug de pitlane in gebracht, en het team is ijverig aan de slag.
Bron: RacingWorld.be

Thomaske 05-06-2005 17:40

Heel mooie foto's te vinden op Racingfanatics

Kent er iemand nog sites?

Mvg

gwyllion 05-06-2005 18:04

www.planetlemans.com en www.speedpics.nl hebben altijd wel mooie foto's.

gwyllion 05-06-2005 18:27

Quote:

Originally Posted by FIRE
RfH nog niet de baan op geweest deze namiddag?

De tijden zijn inderdaad niet verbeterd voorlopig :frusty:

Mark 05-06-2005 18:42

Quote:

Originally Posted by FIRE
Je bedoelt het gedeelte onder de Castrol sticker?

Het stuk bodywork waar de stickers van Castrol en Ontime opzitten, onder de "breuklijn" zeg maar. Doordat dat gedeelte zover naar voren komt is de oppervlakte van de bodemplaat/splitter aan de voorzijde een stuk kleiner geworden. De twee vleugeltjes aan de zijkant zijn ook foetsie in de LM Aero configuratie.

Foto's van vandaag:
http://www.the-paddock.net/index.php...egory&catid=12

Scapa 05-06-2005 19:01

Nog een foto van de Aston:

http://www.racingfanatics.com/T%2059.jpg

Oogt wat raar imho. Ze hadden dat toch veel fijner kunnen maken om minder weerstand te hebben?

Mark 05-06-2005 20:01

De vorm van de achtervleugel van AM vertoond ook grote verschillen tussen Sebring/Silverstone en deze testdag op Le Mans.

Maar hebben ze bij Prodrive vandaag niet teveel laten zien?
Quote:

ART. 19 – BALANCE OF PERFORMANCE
In order to maximise equality of performance, the ACO reserves
the right to adjust the following for each model of car :
• Minimum weight of the car ;
• Air restrictor sizes ;
• Fuel tank capacity ;
• Dimensions of the rear wing ;

Any other technical restriction that the ACO may deem
necessary ;
However, it is out of the question to make adjustments after or in
accordance with each race. If adaptations are necessary, they
will be imposed by the ACO preferably at the end of the race
season. But should a model of car show too high a performance
and notably if it achieves lap times less than 3’55” during the
« 24 Heures du Mans » race, immediate measures will be taken
by the ACO in order to reduce its performances for the following
races.

Performance adjustments are exclusively the responsibility of
the ACO.
As from the 1st January 2005, the Chevrolet Corvette C5R
and the Ferrari 550 Maranello Prodrive must add 35 kg to
their minimum weight.

Technisch Reglement: "LE MANS" GRAND TOURISME ("LM" GT1)
Tijden van 3.50 zijn significant sneller dan de beoogde 3.55 van de ACO, gaan die wat gewicht erbij krijgen? De nieuwe C6-R (en waarschijnlijk sneller dan de oude C5-R) is trager dan vorig jaar op de testdag, slim bekeken ;)

FIRE 05-06-2005 21:06

Quote:

Originally Posted by Mark
De vorm van de achtervleugel van AM vertoond ook grote verschillen tussen Sebring/Silverstone en deze testdag op Le Mans.

Maar hebben ze bij Prodrive vandaag niet teveel laten zien?


Tijden van 3.50 zijn significant sneller dan de beoogde 3.55 van de ACO, gaan die wat gewicht erbij krijgen? De nieuwe C6-R (en waarschijnlijk sneller dan de oude C5-R) is trager dan vorig jaar op de testdag, slim bekeken ;)

AM is inderdaad een stuk sneller, dus ben benieuwd wat ACO gaat doen. Corvette kan waarschijnlijk sneller dan ze vandaag hebben laten zien, dus stel dat de AM's extra gewicht krijgen, het gevolg is dat ze trager worden. In de kwalificatie zou het dan kunnen zijn dan AM en Corvette op hetzelfde niveau zitten kwa rondetijden, echter dat Corvette in de race veel sneller is omdat ze hebben zitten sandbaggen tijdens het testen en kwalificatie. Kortom eventueel restricties opleggen ok, maar dan pas na 16:00u op 19 juni.

