De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Le Mans / LMES '06: Nieuwtjes en andere weetjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11239)

Integra 26-08-2005 10:59

Le Mans / LMES '06: Nieuwtjes en andere weetjes
 
Kijk 's op www.the-paddock.net
Er is leuk nieuws.

Team LNT to run Factory Panoz Esperantes in Europe in 2006

FIRE 26-08-2005 12:59

Quote:

Originally Posted by Integra
Kijk 's op www.the-paddock.net
Er is leuk nieuws.

Team LNT to run Factory Panoz Esperantes in Europe in 2006

Is inderdaad leuk (en verrassend) nieuws.

Mark 26-08-2005 22:06

Quote:

Originally Posted by Integra
Kijk 's op www.the-paddock.net
Er is leuk nieuws.

Team LNT to run Factory Panoz Esperantes in Europe in 2006

Nieuws staat ook in de Autosport van 25-08..............dus moet het nieuws al bekend zijn vanaf 23-08 ;) Wagen zal waarschijnlijk zijn debuut maken tijdens de LMES race in Istanbul a.s. Wagen zou qua aanschaf en "running cost" goedkoper zijn dan een GT3-(R)SR......ook iets voor de lage landen?

Blijft wel leuk dat we meer variatie krijgen in het veld. Een nieuwe GT2 Ferrari is ook op komst:

Quote:

Built to GT2 regulations, the F430 will be ready for competition in 2006, and will be built to compete in national and international GT races such as the FIA GT championship or the British GT championship.

www.autosport-atlas.com
Ze willen 20!! van deze wagens bouwen voor 2006.........

En er zijn nog meer nieuwe wagens op komst. Wat denkt u van de Russobalt GT 2 of 3? A-Level Engineering (waarvan de teambaas van Russiche oorsprong is) wil dit oude Russische merk nieuw leven inblazen. Ze staan voor de keuze, een supercar of een goedkoop en technisch simpel model...........ze neigen naar de categorie GT2 / 3. Dus een "goedkoop" model ;) Hoe dan ook, de wagen die ze gaan maken gaan ze ook inzetten op de circuit. E.e.a. te lezen in de Autosport 25-08. Toch leuk nieuws op De Paddock ;) :D

FIRE 26-08-2005 22:21

Quote:

Originally Posted by Mark
En er zijn nog meer nieuwe wagens op komst. Wat denkt u van de Russobalt GT 2 of 3? A-Level Engineering (waarvan de teambaas van Russiche oorsprong is) wil dit oude Russische merk nieuw leven inblazen. Ze staan voor de keuze, een supercar of een goedkoop en technisch simpel model...........ze neigen naar de categorie GT2 / 3. Dus een "goedkoop" model ;) Hoe dan ook, de wagen die ze gaan maken gaan ze ook inzetten op de circuit. E.e.a. te lezen in de Autosport 25-08. Toch leuk nieuws op De Paddock ;) :D

Foto's?


Trouwens wordt het geen tijd voor een 2006 - LMES / Le Mans / ALMS: Nieuwtjes en andere weetjes topic? Eventueel samen voegen met 2006, het regent prototypes........ topic.

fish88 30-08-2005 00:18

mike hezemans zei tijdens rtl autosport dat ze voor volgend jaar bezig zijn met de c6 (hij zij de naam c6 er ook bij) en zegt ook dat ze lemans proberen te rijden

Mark 30-08-2005 00:32

Quote:

Originally Posted by FIRE
Trouwens wordt het geen tijd voor een 2006 - LMES / Le Mans / ALMS: Nieuwtjes en andere weetjes topic? Eventueel samen voegen met 2006, het regent prototypes........ topic.

At your service ;)

Integra 31-08-2005 15:31

Ik ben weer hier met leuk nieuws:

Is Lister working on a new GT cars for the FIA GT championship being given (excuse my bad english) the Storm is not any more in the top teams ?

Re: New GT
« Reply #1 on: 23.08.2005 at 13:06:43 » Quote : Modify

--------------------------------------------------------------------------------
There are ideas -this would be a major project with huge costs involved with 25 road cars, full type approval etc so we would need major backing!

We don't agree that the Storm GT is no longer at the top - just circumstances. Look at Justin's performance at Spa in the wet?

Re: New GT
« Reply #2 on: 24.08.2005 at 18:59:51 » Quote : Modify

--------------------------------------------------------------------------------
Wouldn't it also be beneficial to Lister to sell those 25 road cars? Wouldn't that contribute toward the running of the team and funding the racing programme? I understand that there is the initial cost of development is there, but if the 25 road cars would be sold, would it not be good in the long term?

