![]() |
GP monza
Dit weekend gaan we naar Monza. Volk gaat er ginder niet zijn want ferrari doet het slecht en de ticketverkoop valt tegen. Toch heb ik het gevoel dat er iets aat gebeuren.
Quote:
|
diskwalificatie van alle michelin teams na het US GP - débacle: enkel de Bridgestone-teams zullen het kampioenschap mogen uitrijden, waardoor Schumacher in extremis nog WK wordt !
:D |
zozo wie zegt dat we geen nieuws kunnen zien aankomen? ;)
Quote:
|
Kimi weer 10 plaatsen naar achteren ... :mad:
|
Echt wel jammer dat Kimi weeral zijn motor heeft moeten vervangen. Hij stond zowat elke training op P1, benieuwd hoe hij zich morgen een weg kan banen door het veld, al zie ik hem toch niet meteen voor Alonso eindigen. Alonso mag van mij gerust kampioen worden hoor, maar kzou toch liever een spannende strijd hebben tot het laatst.
BAR is wel sterker en sterker bezig tegenwoordig, wat ik niet beklaag met de GP van Spa in't vooruitzicht :) Maar na de vrije trainingen had ik dit resultaat toch niet helemaal verwacht. Al was Sato wel knap 3e in VT4. Voor victorie te kraaien, maar best de strategiën afwachten voor morgen. Al staan ze bij BAR toch niet zo gemakkelijk licht tegenwoordig. 't Zal wel een interessante race worden morgen denk, vooral omdat Kimi vanaf P11 moet vertrekken. Ik gok op Montoya voor morgen, tenzij natuurlijk Kimi tot achter hem zou geraken, dan zullen er ongetwijfeld teamorders komen. |
Moet Kimi alweer 10 plaatsen naar achteren???? Jezus, je houdt het toch niet meer voor mogelijk !! When is the guy ever gonna catch a break...
Had me nochtans weer verheugd op een spannende Kimi-Alonso strijd. Maar wie weet hé...Kimi is er toch in het verleden in geslaagd om terug te komen...weliswaar door de goed uitgekiende pitstopstrategiëen. ;) |
Ja, das toch niet meer de eerste keer dat Kimi dat voorheeft, echt wel spijtig en ik vind het eigenlijk een domme regel :s
|
De hoeveelste keer heeft Kimi het al vlaggen dit seizoen ? Het moge duidelijk zijn dat Alonso WK wordt op basis van betrouwbaarheid van de Renault-motor. Ook wel verbazend dat Montoya quasi nooit 10 plaatsen achteruit gestuurd werd.
Monza belooft in ieder geval weer een leuke race te worden, mijn eerste race die ik live kan volgen in 1 maand tijd. Sterke prestaties van de McLarens, BARs en in feite toch ook Ferrari's. Oké, we moeten wel genoegen nemen met een subtop-positie, maar na de nachtmerrie in Turkije kunnen ze tenminste weer meedoen voor een podiumplaats. De nachtmerrie blijft voortduren bij Williams. Misschien krijgen ze weinig tot geen hulp meer van BMW ? Of blijkt Webber toch niet die klasse-coureur te zijn, die hij bij Minardi en Jaguar wel leek te zijn. Leuk duo trouwens, dit weekend: Webber-Pizzonia, ex-Jaguar 2003. Als ik me niet vergis hadden de twee toen nogal wat ruzie. Tot slot ook opvallend: Albers weet zich niet echt raad met Doornbos, die zich toch weer eens sneller kwalificeert. En bij Jordan zou ik toch eerder voor Monteiro kiezen dan de onzichtbare Karthikeyan. |
Quote:
Als er volgend jaar nog (maar) één Nederlander in de F1 zou zitten, dan zou ik toch het liefste Doornbos terugzien, zit volgens mij meer in. En Moteiro is zeker sterk bezig in zijn debuutseizoen, dat had ik dan eigenlijk voor het seizoen niet zo verwacht. Maar hoe meer verrassingen, hoe leuker natuurlijk! |
Ook een leuke uitspraak van McLaren: 'Raikkonen heeft niks meer te verliezen'
Nee, inderdaad. De titel heeft hij al verloren. Nu kan hij enkel nog de pole-posities en zeges verliezen... |
Ik gok op een raceje treintje rijden, en aangezien ik met wat modellen op een tentoonstelling sta, zal ik dus niet kijken. Hou vooral Button in het oog. Die gaat hoog eindigen mijn gedacht.
|
Quote:
(die de modelbouwautootjes vasthouden..) |
spanning in de laatste ronden, maar *geeuw* voor de rest van de race.
