![]() |
2005 GP Brazilië
Prima prestatie van Tiago Monteiro in de Midland-Jordan tijdens de kwalificaties. P13 met een dergelijke "under-funded" wagen is knap te noemen. Die gast is sowieso bezig aan een degelijk seizoen.........
|
yup :)
en zeggen dat niemand hem als rookie of the year tipte. op één iemand na :D ;) |
En Klien die de 6e tijd neerzette, tegenover Coulthard slechts 16e. Ook heel erg knap te noemen.
Alonso had wel het perfecte rondje gereden precies. Kimi kon mss wel iets sneller, maar 't zal zowieso nipt geweest zijn denk. Nadat Kimi uitstapte ging hij meteen zijn linkervoorband inspecteren. Ben ook eens benieuwd of dat remmaneuver hem geen parten gaat spelen morgen, want dan is't wel helemaal over. Barrichello heeft ook een keertje zijn wiel geblokkeert. |
als er een flat-spot op de band is, moeten ze toch vervangen?
|
ik denk dat we weten waarom kimi niet zo geconcentreerd was :D
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_126562.html |
Mooie startplaats ook voor Button :)
|
De ontknoping van't kampioenschap in uitgesteld relais op Sporza waar ze Ketnet-time wel opofferen voor een ordinaire competitiematch voetbal : goe bezig bij de Vrt !
|
zo'n ordinaire competitiematch trekt wel nog steeds +/- 10x zo veel kijkers als een F1-wedstrijd
|
kan wel zijn Marcel, maar dan moeten ze maar de rechten van de F1 laten aan andere zenders.
Ze weten dat toch op voorhand dat er races zijn in Brazilie, Canada en USA? tgaat er gewoon om dat autosportfans gewoon gediscrimineerd worden. We worden verdorie behandeld als een onderdrukte minderheidsgroep. Het gaat verdorie om een Wereldkampioenschap hier. En het alternatief is een gewone competitiematch, van een sport die al iedere dag te zien is op tv de laatste 14 dagen... Dat een GP in de namiddag plaats zou moeten ruimen voor het WK wielrennen, daar kan iedereen inkomen, maar voor een competitiematch?? Soit, ik kijk al jaren RTBF. Daar heeft men tenminste wel een 'autosportminded' tv-aanbod. |
Ze zijn daar dit weekend toch ook slecht bezig met de tennis ze... Wat niet wegneemt dat ik je 100% gelijk geef, en ook al lang RTBF kijk.
|
De GP van Brazilië is dit jaar één grote gaap- en geeuwsessie. Ik kijk wel naar de samenvatting ofzo.
|
voila, Alonso WK, op basis van het uitvallen van de McLarens in het begin en midden van het seizoen.
Voor de rest simpele McLaren één-twee. Vreugde van Alonso en het 'Schumacher-who' t-shirt waren wel de hoogtepunten van deze énorm zwakke GP. TOP: -Alonso: verdiend. Net als Raikkonen, in feite. -McLaren: heeft eindelijk de betrouwbare wagen te pakken. Volgend seizoen vanaf Australië erbij, alsjeblief. -Ferrari: wint de strijd met de Toyota's wat betreft constructeurs. Of dit 'TOP' is...achja. -Monteiro voor het zo lang blijven finishen. Het is hem eindelijk fataal geworden :D FLOP: Wiliams: pech. en eigenlijk voor de rest niet veel meer te vertellen. De race heeft werkelijk niks kunnen bieden, buiten die startcrash van Pizzonia. nu nog even droogjes naar Turkije en China, en McLaren en Ferrari mogen het hoofd buigen over hun plannen voor 2006, waar ze de concurrentie willen wegvegen en hun vernedering in het seizoen 2005 eervol kunnen vergeten. (Ferrari al wat meer dan McLaren, natuurlijk). Finish |
Een koers waar ik de eerste en de laatste 15 rondes van gezien heb. Wat ik mooi vond, is dat Montoya gewonnen heeft. Jean-Pol begint zijn draai te vinden bij McLaren en Kimi is hiermee officieel gewaarschuwd voor de komende jaren. ;)
De voorbereidingen voor 2006 zijn natuurlijk al een tijdje aan de gang en owv de nieuwe ingrijpende reglementen, zal het seizoen zeer open beginnen. 't is niet omdat Mclaren, Renault nu de dienst uitmaken aan de top, dat dit ook een zekerheid zal zijn volgend jaar. Verre van zelfs. |
Quote:
|
Quote:
Is dat niet wat overdreven wat 1994 betreft? En qua 1995: om iemand eruit te rijden, moet je er eerst achter rijden denk ik. |
Over de GP: Redelijk saaie vertoning, op enkele mooie inhaalacties na. Spijtig dat de voorspelde regen niet naar beneden is gekomen.
