De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   WRC 2005 - Wales Rally (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11322)

gwyllion 15-09-2005 13:37

WRC 2005 - Wales Rally

Wales Rally GB shakedown times
1 Solberg (Subaru) 2m26.7s
2 Gronholm (Peugeot) 2m28.2s
3 Duval (Citroen) 2m29.0s
4 Stohl (Citroen) 2m29.4s **
5 Gardemeister (Ford) 2m29.8s
6 Loeb (Citroen) 2m29.9s
= Atkinson (Subaru) 2m29.9s
8 Rovanpera (Mitsubishi) 2m30.3s
9 Galli (Mitsubishi) 2m31.0s
10 Solberg (Ford) 2m31.1s **
11 Kresta (Ford) 2m31.4s
= Schwarz (Skoda) 2m31.4s
13 Sarrazin (Subaru) 2m32.0s *
14 McRae (Skoda) 2m33.3s
15 Latvala (Ford) 2m33.5s **
16 Martin (Peugeot) 2m33.7s
17 Warmbold (Ford) 2m34.5s **
18 Higgins (Ford) 2m35.0s **
= Bernardi (Peugeot) 2m35.0s **
20 Meeke (Subaru) 2m37.4s **
21 Pons (Citroen) 2m40.0s **
22 Wilson (Ford) 2m41.6s **
* works car not nominated for manufacturers' points
** privateer entry

lotuzzz 15-09-2005 15:22

Ik zit vanaf morgen in Wales voor een week ecologische stage. Vrees toch dat ik niet veel zal te zien krijgen :(

Don Kamiel 15-09-2005 23:03

Allé, ecologie is toch ook in de bossen....
Kunde niet "verloren" lopen ;)

Bart.Vandecavey 16-09-2005 09:17

Worden die bossen niet onderhouden met de opbrengst van de rally...

gwyllion 16-09-2005 10:07

Tijdens SS2 heeft Gronholm remproblemen en verliest hij meer dan 1 minuut. Het lijkt tussen Loeb en Solberg te zullen gaan. Rovanpera behaalt trouwens scratch in SS2.

McRae was trouwens tijdens de eerste speciaal trager dan zijn protege Kris Meeke :)

gwyllion 16-09-2005 13:18

Wow, McRae kan het nog altijd (zelfs met een mindere wagen): 6de tijd tijdens SS3. Hierdoor springt hij van plaats 15 algemeen naar 9. Benieuwd of hij in loop van de weekend nog hogerop kan klimmen.

gwyllion 16-09-2005 16:54

McRae is terug naar plaats 15 gedegradeerd nadat hij bij de start van SS5 zijn motor liet stilvallen :(

TYRI F1 17-09-2005 21:07

die stohl is echt goed bezig!

heeft die al n plekkie voor volgend jaar of blijft ie bij zn elf(?) koppige crew?

Guido 17-09-2005 21:52

Alle Citroëns zijn weer in topvorm. 'k vermoed dat de Pirelli's het een beetje laten afweten. Wel jammer van Gronholm zijn remproblemen gisteren, maar 'k zie hem nog de 2de plaats pakken.

Rallyloverke 18-09-2005 12:31

Net gelezen op pitstop.tv dat Martin een crash heeft gehad en dat co-rijder Park overleden zou zijn ...

FIRE 18-09-2005 12:48

:( :( :( :(

Stranger 18-09-2005 12:50

Bericht is inmiddels door de BBC bevestigd.

The Interceptor 18-09-2005 13:12

Was wel ff slikken toen ik net de laatste niewtjes op pitstoptv.be aan't lezen was :( :(
Volgens rally-live.com zat hij gekneld en kon niet meteen bevrijd worden ...

En hij laat een vrouw en twee kinderen achter ... :(
De rally is ook stilgelegd, geen champagne op het podium zo dadelijk (+- 14u) en ook geen persconferentie (eurosport.com)

Scapa 18-09-2005 13:58

Tragische gebeurtenis.

Andermaal een co-rijder die de zwaarste klap moet incasseren...

