De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Community-forum (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Bloedarmoede ? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11247)

Mario 31-08-2005 12:47

Bloedarmoede ?
 
Wat volgt zal me door velen waarschijnlijk niet in dank worden afgenomen. Het zij zo.

Ik kan me steeds minder van de indruk ontdoen dat het met die forum niet echt een goede kant op gaat. Wat bedoel ik ?

Hoeveel inhoudelijke discussie worden er hier eigenlijk gevoerd ? Ik lees lang niet alle onderwerpen/berichten, integendeel, ik selecteer nogal veel, maar in de rubrieken die me interesseren kom ik maar weinig berichten tegen waarvan ik zeg : "hier heb ik nu iets van opgestoken. Dat was interessant."

Er worden nog wel veel zaken gepost, maar niets dat echt belangrijk is of anders is het gewoon nieuws dat de geïnteresseerde elders ook vindt (nogmaals in de rubrieken die mij interesseren). Het F1-subforum is op sterven na dood als je het mij vraagt. Nu valt me ineens op dat er in het rally-subforum nog niets gepost is over de 2de plaats van François Duval in de rally van Duitsland, terwijl men nog niet eens lang geleden bijna over elkaar viel toen er daar een onderwerp over hem ging waar hij praktisch werd afgeschreven.

En wat doe ik eraan ? Eerlijk gezegd niets, ik leg louter een vinger de wonde (of wat ik zo ervaar althans). Hopelijk zijn de meesten het niet met me eens, maar ik vrees er een beetje voor.

Het komt me voor dat de meeste

Finish 31-08-2005 13:39

Ik denk dat Mario het fenomeen 'vakantie' heeft ontdekt. Want dan post men in het algemeen nogal weinig.

Maar wat het F1-subforum betreft: dat heeft enorm te lijden onder het niveau van de huidige F1-wedstrijden. Er valt nog weinig te discussiëren, en als er eens een discussie gevoerd wordt, ontaardt deze meestal in een strijd tussen welles en nietes. Iedereen heeft gewoon het 'vroeger was alles beter'-gevoel overgekregen. Een gevoel dat enkelen al bij het begin van het forum hadden. Persoonlijk heb ik dit jaar voor het eerst in mijn F1-carrière al enkele races niet meer live bekeken. Dat komt door de overvolle F1-kalender, met een overload aan races in juli, en -ik steek het niet onder stoelen of banken- de teruggang van Ferrari.

Wacht maar in de loop van september: de vakantie is voorbij, het weer wordt frisser en de gewone autosportfan plakt op zondag terug aan de beeldbuis van de televisie én computer.

gene paniek ! :)

Sennake 31-08-2005 14:23

Ik kan alleen voor mezelf spreken uiteraard, maar als alle 1000 members dat hier zouden doen wordt dit wel de volst geschreven thread aller tijden natuurlijk.

Wat mij betreft dus, is het zo dat ik de accenten verlegd heb. Ik ben namelijk tot de conclusie gekomen dat ik als 44-jarige modelbouwer nooit mijn 500 nog te bouwen dozen voltooid krijg als ik blijf 20 weekends per jaar op de circuits rondzeilen met mijn kodakske in de aanslag. Ik vergaar op die manier wel een schat aan referentiefoto's, maar daar ben je weinig mee als je ze niet kan omzetten in realistisch gebouwde modellen.

Dus volg ik de meeste autosporttakken nog wel op de voet via de TV (zoals het vroeger ooit begonnen is bij mij) en laat ik de talloze trips naar alle circuits in de omtrek wat schieten. Terwijl de GP of de rally of de MotoGP dan opstaan, ben ik tussendoor aan het modelbouwen.

Ook op "postgebied" heeft dit zijn invloed natuurlijk. Vroeger deed ik driftig mee aan Belcar-discussies omdat ik de race live gezien had en meestal van binnenuit zelfs, zodat ik mijn steentje kon bijdragen aan een zinvolle thread. Nu zal je mij eerder zien posten in de "TV-sporten" of nog meer zelfs in het modelbouwforum. Maar ik denk niet dat ik in totaal minder op De Paddock ben. Ik zit gewoon in andere "lokalen" dan vroeger...

Bart.Vandecavey 31-08-2005 15:20

Ik ben de laatste tijd aangenaam verrast door het modelbouwforum. Mijn knutseljaren (lees knoei) liggen al jaren achter me maar de bouwtopics hier vind ik toch zeer tof!

Guido 31-08-2005 15:48

Quote:

Originally Posted by Mario
En wat doe ik eraan ? Eerlijk gezegd niets, ik leg louter een vinger de wonde (of wat ik zo ervaar althans). Hopelijk zijn de meesten het niet met me eens, maar ik vrees er een beetje voor.

Het komt me voor dat de meeste

't is nogal makkelijk om te zeggen dat "iets precies minder goed gaat". En het siert je dat je zelf toegeeft er niks aan te doen. Maar daar wringt natuurlijk het hele schoentje (als het al zou wringen). Als iedereen er niets aan doet, tja, dan houdt het op natuurlijk he. Als niemand nog iets zinnigs post, gaat het niveau automatisch naar beneden. Je legt zelfs geen vinger op de wonde - als je dat doet, stopt het bloeden nl - je doet gewoon niets. En de beste remedie om iets wat niet goed is te doen omkeren, is nog altijd: beginnen met er iets aan te doen. Liefst 'zélf iets aan doen', wel te verstaan.

Quote:

Originally Posted by Finish

Wacht maar in de loop van september: de vakantie is voorbij, het weer wordt frisser en de gewone autosportfan plakt op zondag terug aan de beeldbuis van de televisie én computer.

gene paniek ! :)

Zo is dat. De races moeten niet alleen spannender worden, de autosportfans moeten ook thuis zitten natuurlijk als het gaat over TV-sporten.