Over het WK: Ik had Raikonnen ook liever als WK gezien omdat hij gewoon sneller is dan Alonso. En Renault als WK bij de constructeurs voor hun betrouwbaarheid. De einduitslag in het WK weerspiegelt niet altijd het seizoensverloop, daar is weinig aan te doen. @ Sennake: 1994 Schumacher heeft toch nog weerstand van Hill ondervonden en heeft het WK niet zomaar cadeau gekregen. 1995 Schumacher werd WK door Hill eruit te rijden. Was hij hiervoor gestraft geweest dan was Hill WK. 1997 Villeneuve werd WK nadat hij van de baan gereden werd door Schumacher. Deze keer kreeg Schumacher een straf. Hadden we nu een situatie anno '95 dan had Schumacher de titel te pakken. 1999 Hakkinen werd WK door het uitvallen van Schumacher in Silverstone en doordat Irvine in het seizoensbegin altijd 2e piloot was bij Ferrari. En zo zijn er nog meer WK's beslist geweest... Alonso is dit jaar WK geworden doordat McLaren-Mercedes onbetrouwbaar was in het begin van het seizoen, niet omdat hij de snelste piloot was. Wil Alonso nog een beetje glans op zijn WK titel krijgen, dan moet hij in de resterende 2 GP's beter doen dan Raikkonen. |
Quote:
|
Alonso volledig terecht WK op basis van zijn seizoen en niet door het falen van anderen vind ik! Wie had er de pole in deze race?
Het is zijn verdienste en die van Renault! Schitterende prestatie! |
Quote:
'94 en '95 kenden toch wel andere 'tweestrijden', die -dacht ik toch- zich meer afspeelden op het niveau van coureur vs. coureur en team vs. team. Trouwens, seizoen '94 was nog lang niet in de sjakkosj voor Senna toen hij stierf. Verre van zelfs. |
Toch wel raar dat door Michelin 2 oude banden op de Toyota van Ralf gemonteerd zijn. Sabotage omdat Toyota op Bridgestone overstapt?
|
Quote:
Dat hij er Hill in Australië '94 wetens en willens af rijdt, daar kan ik nog wel in komen, maar dat hij dat in '95 gedaan heeft, al veel minder. Zijn rijgedrag op Spa was toen heel controversieel, maar ik herinner me maar twee botsingen met Hill in '95 : in Monza en Silverstone en beide keren was het toch duidelijk Hill die zich misrekende. Dus als er nog andere zijn, mag je gerust mijn geheugen opfrissen. |
Quote:
|
Quote:
Hij staat nu zelfs (gedeeld) 3e in't WK, en 'maar' op 34 puntjes van teammaat Kimi, en dan mogen we niet vergeten dat JPM 3-4 ? races gemist heeft door zijn schouderblessure ... Kimi mag echt wel gewaarschuwd zijn! Ik hoop echt dat JPM dit niveau kan aanhouden nu. Dan gaan we volgend jaar héél mooie dingen zien denk ik. Maar een heel seizoen even foutloos rijden als Alonso, dat zie ik hem wel nog niet doen. |
Quote:
Wat veroorzaakte de spanning in 1994? Toch wel de FIA. Voor een stom klein foutje (inhalen bij de WU-lap, wat nu trouwens wel mag) krijgt Schumacher op Silverstone de zwarte vlag. Het team is in discussie en dus rijdt Schumacher door. Uiteindelijk blijft de zwarte vlag toch gehandhaafd en omdat Schumacher ze zou genegeerd hebben, riskeert hij 2 races schorsing, die er later ook zouden komen. Dan in België wordt Schumacher weer gediskwalificeerd omdat de bodemplaat op 1 bepaalde plaats teveel is afgesleten wat veroorzaakt werd door de Raidillon (bewezen). Dit was slechts één plaats op de skidblock. Intussen wordt ook de schorsing van 2 races ingezet, waardoor Schumacher dus in totaal 4 races kwijt is en hij kan er niets aan doen. Even wat opzoekwerk ivm resultaten Hill: 4 overwinningen, waardoor de stand in het WK wel drastisch inkrimpt: 66-29 voor Silverstone naar 76-75 na Schumacher zijn schorsing. |
Als de FIA reglementen opstelt moeten die nageleefd worden. Wanneer Schumacher (Benetton) in het grijze gebied van de reglementering gaat werken kan dit ook tegen hun werken. De andere teams hebben de reglementen gevolgd en hebben door de schorsing allemaal profijt gehad doordat de snelste van het veld niet mee mocht rijden. Het is dan nog altijd aan Hill om die wedstrijden uit te rijden en te winnen. En Hill heeft uiteindelijk 6 overwinningen gehaald.
|
Trouwens, sommige kenners waren ervan overtuigd dat het geen "stom, klein foutje" was van de heer MS, maar een moedwillig intimidatiemanoeuvre en daarbij dwong hij Hill op een strook van de baan waar nogal wat rommel lag, zodat diens banden minder goed zouden werken bij de start.
In Spa is MS in '94 trouwens nog eens gespind ook bij het uitkomen van Pouhon en daarbij over de kerbstenen geroetsjt met die houten plank. Er was toen vrij grote unanimiteit dat die plank daardoor te veel afgesleten was en niet door een "bewezen" slijtage bij de Raidillon. |
Lees de "FIA press release on Schumacher's car" eens door op http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=836&FS=F1
Daarin staat dat de spin waarschijnlijk niet de oorzaak is geweest. |
All times are GMT +2. The time now is 02:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.