Baron 18-09-2005 14:11

Net het nieuws gehoord.
Daar word je toch wel heel stil bij.
We zijn weer even met de harde werkelijkheid geconfronteerd : het gevaar blijft altijd meespelen in de autosport. :(

Jo Smets 18-09-2005 15:27

artikel op
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_125098.html

mvg,
Jo Smets

smiley 18-09-2005 15:31

Heel triestig nieuws... :(:(

Bart.Vandecavey 18-09-2005 17:02

Fuck... Ik dacht dat er teveel volk stond op de laatste stages toen ik cancelled zag staan. Wat een opdoffer! :(

Integra 18-09-2005 18:11

Ik denk dat dit toch wel grote gevolgen gaat hebben voor de opbouw van de auto's. (en terecht !) Ik denk dat ervoor gezorgd moet worden dat zowel de piloot als co-piloot verder van de deur moeten zitten.

smiley 18-09-2005 19:36

nu hoorde ik net (op vrt1) dat loeb zijn 'zege' weigert... wegens de omstandigheden.. kan dat zomaar ??

sledge 18-09-2005 19:49

Quote:

Originally Posted by smiley
nu hoorde ik net (op vrt1) dat loeb zijn 'zege' weigert... wegens de omstandigheden.. kan dat zomaar ??

Hij reed opzettelijk te snel in het servicepark en kreeg daardoor 2 minuten straftijd. Daardoor was Solberg de uiteindelijke winnaar.

Thomaske 18-09-2005 19:52

Weigeren, ik weet niet ofdat kan maar je kan ook gewoon zoals hij heeft gedaan een overtreding begaan en een straftijd krijgen enzo de rally niet op je naam schrijven.

Ik vind het echt triestig nieuws en dit gaat gevolgen hebben voor de opbouw van de wagens voor komend seizoen.

Mvg...

The Interceptor 18-09-2005 22:07

Op de radio tijdens het nieuws van 17u werd er ook over gesproken, maar dat van 20u al niet meer. Waar ik wel van verschoot eigenlijk, toch wel de gelegenheid om de autosport, meerbepaald de rallysport nog wat zwarter te maken.

Guido 18-09-2005 22:10

mijn avond is om zeep.

:confused: :(

Sennake 18-09-2005 22:56

:( Een verjaardag die ik allicht nooit meer ga vergeten :(

Vreselijk triest. Zowel voor de familie en nabestaanden van Park als voor de rallysport.

We stevenen weer af op een situatie zoals na 1986 vrees ik...

Baron 18-09-2005 23:23

Quote:

Originally Posted by Huudo
mijn avond is om zeep.

:confused: :(

Je bent niet alleen Huudo.
Op zulke momenten bloedt je autosporthart.
Ik voel me door en door rottig.

Guido 19-09-2005 10:28

Quote:

Originally Posted by Sennake
...

We stevenen weer af op een situatie zoals na 1986 vrees ik...

Dat zou ik niet durven stellen. '86 was toch wel anders. Niet alleen lieten er crews het leven, er vielen toen ook regelmatig slachtoffers onder de toeschouwers. Dat de grote constructeurs zich nu terugtrekken heeft een andere reden. Tevens is er geen crisismeeting geweest van de piloten zoals destijds na de crash van Toivonen enz.

Jo Smets 19-09-2005 10:45

Heeft er iemand beelden, fotos gezien ??

Ik wil ze niet voor het spectakel, maar om te zien wat er met de wagen gebeurd is tijdens de crash.

Toch wil ik even, ondanks het feit dat ik meeleef met deze gebeurtenis, zeggen : "Dat is het risico van het vak". De wagens zijn relatief veilig, maar er is altijd een risico he.

Race-groeten,
Jo Smets

student 19-09-2005 10:48

er zijn beelden van, maar die zijn voorlopig nog ni vrijgegeven door de politie

Sennake 19-09-2005 10:53

Quote:

Dat zou ik niet durven stellen. '86 was toch wel anders. Niet alleen lieten er crews het leven, er vielen toen ook regelmatig slachtoffers onder de toeschouwers. Dat de grote constructeurs zich nu terugtrekken heeft een andere reden. Tevens is er geen crisismeeting geweest van de piloten zoals destijds na de crash van Toivonen enz.

Wat ik eigenlijk bedoelde was : dit gaat rechtreeks ingrijpende gevolgen hebben voor het reglement. De wagens van 2006 zullen (misschien via een overgangsfase) aan andere, strengere bepalingen moeten voldoen dan die van dit jaar. Enfin, dat zegt mijn glazen bol me toch...

Jo Smets 19-09-2005 13:05

Quote:

Originally Posted by student
er zijn beelden van, maar die zijn voorlopig nog ni vrijgegeven door de politie

OK, begrijpelijk,

alvast bedankt.

mvg,
Jo

FIRE 19-09-2005 13:24

Ik vraag me af of de huidige WRC wagens nog veiliger kunnen.

