De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar naar Silverstone ? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11080)

dick van elk 01-08-2005 14:16

Belcar naar Silverstone ?
 
De Dutch Supercar Challenge neemt deel in het voorprogramma van de eerste 24 uurs race sinds jaren in Engeland op het Grand Prix Circuit van Silverstone georganiseerd door het BRITCAR, ons Engelse zusje.

Door het grote aantal belangstellenden is er besloten de startvelden te splitsen, de divisie Sport ( minimaal 5 kg per PK) rijdt 2 eigen races van 45 minuten met natuurlijk vrije trainingen en een kwalifikatie en de divisies GT en Supersport rijden ook het zelfde programma.

Voor veel rijders een unike mogelijkheid tijdens een prachtig evenement te rijden op dit unieke circuit.

Dit inschrijving staat ook open voor deelnemers uit het de ZTC, hetBTCS en de Belcar. Geinteresseerden kunnen een mailtje sturen naar info@supercarchallenge.nl

Van deze wedstrijden worden natuurlijk weer TV opnamen gemaakt die te zien zullen zijn op MOTORSTV en het DSC videokanaal.

Mark 01-08-2005 17:33

Hoe zit dat met het geluid? Op Brands Hatch waren "we ;) " wat luidruchtig :D Zijn er bepaalde maximale waarden voor dat weekend?

A.J. 01-08-2005 23:03

denk dat deze race voor de meeste BELCAR teams te kort na de 24 uren van Zolder valt

dick van elk 02-08-2005 14:03

Geluidseisen voor Silverstone 102 dB static test at 0,5 meter, is te doen, wij rijden op Zandvoort onder nog veel strengere eisen

A.J. 02-08-2005 14:47

daar voldoet nog niet de helft van het Belcar veld aan

dick van elk 02-08-2005 14:55

Zonder dempers niet maar met een redelijk eenvoudige aanpassing voor de meeste haalbaar. Het is overigens een kwestie van tijd dat ook voor de circuits in Belgie steeds strengere geluidseisen gelden. Dan is het helaas afgelopen met open uitlaatsystemen.

Eddy V 05-08-2005 13:13

Quote:

Originally Posted by dick van elk
Zonder dempers niet maar met een redelijk eenvoudige aanpassing voor de meeste haalbaar. Het is overigens een kwestie van tijd dat ook voor de circuits in Belgie steeds strengere geluidseisen gelden. Dan is het helaas afgelopen met open uitlaatsystemen.

Het wordt tijd dat de Belgen eens leren om met dempers te rijden. Gaat even goed en is veel aangenamer voor iedereen. Ok, je verliest "wat" pk's, maar dat is voor iedereen gelijk. Kijk in Engeland, mijn soort thuishaven, daar gaat alles gedempt, ook de krachtigste wagens. Het is enkel een geval van willen, niet mogelijkheid.
Waarom het "helaas"?

En dat voor een eerste melding!!

Ok, ik zal mijn jas maar al aantrekken zeker?

Thomaske 05-08-2005 13:19

Quote:

Originally Posted by Eddy V
Het wordt tijd dat de Belgen eens leren om met dempers te rijden. Gaat even goed en is veel aangenamer voor iedereen. Ok, je verliest "wat" pk's, maar dat is voor iedereen gelijk. Kijk in Engeland, mijn soort thuishaven, daar gaat alles gedempt, ook de krachtigste wagens. Het is enkel een geval van willen, niet mogelijkheid.
Waarom het "helaas"?

En dat voor een eerste melding!!

Ok, ik zal mijn jas maar al aantrekken zeker?

Misschien heb je wel gelijk. Maar ik vind dat de autosport zeker zijn geluid niet mag verliezen want dat maakt het ook juist zo mooi.

Mvg...

IVY440 05-08-2005 13:43

Thomaske_GLPK, ge hebt helemaal gelijk. De toeschouwers komen deels voor de spanning, deels voor het prachtige geluid dat deze wagens maken. Ik ben zelf z'n fan die oa voor het geluid komt. Toen ik de eerste keer de World Series (toen nog By Nissan) zag en hoorde, vond ik dat het beste geluid dat ik ooit hoorde. Sindsdien ga ik gewoon elk jaar terug om alleen dat geluid opnieuw mee te maken. Voor de Belcar idem. Sommige wagens (bv Corvette en de Vipers) maken zo'n prachtig geluid. Dat is net waarom autosport zo mooi is: snelheid, geluid en spanning. Dat ga je de fans toch niet afpakken.