Wat de WRC betreft, het is algemeen geweten dat er op dit ogenblik minder interesse is, ook op andere algemenere niet rally specifieke fora, is het allemaal wat minder. Loeb domineert, Gronholm probeert wel, maar komt telkens net te kort, Ford is op de dool, en Subaru zoekende... Smells like F1 enkele jaren geleden. Ikzelf heb nog nooit zoveel op de akkers gestaan dit jaar als ooit te voren, maar fora discussies hoeven voor mij precies niet, omdat er voldoende menselijke interactie is met andere supporters in het veld. Als je staat te wachten tot de volgende doortocht begin je immers al snel met iemand een praatje te maken - allez ik toch. ;)

Quote:

Originally Posted by Sennake
Wat mij betreft dus, is het zo dat ik de accenten verlegd heb. Ik ben namelijk tot de conclusie gekomen dat ik als 44-jarige modelbouwer nooit mijn 500 nog te bouwen dozen voltooid krijg als ik blijf 20 weekends per jaar op de circuits rondzeilen met mijn kodakske in de aanslag.

Zelfs al waard ge nog maar 20 jaar, die 500 dozen gaat ge nooit gebouwd krijgen, of ge nu op het circuit/akker rondloopt of thuis blijft. :D :gas:

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey
Ik ben de laatste tijd aangenaam verrast door het modelbouwforum. Mijn knutseljaren (lees knoei) liggen al jaren achter me maar de bouwtopics hier vind ik toch zeer tof!

Dat doet me plezier. Er wordt veel gelezen, maar er wordt weinig door niet bouwers gepost. Op zich absoluut geen probleem natuuriljk, maar wees maar zeker dat de bouwers allemaal het race en rallyhart op de juiste plaats hebben en dus zeker hun plekje hier verdienen. Dat het langzaam aan groeit, geeft toch aan - denk ik - dat we daar goed bezig zijn. :)

Allez, hopelijk was dit waardevol genoeg als bijdrage. ;)

Sennake 31-08-2005 16:21

Quote:

Originally Posted by Huudo
Zelfs al waard ge nog maar 20 jaar, die 500 dozen gaat ge nooit gebouwd krijgen, of ge nu op het circuit/akker rondloopt of thuis blijft. :D :gas:

Waarschijnlijk niet, maar ik zit dit jaar toch al aan 13 stuks, wat ik zeker niet zou gehaald hebben door op de circuits rond te lopen. En ik ben aan nr 14 bezig, wat me toch op een totaal van 15 dit jaar doet hopen. Aan dat gemiddelde heb ik "maar" 33 jaar meer nodig ;)

Jan 31-08-2005 16:23

;)
Quote:

Originally Posted by Huudo
Je legt zelfs geen vinger op de wonde - als je dat doet, stopt het bloeden nl - je doet gewoon niets. En de beste remedie om iets wat niet goed is te doen omkeren, is nog altijd: beginnen met er iets aan te doen. Liefst 'zélf iets aan doen', wel te verstaan.

Door hier deze thread te starten doet Mario wel degelijk iets, hij brengt namelijk zijn gevoel van onbehagen over het inhoudelijke van dit forum onder de aandacht. En toegegeven, ik had mij ook al afgevraagd waarom er zo weinig reakties te lezen waren over o.a. de GP van Turkije, WRC Duitsland, de 24u van Zolder, de FIA GT in Oschersleben, LMES in Silverstone.....toch niet van de minste evenementen in autosportland.
Soms kan je er zelf ook weinig aan doen. Als je niet live aanwezig was of het op de TV/PC hebt gevolgd, dan is het altijd prettig het relaas te lezen van de medePaddockers die wel ter plaatse waren of vanuit de luie zetel hebben gekeken.

In ieder geval heeft deze thread al meteen enkele reakties uitgelokt, en toevallig of niet, de posters blijken allemaal anciens ;)

Scapa 31-08-2005 16:40

Ik ga gewoon minder naar de races zoals Guy (wel om andere redenen mabon) en daardoor post ik ook veel minder. Ik volg alles nog wel, maar vanop een afstand...

Finish 31-08-2005 21:21

Die GP van Turkije had ik eigenlijk wel willen zien.
Maar ik zit ook met euh..relationele verplichtingen (die een hekel hebben aan auto's die rondjes draaien :D )

Mario 01-09-2005 08:30

Ik heb nu weinig tijd, dus mijn reactie zal niet bijzonder coherent zijn en misschien zelfs helemaal niet ter zake doen.

Dat er nu minder interesse is voor F1 snap ik niet goed. De MS-heerschappij is net doorbroken en van wat ik gezien heb, waren de races dit jaar eigenlijk nog best te pruimen. Het kampioenschap voor de rijders is waarschijnlijk al beslist, maar dat van de constructeurs blijft spannend. Uitgezonderd 2003 is dit het beste kampioenschap sinds ettelijke jaren, wat mij betreft. Er wordt ook nog gestreden om de podiumplaatsen en, eerlijk gezegd, ik bekijk met enig leedvermaak de neergang van Ferrari (maar die zullen wel terugkomen vermoed ik).

Zelf post ik hier nauwelijks nog iets omdat ik gewoon andere interesses heb, nauwelijks tijd om wat dan ook nog te volgen van autosport en mijn kennis ook compleet verwaterd is. Ik wist tot voor een of twee GP's niet eens dat de Jordan met een Toyota-motor uitgerust is. :rolleyes:

Net nadat ik m'n bericht gepost had, kreeg ik ineens het idee dat ik veel vroeger nog eens iets gelijkaardigs had gepost, in de periode dat ik hier heel wat actiever was. Ik wil hier eigenlijk gewoon m'n bezorgdheid over dit forum en bij uitbreiding de vzw uiten.

