![]() |
Wederom twee Cups: BMW 130i 3.0L 6-cyl. en de BMW 120d
Quote:
|
Bij CPZ leren ze het nooit. In plaats van de Clio-Cup: wat een pretenties! Had nu gewoon nog lekker doorgegaan met de (dan maar bedaagde) clio-cup. Die is populair en betaalbaar en je hebt altijd een mooie (opstap)klasse achter de hand. Dit is weer veel te hoog gegrepen voor dit kleine landje. het zal niet te betalen worden, BMW kennende. Kijk naar de mislukking van de Mini cup, ook door BMW neergezet en veels te duur.
Ik voorspel met zekerheid: een volslagen misser in deze toch al moeilijke tijden waarbij men zelfs de Seat-cup niet eens vol krijgt. Ik weet niet wie dit soort dingen bedenkt bij CPZ maar de verantwoordelijken zijn echt uit de boom gevallen. Kortom: ik sta niet te juichen. |
Hoe kan dat de cups die cpz organiseert niet lopen denk aan de porsche cup ,seat weinig autos,de clio cup met moeite over eind gehouden.
maar daar in tegen de dsc meer als 50 autos de brl +light 36 autos het beter doen. cpz zorgt alleen maar voor versnippering ze kunnen beter zorgen wat er nu rijd beter gevuld raakt en dan hebben we niet over de 2 formule cups want dat is helemaal niks zonder gastrijders. |
Ja, vergeet niet dat BRL eigenlijk 2 klassen zijn. Enerzijds BRL V6 zon 20 autos en de aloude Vege series met zon 14 autos. Dus zo heel geweldig is het allemaal niet.
DSC loopt goed. Vanwege de malaise wil nu iedereen endurance racen, zie je ook in het buitenland. Jammer is dat bij DSC de kwaliteit van de rijders in het algemeen zo laag is en CPZ ze nu ook niet echt helpt met die zotte splitsing. Ik ben het er volledig mee eens: wat je nu hebt moet je koesteren in deze tijd!! Die versnippering is inderdaad een feit en een groot onderdeel van de ellende. Iedereen organiseert zijn eigen klasse en evenement. Er is geen eenheid en daardoor krijg je overal plukjes. En das jammer. Ook het in breder verband organiseren van events (bv Benelux of Europa zone west) is blijkbaar vloeken in de kerk. Te veel belangen overal en mannetjes met teveel eigenbejach. Daar is hier op het forum al veel over gezegd. toch Dries? |
Wat ik eigenlijk bedoel over de BRL is dat ze daar toch kunnen samenwerken.
waar bmw+cpz misschien op hopen is wat ik denk dat er rijders die in bmw cups' nu rijden zoals zac de compactcup ed of hebben gereden over stappen. Wil je dat laten slagen dan zal je misschien moeten denken aan 2 rijders op een auto zoals de porsche cup een algemene band voor droog en nat testen beperken alleen georganiseerd door cpz voor heel lagen kosten minimaal 26 autos anders niet aan beginnen alleen rijden op zaterdag en zondag eerst zorgen voor cup sponsers voor banden brandstof etc wat er nu weer gebeurd ,is dat er is een ballonentje word op los gelaten . hopen en dromen voor cpz en bmw |
Je slaat de spijker op zn kop!! hebben ze net die Geert vermeer aangesteld en die laat dit dan gebeuren. beste binnenkomer! Tuurlijk wil BMW weer wat doen op Zandvoort en geven de voorzet, maar het is allemaal niet gestructureerd. Reken maar dat het wat gaat kosten en dan moet je wel wat te bieden hebben. En....vooral duidelijkheid.
Geloof me, BMW wil gewoon geld verdienen op Zandvoort. Dat is nooit anders geweest. |
Doet me denken aan de Alfa Cup.
|
Quote:
|
Quote:
Die denken zeker: "Pfff, ne clio is maar ne clio hé". Das 'relatief' goedkoop(er) en dat gaat behoorlijk :). Daar draait het bij de meesten om hé. |
man man man
komaan hé clio's zijn ondertussen een beetje ouder toch wel leuk dat er een nieuwe cup komt zeker, ni? die alfa 147's vond ik schitterend, clio cup is schitterend dit zal ook fantastisch zijn hoor! |
Quote:
Als je dan kijkt naar de prijs van een Clio .. |
Laatste jaar alfa waren er nog maar 14
het werd gewoon te duur |
Quote:
|
De BMW gaat zon slordige 40.000 Euro kosten. Cio Cup blijft bestaan. De eerste berichtgeving van autosport.nl was wat voorbarig. Men wil op toerwagengebied een logische opbouw. Clio-BMW-Porsche. En BRL dan?? Het is al langer bekend dat Hans Ernst dit "kamper-auto's"vind. Moet ook zeggen dat BRL met de openingsrace weinig indruk heeft gemaakt. Maar wat niet is kan nog komen. De prijs van de BMW is fors, maar de prijs van een nieuwe cup-Clio in 2006/2007 zal er ook niet om liegen.
