![]() |
Testdag Le Mans 24 uur, 05-06
De tijden zijn te volgen via deze link:
http://www.lemans.org/24heuresdumans...s/chronos.html Spins, schuivers en ander onfortuin via deze link: http://www.lemans.org/24heuresdumans...itscourse.html Ollanda had dit jaar wel de primeur :D om 09.15 verlaat de Spyker voor de eerste keer de stands.........en om 09.18 gaat ie al van de baan in Tetre Rouge. |
Aston Martins hangen strak op kop in GT1. In hoeverre wordt er al doorgereden?
|
We zijn helaas niet terplekke ;)
Tijden van de testdag van vorig jaar kun hier downloaden (pdf'je). Ze zitten nog op enkele seconden van de snelste tijden van vorig jaar. Er zal wel nog niet veel rubber op de baan liggen........ |
Quote:
|
Timing werkt terug.
Mvg |
Quote:
|
De Pescarolos vliegen. Ze zijn 6 sec sneller dan de rest. De andere LMP1 wagens zitten wel zeer dicht bij elkaar.
|
G-Force had vanmorgen blijkbaar af te rekenen met enkele probleempjes.
Quote:
|
Ze hebben de neus van de Aston Martins flink verbouwd tussen Silverstone en deze testdag op Le Mans.
Silverstone: ![]() Foto: www.planetlemans.com Le Mans Testdag ![]() Foto: www.planetlemans.com De onderkant aan de voorzijde staat nu schuin naar voren i.p.v. het licht naar achter wegbuigen van de voorzijde. |
spyker niet als laatste :) en aston martin reed al met dezelfde aerodynamica in sebring dacht ik
|
RfH nog niet de baan op geweest deze namiddag?
|
Quote:
Foto: www.racingfanatics.com Nee, de snuit naar voren is toch iets wat ze voor Le Mans gemaakt hebben. |
Je bedoelt het gedeelte onder de Castrol sticker?
|
Het Belgische G-Force team bleef wederom niet van pech gespaard:
Quote:
|
|
www.planetlemans.com en www.speedpics.nl hebben altijd wel mooie foto's.
|
Quote:
|
Quote:
Foto's van vandaag: http://www.the-paddock.net/index.php...egory&catid=12 |
Nog een foto van de Aston:
http://www.racingfanatics.com/T%2059.jpg Oogt wat raar imho. Ze hadden dat toch veel fijner kunnen maken om minder weerstand te hebben? |
De vorm van de achtervleugel van AM vertoond ook grote verschillen tussen Sebring/Silverstone en deze testdag op Le Mans.
Maar hebben ze bij Prodrive vandaag niet teveel laten zien? Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Zouden veel teams nu in LM blijven? Over een weekje zijn al de eerste keuringen op het marktplein in Le Mans. Kunnen we dan in de komende dagen nog actie verwachten op het Bugatti circuit en het vliegveld? |
Op het vliegveld in ieder geval niet.
Frank Hahn kwam afgelopen vrijdag ook tot deze constatie: Quote:
|
Misschien nog iets interessants, de Press Release van CorvetteRacing waaruit je toch al redelijk wat kunt afleiden, Lees zelf maar.
http://www.corvetteracing.com/histor.../lemans2.shtml Greetzz.. Corvetteboy |
Quote:
Fab op het 10/10 forum: Quote:
|
Besten,
ik was gisteren een van de gelukkigen die op Le mans aanwezig mocht zijn. Via de sponsor JAGA van GForce Racing waren we daar om het een en ander te regelen voor reclame, loge en pits vulling. Ik heb een hele hoop fotos gemaakt, die later in de week op het net terecht zullen komen. Ik laat het wel horen. Wat betreft GForce Racing, ik weet dat de laatste piloot zich nog niet gekwalificeerd had om 17u30, en het team was druk aan het sleutelen om hem toch nog voor 19u 10 rondjes te laten rijden. Ik weet niet of dat gelukt is, iemand anders?? Als het niet gelukt zou zijn .... ik zag Marc Goossens de hele tijd daar in de pits,loges,tent rondlopen. Dus wie weet? mss een mogelijke 3e piloot PS: t was men eerste keer in Le Mans, echt prachtig circuit moet ik zeggen. De 1215 km :D:D op een dag waren het waard. Race-groeten, Jo |
idd. nu Leroch niet mag rijden zou Goossens wel eens de juiste persoon op de juiste plaats op't juiste moment kunnen zijn temeer daar Marc geen onbekende is van Frank Hahn (samen bij Rtm ooit(1 op Callaway andere op Porsche)...en samen met Radical gewonnen) kwa kilometers au Mans zal't alvast geen probleem zijn vermoed ik zo ...
|
Voila, ons vermoeden was blijkbaar niet ongegrond ....
Wel spijtig voor de 3e piloot :frusty: , ik zou men helm opeten denk ik Race-groeten, Jo Smets |
Quote:
|
In een berichtje op pitstoptv.be worden ook nog de namen van Kumpen, Saelens en Hart vernoemd. Maar als ge het mij vraagt, is Marc toch de beste optie :) ik hoop alvast dat hij nog een zitje kan vinden!
|
Zal waarschijnlijk ook afhangen van het budget dat een rijder mee kan brengen.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Ik gok bij deze op Sylvie Delcour ;) |
Sylvie heeft er echter al een positieve test op zitten met de G-Force wagen dus ze mag ook in 't rijtje geplaatst worden hoor.
Mvg |
Inderdaad, wie weet zien we haar wel tijdens Le Mans...
Ahnee, ze heeft nog geen toelating van de ACO. Ik vrees dus dat je gok niet echt waarheid zal worden, mijn beste Mark ;). |
Fotoke van Vanina in actie.
http://membres.lycos.fr/tallydega/Le...5/P6050134.JPG |
De Tour de France is nog niet begonnen of de eerste winnaar van de bolletjes-trui hebben we al te pakken: De "Fabrieks Dome", Jim Gainer Dome S101Hb
![]() Foto: www.n138.com / ten-tenths member Fab |
Is da besmettelijk? :D
|
Het is duidelijk dat de Audi enorm lijdt onder de kleinere restrictor (30 pk minder) en het extra gewicht (50 pk extra).
In 2003 had de R8 nog een topsnelheid van meer dan 320 km/u: Le Mans Trap Speeds 2003 Tijdens de testdagen haalt de Audi nog maar net 310 km/u: Journée Test : Les vitesses de pointe Naar het schijnt zouden turbomotoren iets harder benadeeld zijn door de wijziging in restrictor voor LMP900 wagens. Ook in topsnelheid is de Pescarolo redelijk dominant. Dit zijn de enige wagens die vlot over 320 km/u gaan. De 4 hybride LMP1 wagens (Pescarolo en Courage) staan duidelijk bovenaan in het lijstje. |
All times are GMT +2. The time now is 17:31. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.