Over de vzw "gesproken" trouwens, ik krijg het onbehaaglijke gevoel dat men de ambities (serieus) moet bijstellen. Zeker nu ook iemand als Sennake (en hij is, denk ik, niet de eerste) zich ook met andere zaken als het beheer bezighoudt. Ik verwijt hem (en anderen ?) helemaal niets, het is gewoon een vaststelling. De algemene ledenvergadering heeft bij sommigen toch de ogen moeten openen. We zijn nu een aantal maanden verder en misschien heeft men de situatie kunnen evalueren en ombuigen, misschien ook niet. Ik heb geen inzicht in de interne keuken.

Dat het modelbouwgedeelte floreert, kan ik alleen maar toejuichen, maar ergens vind ik het vreemd dat dit zowat het best marcherende subforum is op iets wat oorspronkelijk een autosportforum moet zijn. En deze evolutie is al een heel stuk langer bezig dan vanaf de zomervakantie. Tijdens de voorbije winter viel het me ook al op.

Voilà, dat is het zowat voorlopig. Nogmaals, ik viseer hier niemand in het bijzonder, ik wou gewoon een trend aankaarten die ik aanvoel. Ik heb helemaal geen zicht op andere Nederlandstalige autosportforums, dus ik weet niet hoe het daar aan toe gaat, maar ik vermoed dat er vele (voormalige) leden van hier tegenwoordig eerder daar dan op de paddock te vinden zijn.

Tot daar een paar losse gedachten en reacties die me te binnen sprongen.

Alain 01-09-2005 09:29

Awel Mario, ik post ook véél minder dan pakweg 1 of 2 jaar geleden.
Zelfs voorbeschouwingen op MotoGP laat ik schieten omdat ook ik met een hoop andere zaken bezig ben en F1 en DTM - om nu enkele disciplines te noemen - me sowieso al een pak minder boeit dan in het verleden. Voorheen postte ik ook al eens iets over de racerij van over de plas, maar wegens geen uitzendingen op Eurosport meer ( behalve ChampCar maar daar slaag ik steeds in de race te missen door omstandigheden ) zie ik er niets meer van en lees ik het ook niet echt meer.
Wellicht heeft het bij mij ook eerder te maken door een verschuiving van interesse van 4 wielen naar 2 wielen waar ik oa. ook nog BSB, AMA, WSBK en WSS volg.
Het modelbouwforum vind ik persoonlijk heel leuk. Ik heb er het geduld niet voor om zelf te bouwen en hou me dan ook alleen bezig met DieCasts te verzamelen maar vind het toch prachtig om te zien wat sommige Paddockers allemaal uit hun vingers toveren...
Vandaag echter zal ik m.i. een interessante bijdrage kunnen leveren vermits deze dag toch geen goede herinneringen oproept... :( Nog even geduld maar ik moet de nodige info nog vertalen en als het enigszins kan enkele foto's zoeken op het net.. ;)

Guido 01-09-2005 17:22

de reden waarom het modelbouwforum wel "gaat", en de rest misschien wat minder, komt (volgens mijn bescheiden mening) doordat het gedragen en gedreven wordt door enkele zeer gepassioneerden. Daar waar dit bij de andere subfora veel minder het geval is.

Bovendien kan je stellen dat de modelbouwers daar zijn om van elkaar te leren, mekaar te helpen en aan te moedigen. In de diverse autosportfora is er veeleer spraken van fans van verschillende teams/strekkingen/voorkeuren enz. En als het even kan, wordt er ook al eens een potje gescholden naar elkaar (uit de handgelopen welles nietes toestanden enz.) Dat er daardoor ook mensen wegblijven omdat ze het na een tijdje spuugzat zijn van altijd dezelfde blablabla te moeten lezen, verwondert mij dan ook niet echt.

De plekkers zijn vrienden van elkaar - ongeacht de rang of stand die ze bekleden in de maatschappij. Dit is overigens niet iets wat enkel hier voor DePaddock geldt, maar het geldt voor iedere tak van de modelbouw (vliegtuigen, tanks) waar ook ter wereld - we zijn uniek in dat opzicht in de wereld. :cool:

Dus waarom het beter marcheert dan de rest:
- gemeenschappelijke passie
- kameraadschap

Dus als dat in de andere fora weer wat kan aangewakkerd worden, komt het wel goed.

Maar bon, dat even geheel ter zijde. ;)

fordje 01-09-2005 18:50

Ik heb getwijfeld of ik zou reageren, maar toch doe ik het maar.

Mario heeft een punt. Het gaat het laatste jaar niet goed met het forum, daarvoor waren reeds enkele "dipjes", nu is het echter meer en meer fout aan het gaan.

Toen ik hier een dikke 4 jaar geleden via Sennake binnenduikelde en enkele maanden later me ook registreerde als "user" zwierven er een 15 tal autosportgekke mensen rond. Van alle slag en van alle aard, maar al bij al een soort van vriendenkring.
Ik heb hier ook veel geleerd en veel mensen leren kennen via het forum. Die stappen geven me nu ook andere kansen!

Maar die "bende" is intussen zowat geheel uit elkaar gevallen of je ziet je amper nog.
Mensen als Werner, Alian, Pascal, Sennake, Airco...noem maar op, om allerlei redenen is hun aandacht verslapt.
Andere mensen zijn hier (om wat voor reden dan ook gewoon verdwenen, soms met harde woorden. Of dat terecht of onterecht is doet niet terzake)

Het gevolg van het succes van de eerste jaren is een pakket van ruim 100 bezoekers; echter, en begrijp me niet verkeerd, hierbij zijn er ook vele "wood-be" geïnteresseerden verschenen.
De meeste van de nieuwelingen komen af met goede intenties en goede moed, maar enkele hopen alleen op wat aandacht en wat schenenstampen.
Het forum is een ideale plek om te gaan rommellen in de beerput ; je kan nog steeds vrij anoniem je ding doen....

Daarnaast hebben enkele anciens jammer genoeg een hoge hoed opgezet wat hun personaliteit ook niet ten goede komt en me soms echt verbaasd. Het zijn tenslotte dien mensen die hier de zaak mee opgang hebben getrokken.

