De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Glpk Viper PT: tijd om Pagani boven te halen ? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10789)

Bugalfa 12-06-2005 14:23

Glpk Viper PT: tijd om Pagani boven te halen ?

Nu de Viper zwaar gehavend is wordt dat misschien de aanleiding om de Pagani boven te halen...? Of de Corvette C5r ook in Belcar ???

Mark 12-06-2005 14:41

De C5-R lijkt me uitgesloten, steeds ombouwen van FIA-spec naar Belcar-spec. Indien het niet meer rendabel is om de Viper opnieuw op te bouwen dan kan de Pagani een optie zijn. Echter de optie: GLPK houdt de Belcar voor bekeken in 2005 lijkt me nog de meest realistische.

Kans op het kampioenschap is nu niet meer haalbaar. Daarnaast kunnen Longin/Kumpen aan een aantal wedstrijden niet deelnemen. Als de Belcar rijdt op Brands Hatch is er ook FIA GT in Brno. Tijdens de 24U v. Zolder is er FIA GT in Ossisleben :). Met de Masters is er FIA GT in China.

Hou je alleen nog het Racing Festival over en eventueel de 24 uur van Zolder met een zeer vernuftig reis- en vliegschema tussen Zolder en Oschersleben.

Brecht 12-06-2005 14:51

Volgens mij is ook het meest logische dat GLPK het voor bekeken houdt voor de Belcar 2005, hoe jammer het ook zou zijn :(

Greetzz.. Corvetteboy

Bramzel 12-06-2005 16:42

Waarom? Ze zouden de resterende races kunnen kijken of de Zonda een potentieel Belcar project is, om daar eventueel resultaten mee te gaan boeken in 2006. En anders heeft Zwaans nog een Viper te koop staan :p

JPMontoya 12-06-2005 17:38

Haha een Viper nu nog kopen - moet je wel echt stom voor zijn...(maar ik neem aan dat dat een joke was) :)

De meest logische optie (moest de Viper niet hersteld geraken) is het gewoon voor bekeken houden...maar daar beslissen de sponsors natuurlijk over...

Is een beetje geld sparen kan immers geen kwaad - Het gaat goed in FIA GT- Zet alles daar op en laat de Belcar voor wat ze is. Misschien kunnen ze die oude Porsche van Longin bovenhalen voor de 24h om de sponsors te paaien :):):)

Bramzel 12-06-2005 22:00

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
Haha een Viper nu nog kopen - moet je wel echt stom voor zijn...(maar ik neem aan dat dat een joke was) :)

Voor GLPK was het idd bedoeld als joke ;) However, de #10 (#9 staat nog te koop) ex-Roos wagen is verkocht aan Mirko Konopka die er nu mee in het tsjechische endurance kampioenschap mee rijd. En daar zijn ze nog prima geschikt voor. Vergeet niet dat de prijs naar de snelheid is, ze zijn niet supersnel maar daarom ook niet duur meer.

FIRE 12-06-2005 22:09

Heeft nonkel Hezemans niet nog ergens een Viper staan?

Bramzel 12-06-2005 22:10

Is die niet naar frankrijk verkocht?

FIRE 12-06-2005 22:11

Zou best kunnen (ForceOne?).

strepper 13-06-2005 15:46

misschien heeft David Hart de zijne nog wel

teun{crg} 13-06-2005 18:11

Quote:

Originally Posted by FIRE
Heeft nonkel Hezemans niet nog ergens een Viper staan?

die van hezemans vorig jaar bedoel je die ??
want dies namelijk van david hart !!
als die nog niet verkocht is !

Thomaske 13-06-2005 21:18

Volgens mij is deze wagen verkocht.

Mvg

Baron 13-06-2005 21:20

Allemaal speculeren natuurlijk.
De Viper mogen we, gezien de schade en de leeftijd van de wagen, vergeten.
Die is rijp voor de sloop.
Volgens mij zien we GLPK alleen nog maar terug tijdens de 24 Uren. Die wedstrijd is te belangrijk om zomaar te negeren. En het over en weer reizen naar de FIA-GT wedstrijd kan bovendien nog voor een pak extra publiciteit zorgen. Met welke wagen? Wellicht de Pagani (ze gaan die wagen toch niet laten verroesten?), of biedt de Porsche 996 waarmee Longin soms taxi speelt misschien een alternatief?

teun{crg} 13-06-2005 21:47

Quote:

Originally Posted by Baron
Allemaal speculeren natuurlijk.
De Viper mogen we, gezien de schade en de leeftijd van de wagen, vergeten.
Die is rijp voor de sloop.
Volgens mij zien we GLPK alleen nog maar terug tijdens de 24 Uren. Die wedstrijd is te belangrijk om zomaar te negeren. En het over en weer reizen naar de FIA-GT wedstrijd kan bovendien nog voor een pak extra publiciteit zorgen. Met welke wagen? Wellicht de Pagani (ze gaan die wagen toch niet laten verroesten?), of biedt de Porsche 996 waarmee Longin soms taxi speelt misschien een alternatief?

ze hebben genoeg om uit te kiezen maar ik denk dat ze daar over zwygen zoals wel vaker en dat het op het laatste moment duidelijk word gemaakt wat gebeurd ! of niet thomaske ??

