![]() |
En McLaren II in 2007?
Quote:
|
als dat gerucht klopt, zal Jan Heylen wel al in zijn handen wrijven. of is die geen Mercedes-protégé meer?
|
Quote:
|
De McLaren Juniors, met als sponsor Direxiv, gaat de opvolger worden van het "Team Dubai" dat zijn plannen nooit heeft weten te realiseren. Vandaag een leuk stukje in de Autosport over dit nieuwe plan onder leiding van Alan Jenkins (Ex-teamchef van Arrows).
Tussen de regeles door lees je dat McLaren een beetje op hete kolen zit. Ron Dennis moet nieuwe geldstromen aanboren om de nieuwe tent aan het draaien te houden. De nieuwbouw zal wel iets duurder zijn uitgevallen, West die als sponsor is weggevallen en Mercedes die het ook niet makkelijk heeft op dit moment met haar financiële problemen. McLaren kan de volgende geldstromen gaan verwachten van de Juniors: - Verhuur van de oude fabriek in Woking - Consultancy en technische ondersteuning door mensen van het huidige team aan het nieuwe team - Verkoop van de intellectuele rechten m.b.t. het chassis van McLaren. De Juniors zullen hun eigen chassis moeten bouwen. Als ze de rechten kopen van McLaren dan mogen ze zonder problemen dit chassis in licentie produceren. Op deze manier wordt het team gezien als een nieuwe constructeur........geen nieuw truukje. Sauber heeft dit in 2004 gedaan met Ferrari. Behalve McLaren schijnt Ferrari ook met een "junior project" bezig te zijn. Uiteraard is Todt alles aan het ontkennen maar dan zal er toch iets zijn ;) |
Quote:
|
Allez, ik zal't McLaren junior team dan maar eens helpen zeker ? :D
|
Door wie werd het MySap.com F3000 (McLaren Jr) team destijds gerund? Was dat ook David Price?
|
Alesi teamchef?
Quote:
|
Quote:
Kunnen ze alvast bij ferrari niet meer zagen over te weinig bandentests :) Wait and see... |
Quote:
|
Ging Red Bull volgend jaar niet overstappen naar Bridgestone?
Een volledig nieuwe start met nieuwe motor en banden ... ? |
Quote:
De verdeling tussen bandenmerken is de volgende: * Bridgestone: Ferrari, Jordan, Minardi, Toyota, Williams * Michelin: Renault, BAR, McLaren, Sauber, Red Bull |
Quote:
De verdeling tussen bandenmerken is de volgende: * Bridgestone: Ferrari, Jordan, Minardi, Toyota, Williams * Michelin: Renault, BAR, McLaren, Sauber, Red Bull |
Quote:
bron: autosport.com |
Als Mclaren nu een tweede team "gaat" hebben in de toekomst, en red bull ook. Komen er dan vier extra wagens aan de start of hoe gaat dat dan in werking ?
|
Quote:
|
de nederlandse presentator olav mol zij tijdens de race dat BAR ook plannen had om een b-team te beginne. ik weet niet of er veel van waar is maar als het zo is dan word het wel een trend
|
|
Quote:
thx |
Kleine kink in de kabel voor de nieuwe teams die een chassis willen nabouwen. In de Autosport van deze week staat te lezen dat het kopen van de intellectuele rechten en dan het zelf fabriceren van de onderdelen niet voldoende is om volgens de Concorde Agreement aangezien te worden voor een nieuwe constructeur. E.e.a. schijnt in de praktijk lastiger te zijn dan eerst werd gedacht.
Squadra Torro Rosso, voorheen Minardi, heeft ook last van dit probleem in 2006. Benieuwd hoe het verder gaat.............. |
Honda heeft dat probleem nu nog, hoewel Honda 2 de BAR-designs overkoopt en de wagen zal bouwen. 1 probleem rest er: ze hebben het niet ontworpen. Dus ze zullen die BAR nog zwaar moeten aanpassen vooraleer er niemand zal klagen.
|
Een andere mogelijke oplossing zou kunnen zijn:
- Geef je 'tweede' team de naam van je eerste team. ( Deze rijden met de auto's van het voorbije jaar, moet kunnen met ze zouden ontwikkeld zij door dit eerste team... - Je oude team gaat met als een nieuw team door het leven, en ontwikkeld zelf zijn eigen auto. Of je zet een structuur op zoals McLaren, met een afdeling die verantwoordelijk is voor de intellectuele ontwerpen van de auto's maar er zelf niets aan ontwikkeld. OP deze manier kun je eigendommen verkopen voor de symbolische euro. Het gaat over te veel geld om alles zo gemakkelijk te laten afschuiven. Niet? |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 23:00. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.