Waarom allemaal? Ik weet het niet. Soms botsen personen met elkaar, da's jammer, maar botsingen geven kreukels en die kan je uitblutsen. Dus al bij al mag je zoiets niet overroepen. Er moet dus een andere reden zijn.

Vakantie en minder interesse in een tak van de autosport zijn ook geen excuus.

IK denk dat het gewoon verder te zoeken is, mss zelfs op bestuurniveau? Geen kritiek op het bestuur hier, maar het is frappant dat er zich steeds meer en meer vervreemding voordoet. Kan daar op beleidsniveau dan niks aan worden gedaan?

Als ik zie dat de karting van morgen "amper" 15 karters trekt, een jaar of drie geleden hadden dat er 50 geweest terwijl er toen amper 40 man was geregistreerd. Hoe kan zoiets? Ik weet het begot niet.

In plaats van technische discussies over die of gene auto of rijdersstijl gaat men tegenwordig liever de persoonlijke toer op en wordt die of gene rijder, teamchef journalist of wat dan ook onder de hamer gelegd.
Het is eigenlijk niet normaal dat je telkens opnieuw in de aanval gaat omdat die of gene je nu niet echt ligt. En dat is hier net aan het gebeuren.

"Het is toch zo leuk om mensen te jennen" is dan het motto.

Wel al die zaken dragen er niet toe bij dat mensen zich hier goed voelen.

Wat doe je eraan? Wel begin met het stoppen van aanvallen en laat nu eens die vetes achterwege. Start gewoon opnieuw met het huidige en ga van daaruit verder.
Het bestuur kan ik enkel adviseren zich eens grondig te bezinnen over het wel en wee van het Forum. Desnoods moeten de doelstellingen worden gewijzigd en wordt het een "gewoon" modelbouwforum. Maar zoals het nu loopt vrees ik voor een totale ondergang. Wat mij betreft hoeft het niet. Het zou een slag zijn voor de oprichters en aanzetters van het eerste uur.

Ik weet het, ik breng geen oplossing aan, maar ik heb er ook geen. Anderzijds is het geven van kritiek ook interessant. Uit kritiek kan je lessen trekken en daaruit kan je weer op bouwen. Aanzie dit dus als een basis voor een verdere opbouw (of heropbouw)


Patrick

Bart.Vandecavey 01-09-2005 20:43

Quote:

Originally Posted by fordje
Ik heb getwijfeld of ik zou reageren, maar toch doe ik het maar.

Patrick

Wou in feite enkel maar de verbeteringen van het laatste jaar aanstippen maar ik kan me vinden in de post van Patrick.

Er zijn er enkele van ons die een media-training hebben gehad door de Belcar-organisatie en ik heb daar iets heel goed uit onthouden: "Een piloot denkt altijd dat de andere de schuldige is." Dit vind ik belangrijk voor ik iemand van iets ga beschuldigen (wat ik zowiezo probeer te laten)

Uit sommige posts van forummers druipt gewoon het leedvermaak/agressie jegens een persoon of site waar ze een vete mee hebben af...

Dit forum zou een plaats moeten zijn ter bevordering van autosport en niet om met elkaar de draak te steken...

Dit forum moet zijn neutraliteit terugvinden, we zijn misschien allemaal wel om de een of andere reden fan of lid van een team maar hier vind ik dat de vredespijp moet gerookt worden.

Ik heb trouwens zaterdag met mijn hemd van depaddock rondgelopen op de 24 uur, ik heb wel niemand anders hetzelfde zien doen...

Ik vind dat we de positieve omwenteling op het modelbouwforum moeten doortrekken naar de rest van het forum!

Vond het trouwens jammer dat Finish zijn Top/flop niet heeft gezet bij de laatste GP F1...

Oja de quiz vind ik ook nog altijd heel leuk, heb er jammer genoeg wel geen tijd meer voor, maar ik probeer toch bij elke vraag het eens te toetsen met mijn eerste ingeving

Guido 01-09-2005 22:02

Quote:

Originally Posted by fordje
Ik heb getwijfeld of ik zou reageren, enz..

Ik zie me zeker niet als ancien, want na 4 of 5 jaar al van anciens spreken... anyway, wat ik nog wilde toevoegen. Ik zie er hier enkelen steen en been klagen, maar als je als bestuur (toen ik er nog deel van uit maakte - heel eventjes, maar zat er niet op mijn plaats, maar bon, ervaring in het runnen van een vzw heb ik wel) moet vaststellen dat wanneer je een algemene vergadering doet - waar tussenhaakjes ieder serieus lid "de morele verplichting heeft" om naar toe te gaan, al was het maar om steun te betuigen aan de vrijwilligers die de vzw draaiende houden - er geen kat komt opdagen, ik geloof dat enkel Mario er was die geen directe verbinding heeft met de organisatie (mods, admins), dan zakt de moed je gewoonweg in de schoenen. En kom dan aub niet zeggen dat het bestuur dit of het bestuur dat. De leden waren er gewoon NIET!! We hebben toen met een handjevol als idioten tegen elkaar de algemene vergadering gehouden. :no: Bovendien was de vergadering een uitgelezen kans voor de "sideliners" om mee aan het roer te komen en mee te werken aan datgene waarvan zij claimen, het niet ten onder willen te zien gaan. Er waren plaatsen vacant in het bestuur, er is een verkiezing geweest, maar... kandidaten van hun gezien? Niemand gezien.

