De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   24 uur van Zolder 2005, warm-up + race (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11229)

Mark 26-08-2005 23:47

24 uur van Zolder 2005, warm-up + race
 
Een belangrijke factor tijdens de race, het weer. De verwachtingen zijn gunstig, droog en zo goed als geen kans op regen. De nacht zal donker zijn want we hebben een kleine maan. Voor het merendeel dus gunstige voorspellingen m.b.t. het aantal mogelijke wagens die de meet voorbij rijden.

Voor toeschouwer/fan c.q. deelnemer, veel plezier of veel succes..........we gaan een mooi etmaal tegenmoet ;)

Thomaske 27-08-2005 07:28

Maar ook een koude. Heb de donderdag gehoord dat ze voor de zaterdagnacht maar een goede 9°C voorspellen. De boodschap is dus om ons warm aan te kleden. Een skipak meebrengen? :D

Mvg

Jowen 27-08-2005 08:42

Op www.24u.be begint het wat mis te lopen precies. Niet meer binnen te raken.

groetjes,

24u.be 27-08-2005 09:12

Quote:

Originally Posted by jowen
Op www.24u.be begint het wat mis te lopen precies. Niet meer binnen te raken.

groetjes,

Hier zijn er geen problemen vastgesteld. Wij kunnen je enkel aanraden om je verbinding of instellingen eens te controleren. Moest je dan nog problemen vaststellen, kan je steeds contact opnemen met info@24u.be, en zullen we je graag verder helpen.

Mvg,
24u.be

Netforce_1 27-08-2005 09:14

Quote:

Originally Posted by jowen
Op www.24u.be begint het wat mis te lopen precies. Niet meer binnen te raken.

groetjes,

Geen probleem met 24u.be hier.

Jowen 27-08-2005 09:26

't is (gelukkig) terug ok! Bedankt voor de info!
De kids nog wakker maken en we kunnen vertrekken naar Zolder!

Groetjes,

marcel 27-08-2005 23:02

ze leggen er wel een stevig tempo op, na nog geen 6 uur al 200 ronden. snelle rekensom leert ons dat aan dit tempo er waarschijnlijk meer dan 800 zullen worden afgelegd :eek:

flugel 27-08-2005 23:12

Quote:

Originally Posted by 24u.be
Hier zijn er geen problemen vastgesteld. Wij kunnen je enkel aanraden om je verbinding of instellingen eens te controleren. Moest je dan nog problemen vaststellen, kan je steeds contact opnemen met info@24u.be, en zullen we je graag verder helpen.

Mvg,
24u.be

Echt snel laadt em niet, en nee ligt niet aan mij ;)

Mr.Dallara 28-08-2005 09:50

Quote:

Originally Posted by flugel
Echt snel laadt em niet, en nee ligt niet aan mij ;)

Vanuıt Turkey ıs het nog veel erger. :( Als het een troost mag zıjn ;)

De telefoon verbındıng van 10jaar terug ın Belgıe was nog sneller als het ınternet hıer nu... :(

Streamen zıt er hıer dus uıteraard nıet ın :(

Dan maar de race volgen vıa de 'lıve results' ....

Komt ın Belgıe ook het lıve news en lıve tımıng met 10mın vertragıng op het scherm???
Ik krıjg hıer (Bodrum - turkey) alles met 10mın vertragıng.... :frusty:

24u.be 28-08-2005 11:58

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
Vanuıt Turkey ıs het nog veel erger. :( Als het een troost mag zıjn ;)

De telefoon verbındıng van 10jaar terug ın Belgıe was nog sneller als het ınternet hıer nu... :(

Streamen zıt er hıer dus uıteraard nıet ın :(

Dan maar de race volgen vıa de 'lıve results' ....

Komt ın Belgıe ook het lıve news en lıve tımıng met 10mın vertragıng op het scherm???
Ik krıjg hıer (Bodrum - turkey) alles met 10mın vertragıng.... :frusty:

Het live news is "à la minute", de live timing is afhankelijk van het ogenblik dat de files door het chronometrageteam worden doorgestuurd naar de server. Daar kan dus inderdaad wel eens wat vertraging op zitten.