A.J. 05-08-2005 13:43

Quote:

Originally Posted by Eddy V
Het wordt tijd dat de Belgen eens leren om met dempers te rijden. Gaat even goed en is veel aangenamer voor iedereen. Ok, je verliest "wat" pk's, maar dat is voor iedereen gelijk. Kijk in Engeland, mijn soort thuishaven, daar gaat alles gedempt, ook de krachtigste wagens. Het is enkel een geval van willen, niet mogelijkheid.
Waarom het "helaas"?

En dat voor een eerste melding!!

Ok, ik zal mijn jas maar al aantrekken zeker?

ik denk dat het probleem vooral bij de FIA ligt. Wagens uit de FIA GT hebben heel veel geluid en worden zo ook ontworpen door de constrcteurs.Als een Belgisch team dan een Viper of Corvette koopt zal deze ook zoveel geluid produceren.
In Engeland is heel het GT kampioenschap al uiteen gevallen, zeker nu de LNT TVR's niet meer deelnemen omwille van geluidsproblemen. Teams die een dubbelprogramma rijden hebben het niet eenvoudig als in de LMES, FIAGT e.d. geen beperkingen zijn.
Ik ben trouwens ook voorstander van een beperking maar dan zoals bij de Langstrecken Pokal op de Nürburgring. Daar klinken de Porsche 996 GT3 R's tenminste mooi.

Eddy V 05-08-2005 19:35

Klopt Andy, dit is ook wat ik bedoel. Te luid is niet goed, te stil is natuurlijk ook niets. LP waarde is okay en toch heel wat stiller dan bvb de Belcar.
Achter het wegvallen van de TVR's schuilt nog een ander verhaaltje, dus niet alleen wegens het geluid van Castle Combe.

ICEMAN 06-08-2005 19:35

Quote:

Originally Posted by Eddy V
Het wordt tijd dat de Belgen eens leren om met dempers te rijden.

Ik zou niet weten waarom. BTW, in de TC rijden ze toch al met dempers? Klinkt echt wel niet maar kom.

Raceboy 06-08-2005 19:39

Quote:

Originally Posted by ICEMAN
Ik zou niet weten waarom.

omdat we anders helemaal niks meer heben in belgië

ICEMAN 07-08-2005 00:56

Dus binnenkort ook F1 met dempers dan? :frusty:

B.V.S. 07-08-2005 01:39

Sorry... allemaal dikke B*S* in mijn ogen... dan moeten alle straatwagens/vrachtwagens/moto's enz. die boven 95 dB produceren ook maar "geknepen" worden...
Haaaalllloooow waar zijn we mee bezig :rolleyes:

ICEMAN 07-08-2005 09:43

Goe gezegd Bartje

Maarten 07-08-2005 12:22

tja, je moet een beetje een keuze maken wat geluid betreft. Een aantal jaren geleden reden wij in de fun cup zonder uitlaat, gewoon een buis met vier in één van de motor naar achteren. Dan hebben ze omdat het toch iets té veel lawaai maakte één enkele pot gemaakt die rond de 95db produceert. Omdat dit nog iets té veel lawaai gaf voor de race in Zolder hebben we nu nog een dubbele pot die rond de 88db hangt. Persoonlijk vind ik deze Zolder-uitlaat maar niks, binnenin hoor je nog altijd evenveel lawaai (motor wordt van piloot gescheiden door plexyglas) maar langs de buitenkant is het 'gene vette' meer. Ik zou opteren voor een beetje tolerantie, zoals hierboven al werd aangehaald richting 108db. Als men dat nu een beetje op mekaar probeert af te stemmen op de verschillende circuits in Europa, dan zullen er hieromtrent op den duur wel minder problemen komen. Probleem is alleen dat vele circuits al met geluidsweekends/geluidslozeweekends zit. Daar zou het niveau naar boven moeten, terwijl het op andere circuits misschien beter iet of wat naar beneden wordt gehaald.

B.V.S. 07-08-2005 12:47

Quote:

Originally Posted by Maarten
Ik zou opteren voor een beetje tolerantie, zoals hierboven al werd aangehaald richting 108db. Als men dat nu een beetje op mekaar probeert af te stemmen op de verschillende circuits in Europa, dan zullen er hieromtrent op den duur wel minder problemen komen. Probleem is alleen dat vele circuits al met geluidsweekends/geluidslozeweekends zit. Daar zou het niveau naar boven moeten, terwijl het op andere circuits misschien beter iet of wat naar beneden wordt gehaald.

Da's mijn gedacht er ook van... 95dB is onrealistisch laag, dat is wat mij het meeste stoort aan de hele affaire...