Sennake 19-09-2005 13:30

Quote:

Originally Posted by FIRE
Ik vraag me af of de huidige WRC wagens nog veiliger kunnen.

Dat kan altijd. Tot het idiote toe als het moet...
Maar het kan ook anders : bv door de snelheid ingrijpend in te dijken. Tenslotte was het ook die oplossing die in 1987 uit de bus gekomen is door de groep B's te bannen...

Bart.Vandecavey 19-09-2005 13:57

een stevigere rolkooi...

Baron 19-09-2005 14:28

Quote:

De hervormingen die indertijd de Groep B's aan banden legden, kwamen er inderdaad na een hele reeks zware ongevallen (Bettega, Toivonen, Santos, Surer, Vatanen, Mehta) waarbij er doden en zwaargewonden vielen bij publiek en piloten. De situatie op dit ogenblik is toch nog niet zo dramatisch.

Sennake 19-09-2005 14:34

Quote:

Originally Posted by Baron
De hervormingen die indertijd de Groep B's aan banden legden, kwamen er inderdaad na een hele reeks zware ongevallen (Bettega, Toivonen, Santos, Surer, Vatanen, Mehta) waarbij er doden en zwaargewonden vielen bij publiek en piloten. De situatie op dit ogenblik is toch nog niet zo dramatisch.

Anderzijds is de publieke opinie veel mondiger geworden en staat autosport en rallysport in het bijzonder veel "slechter" aangeschreven dan pakweg 20 jaar geleden...

Guido 19-09-2005 14:57

Quote:

Originally Posted by Sennake
Anderzijds is de publieke opinie veel mondiger geworden en staat autosport en rallysport in het bijzonder veel "slechter" aangeschreven dan pakweg 20 jaar geleden...

Zo'n vaart zal het wel niet lopen deze keer, echt niet (hete soep altijd eten als ze kouder is - eigen woorden ;) ). Er is nauwelijks brede media aandacht voor geweest (een goede zaak dat de politie de beelden heeft achtergehouden als je het mij vraagt), dit in tegenstelling tot wanneer er toeschouwers in betrokken zijn. Dan gaan de poppen wel aan het dansen.

Er lagen sowieso al plannen op tafel voor vernieuwing (minder electronics ed) waardoor de wagens sowieso wel wat trager zullen worden. Dus verandering en vernieuwing komt er gegarandeerd, maar dat zal niet zijn naar aanleiding van het ongeval.

Jo Smets 19-09-2005 15:36

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey
een stevigere rolkooi...

Dat is nu de reden waarom ik er fotos wil zien, maar ik vraag me af of dat nog mogelijk is. In zon kooi steekt namelijk een behoorlijk aantal denk en test uren.

Als je de kooi stijver maakt, wordt je niet verpletterd, maar de G-krachten op je lichaam worden enkel groter en dat is meestal het meest dodelijke. Ze zouden een kreukelzone moeten voorzien.(en die hoeft niet per se tussen de persoon en de deur te zitten, kan ook tussen de 2 personen) En de personen in een gesloten(niet plooibare) kooi plaatsen.

Er zal dan altijd iets van stijfheid verloren gaan, maarja, dat valt nog met de ophanging of een extra aanpassing rond de 2 kooien te overbruggen.

Daarnaast, als je niet naar het bovenstaande kijkt : wat wel kan is bvb naar een amerikaanse kooi toestappen, als in de Nascar, met 3 buizen voor de deur die naar buiten komen en daarachter nog eens 2 rechtdoor....

mvg,
Jo Smets

Guido 19-09-2005 16:43

Als je je medeleven wil betuigen, dan kan dat on-line. Iemand uit Estland heeft een electronisch register on-line gezet.

http://www.tdl.ee/~raxz/park/

Don Kamiel 19-09-2005 18:10

Quote:

Originally Posted by Jo Smets
Dat is nu de reden waarom ik er fotos wil zien, maar ik vraag me af of dat nog mogelijk is. In zon kooi steekt namelijk een behoorlijk aantal denk en test uren.

Hij is er in een snelle linkse uitgegaan, tegen een boom die een paar meter langs de baan stond.
De boom is midden op de deur gepakt en de wagen stond een paar meter verder stil.

De foto's zullen nog wel rondgaan veronderstel ik.

Het is zeker jammer :(:( , maar er zal altijd een klein risico blijven wat je ook doet.

All times are GMT +2. The time now is 05:49.