Thomaske 13-06-2005 21:51

No comment!

Mvg

Raceboy 13-06-2005 21:54

Quote:

Originally Posted by Baron
Met welke wagen? Wellicht de Pagani (ze gaan die wagen toch niet laten verroesten?),

wat ben je met een wagen die 10 rondjes doet in le mans en er dan mee ophoudt? een wagen waarmee ailliot niet wil rijden, hij prefeerde dan toch een oudere viper.

Bramzel 14-06-2005 08:29

Quote:

Originally Posted by raceboy
wat ben je met een wagen die 10 rondjes doet in le mans en er dan mee ophoudt?

Een team met een wagen met potentie met nog wat ontwikkelingswerk voor de boeg. Niets onmogelijks voor een kwalitatief ijzersterk team als GLPK.

Autofan 14-06-2005 13:05

Die Pagani krijgen ze toch nooit betrouwbaar, hoeveel km's er ook mee wordt getest. Een Viper vergelijken met zoiets kan je ook niet doen vind ik.

A.J. 14-06-2005 13:49

zelden zoveel gelezen over een wagen die zo weinig gereden heeft :D

publiciteit en aandacht per gereden kilometer is de pagani gewoon onklopbaar

Bramzel 14-06-2005 14:48

Quote:

Originally Posted by Autofan
Die Pagani krijgen ze toch nooit betrouwbaar, hoeveel km's er ook mee wordt getest.

Nonsens, elke wagen is betrouwbaar te maken.

teun{crg} 14-06-2005 17:58

Quote:

Originally Posted by Autofan
Die Pagani krijgen ze toch nooit betrouwbaar, hoeveel km's er ook mee wordt getest. Een Viper vergelijken met zoiets kan je ook niet doen vind ik.

ben het met bramzel eens ELKE wagen kun je betrouwbaar krijgen alleen je moet er wel wat voor doen !!
waarom denk jij dat de pagani NIET betrouwbaar word ??

Scapa 14-06-2005 19:37

Pagani is ook gewoon te oud om daar nog geld tegenaan te gooien. Uit het stuk op pitstoptv.be blijkt dat we die wagen nooit nog zullen zien racen... Dure grap geweest die wagen, met dat geld hadden ze beter een proto gekocht. Hadden ze misschien het podium op de 24u van Le Mans kunnen halen...

Autofan 14-06-2005 20:52

Quote:

Originally Posted by teun{crg}
waarom denk jij dat de pagani NIET betrouwbaar word ??

Omdat het gewoon een héél onbetrouwbare auto is. Bovendien is hij inderdaad al redelijk oud. Ik snap echt niet waarom ze daar zoveel geld tegenaan gegooid hebben.

Je zegt dat je elke auto betrouwbaar kan krijgen, de Saleen's in het FIA GT zijn ook nooit betrouwbaar geweest hé. Geen enkele Saleen haalde vorig jaar de finish van de 24u van Francorchamps, zegt genoeg lijkt me.

teun{crg} 14-06-2005 21:12

`jaah maar ligt niet altijd aan de auto! maar van de ene kant heb je wel gelijk !

FIRE 14-06-2005 22:41

Met de juiste mensen (b.v. Prodrive), voldoende budget en steun (van Pagani en Mercedes) zou het heus wel wat geworden zijn.

teun{crg} 15-06-2005 20:45

kan altijd !
maar eerst zien dan pas geloven !!

Bramzel 16-06-2005 00:55

Te oud? Wat is dat voor een onzin? De Viper is ook stokoud, maar die leidt momenteel wel het kampioenschap!

Quote:

Je zegt dat je elke auto betrouwbaar kan krijgen, de Saleen's in het FIA GT zijn ook nooit betrouwbaar geweest hé. Geen enkele Saleen haalde vorig jaar de finish van de 24u van Francorchamps, zegt genoeg lijkt me.
Je moet wel onderscheid maken tussen de RML geprepareerde wagens en de Saleen geprepareerde wagen. D'r rijden momenteel 2 Saleen-geprepareerde wagens rond; die van DDO in Frankrijk en die van Acemco in de USA. Die hebben een andere motor, en die gaan niet stuk. Daarom heeft Konrad er nu ook een besteld. Alle verdere in Europa gestationeerde wagens (RML, GNM & Konrad) rijden RML chassis', die met techniek zitten die niet betrouwbaar is.

En de Saleen heeft verscheidene winsten gehaald, waaronder een podium in de 12H van Sebring. Dus óók die wagen kan betrouwbaar zijn.

Autofan 16-06-2005 14:40

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Je moet wel onderscheid maken tussen de RML geprepareerde wagens en de Saleen geprepareerde wagen. D'r rijden momenteel 2 Saleen-geprepareerde wagens rond; die van DDO in Frankrijk en die van Acemco in de USA. Die hebben een andere motor, en die gaan niet stuk. Daarom heeft Konrad er nu ook een besteld. Alle verdere in Europa gestationeerde wagens (RML, GNM & Konrad) rijden RML chassis', die met techniek zitten die niet betrouwbaar is.