Puike overwinning voor Montoya, de enige McLaren die 'bijna' niet lijkt stuk te gaan. Ei zo na zat hij net als Raikkonen op de Nurgburgring in de bandenstapels. Raikkonen zelf kan het nu wel zeker vergeten. Voor de rest in feite weinig actie op de baan. Alonso rijdt op cruise-control naar de titel, Fisichella sprokkelt hier en daar wat WK-puntjes als overduidelijke tweede coureur. Huilen met de pet op bij Ferrari: geen punten. Schumacher duidelijk trager dan Barrichello, Button blijft zowat de constante en Red Bull kwam er deze keer niet aan te pas. Pizzonia scoort gek genoeg punten, Webber speelt waaghals in de pits. Toyota leek halverwege het seizoen in slaap gevallen, maar Trulli en Ralfke waren er hier uiteindelijk weer eens. En Monteiro finisht. Weeral. TOP: -Montoya: Zit in de McLaren die Kimi zou moeten hebben. Als JP volgend jaar van in het begin mee is, kan hij misschien nog een taaie tegenstander van Kimi en Fernando worden. Gelukkig geen klapband op het einde. -Raikkonen: hij geeft nooit zomaar op, maar van die McLaren zou je toch wanhopig worden. Nevertheless, hij deed wat hij kon. -Alonso: controleert rustig. WK op betrouwbaarheid. -Fisichella: eindelijk nog eens een podium, het tweede na Australië !!! -Button: blijf maar in die BAR, jenson. Williams is zeker geen stap hoger. -Barrichello: duwt Schumacher eindelijk achter zich. -Trulli en Ralfke: Toyota lijkt in ieder geval op de goede weg te zitten. FLOP: -McLaren: U weet wel waarom. -Schumacher/Ferrari: blauwe vlaggen alom, moest Barrichello laten gaan en voerde duels in de achterhoede. Vorig jaar was hij al WK. Helaas. -Red Bull: geen energy voor Red Bull in Italië. Het kan niet altijd feest zijn. -Williams: Webber lijkt idd wel de 'hooligan': dat pitstraat-manoeuvre zag er niet echt proper uit. Pizzonia reed blijkbaar ook mee. Aha. Next: Spa ! Spa ! Spa ! Finish. |
Ik vond het een zeer aangename race om naar te kijken. Jammer dat Kimi weer onverwacht binnen moest, en ik had wel meer van de ferraris verwacht 10 en 12 is niet echt om naar huis over te schrijven.
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
*EDIT: Schelden doen we hier niet* Sorry dat ik even off-topic ging |
En Lammens zegt ook zo goed als elke race: "Ja die Alonso is een echte vechter, hij gaat altijd voor de overwinning".
De echte vechter vind ik dan toch Raikkonen hoor :gas: |
Ik vond het toch een interessante GP. Geen uitvallers en slechts enkele brokken achteraan het veld bij de start. Ze hebben allemaal goed gereden.
Kimi werd opgehouden door Villeneuve, die zich in het heetst van de strijd voor de wereldtitel nog wil laten opmerken door een duidelijk snellere wagen te hinderen. Dan krijgt Kimi pech met de band evenals Montoya later in de race. Volgens de commentatoren van de RTBF ;) zouden de McLarens hun camber nog gewijzigd hebben voor de race. Verkeerde keuze blijkt achteraf. Shumacher trager dan Barrichello, heeft Schumi geen motivatie meer? Overigens heeft hij nog geluk gehad dat hij niet bestraft is geweest voor een dubieuze inhaalactie. Ik kijk al uit naar de GP van België. |
Quote:
Als uw wagen qua betrouwbaarheid een van de slechtsten van het veld is, kan je het best iets kalmer aan doen als de situatie er zich toe leent. En aangezien de Mclaren in vgl. met de andere teams buiten Renault wel tot een seconde per ronde sneller is, dan kan je het wel rustiger doen. Dan vermijd je situaties zoals wat hij in de Roggia deed en ook die enkele uitstappen na de tweede Lesmo. |
Quote:
En daar in de pitlane met Webber, dat was ook maar iets raars ja, goed dat Sato daar niet bestraft werd voor het overschrijden vd witte lijn. Had gemogen (mss zelfs gemoeten), maar dan hadden ze Webber ook zeker moeten straffen! Naar de GP van Spa kijk ik nu ook wel uit ja! Had alleen gehoopt dat BAR iets sterker was vandaag, want hoop vooral dat Jenson volgende week schitterend presteert! :D Woensdag ben ik al ter plaatse (wel niet vergeten nog "ff" die quiz-vragen op te lossen en de prono al in te vullen ...) |
twintig finishers, de betrouwbaarheid lijkt bij iedereen onder controle, want zwaar over de curbs gaan, snoeiharde snelheden, ... goed werk!