Nog nooit zijn er op DePaddock zoveel vrijkaarten uitgedeeld als dit jaar, nog nooit was de sponsoring zo goed op orde, werd een heuse quiz opgezet, werd er een bestuursverkeizing georganiseerd, draaien de prono's weer volop en toch is het weer van dattem... steen en been klagen. Pfff, wat een gedoe weer. het is overigens in iedere vereniging hetzelfde. In het begin heel leuk. Maar altijd dezelfde die zich uit de naad werken en hun best doen, maar als het even minder gaat en de schouders moeten eronder gezet worden, zijn het steeds dezelfde mannen die de schup vasthouden maar ook steeds dezelfde die vanaf de zijlijn instructies staan te geven ipv mee aan te pakken. Als DePaddock toch zo nauw aan jullie hartje ligt, jullie allemaal opnieuw willen beginnen en nog meer van dat moois, waarom beginnen jullie er dan niet aan? Niemand heeft jullie ooit tegengehouden, of zal jullie tegenhouden, om op een constructieve manier aan de discussies deel te nemen of deze te voeden. En moest dat wel zo geweest zijn, dan zeg ik "djeez, move on".

Leed"vermakers" zijn er enkel maar als er een publiek voor is. Als ze consequent genegeerd worden, is voor hun de fun er wel snel af, en zal het snel gaan liggen. Maar ze slagen er telkens weer in om een aantal uit hun kot te krijgen - die zich er ook telkens weer aan laten vangen. Voor ieder incident moet je nog altijd met 2 zijn. Opgepast, dit vraagt een zeer intensieve vorm van moderatie (inherent aan een groot forum), waarvoor je een team van gedreven personen nodig hebt, die het met hart en ziel doen. Er zijn voorbeelden dat het wel kan, maar dan ben ik weer bij "mijn ding." :o

Anyway, er wordt vaak geopperd dat het 5 voor 12 is, of zelfs al na twaalven, maar als ik een dag niet op DePaddock ben geweest en kom weer kijken, moet ik toch vaststellen dat er nog altijd flink gepost wordt. Volgens mij een indicator of een forum nog leeft of niet. Bovendien ben ik het absoluut oneens met Fordje wanneer die komt vertellen dat "kritiek geven zonder een oplossing aan te bieden interessant is". Wel, het is goedkoop om dat te doen en niemand schiet er een flikker mee op. Niets is immers makkelijker dan kritiek geven zonder oplossing, dat kan iedereen. Kritiek geven met constructieve alternatieven is een paar ander mouwen en slechts voor weinigen gegeven, want het vraagt inzicht, engagement, inzet en doorzettingsvermogen. ;)

(ik spreek me hierbij enkel uit over de periode dat ik bij DePaddock ben - 2 jaar)

En als ik naar de rally ga, draag ik ook mijn DePaddock polo of hemd. Wie nog? :D :D

Finish 01-09-2005 22:35

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey
Vond het trouwens jammer dat Finish zijn Top/flop niet heeft gezet bij de laatste GP F1...

:o

...wat niets te maken heeft met gebrek aan interesse, maar veel eerder gebrek aan tijd op zondagnamiddag. Ik heb ondertussen nog altijd geen seconde bekeken van de videoband waarop ik de GP opgenomen heb. :(
En de Gp daarvoor heb ik om dezelfde reden gemist.

Wel leuk dat er iemand die handel leest. Want da's ook één van de redenen dat het stiller wordt: een forum moet ook gelezen worden, ipv hier en daar enkele threads met iemands mening/vraag zonder reply. En ik had niet echt het gevoel dat er iemand op zat te wachten.

Er moet weer sjwung in de zaak gebracht worden ! Wat dachten jullie van een spetterend paddockfeest op kosten van het bestuur ? :D :gas:

fordje 01-09-2005 22:49

Huudo,

Je mag mijn uitspraak niet uit de contaxt halen. Ik zeg "Ik weet het, ik breng geen oplossing aan, maar ik heb er ook geen. Anderzijds is het geven van kritiek ook interessant. Uit kritiek kan je lessen trekken en daaruit kan je weer op bouwen. Aanzie dit dus als een basis voor een verdere opbouw (of heropbouw)"

De eerste oplossing van het probleem is dit onderzien. Dat wil ik hiermee aangeven. Hoe het verder effectief wordt aangepast en opgelost is een andere zaak.
Ik bekritiseer niet het concept. Ik bekritiseer de omstandigheden.

En nu weer aan de anderen...Hopelijk met DE oplosisng??
Waarmee dus duidelijk een aanzet wordt gegeven naar een verder onderzoek van het probleem. Ik gooi niemand iets toe en wil dat ook niet.

Wat de alg vergaderingen betreft...
Ik hoop nog altijd een verslag te krijgen van 2004 en 2005.
Als er niemand komt opdagen zal dat een reden hebben. Oninteresse? Kan zijn, maar ik betwijfel of het dat alleen is.
Hoeveel enquetes zijn er ingevuld dit jaar. Ik dacht redelijk wat, dus dat geeft toch aan dat mensen meewillen?

Neen, ik weet niet wat het is....

en punt heb je gelijk, nieuwe dingen zijn plezant, maar volhouden is iets anders.

Jochie 01-09-2005 22:49

Ik, die nauwelijks post zal ook eens klagen ;-)

Ik vind het ook spijtig om minder discussie over rally, FIA GT en F1 hier te kunnen lezen.
Want wegens tijdsgebrek gebruik(te) ik dit forum om zo wat over alles tegelijk proberen op de hoogte te blijven.
Verder post ik ook zeer zelden in die topics dus zal niet aan mij liggen wanneer het er goed mee gaat.

Waar ik wel meer zou over willen posten maar weinig interesse in blijkt is MotoGP, so be it.

En als laatste mijn persoonlijke ervaring dat wanneer ik eens de moeite doe om iets uit te schrijven over dingen waar ik wel iets te vertellen heb en meer in de interesse van dit forum liggen (rit met Carrera GT en werken op beroemd testcircuit om 2vbn te geven) daar nauwelijks respons op komt terwijl ik toch denk dat het over interessante zaken gaat.
Misschien ligt het gewoon aan mijn manier van communiceren of dat ik niet veel mensen hier persoonlijk ken of weet ik wat, het moedigt mij alleszins niet onmiddelijk aan om nog meer dingen te schrijven ...