Re: New GT
« Reply #3 on: 26.08.2005 at 08:33:37 » Quote : Modify

--------------------------------------------------------------------------------
It would be an excellent business plan for Lister and we have ideas for a new road car; powerful, lightweight etc - but with all the road legislations which have to be complied with, substantial investment is needed to get this project off the ground.

Leuk forum daar bij de Lister mannen. :p :)

PS, in het cursief staat hetgeen het Lister teamlid zegt.

Mark 02-11-2005 20:36

Kalender 2006 onder voorbehoud:

14 May Spa-Francorchamps
16 July Nürburgring
26 August Donington
24 September Italy

Staat in de Motorsport Aktuell van deze week. Opvallend, terug van 5 naar 4 races. Spa is gelukkig een maand later.........maar dan zal het ook wel weer regenen :)

The Interceptor 02-11-2005 22:27

Is dat niet het weekend dat dit jaar de DTM in Spa was? :eek:

Thomaske 03-11-2005 08:30

Volgens mij heb je gelijk hoor.

Spijtig dat er volgend jaar "geen" race meer is buiten Europa!

Mvg...

insanity 08-11-2005 13:00

Kalender 2006 LMS / ALMS / JLMS / 24U LE MANS
 
Uiteraard onder voorbehoud... :rolleyes:

ALMS March 18th 12 Hours of Sebring
ALMS May 12th Houston
LMS May 14th Spa
JLMS May 14th Sugo
ALMS May 21st Mid Ohio
Le Mans June 4th Test Day
Le Mans June 17th-18th 24 Hours of Le Mans
ALMS July 1st Lime Rock
JLMS July 2nd Motegi
ALMS July 15th Salt Lake City
LMS July 16th Nurburgring
ALMS July 22nd Portland
ALMS August 20th Road America
LMS August 27th Donington
ALMS September 9th Mosport
LMS September 24th Monza
ALMS September 30th Road Atlanta
ALMS October 21st Laguna Seca
JLMS October 29th Okayama
LMS TBA Istanbul

Officiële kalender op de site van de Automobile Club de l'Ouest:
http://www.lemans.org/sport/sport/ca...alendrier.html

Groetjes,

Insanity :eek:

Jan 08-11-2005 15:26

Quote:

Originally Posted by Mark
Kalender 2006 onder voorbehoud:

Opvallend, terug van 5 naar 4 races. Spa is gelukkig een maand later.........maar dan zal het ook wel weer regenen :)


Het ziet er naar uit dat er nog steeds 5 races op het LMES programma staan, alleen is er voor Istanbul nog geen preciese datum bepaald. Of zoals het bij de A.C.O. heet: "date à fixer" ;)

Mr.Dallara 13-11-2005 21:23

Ons Belgische Gordon Team heeft vandaag in de laatste lmes race (mechanische) pech gehad en is zo niet in de top 3 van de eindstand te zien (in GT2).

Als ik het goed voorheb wil dit zeggen dat we dus geen Belgisch team gaan zien in GT in Le Mans 2006.

Of zijn er nog andere manieren om aan Lemans te mogen deelnemen? In GT blijkbaar dus enkel door in de LMES in de top 3 te eindigen.
Maar hoe heeft G-force het dan geflikt om in haar eerste jaar LMES direct ook deeltenemen aan Le Mans? Of zit het bij de proto's anders?
Ik veronderstal dat de top ...? van de FIA GT ook wel zal mogen deelnemen aan Le Mans?
En een hoop geld dat via via bij de juiste Fransman terecht komt zal ongetwijfeld ook wel voor startrecht zorgen...

Thomaske 13-11-2005 21:43

In 2006 geen Belgisch GT team tijdens de 24U van LeMans? Héhé.

Heb iets vernomen maar ben verplicht te zwijgen, sorry! Maar er bestaat een kans dat er toch een Belgisch team aan de start zal staan.

Let op! Het team waarover ik spreek is echter niet GLPK Carsport. Ofdat deze zullen deelnemen aan de 24H LeMans is niet bekend.

Mvg...

Mark 13-11-2005 22:05

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
En een hoop geld dat via via bij de juiste Fransman terecht komt zal ongetwijfeld ook wel voor startrecht zorgen...

Als ik een Fransoos van de ACO was, had jij nu een rechtzaak aan je broek vanwege smaad en laster! ;)

Goede prestaties in de 24 uur zelf, ALMS, LMES en FIA GT zorgen voor een gegarandeerde startplek in de race. Behoor je als team niet tot deze categorie dan kun je je inschrijven voor de testdag. Snelle tijd neerzetten en je bent zeker van een deelname.