Mvg
vzw 24u.be

Maarten 28-08-2005 17:21

toch wel een schitterende 24uren meegemaakt hier achter mijn bureauke :D

leuke verslagen op tv, heel sterk werk op 24u be ... een hoog gemiddelde wat update news betreft, er zit maar een paar minuten tussen alles

schitterend werk

een terechte winnaar denk ik toch wel, verrassende prestaties van anderen ... teleurstellende prestaties van andere favorieten ... kortom alles wat er in een 24uren moet zitten me dunkt

en nen dikke proficiat aan de mannen van 24u.be uiteraard ;)

marcel 28-08-2005 19:19

Quote:

Originally Posted by marcel
ze leggen er wel een stevig tempo op, na nog geen 6 uur al 200 ronden. snelle rekensom leert ons dat aan dit tempo er waarschijnlijk meer dan 800 zullen worden afgelegd :eek:

799 rondjes afgelegd. tel daarbij de 17 ronden die de winnaar verloren heeft aan herstellingswerken...
snelle 24uren, denk ik (ook dankzij slechts 1 SC-procedure, helemaal in het begin)

Mark 28-08-2005 20:15

Wat een verschil t.o.v. vorig jaar, het was dit jaar een zeer rustige wedstrijd. Weinig calamiteiten en geen andere fratsen. Her en der wel een enkele schuiver maar niks ernstigs. Het weer werkte op dat gebied goed mee...............zou (bijna ;) )iedereen zijn lesje van vorig jaar hebben geleerd?

Sinds jaren weer eens meegemaakt dat de top dichtbij elkaar bleef, o.a. te danken aan het schuivertje van de 'Vette. Ik denk dat het een kalme editie was............ook qua publiek ;)

O ja, elke 24 uur kent zijn tradities.......in Zolder zijn er altijd wel piloten te vinden die zeuren over die dikke-buiken racers die zo raar en traag rijden. Longin bijt de spits af ;)

Quote:

Longin: De teams laten hun beste rijders starten. De problemen beginnen als het donker wordt en de mindere goden op de baan komen. Waarom bleef de kerel in die BMW niet gewoon op zijn lijn rijden? Nee, hij houdt links aan en als ik eraan kom, gaat hij naar rechts. Tja. Ik weet niet of er een oplossing te vinden is voor dit niveau-verschil dat almaar groter wordt."

http://pitstoptvftp.belbone.be/nieuw...hp?newsid=9501
Pffffffffff, elk jaar hetzelfde liedje. Je weet dat toch van te voren? Als je van start gaat in de 24U van Zolder weet je dat dit een van de feiten is. Ga je van start dan verklaar je je akkoord met deze randverschijnselen ;)

Denk er eens over na, zonder deze dikke-buiken races is er geen 24 uur van Zolder. Althans, niet van deze omvang.

Eigenwijs als ik ben weet ik wel een oplossing voor dit nivo-verschil. Longin blijft thuis in 2006! ;) :D Door een topper weg te halen wordt het verschil tussen de coureurs gemiddeld genomen alsmaar kleiner, de volgende topper die begint te klagen mag ook thuisblijven in 2006 :D

Raceboy 28-08-2005 20:18

Quote:

Originally Posted by Mark
O ja, elke 24 uur kent zijn tradities.......in Zolder zijn er altijd wel piloten te vinden die zeuren over die dikke-buiken racers die zo raar en traag rijden. Longin bijt de spits af ;)

bedoel je Kuismanen die ieder jaar zijn viper probeert op te laten branden in de tankzone? ;)

marcel 28-08-2005 20:32

dit jaar zelfs 4 keer :D

misschien wilt hij een snellere wagen, en probeert hij zo het geld van de verzekering los te krijgen?