Just my 2c,

Jochie

Mark 01-09-2005 22:59

Quote:

Originally Posted by fordje
Ik hoop nog altijd een verslag te krijgen van 2004 en 2005.

Verslag 2004: Door omstandigheden is dit later gepubliceerd. Uitvoerig aan het woord gekomen tijdens de jaarvergadering. Het verslag is te lezen vanaf 13-02-2005

Verslag 2005: jaarvergadering was op 05-03-05..........het verslag was te lezen vanaf 13-03-05.

M.b.t. deze thread, zal eens in het weekend mijn gedachten op papier zetten.........voor je het weet heb ik weer "ambras" met bepaalde personen. Wat betreft het forum: bezoekersaantallen, nieuwe registraties, aantal berichten maar vooral de de data-trafiek vertonen nog steeds een stijgende lijn. Dus op dat punt is er niets aan de hand.

Wat betreft kwaliteit, maatschappelijke betrokkenheid, de mens en dat soort zaken. Ja daar is een verandering opgetreden......

Guido 01-09-2005 23:03

Ik trek niet echt iets uit de context. Ik zie enkel dat het al méér dan een jaar dezelfde zijn die met hunne kritiek daar zijn. Er was een mogelijkheid om er wat aan te doen - zie verkiezing - en iedereen heeft die laten liggen. Dan achteraf nóg eens met dezelfde kritiek komen en altijd over hetzelfde, wordt vermoeiend. Ik had alleen gehoopt dat er wat constructiefs zou tss gezeten hebben.

Als ik geen oplossing weet voor iets, dan houd ik mijn mond, maar goed, wie ben ik.

Bovendien, als je goed gelezen hebt, ondervang ik een groot gedeelte van die kritiek. Het leven op een forum, begint in de eerste plaats bij de lezers en posters zelf.

Quote:

Originally Posted by Mark
Verslag 2004: Door omstandigheden is dit later gepubliceerd. Uitvoerig aan het woord gekomen tijdens de jaarvergadering. Het verslag is te lezen vanaf 13-02-2005

Verslag 2005: jaarvergadering was op 05-03-05..........het verslag was te lezen vanaf 13-03-05.

:applaus:

Dat bedoel ik dus oa met steeds weer dezelfde kritiek en bazaar terwijl het eigenlijk al lang in orde is. Ik heb de indruk dat er redelijk geslapen wordt door sommige en als er eens een thread komt waarin iemand zijn bezorgdheid vorm geeft, wordt er vlijtig opgesprongen om interessante kritiek te geven. We zijn weer vertrokken voor een potje zalige lektuur... :rolleyes:

...

Let's move on, met datgene wat we hebben!!

Scapa 01-09-2005 23:34

Het is wat het is ... DePaddock heeft steeds geprobeerd zo onafhankelijk mogelijk te zijn. Dat dit ten koste is gegaan van weet ik veel wat, kan je niet weten. De fout bij het bestuur, mods,... leggen is al te simpel. We hangen immers van héél veel zaken af waar we totaal geen vat op hebben.

Goed van Mario dat hij wil wijzen op bepaalde zaken. Echter, indien het hier gaat ontaarden in heen en weer geroep zit er niks anders op dan het hier te sluiten. Daar heeft dus echt niemand iets aan, buiten misschien wat leedvermaak bij bepaalde mensen... Zaterdag is al een mooie kans om hierover wat te praten, face to face.

Pascal 02-09-2005 02:23

Iedereen doet met het forum wat hij/zij wil. Ik lees het nog iedere dag al, post ik wat minder (al ben ik nooit een "veel poster" geweest). Sommigen gebruiken het forum om informatie op te doen. Anderen gebruiken het om te discussiëren. Noch anderen (mis-) gebruiken het om anderen in discrediet te brengen. Shame on them !!! Wel, ikzelf lees het nog steeds uit interesse en gebruikte het - alleszins in de beginfase - om mensen te leren kennen en hen dan IRL te ontmoeten. Bij de mensen die ik dus heb ontmoet zijn er heel wat vrienden overgebleven. Anderen werden kennissen en enkelen bleven niet lang mijn vriend, maar zo gaat dat nu in het leven.

De vrienden zijn quasi allen generatiegenoten en daar kan ik goed mee opschieten. We zien elkaar dan ook meerdere malen per jaar zowel op een koers als in het privé-leven. Later registreerden er zich vooral Paddockers van een jongere generatie. Niet dat ik hen niet kan zien maar ik krijg er meestal minder binding mee. Zal zowel aan mij als aan hen liggen. Het zij zo....

Ik wil hiermee enkel duidelijk maken dat het forum slechts een onderdeel is van het grotere geheel : de VZW Depaddock. Ik zie regelmatig "vreemden" lopen op het deze of gene circuit of rally of rallycross of zelfs motocross die een Paddock T-shirt -petje... dragen. Wel dat doet me deugd. De community die werd gevormd. En dat is ook Depaddock... Maar dat zien de mensen minder...

Bovendien wil ik nog eens aanstippen dat er heel wat (geregistreerde) leden via het medium Depaddock-forum zitten waar ze nu zitten. Bvb bij een team, bij een organisatie, in de media of zelfs aan het stuur... Hierbij dient aangestipt dat sommigen vergeten zijn dat ze dit bereikten via het medium Depaddock. Maarja, dat is ook het leven. Alleszins : dat zijn verwezenlijkingen waarop ik als gewezen bestuurslid fier ben. Ik begrijp natuurlijk ook dat Depaddock daardoor minder informatie of scoops (die we in het begin toch regelmatig hadden) hebben. De mensen die gebonden zijn aan een team moeten in het openbaar zwijgen over wat ze weten of mogen minder foto's posten omdat deze exclusief zijn voor het team etc... Misschien zijn we daardoor wat minder interessant. Ik zet heel duidelijk "misschien" want ik ben daar niet zeker van... Waarom niet : net zoals in de beginperiode wordt het forum namelijk gelezen door heel wat (Top)teams vooral uit Belcar maar wees maar zeker ook uit andere interessante competities. Niet alleen gelezen maar ook gepost... Het bewijs is de posts die piloten en teams in eigen (nick) naam doen. Een heel belangrijk bewijs is bvb wat een teamlid van GLPK uit de doeken deed, ivm de diskwalificatie van de Corvette in de afgelopen 24 uur van Spa.