ik vond het aangenaam om zien tijdens het eten, dus niet constant naar het scherm gekeken! |
Wat Schumacher - Trulli betreft: volgens mij heeft hij Jarno ook voorbijgelaten, want 1 ronde erna zat Trulli weer voor MS.
Of moet je de andere direct voorbij laten ? Want Raikkonen sneed ook eens de eerste bocht af toen hij voor Alonso lag, en ik weet niet of hij dan Alonso voorbijliet. |
Quote:
Het zou wel handig zijn geweest als er op de tv getoond werd dat het incident "under investigation" was. Dan wist ik dat het de koersdirectie ook opgevallen was. |
Quote:
|
Quote:
|
Ik begreep ook niet waarom MS niet bestraft werd voor die "inhaalactie", doorsteken van de chicane.
Als je daar als piloot u fout wil toegeven moet je direct daarna de onterecht bekomen positie teruggeven en dat gebeurde toch niet. Verder was er wel wat spektakel toen Kimi net zijn band vervangen had en er toen echt voor ging. Wat bij de commentatoren een uitspraak in de aard van "hij heeft precies nog wat problemen, maakt nog foutjes" ontlokte. Wakker worden, the Iceman zat gewoon te koken in zijn wagen, nog eens wat emotie in de F1 :) Jochie |
Deze GP hoorde wat mij betreft eerder bij de saaie soort. Contradictorisch genoeg heb ik zelf de ganse tijd vol spanning blijven kijken, en dat had alles te maken met de vraag "Krijgt Kimi het nog voor mekaar of niet?". De uitslag was deze keer dus van groter belang dan het spektakel tijdens de race op zich. Tot halfweg had het er alle schijn van dat de 1 stop strategie zijn vruchten zou afwerpen voor Raikkonen (hadden ze eigenlijk wel een andere keuze?). Toen de linkerachterband problemen begon te geven, zag het er allemaal minder rooskleurig uit, en na die schuiver bleken dan alle kansen verkeken en kwam het erop aan zo dicht mogelijk bij Alonso te eindigen.
Ik zit steeds meer met de twijfel wie er dit jaar de titel het meest verdient. Raikkonen is tot dusver de strijdvaardigste gebleken, maar Alonso heeft op het juiste moment zijn zuiders temperament binnen de juiste perken geleid, daarbij gesteund door een hyperbetrouwbare Renault. En dan nog iets, hoewel er nu door velen zo'n beetje smalend (misschien terecht) wordt neergekeken op de povere resultaten van Ferrari, is het blijkbaar velen ontgaan dat ook topteam Williams er steeds minder van bakt. Tot op heden vind ik het seizoen 2005 in zijn geheel alleszins boeiend, en in zekere zin vergelijkbaar met het begin van de gekke jaren '70: Ferrari niet in beste doen, Williams in de achterhoede, vodden met banden, technisch gesjoemel, conflicten tussen belangengroepen, van tijd tot tijd al eens een pilotenwissel en tussendoor toch enkele spannende GP's. Over tien jaar kijken we misschien nog terug op 2005 als een "grand cru". ;) |
Schumacher heeft een beetje bang op Monza. (anderen ook hoor ;)) Probleem schijnt de tweede chicane te zijn waar je na een klapband rechtdoor de bandenmuur ingaat. Begrijpelijk dat je daarom bezorgd bent. maar wat het wijzigen van de chicane naar rechts-links i.p.v. links-rechts daaraan kan verbeteren? :confused:
e.e.a vertaald uit autosport 8/9 en zlf gedachten toegevoegd ;) |
All times are GMT +2. The time now is 22:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.