Baron 28-08-2005 21:47

Quote:

Originally Posted by Mark
O ja, elke 24 uur kent zijn tradities.......in Zolder zijn er altijd wel piloten te vinden die zeuren over die dikke-buiken racers die zo raar en traag rijden. Longin bijt de spits af ;)

Longin spuwde zijn gif dan nog eens richting Olivier Muytjens. Ik heb de crash van de Viper met de BMW niet gezien, maar Muytjens is nu toch ook geen betalende derderangspiloot die een beetje voor rijdende chicane gaat spelen. Heeft Longin wat last van overdreven frustratiegevoelens na twee crashes met de Viper en de uitsluiting met de Corvette in Francorchamps? De derde plaats in Oschersleben kan hem misschien opnieuw doen lachen.

Maarten 28-08-2005 22:28

en in oschersleben heeft longin ook nog met de vette een tik gedaan, ik dacht tegen een porsche die hij wilde inhalen, misschien eens beter leren inschatten hoe de anderen reageren. Ik heb gehoord van baert dat er veel 'mindere' piloten klaagden over de aggressieve rijstijl van de 'top'piloten ... die misschien té veel denken dat ze met niemand rekening moeten houden ... 't is maar een gedacht hé

lotuzzz 28-08-2005 23:00

Wel, dat heb ik Baert ook horen zeggen, en ik kan daar wel inkomen. Deze middag was ook duidelijk op beeld te zien dat de 'Vette, die achter een BMW zat bij het aanremmen van de jacky Ickx, van érg ver moest komen en tóch nog bij het insturen reeds voorbij wilde zijn... Met als gevolg dat hij er gewoonweg niet geráákte. De BMW liet plaats genoeg, maar moet toch ook ooit insturen, en liefst niet té hard op het supervuile stuk?!? :rolleyes:

Nu, mij hoor je niet zeggen dat het aan deze of gene ligt; in beide kampen, het 'snelle' en 'trage' gebeuren er inschattingsfouten... Maar wél horen we meestal het geklaag/verhaal van de piloten met de topwagens... Goed dat Muytjens op z'n strepen staat!


2e zit, dus kon er niet lieve bij zijn (voor de eerste maal in 12 jaar) maar de 24u zeer goed kunnen volgen via 24u.be, hibn.tv en Pitstop op Kanaal2... Een dikke
proficiat aan deze 3 'media'!!! :worship:

Scapa 29-08-2005 10:05

Muytjens kan je moeilijk een prutser achter het stuur noemen... Zo'n fases is typisch voor een 24u, elk jaar opnieuw.

jeep 29-08-2005 11:06

Wat wil Bert Longin zeggen met de teams laten hun best rijder starten; dat hij dit is bij GLPK. Als Muytjens derderangs betalende piloot is, is ons Bertje boemboem dit ook niet bij GLPK en bij GLPK- Carsport

Pascal 29-08-2005 12:14

Quote:

Originally Posted by Mark
O ja, elke 24 uur kent zijn tradities.......

Eén traditie wordt echter NIET in stand gehouden : de traditionele optocht aan het einde van de race. Hart bleef met de Vette maar doorjagen tot aan de finishlijn. Wilde hij niemand laten plaatsnemen op de finishfoto ??? Daar slaagde hij echter niet in omdat bvb de Silhouette zich liet afzakken en alzo toch op de foto kwam...

Weer een perfecte 24 uur meegemaakt...

C U

B.V.S. 29-08-2005 12:39

Het was een leuke race... proficiat aan SRT, TT Racing en de verrassende 3e plaats van de KS BMW!

Wij hebben spijtig genoeg ons resultaat van vorig jaar niet kunnen overdoen.
Gestart van op de voorlaatste plaats, na 6uur de volle pot punten gepakt in toerisme en TA. Dan om 3u 's nachts uitgevallen toen we nog steeds 1e toerisme en TA hingen (17e algemeen). Alles draaide perfect tot Peter Beckers doorgaf dat zonder aankondigen plots de oliedruk wegviel en de motor stuk was.... over and out.
Dit hadden de mecano's zeker niet verdiend, want ze hadden schitterend werk geleverd om de wagen tijdig klaar te krijgen...
'k Heb mij dan de rest van de nacht beziggehouden met het bewaken van de tapkraan in onze mezzanine :+ en zondag dan wat meer tijd kunnen vrijmaken om een klapke te doen met de sponsors...
Een uitgebreid verslagje zal later volgen... 'k moet eerst effe bekomen (omwille van het bewaken van de tapkraan :D )

Bramzel 29-08-2005 13:53

Quote:

Originally Posted by Maarten
en in oschersleben heeft longin ook nog met de vette een tik gedaan, ik dacht tegen een porsche die hij wilde inhalen, misschien eens beter leren inschatten hoe de anderen reageren.