Nu moeten we ook duidelijk zijn ( en daar moet ik geen tekeningetje bij maken) dat het succes van Depaddock bij enkele mensen de ogen deden opengaan. Met goede bedoelingen wilden ze ons aan zich binden. Depaddock heeft echter altijd een eigenwijze koers gevaren en heeft daar, ook tot op heden, geen slechte zaak mee gedaan. Het moest namelijk een hobby blijven en in de voorstellen die Depaddock kreeg werden er dikwijls hoge eisen gesteld waaraan de bestuursleden, met de beste wil van de wereld niet konden ingaan.

Aan de andere kant durf ik ook te zeggen dat er wat mensen, met minder goede bedoelingen, hebben getracht in het bestuur te komen of getracht hebben Depaddock aan zich te binden. Omdat het bestuur meestal voldoende mensenkennis had en soms ook beschikten over "inside-information" hebben ze dit niet toegelaten. Daarom zijn ze nu wie ze zijn... Maar dit "vechten" tegen het behoud van succes en vooral tegen de afgunstigen is zo tijdrovend en vermoeiend dat je minder tijd in het dagelijks beheer kan steken. En dan moet je nog weten dat deze afgunstigen, onterecht, de naam van Depaddock in het openbaar gingen besmeuren. Al moet ik zeggen dat er de laatste tijd wat minder strijd moet geleverd worden, heb ik zo de indruk.

Maar nog over het forum. Over stats zullen de bestuursleden meer weten dan ikzelf. En oh ja, met stats kan je alles bewijzen. Dat is zeker. Neen ik wil nog enkele echte "forumzaken" aanhalen. Zowel de prono's als de online-quiz lopen als een treintje. De Photo Award had meer dan 100 inschrijvingen, weliswaar via mail, maar toch. Dus toch allemaal niet slecht hé... En dat er andere media zijn opgestaan. Iedereen is vrij om te gaan en te staan waar ze willen. Ik zal een fiere Paddocker blijven. Zowel op het forum als ernaast...

Als je dan eens bekijkt welke voordelen Depaddock aan zijn leden (en soms ook aan niet leden) biedt, kan je toch niet zeggen dat Depaddock slecht bezig is. De vele vrijkaarten van 3 tot 30 €, de vele kortingen, zelfs gratis deelname aan sommige evenementen. De prijzen die telkens worden weggeschonken aan de winnaars van de prono's of quiz...

Dat de vrijkaarten dikwijls geen succes hebben is onbegrijpelijk maar daarvoor kan je het forum of de VZW toch niet aansprakelijk stellen. Dat is gewoon een gebrek aan interesse bij de posters.

Neem nu de karting van zaterdag : 10 € korting en 3 consumpties is ongeveer de waarde van een lidmaatschap. OK, je moet ook nog wat vrienden hebben op de karting want anders is het niet leuk meer.

Bij het bezoek aan de motorshow van Essen kreeg je, als lid, je transport quasi gratis en bovendien een korting op je ticket. Quasi geen respons... Misschien nu al oproepen voor de komende editie : Depaddock gaat steevast de eerste maandag na de opening van de beurs... (Hopelijk gaat de VZW volgende editie weer of anders zit ik hier onzin te verkondigen)

Kans op meerdere kaarten van 15, 20 of zelfs 30 € als je weet dat het lidgeld 15 € is. En dan moeten vaststellen dat je de kaarten niet aan de man krijgt. Wie is daarvoor verantwoordelijk ? Depaddock of de gebruikers ???

Een VZW runnen : niet gemakkelijk mannen...

Maar ik zou tenslotte iedereen willen oproepen om een kleine inspanning te doen om wat oplossingen (want de meesten vinden dat die nodig zijn) te formuleren. Zowel uzelf als het forum kunnen er enkel beter van worden. Ik weet absoluut zeker dat het bestuur werkt aan allerlei pistes om zowel van het forum als de VZW in het algemeen een aangename omgeving te maken...

C U

Maarten 02-09-2005 17:18

Persoonlijk gebruik ik De Paddock als informatiebron om up-to-date te blijven over alles wat met autosport te maken heeft. En tot op heden lukt dat nog steeds heel goed ... hetzij via links, hetzij via quotes hetzij via verslagen allerhande. Ik heb nu iets minder vrije tijd en soms gewoon ook minder interesse in autosport, en dat merk je ook aan mijn post-ritme.

