![]() |
DTM 2006, leve de privateers...kan iemand Gerd Ruch bellen?
Quote:
Over Audi doen ook de wildste verhalen de ronde. Het is bekend dat Audi bezig is met een opvolger van de beroemde R8 voor 2006. Huisteam Joest is nu nog actief in het DTM met de 2004-wagens. Redelijk succesvol overigens. Gaat Joest in 2006 van start met twee programma's? Of gaat Abt alleen verder als fabrieksteam met enkele privateers als aanvulling? Wie het artikel leest op DTM.de zal constateren dat een 2006-wagen zo goed als identiek is aan een 2005-wagen. Daarnaast worden de "running-cost" voor een DTM-wagen aanzienlijk teruggebracht. Mijn eigenwijze conclusie uit dit verhaal van DTM en DMSB? ITR heeft de hoop opgegeven voor een derde fabrikant in 2006. Mercedes en Audi blijven de fabrieksteams, met 8 tot 12 wagens in totaal. Door de nieuwe reglementen hoopt men dat de nodige Duitse privateers de overstap zullen maken naar DTM 2006, zodat men in totaal minimaal 18 wagens op de baan hebben........ Uw mening graag ;) |
Ik ben bang dat de running-costs, ondanks dat ze hierdoor naar beneden worden gehaald, nog te hoog zullen liggen. DTM wil denk ik te veel te snel, onstrategische buitenlandse races, te veel techniek, te veel als F1. Het zal afhangen van hoe de auto's aan privateers ter bechikking worden gesteld. Zoals dat nu met Mücke Motorsport gebeurd kan dat vast niet voor meer teams zijn.
|
waarom zou het niet lukken met 2 fabrikanten? Aussie V8 doet het zo al jaren. Holden en Ford worden daar zelfs hysterisch als er een derde merk durft te spreken over mogelijke deelname.
|
DTM stelt toch weinig voor mensen.
Er rijden een aantal Mercedessen rond in verschillende kleuren (lees sponsors) maar ze moeten Paffet voorbij laten... Als sponsor zou ik niet blij zijn als mijn piloot op het podium kan eindigen en dan een door emand anders gesponsorde wagen moet voorbij laten. DTM is gewoon een strijd Audi-Mercedes want Opel is al jaren niet meer dan een veldopvulling... Het hele concept is trouwens zwak. Geef mij maar NASCAR of Aussie V8, daar bewijzen ze al jaren dat je met enkele constructeurs die meerdere teams met hun wagens laten rijden een schitterend kampioenschap kan hebben met leuke V8's en veel verschillende winnaars tijdens het seizoen. DTM is gewoon een speeltje van Hans-Werner Aufrecht en consoorten |
Ja, maar daar heb je een hele andere opzet. Daar rijden eigenlijk alleen maar privéteams die de auto's van de merken kunnen kopen. Dat zou de DTM ook wel kunnen gaan doen, maar dan moeten er wel genoeg privé teams zijn, en dat zie ik niet zo snel gebeuren.
|
Quote:
|
Wat ooit een succesverhaal was...
Hoe maken we van iets supermooi en superspannend een saaie boel? Men neme èèn race i.p.v. twee en voegen er gewoon twee (!) pitstops aan toe! How low can you go?? Afvoeren die Dtm!!! |
Het concept is inderdaad niet goed, maar het geeft toch leuke races (bv. Norisring vorige keer). Misschien kunnen ze beter het Super2000 reglement overnemen en 2 (zoals WTCC) of 3 (zoals BTCC) races organiseren.
|
Quote:
Ik vermoed dat Audi stiekem het zinkende schip zal verlaten. Audi Sport zal zich een stuk minder actief bemoeien met Abt. Terug naar de situatie van 2 jaar geleden (voor de officiele deelname van Audi). |
Quote:
Klopt als een bus. Ze teren nog steeds op de naam die de DTM maakte in de goede oude tijd met de BMW M3, Sierra Cosworth en natuurlijk de Super Tourers (FIA 2L). Een Mercedes show zonder meer. |
supertourers was niet DTm maar STW.