Trek geen conclusies uit verhalen die je niet kent. Dat incident in Oschers met die Porsche kon Longin niks aan doen, dat was de schuld van Luca Moro die recht voor z'n neus achterstevoren ging.

Guy 29-08-2005 19:28

Jongens toch,

toen ik in 1989 met de Volvo Turbo aan de 24 uren van Zolder deelnam, reden we stints van meer dan anderhalf uur. Er waren 60 deelnemers en welgeteld drie auto's haalden mij steeds weer in tijdens elke stint.
De anderen werden door ons ingehaald en dat waren er steeds een vijftal per ronde ! Dat weet je, daar hou je rekening mee (we reden zelfs zonder speciale lampen...) en je rondetijden zijn er dan ook naar.
Zo is nu éénmaal een 24 uren wedstrijd.
Als je je daar met je rap machien niet kan bij neerleggen, gebeuren er ongevallen. Of hoe denk je dat de (meeste...) piloten van die enkele bommen zich gedragen tijdens de 24 uren van de Nurburgring met 200 deelnemers !

Dus niet zeuren, maar aaaaaanpassen !

Bart.Vandecavey 29-08-2005 20:05

Quote:

Originally Posted by Pascal
Eén traditie wordt echter NIET in stand gehouden : de traditionele optocht aan het einde van de race. Hart bleef met de Vette maar doorjagen tot aan de finishlijn. Wilde hij niemand laten plaatsnemen op de finishfoto ??? Daar slaagde hij echter niet in omdat bvb de Silhouette zich liet afzakken en alzo toch op de foto kwam...

Weer een perfecte 24 uur meegemaakt...

C U


De Thiersen hebben zich ook toch terug perfect kunnen doen uitzakken :D

Eddy V 29-08-2005 20:41

Quote:

Originally Posted by guy
Dus niet zeuren, maar aaaaaanpassen !

Beter kan het niet gezegd worden. Maar de hedendaagse rijders hebben wel een andere instelling dan vroeger, jammer eigenlijk. Maar het zijn dan ook altijd dezelfde rijders die zulke problemen hebben. Misschien is het toch iets in hun koppeke :crazy: .

Eygmar 29-08-2005 21:04

Misschien is het toch iets in hun koppeke

ik denk meer aan hun nek ;)

Raceboy 29-08-2005 21:33

staat een stukje over de 24 uren in het nieuws van rtv http://rtv.be/ dan stream en ergens op 3/4 van de stream.

The Interceptor 29-08-2005 21:45

Dat was weer een mooie 24u, en dan nog de juiste en verdiende winnaar ook! :D
Na dat crashke en die lekke band van Heylen zag ik het toch wel ff niet meer zitten hoor :(
Toen we gingen slapen hadden ze nog 20 ronden achterstand, toen we opstonden hadden ze net de leiding genomen ... was dat eens een goeie morgen :D

't Was toch nog lekker spannend tot de Red Bull Porsche 2u voor het einde moest opgeven. En in't kampioenschap wordt het nog lekker spannend, bij SRT en Kuismanen mogen ze geen steek meer laten vallen, of Penders - Lamot zijn met de GT-titel weg ...

Thomaske 30-08-2005 09:27

Quote:

Originally Posted by jeep
Wat wil Bert Longin zeggen met de teams laten hun best rijder starten; dat hij dit is bij GLPK. Als Muytjens derderangs betalende piloot is, is ons Bertje boemboem dit ook niet bij GLPK en bij GLPK- Carsport

Bert wil hiermee zeggen dat de meeste teams een goede start willen nemen en dus ook de beste starter laten vertrekken. Hij zegt niet dat hij de beste is maar hij is wel één van de prof rijders in de Belcar!