Mark 05-06-2005 22:13

Quote:

Originally Posted by FIRE
Kortom eventueel restricties opleggen ok, maar dan pas na 16:00u op 19 juni.

Zo als ik het reglement lees kunnen ze dat ook pas na doen na deze race. Dit was niet meer dan een test.............................maar bij die gekke Fransen weet je het nooit.

Zouden veel teams nu in LM blijven? Over een weekje zijn al de eerste keuringen op het marktplein in Le Mans. Kunnen we dan in de komende dagen nog actie verwachten op het Bugatti circuit en het vliegveld?

Martijn 05-06-2005 22:18

Op het vliegveld in ieder geval niet.

Frank Hahn kwam afgelopen vrijdag ook tot deze constatie:

Quote:

"We hadden gehoopt om hier op de start- en landingsbaan van het nabijgelegen vliegveld enkele runs te kunnen doen", klonk het bij Frank Hahn deze morgen. "Maar dat kan dus niet. In het verleden werd vaak gebruik gemaakt van deze opportuniteit, maar daar komt vanaf dit jaar blijkbaar een einde aan..."
Bron: RacingWorld.be

Brecht 05-06-2005 23:15

Misschien nog iets interessants, de Press Release van CorvetteRacing waaruit je toch al redelijk wat kunt afleiden, Lees zelf maar.

http://www.corvetteracing.com/histor.../lemans2.shtml

Greetzz.. Corvetteboy

gwyllion 06-06-2005 10:11

Quote:

Originally Posted by Scapa
Nog een foto van de Aston:

http://www.racingfanatics.com/T%2059.jpg

Oogt wat raar imho. Ze hadden dat toch veel fijner kunnen maken om minder weerstand te hebben?

Waarschijnlijk is dit gewoon de low drag configuratie van de Aston Martin. Op het lange rechte stukken geraken de Audis met hun mieserige 520 pk er zelfs niet over.

Fab op het 10/10 forum:
Quote:

What I saw :
- Pescas are rockets... reminds me the best Audi/Bentley years... they're flying !
- Audis : the engine is not powerfull enough for the chassis ; I saw them at Mulsanne and Indianapolis this afternoon, they had difficulties to match... the Astons !
- the GT1s (AM and Vettes) are really pushing hard when the revs go up : almost unbeatable at the speed up... one of the Oreca pilots said that he achieved his best lat just because he got the draft of an AM in the Hunaudières !

Jo Smets 06-06-2005 10:47

Besten,

ik was gisteren een van de gelukkigen die op Le mans aanwezig mocht zijn.

Via de sponsor JAGA van GForce Racing waren we daar om het een en ander te regelen voor reclame, loge en pits vulling.

Ik heb een hele hoop fotos gemaakt, die later in de week op het net terecht zullen komen. Ik laat het wel horen.

Wat betreft GForce Racing, ik weet dat de laatste piloot zich nog niet gekwalificeerd had om 17u30, en het team was druk aan het sleutelen om hem toch nog voor 19u 10 rondjes te laten rijden. Ik weet niet of dat gelukt is, iemand anders??

Als het niet gelukt zou zijn .... ik zag Marc Goossens de hele tijd daar in de pits,loges,tent rondlopen. Dus wie weet? mss een mogelijke 3e piloot

PS: t was men eerste keer in Le Mans, echt prachtig circuit moet ik zeggen.
De 1215 km :D:D op een dag waren het waard.

Race-groeten,
Jo

Bugalfa 06-06-2005 13:42

idd. nu Leroch niet mag rijden zou Goossens wel eens de juiste persoon op de juiste plaats op't juiste moment kunnen zijn temeer daar Marc geen onbekende is van Frank Hahn (samen bij Rtm ooit(1 op Callaway andere op Porsche)...en samen met Radical gewonnen) kwa kilometers au Mans zal't alvast geen probleem zijn vermoed ik zo ...