En de Saleen heeft verscheidene winsten gehaald, waaronder een podium in de 12H van Sebring. Dus óók die wagen kan betrouwbaar zijn.

Ik had het wel over de Saleen in het algemeen, niet van bepaalde teams.

Autofan 16-06-2005 14:42

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Te oud? Wat is dat voor een onzin? De Viper is ook stokoud, maar die leidt momenteel wel het kampioenschap!

Een Viper kan je toch niet vergelijken met een Pagani :fight:

gwyllion 16-06-2005 14:45

Geef Prodrive of Pratt & Miller een jaar de tijd en een kruiwagen vol briefjes van 500 euro en je hebt een betrouwbare Pagani :D Het is allemaal een kwestie van de juiste mensen en voldoende budget :p

Autofan 16-06-2005 15:00

Dan zullen ze wel meer dan 1 kruiwagen moeten hebben :)

Bramzel 16-06-2005 15:05

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Geef Prodrive of Pratt & Miller een jaar de tijd en een kruiwagen vol briefjes van 500 euro en je hebt een betrouwbare Pagani :D Het is allemaal een kwestie van de juiste mensen en voldoende budget :p

Of van tijd. Kijk hoever PSI met de BiTurbo is gekomen, da's toch ook niet mis. En die hebben bij lange na het budget van Prodrive of P&M niet. Als je ergens in gelooft en je houd vol, dan kan het prima.

laurent 16-06-2005 23:02

en je houdt toine weg, vooral toine weghouden!

FIRE 16-06-2005 23:04

Quote:

Originally Posted by laurent

:D

Inderdaad

Baron 17-06-2005 12:51

Quote:

Originally Posted by laurent

Inderdaad! Als de Super-knutselaar-kluns uit Eindhoven zijn handen naar een wagen uitsteekt, is het finaal om zeep! :D :D :D

vince 17-06-2005 13:00

Maar ze worden wel sneller kijk maar naar zijn Vipers

FIRE 17-06-2005 13:09

Quote:

Originally Posted by vince
Maar ze worden wel sneller kijk maar naar zijn Vipers

Da's waar, wel sneller maar niet betrouwbaarder.

MichelRacing 17-06-2005 14:31

Mensen jullie mogen Toine wel een super-kluns vinden, maar via hem is het GLPK-Carsport team in contact gekomen met Pratt&Miller(zie www.racefriends.com--> Nieuws-->Gevecht om Chevrolet Corvette C5-R in 2005 [ 14-08-2004 ] )... Hij heeft voor de eerste contacten gezorgd, en is toen een samenwerking met GLPK aangegaan die nu succesvol blijkt...
Betrouwbaar zijn zijn wagens ook gebleken, aan het begin van het project, toen hij ook verschillende races heeft gewonnen in de FIA-GT waar hij een Viper prepareerde kijk maar naar het jaar 2000 en 2001 daar is hij 2e geeindigd met een wagen die hij heeft geprepareerd/verder doorontwikkeld op Oreca-basis... Waarom de wagen in het kampioenschap zo veel uitviel, is voor mij kleinweg een beetje simpel te verklaren... De Viper was een van de goedkoopste GT-Wagens alleen deze kon de Ferrari 550 niet meet volgen qua snelheid dus is hij zijn wagen nog verder gaan doorontwikkelen en dat verder doorontwikkelen heeft hem een beetje de kop gekost dat de wagen een aantal malen is uitgevallen...
Wat betreft de Pagani... Kwam ook grotendeels doordat de samenwerking met het bedrijf niet vlotte... Dus hij is een deel ook schuldig, maar niet helemaal zoals een aantal van jullie hier vermelden...

Mark 17-06-2005 17:45

Quote:

Originally Posted by MichelRacing
Wat betreft de Pagani... Kwam ook grotendeels doordat de samenwerking met het bedrijf niet vlotte... Dus hij is een deel ook schuldig, maar niet helemaal zoals een aantal van jullie hier vermelden...

Ik heb van Horacio Pagani toch wel wat andere dingen gehoord ;) In 2001 waren er ook serieuze problemen aan de Carsport Vipers. Kan me herinneren dat ze zelfs een wedstrijd niet zijn gestart vanwege het feit dat er geen motoren meer waren die het deden. Gaan we nog iets verder terug in de tijd........wat dacht je van de Bitter GT1?

MichelRacing 17-06-2005 19:17

Ik moet eerlijk toegeven... Ik ben nog niet zo heel oud(17) en ben mij eigenlijk pas 'echt' in autosport gaan interesseren vanaf het jaar 2001... Weet ongeveer nog wel wat voor auto's er allemaal eerder in meereden, maar van de Bitter kan ik me niet zo veel herrinneren, ik weet alleen dat deze op dit moment op de banden staat in de kartbaan van de Familie Hezemans in Eindhoven...
Maar waren er ook geen problemen onderling dat iets te maken had met een motor van AMG... (Iets in me zegt dat ik dat gelezen heb ergens op een site)

All times are GMT +2. The time now is 03:22.