![]() |
Glpk Viper PT: tijd om Pagani boven te halen ?
Nu de Viper zwaar gehavend is wordt dat misschien de aanleiding om de Pagani boven te halen...? Of de Corvette C5r ook in Belcar ???
|
De C5-R lijkt me uitgesloten, steeds ombouwen van FIA-spec naar Belcar-spec. Indien het niet meer rendabel is om de Viper opnieuw op te bouwen dan kan de Pagani een optie zijn. Echter de optie: GLPK houdt de Belcar voor bekeken in 2005 lijkt me nog de meest realistische.
Kans op het kampioenschap is nu niet meer haalbaar. Daarnaast kunnen Longin/Kumpen aan een aantal wedstrijden niet deelnemen. Als de Belcar rijdt op Brands Hatch is er ook FIA GT in Brno. Tijdens de 24U v. Zolder is er FIA GT in Ossisleben :). Met de Masters is er FIA GT in China. Hou je alleen nog het Racing Festival over en eventueel de 24 uur van Zolder met een zeer vernuftig reis- en vliegschema tussen Zolder en Oschersleben. |
Volgens mij is ook het meest logische dat GLPK het voor bekeken houdt voor de Belcar 2005, hoe jammer het ook zou zijn :(
Greetzz.. Corvetteboy |
Waarom? Ze zouden de resterende races kunnen kijken of de Zonda een potentieel Belcar project is, om daar eventueel resultaten mee te gaan boeken in 2006. En anders heeft Zwaans nog een Viper te koop staan :p
|
Haha een Viper nu nog kopen - moet je wel echt stom voor zijn...(maar ik neem aan dat dat een joke was) :)
De meest logische optie (moest de Viper niet hersteld geraken) is het gewoon voor bekeken houden...maar daar beslissen de sponsors natuurlijk over... Is een beetje geld sparen kan immers geen kwaad - Het gaat goed in FIA GT- Zet alles daar op en laat de Belcar voor wat ze is. Misschien kunnen ze die oude Porsche van Longin bovenhalen voor de 24h om de sponsors te paaien :):):) |
Quote:
|
Heeft nonkel Hezemans niet nog ergens een Viper staan?
|
Is die niet naar frankrijk verkocht?
|
Zou best kunnen (ForceOne?).
|
misschien heeft David Hart de zijne nog wel
|
Quote:
want dies namelijk van david hart !! als die nog niet verkocht is ! |
Volgens mij is deze wagen verkocht.
Mvg |
Allemaal speculeren natuurlijk.
De Viper mogen we, gezien de schade en de leeftijd van de wagen, vergeten. Die is rijp voor de sloop. Volgens mij zien we GLPK alleen nog maar terug tijdens de 24 Uren. Die wedstrijd is te belangrijk om zomaar te negeren. En het over en weer reizen naar de FIA-GT wedstrijd kan bovendien nog voor een pak extra publiciteit zorgen. Met welke wagen? Wellicht de Pagani (ze gaan die wagen toch niet laten verroesten?), of biedt de Porsche 996 waarmee Longin soms taxi speelt misschien een alternatief? |
Quote:
|
No comment!
Mvg |
Quote:
|
Quote:
|
Die Pagani krijgen ze toch nooit betrouwbaar, hoeveel km's er ook mee wordt getest. Een Viper vergelijken met zoiets kan je ook niet doen vind ik.
|
zelden zoveel gelezen over een wagen die zo weinig gereden heeft :D
publiciteit en aandacht per gereden kilometer is de pagani gewoon onklopbaar |
Quote:
|
Quote:
waarom denk jij dat de pagani NIET betrouwbaar word ?? |
Pagani is ook gewoon te oud om daar nog geld tegenaan te gooien. Uit het stuk op pitstoptv.be blijkt dat we die wagen nooit nog zullen zien racen... Dure grap geweest die wagen, met dat geld hadden ze beter een proto gekocht. Hadden ze misschien het podium op de 24u van Le Mans kunnen halen...
|
Quote:
Je zegt dat je elke auto betrouwbaar kan krijgen, de Saleen's in het FIA GT zijn ook nooit betrouwbaar geweest hé. Geen enkele Saleen haalde vorig jaar de finish van de 24u van Francorchamps, zegt genoeg lijkt me. |
`jaah maar ligt niet altijd aan de auto! maar van de ene kant heb je wel gelijk !
|
Met de juiste mensen (b.v. Prodrive), voldoende budget en steun (van Pagani en Mercedes) zou het heus wel wat geworden zijn.
|
kan altijd !
maar eerst zien dan pas geloven !! |
Te oud? Wat is dat voor een onzin? De Viper is ook stokoud, maar die leidt momenteel wel het kampioenschap!
Quote:
En de Saleen heeft verscheidene winsten gehaald, waaronder een podium in de 12H van Sebring. Dus óók die wagen kan betrouwbaar zijn. |
Quote:
|
Quote:
|
Geef Prodrive of Pratt & Miller een jaar de tijd en een kruiwagen vol briefjes van 500 euro en je hebt een betrouwbare Pagani :D Het is allemaal een kwestie van de juiste mensen en voldoende budget :p
|
Dan zullen ze wel meer dan 1 kruiwagen moeten hebben :)
|
Quote:
|
en je houdt toine weg, vooral toine weghouden!
|
Quote:
Inderdaad |
Quote:
|
Maar ze worden wel sneller kijk maar naar zijn Vipers
|
Quote:
|
Mensen jullie mogen Toine wel een super-kluns vinden, maar via hem is het GLPK-Carsport team in contact gekomen met Pratt&Miller(zie www.racefriends.com--> Nieuws-->Gevecht om Chevrolet Corvette C5-R in 2005 [ 14-08-2004 ] )... Hij heeft voor de eerste contacten gezorgd, en is toen een samenwerking met GLPK aangegaan die nu succesvol blijkt...
Betrouwbaar zijn zijn wagens ook gebleken, aan het begin van het project, toen hij ook verschillende races heeft gewonnen in de FIA-GT waar hij een Viper prepareerde kijk maar naar het jaar 2000 en 2001 daar is hij 2e geeindigd met een wagen die hij heeft geprepareerd/verder doorontwikkeld op Oreca-basis... Waarom de wagen in het kampioenschap zo veel uitviel, is voor mij kleinweg een beetje simpel te verklaren... De Viper was een van de goedkoopste GT-Wagens alleen deze kon de Ferrari 550 niet meet volgen qua snelheid dus is hij zijn wagen nog verder gaan doorontwikkelen en dat verder doorontwikkelen heeft hem een beetje de kop gekost dat de wagen een aantal malen is uitgevallen... Wat betreft de Pagani... Kwam ook grotendeels doordat de samenwerking met het bedrijf niet vlotte... Dus hij is een deel ook schuldig, maar niet helemaal zoals een aantal van jullie hier vermelden... |
Quote:
|
Ik moet eerlijk toegeven... Ik ben nog niet zo heel oud(17) en ben mij eigenlijk pas 'echt' in autosport gaan interesseren vanaf het jaar 2001... Weet ongeveer nog wel wat voor auto's er allemaal eerder in meereden, maar van de Bitter kan ik me niet zo veel herrinneren, ik weet alleen dat deze op dit moment op de banden staat in de kartbaan van de Familie Hezemans in Eindhoven...
Maar waren er ook geen problemen onderling dat iets te maken had met een motor van AMG... (Iets in me zegt dat ik dat gelezen heb ergens op een site) |
All times are GMT +2. The time now is 03:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.