Raceboy 07-08-2005 12:54

Quote:

Originally Posted by B.V.S.
Da's mijn gedacht er ook van... 95dB is onrealistisch laag, dat is wat mij het meeste stoort aan de hele affaire...

dat is inderdaad waar. Als je TC staat te bekijken aan de rea hoor je de wagens op het circuit bijna niet door het lawaai op de baan erachter. Aan de andere kant zijn er in de belcar ook wel een paar porsches die serieus veel lawaai maken.

MichelRacing 07-08-2005 14:29

Ja, maar dat ligt grotendeels ook door de uitlaat die men eronder heeft gelegt, omdat ze proberen 'het spectaculairder' te maken voor 't publiek. En dan spreken sommige mensen na de race of het geluid dat deze wagen maakt, en dat maakt ook weer reclame. ;)

B.V.S. 07-08-2005 15:07

Quote:

Originally Posted by raceboy
Aan de andere kant zijn er in de belcar ook wel een paar porsches die serieus veel lawaai maken.

Klopt... en ik ben ervan overtuigd dat deze wagens zonder veel vermogenverlies rond de 105dB gebracht kunnen worden...

Quote:

Originally Posted by MichelRacing
En dan spreken sommige mensen na de race of het geluid dat deze wagen maakt, en dat maakt ook weer reclame.

Het geluid is inderdaad spectaculair... maar dit mag niet ten koste gaan van het hele autosportgebeuren...

Eddy V 07-08-2005 15:27

Geluid is okay, maar moet onze sport kapot omdat sommige teams zich niet willen aanpassen?
Het wordt alsmaar moeilijker om overal de toestemmingen te krijgen of te behouden; maar daar denken de meesten niet aan.
Zelf zit ik al sinds de jaren zeventig in de sport, dus weet ik wel waarover ik spreek.
Een beetje geluid minder kan geen kwaad, ook voor een Belcar. Of probeer maar eens voor te stellen dat je ergens woont waar permanent veel lawaai is, ooit wordt dat wel eens te veel.
Of mogen onze nakomelingen geen autosport meer kennen?

B.V.S. 07-08-2005 22:55

Quote:

Originally Posted by Eddy V
Geluid is okay, maar moet onze sport kapot omdat sommige teams zich niet willen aanpassen?
Het wordt alsmaar moeilijker om overal de toestemmingen te krijgen of te behouden; maar daar denken de meesten niet aan.
Zelf zit ik al sinds de jaren zeventig in de sport, dus weet ik wel waarover ik spreek.
Een beetje geluid minder kan geen kwaad, ook voor een Belcar.

Inderdaad... het geluid mag de sport niet kapotmaken, maar er moet wel een realistische overeenkomst komen, en geen debiele 95dB die je naast eender welke autosnelweg constant kunt meten...

Jawaddeman 08-08-2005 11:07

al die zever over dat geluid een beetje belachelijk; bij de voorlaatste touring cup die maar 95 db mag maken; reden er cross-moto's in het bos die gemakkelijk meer als 100 db maken?????????????

ICEMAN 08-08-2005 11:23

Mja, daar zegge ze dan nix over. :frusty:

B.V.S. 08-08-2005 12:06

Quote:

Originally Posted by Jawaddeman
al die zever over dat geluid een beetje belachelijk; bij de voorlaatste touring cup die maar 95 db mag maken; reden er cross-moto's in het bos die gemakkelijk meer als 100 db maken?????????????

Ja maar zo ver gaat het ook...
Als ge met een standaard baanversie GT3 (die +95dB haalt) de ganse dag door de wijken rond het circuit begint te rijden, kunnen ze u niks maken... zo onnozel is het gewoon.
Maar de discussie is eindeloos hé...

ICEMAN 08-08-2005 12:19

Das gwn ik weet niet hoe belachelijk. :frusty:

Jawaddeman 08-08-2005 15:42

Quote:

Originally Posted by B.V.S.
Ja maar zo ver gaat het ook...
Als ge met een standaard baanversie GT3 (die +95dB haalt) de ganse dag door de wijken rond het circuit begint te rijden, kunnen ze u niks maken... zo onnozel is het gewoon.
Maar de discussie is eindeloos hé...

standaard gt3 heb je niet nodig, ik werd tijdens mijn examen met een gewone carrera 4 al twee keer van de baan gehaald, en deze was toevallig drie dagen ervoor wel door de control geraakt??? snap niet goed dat een wagen die op de baan toegelaten is niet op zolder enkele rondjes mag rijden zonder een bekeuring te krijgen; of zijn de normen op een circuit strenger dan op de openbare weg??????? :applaus:

Baron 09-08-2005 00:00

Quote:

Originally Posted by Jawaddeman
of zijn de normen op een circuit strenger dan op de openbare weg??????? :applaus:

Inderdaad, zo belachelijk is de hele affaire intussen geworden! :mad:


All times are GMT +2. The time now is 14:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.