CPZ/BMW moet wel meer propageren ipv alleeen het ballonetje loslaten. Het zullen er minimaal 25 moeten worden. Sprintraces dus geen endurance/meerdere rijders op één auto. De format is nog niet bekend. Meer duidelijkheid over ca. 2 maanden. Wordt vervolgd. |
autosport in Nederland: we vatten even samen: de voorzitter van de NAV reed gisteren in een Belgisch kampioenschap. zegt genoeg niet? ;)
|
hehehe dat klopt! doch die titel is een papieren tijger aangezien de NAV aan het handje van CPZ loopt en op sterven na dood is. Belcar is een serieus pronkstuk voor Belgie met veel aanzien ook hier in NL. Daar mag men best trots op zijn,en wij Hollanders zijn daar best wel jaloers op.
|
Quote:
|
kamper = schooier
|
dus de directeur van zandvoort heeft dat gezegd dat een BRL een schooier auto is ? Sorry, Vortex, maar dat lijkt me een heel sterk verhaal.
|
t is werkelijk waar. Na het opheffen van DTCC was men van zins een nat.V8Star klasse in te voeren. Er is een demo geweest en er waren nauwe kontakten. De letterlijke verklaring was dat deze 'kamper autos' maar beter niet welkom waren. Hans Ernst doet overigens wel meer vreemde uitspraken. Onlangs nog verklaarde hij in een interview in een Nederlandse krant dat kleurlingen het racen nu eenmaal niet in de genen zat en weer beter waren in andere sportieve aktiviteiten. Dan zal ie bij de prijsuitreiking van de Masters raar op zn neus hebben gekeken.
Neemt niet weg dat hans ook goede dingen heeft gedaan voor CPZ. Wellicht tijd voor nieuw bloed? Kampers is in de NL volksmond een verzamelnaam voor woonwagen bewoners. das dus een behoorlijk stigma. |
"t is werkelijk waar. Na het opheffen van DTCC was men van zins een nat.V8Star klasse in te voeren. Er is een demo geweest en er waren nauwe kontakten. De letterlijke verklaring was dat deze 'kamper autos' maar beter niet welkom waren."
die vreemde opmerking zou dus dus op de V8 star klasse slaan. Maar welke link is er dan naar zigeuners en kampmensen? En wat heeft de BRL hier mee te maken? En wat is daar mis mee? Of bedoeld Hans Ernst buizenchassis auto's met een body in het algemeen? Dan is NASCAR dus ook een "kamperklasse"? En niet te vergeten de Saker klasse of de voormalige Vege series. Hele vreemde opmerking die kant noch wal slaat. Misschien eerder bedoelt als "als wij er niets aan kunnen verdienen is het niets!" En daarom is de BRL juist weer zo succesvol, omdat je value voor money krijgt. |
Juist Joep. Er moet verdiend worden. Hans is meer een man van de 'merken'. Porsche BMW etc. Een buizenchassis is natuurlijk heel erg minderwaardig aan dit soort raspaarden. De term kamper-auto is een wellicht door hem ongelukkig gekozen benaming. Waarsch. een vergelijk van Johnnie Flodder in de gelijknamige serie die ook altijd in een dikke bak rond kart. Hoe komt een mens erbij. maar ja.