Bepaalde oorzaken voor de minder gang van zaken op de paddock zijn m.i.
- betrokkenheid van paddockers bij bepaalde teams waardoor uitlatingen sterk gecounterd worden; concreet vb: je mag toch wel eens zeggen dat iemand een fout heeft gemaakt, precies niet goed was voorbereid of zoiets, zonder dat je echt afbreuk aan die persoon/team doet. Het weze duidelijk dat je dit in de gepaste taal doet. In het verleden is er weleens sterk op gereageerd en dan durft men soms zijn mening niet meer te posten. Ik weet bv perfect hoe ik bepaalde mensen op hun paard kan krijgen en uitlokken omdat zij zich in het verleden misschien hebben uitgelaten over bepaalde favoriete teams en piloten, maar ik doe dat niet, ik ben zo niet. Misschien dat er gewoon in het algemeen meer verdraagzaamheid nodig is.
- kwaliteit van de posts gaat af en toe omlaag doordat mensen hun gevoel over een race ten berde brengen :) Dit heeft geen informatieve waarde, maar ik meen dat dit eigen is aan een forum. En ik durf gerust stellen dat ik dat ook al heb gedaan. Een slecht vb: iemand vraagt, hoe zit het met de deelname van team X aan race Y? Volgende post: Dat weet ik niet, sorry! ... zulke posts zijn een beetje 'debiel', maar soit ... als je het niet weet, moet je het ook niet zeggen hé
- modelbouw-populariteit: persoonlijk interesseert modelbouw me niet zoveel, ook al bouw ik zelf spontaan autootjes en bewonder ik af en toe de meesterwerkjes van de specialisten. Het is misschien een idee om de modelbouw op een subforum te zetten, al weet ik niet met zekerheid of dit zal helpen. Ik weet wel dat de modelbouw op bepaalde momenten overheerst op de autosport ... vroeger was dit enkel in de wintermaanden, nu gebeurt het zelf tijdens het autosportseizoen. Misschien is de modelbouwsectie voldoende groot geworden om zich af te scheiden. Een oplossing kan ook zijn dat je zelf de threads aanklikt die je bij je favorieten wil hebben. Zodoende vind je bij new posts meer dingen die je wel interesseren dan dingen die je niet interesseren. Dit kan perfect omgekeerd voor mensen die vooral geïnteresseerd zijn in modelbouw en de rest minder interessant achten. Dan hoef je zelf niet alles te selecteren ... het is een idee hé

pff, moeilijk om nog mogelijke oorzaken te vinden ... misschien is de fut er inderdaad een beetje uit. Ik heb persoonlijk ook ups en downs, momenten dat ik het forum een week of langer niet lees omdat ik het even beu ben ... perfect mogelijk hé! Het leven is immers niet alleen autosport ;) Ik ben een trouwe lezer van de paddock, heb hier al veel mensen leren kennen, maar het interesseert me bv niet om mee in het bestuur te gaan. En zo zijn er hier wel meer denk ik. Wij hebben ons raceteam en dat slorpt genoeg tijd op, maar toch probeer ik jullie nog steeds de nodige kennis bij te brengen over de fun cup, al interesseert dat hier waarschijnlijk geen kat, maar ik blijf volharden :D

Mark 06-09-2005 22:38

Het forum is inderdaad veranderd in de afgelopen twee jaar. Een bepaalde vervlakking qua diepgang in discussies. Die diepgang is er af en toe nog.......of dat nu meer of minder is dan in het begin? Waarschijnlijk hetzelfde maar door het hoge aantal berichten per dag lijkt het alsof het minder is geworden. Althans, dat is mijn beeld daarvan. Kan best zijn dat het absoluut gezien, qua inhoudelijke discussies, minder is geworden. Dat ligt dan niet aan het forum zelf maar aan de mens zelf. Iemand de laatste twee jaar nog goede inhoudelijke TV gezien? Ik niet, de ene real-life soap na de andere......met als kers op de taart die debiele SMS-spellen.

Daarnaast is het forum qua leden in een aantal jaren compleet veranderd. Bij het begin waren het enkele tientallen liefhebbers van langs de draad die met elkaar babbelde over autosport. In de jaren erna hebben we heel wat verschillend volk voorbij zien komen. Sommigen een regelrechte aanwinst en wat ik van bepaalde anderen denk zal wel duidelijk zijn ;)

Dat we in "aanzien" stijgen mag duidelijk zijn. Voor sommige personen zijn we een regelrechte luis in de pels. Een teken dat we toch een aanzien hebben. Als we niks zouden voorstellen dan maken die bewuste personen zich daar niet druk over. De toename van het aantal bewezen profs, dus niet de zelfbenoemde ;) , op dit forum is daar ook een bewijs van.

We hebben zelfs subculturen binnen dit forum zien onstaan. Je hebt de quizzers en de gokkers. De jongens van Eran die met elkaar in discussie gaan. De afdeling modelbouw die een stevige groei doormaakt. De volgende generatie autosportfans die weg naar het forum heeft weten te vinden. In het begin hebben die jonge gasten weleens een antwoord paraat waarbij mijn broek op de enkels zakt...........maar ze leren vlug bij ;) Er zijn er zelfs bij die op dit moment een beter gedrag vertonen dan enkele ouderlingen!

Culturen die naast elkaar leven. Een modelbouwer kom je niet gauw tegen op een autosport-onderwerp. Een Eran-gast blijft ook vaak in zijn eigen forum "hangen''.

Wat betreft nieuws en autosport. Op dat gebied is het idd rustiger...........wel logisch overigens. Overal kelderen de deelnemersaantallen. Minder wagens en coureurs is dus ook minder nieuws, mogelijke conflicten en discussies.

Wat me wel opvalt dat we heel veel verschillende bezoekers hebben maar dat relatief weinig mensen iets posten. Daar zou ik weleens een verkalring voor willen weten. Durft men niet? Is men ergens bang voor? Ligt het in de volksaard?

Daarnaast, het is en blijft internet. Niets zo veranderlijk als dat medium. Wat vandaag hip en vet;) is, dat is morgen ouderwets en zwaar passé ;) Dus dat het forum aan dat soort modetendensen onderhevig is m.i. inherent aan het medium. Sommige zullen het voor gezien houden, anderen zullen ervoor in de plaats komen.

Wat betreft de VZW, tja daar sta ik met mijn mond vol tanden. We hebben nog nooit zoveel kunnen teruggeven aan de leden als dit jaar........echter de respons is de spreekwoordelijke nul komma bul ;)

Ligt het aan de tijd waarin we leven? Iedereen is druk, druk, druk en gehaast. De centjes zijn ook minder voorhanden voor veel mensen. Nu nog een taboe maar de armoede stijgt met rasse schreden in de lage landen........dus minder mogelijkheden om je vrije tijd luxe in te vullen met autosport? ;) En dus minder autosport-talk?


All times are GMT +2. The time now is 16:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.