Heikel punt is dat niet iedereen wordt uitgenodigd voor deze testdag gezien het aantal beperkte plaatsen. Normaal gesproken is die keuze wel overwogen........toch hou je elk jaar enkele dubieuze beslissingen. Waarom hij wel en ik niet. Dat is nu eenmaal een van de tradities bij het voorspel van deze race ;)

Reglementen omtrent deze toelating zijn te vinden op www.lemans.org

Mr.Dallara 13-11-2005 22:13

Quote:

Originally Posted by Mark
Als ik een Fransoos van de ACO was, had jij nu een rechtzaak aan je broek vanwege smaad en laster! ;)

:)

Quote:

Originally Posted by Mark
Heikel punt is dat niet iedereen wordt uitgenodigd voor deze testdag gezien het aantal beperkte plaatsen. Normaal gesproken is die keuze wel overwogen........toch hou je elk jaar enkele dubieuze beslissingen. Waarom hij wel en ik niet. Dat is nu eenmaal een van de tradities bij het voorspel van deze race ;)

Reglementen omtrent deze toelating zijn te vinden op www.lemans.org

Voila hier zijn we er dus, er zijn dus geen zwart op wit regels te vinden (of toch niet die worden nageleefd ...) die zeggen wie wel en wie niet aan (de testdag van) Le Mans mag deelnemen.


Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
In 2006 geen Belgisch GT team tijdens de 24U van LeMans? Héhé.

Heb iets vernomen maar ben verplicht te zwijgen, sorry! Maar er bestaat een kans dat er toch een Belgisch team aan de start zal staan.

Let op! Het team waarover ik spreek is echter niet GLPK Carsport. Ofdat deze zullen deelnemen aan de 24H LeMans is niet bekend.

Mvg...

Zwijg dan toch!
(Het verstand komt met de jaren... ;) )

FIRE 13-11-2005 22:19

Inderaad je moet nog steeds uitgenodigd worden door de ACO en die maakt soms rare beslissingen (al heeft dat ook z'n charme). Een Franse coureur wil volgens mij ook nog wel eens helpen.

Mark 13-11-2005 22:31

Quote:

Originally Posted by FIRE
Een Franse coureur wil volgens mij ook nog wel eens helpen.

Nou, dan hou je nog twee Belgische teams over, SRT en PSI ;)

Mark 15-11-2005 22:26

Quote:

Originally Posted by Mark
Nou, dan hou je nog twee Belgische teams over, SRT en PSI ;)

Ik zit finaal mis ;) Nummer 3 heeft van zich laten horen:

Quote:

Met 4 punten, in plaats van 3 zoals aanvankelijk aangekondigd, sluiten de "Roden" hun eerste seizoen op internationaal niveau af met een totaal van 20 punten, exact evenveel als het Italiaanse team Autorlando Sport, dat eveneens een Porsche inzette. Op basis van het reglement van de LMES, behouden de Italianen wel hun 3de plaats in de eindstand door hun 2de plaats in GT2 in Silverstone.

Geen wijzigingen dus, maar eens te meer blijkt dat het Gordon Team tot op het allerlaatste moment flirtte met een rechtstreekse kwalificatie voor de 24 Uren van Le Mans 2006. Ontgoocheld is het team niet, want de piloten van Gordon en Gulf zetten hun grote droom niet zomaar opzij...

Press Release Gordon Team na afloop 1000 KM LMES Istanbul

FIRE 17-11-2005 20:14

Quote:

Maserati planning Le Mans entry

Maserati is reportedly planning a new sports car to conform to Automobile Club de Ouest homologation specifications and enter the Le Mans 24 Hours in 2007.
Source: http://www.autosport.com/subs/login....=news&id=48247

gwyllion 18-11-2005 11:36

Opnieuw een GT wagen of een LMP1 deze keer?

gwyllion 18-11-2005 13:02

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Opnieuw een GT wagen of een LMP1 deze keer?

Als ik die Engelse zin nog eens lees, lijkt het erop dat het opnieuw een GT1 wagen wordt. Ze spreken over "a new sports car".

Mark 18-11-2005 17:34

Volgens Autosport.com is Zytek afgelopen maandag definitief begonnen met de bouw van een opvolger voor de 04S. Doordat men in Istanbul een startplaats heeft bemachtigd voor Le Mans 2006 is het licht op groen gezet. In Maart 2006 moet de eerste roll out zijn.

gwyllion 18-11-2005 18:14

Zytek zou ook een dag langer in Istanbul gebleven zijn om de 4 liter V8 voor de volgende LMP1 Zytek te testen.

FIRE 18-11-2005 20:05

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Opnieuw een GT wagen of een LMP1 deze keer?

Weet ik niet. Ik heb geen abbo op Autosport en heb dus het gehele artikel niet gelezen.

Stranger 18-11-2005 20:09

En dat heb ik wel.