Jo Smets 06-06-2005 14:17

Voila, ons vermoeden was blijkbaar niet ongegrond ....

Wel spijtig voor de 3e piloot :frusty: , ik zou men helm opeten denk ik

Race-groeten,
Jo Smets

Martijn 06-06-2005 14:36

Quote:

Originally Posted by Bugalfa
idd. nu Leroch niet mag rijden zou Goossens wel eens de juiste persoon op de juiste plaats op't juiste moment kunnen zijn temeer daar Marc geen onbekende is van Frank Hahn (samen bij Rtm ooit(1 op Callaway andere op Porsche)...en samen met Radical gewonnen) kwa kilometers au Mans zal't alvast geen probleem zijn vermoed ik zo ...

Marc Goossens is, niettegenstaande zijn aanwezigheid gisteren, niet onmiddelijk een noodzaak hoor. Er zijn ook nog anderen waarop G-Force Racing kan terugvallen...

The Interceptor 06-06-2005 16:20

In een berichtje op pitstoptv.be worden ook nog de namen van Kumpen, Saelens en Hart vernoemd. Maar als ge het mij vraagt, is Marc toch de beste optie :) ik hoop alvast dat hij nog een zitje kan vinden!

FIRE 06-06-2005 16:40

Zal waarschijnlijk ook afhangen van het budget dat een rijder mee kan brengen.

Bart.Vandecavey 06-06-2005 16:44

Quote:

Originally Posted by The Interceptor
In een berichtje op pitstoptv.be worden ook nog de namen van Kumpen, Saelens en Hart vernoemd. Maar als ge het mij vraagt, is Marc toch de beste optie :) ik hoop alvast dat hij nog een zitje kan vinden!

Volgens mij is Hart de beste optie, wegens budget

FIRE 06-06-2005 17:06

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey
Volgens mij is Hart de beste optie, wegens budget

Heeft die ervaring in een LMP? Denk zelf dat Kumpen een kans maakt.

Mark 06-06-2005 17:21

Quote:

Originally Posted by Martijn
niettegenstaande

:applaus: :applaus:

Ik gok bij deze op Sylvie Delcour ;)

Thomaske 06-06-2005 17:30

Sylvie heeft er echter al een positieve test op zitten met de G-Force wagen dus ze mag ook in 't rijtje geplaatst worden hoor.

Mvg

Martijn 06-06-2005 17:34

Inderdaad, wie weet zien we haar wel tijdens Le Mans...

Ahnee, ze heeft nog geen toelating van de ACO.

Ik vrees dus dat je gok niet echt waarheid zal worden, mijn beste Mark ;).

schumivill 06-06-2005 19:03

Fotoke van Vanina in actie.
http://membres.lycos.fr/tallydega/Le...5/P6050134.JPG

Mark 06-06-2005 19:07

De Tour de France is nog niet begonnen of de eerste winnaar van de bolletjes-trui hebben we al te pakken: De "Fabrieks Dome", Jim Gainer Dome S101Hb



Foto: www.n138.com / ten-tenths member Fab

Raceboy 06-06-2005 20:18

Is da besmettelijk? :D

gwyllion 07-06-2005 09:05

Het is duidelijk dat de Audi enorm lijdt onder de kleinere restrictor (30 pk minder) en het extra gewicht (50 pk extra).

In 2003 had de R8 nog een topsnelheid van meer dan 320 km/u: Le Mans Trap Speeds 2003
Tijdens de testdagen haalt de Audi nog maar net 310 km/u: Journée Test : Les vitesses de pointe
Naar het schijnt zouden turbomotoren iets harder benadeeld zijn door de wijziging in restrictor voor LMP900 wagens.

Ook in topsnelheid is de Pescarolo redelijk dominant. Dit zijn de enige wagens die vlot over 320 km/u gaan. De 4 hybride LMP1 wagens (Pescarolo en Courage) staan duidelijk bovenaan in het lijstje.


All times are GMT +2. The time now is 17:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.