Maar tis waar natuurlijk: CPZ verdient er geen stuiver aan. De wagens zijn alleen te huur. Perfect voor rijders en indirect voor publiek, die dikke velden t zien krijgen. Maar voor cpz is het slechts programmavulling, dus beraamt men zich tandenknarsend op een alternatief en wil men met de BMW cup de BRL het vuur aan de schenen gaan leggen. Ben benieuwd of dat wel gaat lukken. |
met alle respect:
een circuit-eigenaar zou eigenlijk zich moeten beperken tot de rol als zijnde een circusdirecteur, waarbij de coureurs de aapjes zijn waar het publiek op afkomt. Zonder spectaculaire aapjes geen publiek. Ik bedoel daarmee te zeggen, dat het management van een circuit niet op de stoel moet gaan zitten van een promotor. Een beproefde manier van werken is: een promotor gaat met de diverse Formule-vertegenwoordigers om de tafel zitten voor een goed programma, de promotor legt een zo'n mooi mogelijk programma neer bij een circuiteigenaar, waar zoveel mogelijk volk op afkomt. Een circuiteigenaar legt zijn financiele eisenpakket op tafel en dan is het zaak dat ze er samen uitkomen. Logischerwijze gaat een promotor alleen in gesprek met representatieve formules. Daarmee voorkom je persoonlijke voorkeuren van iemand, voorkom je belangenverstrengeling en uiteindelijk bepalen de toeschouwers, waarvoor ze komen kijken, oftewel entree betalen. Het gaat er toch niet om wat bv. Hans Ernst of Eric Weijers willen zien!? Een opmerking dat ze de BRL het vuur aan de schenen gaan leggen, is eigenlijk kannabalisme. Daardoor komen er niet meer auto's aan de start, maar er vindt verschuiving plaats van de ene klasse naar de andere klasse en dan heb je 2x niets. Heren CPZ, ga eens praten met mensen die ideeen hebben voor een klasse met een toegevoegde waarde i.p.v. proberen een goede klasse om zeep te helpen. De enige taak die CPZ heeft, is het circuit op een financieel verantwoorde wijze te bestieren. Want als ze BRL niets vinden, omdat ze er niets aan kunnen verdienen op de korte termijn, dan hebben een ernstig gebrek aan visie. Mijn visie; zoals de BRL is opgezet is perfect; goed betaalbaar, volle startvelden, mooi deelnemersveld, veel inhaalmanouvres, af en toe een leuk schadegevalletje, wisselende winnaars en gelijkwaardige auto's. Gevolg; meer publiek, meer inkomsten voor CPZ. En dan dien je de sport..... |
joep#88 ik zou het niet beter verwoorden.
|
Heel goed Joep. dat zou je als logisch weldenkend mensch zo verwachten. Doch de realiteit is anders. CPZ bepaald feitelijk voor een groot deel de top van de Nederlandse autosport en heeft daar natuurlijk een groot belang bij. We gaan het zien in de toekomst. We moeten maar zo denken dat BRL zichzelf zal moeten bewijzen en daar zijn ze mee op de goede weg. Uiteindelijk moet eerst maar es bezien worden wie next year ff 40.000 euri voor zon bommetje neerlegd--ex running costs.
|
Het publiciteits offensief begint al:
Quote:
Quote:
Bron: http://www.autosport.nl/actueel/news...5&bericht=1054 |
Ehhh is dat de bmw 130i in race uitvoering ? nou als dat hem is heb ik er maar een mening over WAT EEN GEDROCHT.
|
Quote:
|
trouwens wat een ontzettend slecht geschreven bericht is dat seg.
|
Quote:
Het lijkt me logisch dat het uiterlijk van de nederlandse 130i cupwagen wat zal afwijken van de 130i van G&A racing. http://www.gna-racing.be/2005/foto/15/images/8.jpg |
Quote:
|
maar promotioneel gezien wel interessant; BMW is wel een merk met veel uitstraling en eindelijk weer eens een klasse, waarbij de juiste wielen worden aangedreven. Dus ik ben wel positief qua klasse. En de looks? Ach, dat komt vast wel goed. Een witte kleurt ook niet he?
|
Mwoah, alweer een BMW 1 Cupje erbij:
Quote:
|
Word een compleet Dieselfestival, eerst de Volkswagen Golf(www.vwgolfcup.nl) en nu dus de BMW.
|
Quote:
Quote:
Jammer dat ze niet gekozen hebben voor de Golf zoals ZAC gedaan heeft, al heeft dat waarschijnlijk te maken met het feit dat ACNN door BMW dealers gesteund worden. |
G&A 130i
Quote:
Slechts één wagen rijdt rond op het circuit. Maar wat een geluid ... wat een versnelling ... en wat een wegligging in de chicane en de villeneuve ... Ronde na ronde bleef ik genieten ... :D Ben heel benieuwd naar de raceprestaties maar ik geloof alvast in deze auto... Sportieve groetjes, Insanity |
Er is een informatie avond geweest met ongeveer 80 mensen
over de cup ,sponsers tv zendtijd etc tevens kreeg men een korting van 2000 euro als je de auto besteld voor 15 december hmmm nu al korting geven laten we het beste hopen |
BMW Motorsport komt nu zelf ook met een BMW 120 diesel:
Quote:
De wagen maakt zijn debut tijdens de 24 uren van Dubai. |
Quote:
|
dus 11 autos? wat een succes die cup :rolleyes:
|
All times are GMT +2. The time now is 10:25. |