|
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Ik meen dat Mercedes ook graag haar eigen "producten" via DTM promoot (kan natuurlijk ook een smoes zijn ivm gebrek aan externe sponsors). |
De voorgestelde reglementen hebben weinig invloed op de prijs van een privé-team. Alleen de kosten voor banden zullen lager zijn en de kans om competitief te zijn t.o.v. de nieuwe auto's is groter, maar alles is nog afhankelijk van hoe de fabrikanten de auto's aan zullen bieden aan privé-teams. Er kan denk ik dus nog weinig gezegd worden over de hoogte van kosten dan wel sponsorbedragen voor privé-teams.
|
Holzer zou de Vectra's gaan inzetten in de privateerklasse, Coloni en Rosberg beginnen ook te lonken naar deze klasse. E.e.a. volgens een artikel op turbomagazine.be
|
Quote:
Heb je Autosport van 18/8 niet gelezen? Daar stond ook e.e.a. van dien aard te lezen ... ;) |
Rosberg? Ik dacht dat die genoeg had van alle DTM politiek.
|
Quote:
|
Quote:
|
Hmm, als ome Nobbie Haug iets zegt zal het wel waar zijn ;)
Quote:
Quote:
|
Ja, maar dan wel pas voor 2007? Overigens zou ik als ik een privé-team was geen Opel gaan kopen. Die kunnen nu al niet meekomen, dan kunnen ze volgend jaar al helemaal niet meekomen.
|
Quote:
|
Dus kunnen we concluderen dat de DTM alleen overlevingskansen heeft als two make championship als het eenzelfde aantal auto's gaat inzetten als in de v8sc?
|
Het is en blijft toch een Super Klasse die DTM, met z'n piloten maar zeker ook met z'n materiaal.
De nieuwste ontwikkelingen worden in deze klasse toegepast (als ook in de F1) en is hierdoor door geen enkel kampioenschap te evenaren...........ook niet om vanaf de tribune te aanschouwen, spektakel ten top :gas: Veel mooier dan de F1, maar das een kwestie van smaak! |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Mocht GM een "veto" uitspreken over de Privateer Opels, dan is de reactie van Audi voorspelbaar. Welke? Exit Audi uit het DTM.........en dus einde DTM part II. Welke kant gaat het uit? |
Waarom verkopen MB en Audi hun wagens (2004 modellen) niet aan privateers?
Dus in 2006: MB: 4x 2006 wagens (fabrieks) MB: 4x 2005 wagens (privateers/semi-fabrieks) MB: 4x 2004 wagens (privateers) Audi: 4x 2006 wagens (fabrieks) Audi: 4x 2005 wagens (privateers/semi-fabrieks) Audi: 4x 2004 wagens (privateers) -------------------------------------------------- + 24 wagens Maar ik denk eigenlijk dat Audi vanwege hun Le Mans project niet echt geinteresseerd is in het inzetten van zoveel wagens komend seizoen. |
Quote:
opel: 2x 2004 (een of andere gestoorde privateer) :crazy: :+ totaal= 30 wagens... :D maja zo kan ik over veel dingen verder dromen :) |
Quote:
|
Kortnieuws: Mercedes heeft Heinz-Harald Frentzen laten weten dat er voor hem geen plaats is in hun DTM team volgend jaar (bron: autosport.com)
|
ik vraag me af of ze wel plaats zouden hebben voor fässler...
|
Als er ergens stoeltjes vrijkomen dan zal dit vooral bij Audi zijn. Ik verwacht dat de meesten terug naar het LMP project gaan. Bij Mercedes komt denk ik alleen de plaats van Alesi vrij.
|
die plaats van alesi zal vast wel naar spengler gaan dan.
tja fassler bij audi.. hah dan is hij al bij alle 3 merken geweest ! |
All times are GMT +2. The time now is 23:48. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.