Quote:

According to Autosprint, the Italian manufacturer is planning a GT1 sportscar powered by a 4.5 litre V8 engine with more than 500bhp.

gwyllion 18-11-2005 20:27

Geen 6 liter V12 meer?! Strange. In een GT1? Redelijk ongeloofwaardig allemaal.

PorscheGT 23-11-2005 02:12

Luc Alphand zou met een corvette naar Le Mans komen .. En op de schets die men op onderstaande site kan vinden lijkt het een C6 ??
BRON: http://www.the-paddock.net/

smiley 23-11-2005 13:22

Quote:

Originally Posted by PorscheGT
Luc Alphand zou met een corvette naar Le Mans komen .. En op de schets die men op onderstaande site kan vinden lijkt het een C6 ??
BRON: http://www.the-paddock.net/

er staat toch ook nog in het artikel of het niet bekend is of hij met een c6r of een c5r gaat racen..
ik hoop in iedergeval dat hij een c5r krijgt, en glpk en pphoenix een c6r krijgen..

Thomaske 29-11-2005 14:03

Pitstop.tv meldt dat de LMES in 2006 de LMS gaat heten.

Mvg...

gwyllion 30-11-2005 10:34

RfH zal volgend jaar de hybride Dome van Jim Gainer International inzetten. Ze zijn nog op zoek naar een motor, maar het zal geen Judd worden. Een Mugen V8 ligt voor de hand, maar misschien past de AER of Cosworth V8 biturbo. Ze zullen ook de speciale ophanging verder ontwikkelen.
bron: planetlemans.com

FIRE 30-11-2005 19:43

Goed teken dat RfH nu al een tipje van de sluier opligt.

Raceboy 30-11-2005 21:32

shell wordt de officiele brandstof van de 24 uren van Le mans:

Quote:

Shell will become the official control fuel supplier of the Le Mans 24 Hours from next season.

The race's organisers, the Automobile Club de l'Ouest (ACO), have announced that the oil giant will be the official fuel supplier to the race for the next three years.

bron: autosport.com

FIRE 07-12-2005 20:36

De Taurus tractor met diesel motor keert terug:
Quote:

D1 Oils plc (D1), the UK-based global producer of biodiesel from renewable energy crops, is to test the performance of green diesel fuel by sponsoring the entry of a biodiesel powered car in the Le Mans global series of sports car races. The D1 Lola B2K car will be powered by a high performance diesel engine modified to run on a mix of regular diesel and biodiesel produced from vegetable oils. The objective is to test the performance, fuel efficiency and emissions produced by different biodiesel blends. The D1 car and engine are being developed for Le Mans Prototype racing by groupBio, a UK-based racing team.
http://www.d1plc.com/news_show_article.php/138.html

http://www.d1plc.com/images/MC18013.jpg

Meer foto's op: http://www.d1plc.com/news/race_car.php

Overigens is bovenstaande LMP900 niet meer toegelaten in Europa, het ligt dus in de verwachting dat de wagen gehybriseerd (?) wordt of zelfs vervangen wordt door een andere wagen.

Integra 07-12-2005 20:54

Ligt het aan mijn ogen of zijn daar redelijk wat aero updates gedaan? (zijkant+achterkant)

FIRE 07-12-2005 21:25

Quote:

Originally Posted by Integra
Ligt het aan mijn ogen of zijn daar redelijk wat aero updates gedaan? (zijkant+achterkant)

De 2004 Taurus

De achterkant en de "motorkap" is inderdaad gewijzigd.

Bramzel 07-12-2005 22:09

Quote:

Originally Posted by FIRE
Overigens is bovenstaande LMP900 niet meer toegelaten in Europa, het ligt dus in de verwachting dat de wagen gehybriseerd (?) wordt of zelfs vervangen wordt door een andere wagen.

Als ik me niet vergis word met dit chassis nog meegedaan in Sebring, en word er daarna een volledig nieuw chassis gebruikt. Iets in die trend liet DSC doorschemeren.

FIRE 07-12-2005 22:24

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Als ik me niet vergis word met dit chassis nog meegedaan in Sebring, en word er daarna een volledig nieuw chassis gebruikt. Iets in die trend liet DSC doorschemeren.

Lola B06/10?

gwyllion 07-12-2005 22:51

Quote:

Originally Posted by FIRE
Lola B06/10?

Ligt voor de hand. Zo heel veel klanten LMP1 chassis zijn er nu ook weer niet:
  • Courage C70
  • Lola B06/10
  • Riley Mk XIV

FIRE 07-12-2005 22:53

Dat klopt en omdat het een Engels team is met een Lola verleden lijkt me de Lola het meest logisch.


All times are GMT +2. The time now is 12:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.