Mvg...

Thomaske 30-08-2005 09:30

Quote:

Originally Posted by Maarten
en in oschersleben heeft longin ook nog met de vette een tik gedaan, ik dacht tegen een porsche die hij wilde inhalen, misschien eens beter leren inschatten hoe de anderen reageren. Ik heb gehoord van baert dat er veel 'mindere' piloten klaagden over de aggressieve rijstijl van de 'top'piloten ... die misschien té veel denken dat ze met niemand rekening moeten houden ... 't is maar een gedacht hé

Bij het contact met deze Porsche was Bert helemaal niet in fout! Toen de Lister rond ging is Bert iets te vroeg op 't gas gegaan en hebben ze elkaar eventjes geraakt zonder ergs voor beide.

Mvg...

yannick88 30-08-2005 12:15

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Bert wil hiermee zeggen dat de meeste teams een goede start willen nemen en dus ook de beste starter laten vertrekken. Hij zegt niet dat hij de beste is maar hij is wel één van de prof rijders in de Belcar!

Mvg...


Ik wil niet ambetant doen maar onder het woordje prof rijder versta ik betaald worden om te rijden en geen enkele andere activiteiten uitvoeren , zich volledig op deze sport af activiteit toeleggen .
Bert is buiten piloot toch ook nog bedrijfsleider ?

Misschien had er beter profesionele rijders gestaan

Mvg

Eddy V 30-08-2005 12:33

Quote:

Originally Posted by Eygmar
Misschien is het toch iets in hun koppeke

ik denk meer aan hun nek ;)

Ha ja, wou ik eigenlijk niet zo cru uitdrukken. Maar weten die kerels (dames) waar het ene begint en het andere ophoudt? :D :D :D

Baron 30-08-2005 13:59

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Bert wil hiermee zeggen dat de meeste teams een goede start willen nemen en dus ook de beste starter laten vertrekken. Hij zegt niet dat hij de beste is maar hij is wel één van de prof rijders in de Belcar!

Mvg...

Sorry hoor, maar hier sla je de bal behoorlijk mis. Bert Longin is geen prof, maar een amateur, die zoals de meeste piloten, nog steeds moet betalen voor zijn zitjes, zowel in Belcar als in FIA-GT.
Alleen heeft Longin het geluk dat hij sponsors heeft die hem een zitje in een topwagen kunnen kopen. Het feit dat je in een Viper of Corvette rijdt, maakt je nog geen betere piloot, of geeft je niet meer rechten dan de minder kapitaalkrachtige amateur in zijn BMW of GTB-Porsche.
Trouwens, het niveau van de piloten viel in deze 24 Uren zeer goed mee. In voorgaande edities hebben we al heel wat ergere dingen meegemaakt. Bert Longin vergeet bovendien dat zonder al die betalende amateurpiloten, waar hijzelf ook toe behoort, er geen Belcar of 24 Uren zouden zijn. Zoals Guy al zei, in een race zoals de 24 Uren van Zolder dient iedereen zich aan te passen. Enkele zelfverklaarde "professionele piloten" hebben het daar blijkbaar moeilijk mee. Niet de andere piloten, maar Bert Longin heeft een probleem.

jeep 30-08-2005 15:41

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Bert wil hiermee zeggen dat de meeste teams een goede start willen nemen en dus ook de beste starter laten vertrekken. Hij zegt niet dat hij de beste is maar hij is wel één van de prof rijders in de Belcar!

Mvg...

Bert gedraagd zich misschien of wil zich voordoen als prof, maar ik vrees dat het daarbij ook blijft. IK wil hier niet mee zeggen dat Bert een slecht piloot is verre van. Maar van het niveau van Bert rijden er veel piloten rond. Net zoals al die andere piloten, geen budget mag je rondjes gaan draaien met de fiets donderdag avond.

Megane 30-08-2005 18:59

Ik vind de gissingen en of kritiek op Bert een beetje erover.

Ik heb Bert de 24U in francorchamps zien rijden, en daar was hij een van de betere.
Als we zien zijn wat zijn collega AK allemaal al heeft kapot gereden, waar deze zelf in de fout gaat valt het bij B. Longin nog heeeeeeeeel goe mee. Ik zelf heb nog gereden in de Touring-cup toen Bert ook nog niet lang bezig was, en heb ervaren dat deze mij altijd correct heeft behandeld en benaderd, en nu herken ik nog steeds diezelfde Bert.
De tijden die Bert rijdt en constant rijdt mogen gerust vergeleken worden met die van veel proffesionele rijders.

jeep 30-08-2005 21:19

Quote:

Originally Posted by Megane
Ik vind de gissingen en of kritiek op Bert een beetje erover.

Ik heb Bert de 24U in francorchamps zien rijden, en daar was hij een van de betere.
Als we zien zijn wat zijn collega AK allemaal al heeft kapot gereden, waar deze zelf in de fout gaat valt het bij B. Longin nog heeeeeeeeel goe mee. Ik zelf heb nog gereden in de Touring-cup toen Bert ook nog niet lang bezig was, en heb ervaren dat deze mij altijd correct heeft behandeld en benaderd, en nu herken ik nog steeds diezelfde Bert.
De tijden die Bert rijdt en constant rijdt mogen gerust vergeleken worden met die van veel proffesionele rijders.

Sorry Megane eerst en vooral zijt ge misschgen het broer van Thomaske? Ik heb nog gezegt Bert is geen slecht piloot, maar als je zegt dat hij één van de betere was tijdens 24U van Spa sla je ook de bal behoorlijk mis. Ik ken mensen die met Bert samen op één wagen touring- cup hebben gereden. Die zeggen zelf van Bert heeft schoenmaat 57 gekregen en loopt daar zelfs langs. Bert profileert zich als top top rijden (laat dit duidelijk merken tijdens bepaalde intervieuws) dan kan je ook verwachten datje hier veel reactie op krijgt (positeief of negatief). Bert is een blijft een dooorsnee piloot die toevallig een zeer grote finaciele steun heeft, valt deze steun weg valt Bert even hard. Bij GLPK heeft wel ooit een groot talent gereden waar AK zeer zeker voor moest onder doen. Maar deze mocht één de kwali niet rijden of slechts 2 ronden. Volgend seizoen budget niet volledig rond, ga maar aan de draad staan om de koers te volgen.

Mark 30-08-2005 23:17

Ok, genoeg Bertje in deze thread.................gaan we nu verder over die 190 andere coureurs? ;)

Filmpje van de nachtstint van Heylen gezien? :worship: Sodeju, dat gaat toch hard....o zo mooi ;)

Amateurke 31-08-2005 11:40

Wat weerhoudt sommige (top)piloten de waarheid te vertellen ivm bepaalde incidenten, hebben zij het zo moelijk om de realiteit weer te geven ? Persoonlijk was ik betrokken bij het incident met de Corvette (eerste linkse), ik las dat de heer Heylen dacht dat hij een klapband had, maar achteraf bleek dat hij werd aangereden door een "tragere deelnemer" luidt zijn versie. De realiteit is dat de heer Heylen véél te snel kwam aangereden en bij het insturen rechtsachter uitbrak en mij aantikte met het gekende resultaat als gevolg (beeldmateriaal als bewijs). Vindt de heer Heylen 1' 43 zo traag in een 24 uren race en dan nog bij nacht ? Persoonlijk zijn wij na dit incident teruggevallen van de 13 de naar de 30 ste plaats, heeft iemand ons horen morren ?

gouwyf 31-08-2005 13:43

Heylen heeft hier nog eens bewezen, net zoals hij dat in de Megane Cup doet, dat hij wel degelijk aan een stuur kan draaien en niet alleen dat van een éénzitter. :gas:


All times are GMT +2. The time now is 13:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.