De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   Wtcc-Macau (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11410)

Bugalfa 02-10-2005 23:01

Wtcc-Macau

De Strafgewichten :
-60kg : Giovanardi, Priaulx en de Müllers
-45kg : Thompson & Zanardi
-25kg : Tarquini & Garcia
-20kg : Farfus & Rydell
-10kg : Gené & Terting
-5kg : Coronel & Plato

Favorieten voor de Race : de Seats Léon, Harrison met de JAS Honda, Coronel, en de Chevy's .
Voor de Titel Dirk Müller en Priaulx want het hoekige circuit ligt de BmW beter dan de Alfa's mogelijk kunnen de lichtere Tarquini en Farfus wel hulp bieden aan Giovanardi .

gwyllion 03-10-2005 13:29

De Seats maken weinig kans aangezien ze te weinig vermogen hebben voor de rechte stukken.

Dixit Jordi Gene:
Quote:

The only thing we need to work on is the straight line speed, this is why in the second race it was difficult to fight for the positions. The car was as quick as it was in the first race but I couldn’t overtake anyone because it was too much of a risk.

Bugalfa 04-10-2005 13:31

Volgens Pitstop.tv komt Alfa met 6 156's en Colciago zou 1 v.d. piloten zijn . Ik gok in dat geval op local André Couto voor de 2e wagen ; die reed 2003 de pole met N-technology 147 Superproduzione maar werd er in de race afgeschoten . Hopelijk zijn het niet de Antonelli-DB motorsport wagens maar full-factory spec. wagens . Moeten fabriekswagens die voor de laatste races ingezet worden geen strafgewicht meezeulen trouwens ? 2003 moest Fisichella tijdens de laatste race in Monza 40kg. meesleuren voor z'n one-shot race .

Bramzel 04-10-2005 14:49

Quote:

Originally Posted by Bugalfa
Volgens Pitstop.tv komt Alfa met 6 156's en Colciago zou 1 v.d. piloten zijn .

Oh God, ik zie het nu al weer gebeuren. Alfa gaat de hele smerige trukendoos (dmv Colciago en Thompson) weer inzetten om Muller en Priaulx de race uit te beuken om Giovanardi aan het kampioenschap te helpen. Zal nooit fan worden van die lui...

Autofan 04-10-2005 16:53

Wat heeft Thompson dan mis gedaan de laatste races? Toch helemaal niks.

Bugalfa 04-10-2005 20:03

Wanneer heeft Thompson uberhaupt wat mis gedaan ? Bovendien heeft die nu nog altijd 45kg. strafgewicht en is al meer gebleken dat Giovanardi de enige is die met extra gewicht bij de Alfa's uit de voeten kan . Alfa wil ook alsnog voor de merkentitel gaan en met 4 auto's geraak je dan tegen een BMW-Armada van ca. 10 auto's (5 fabrieks en 2 Proteam- 2 Crawford - 2 GDL - etc. - Atcc kampioen Engstler(NB een Alfa-dealer en tuner !) zal er ook wel zijn met ploegmaat Prutirat ) in de minderheid...
Je kan wel max. 18 pt. per race scoren als constructeur, maar als je op plaatsen 3 tot 8 zoveel mogelijk wagens hebt kan de concurrentie daar meer terrein verliezen .

Als ge al die heiligen van BMW optelt met de Müllers voorop (vraag maar aan Priaulx en Bart Mampaey) maar die rijden er ook mekaar af...

TYRI F1 04-10-2005 22:07

thompson komt nie in de buurt! :D

mag die kerel nie echt, veel tamtam naar wtcc gehaald maar ja...

wat doet ie in het wtcc? nie veel indrukwekkends (voor wat ze zeiden)
was in btcc erg goed maar hier nie echt.... tzal wel met team orders te maken hebben oid

Bugalfa 05-10-2005 08:24

Teamorders : als je met evenveel penalisatiegewicht in de qualif 1 sec. trager bent... ben je gewoon te traag .

FIRE 10-10-2005 13:22

provisional entry list:
1 Andy PRIAULX UK BMW TEAM UK BMW 320i
2 Gabriele TARQUINI ITA ALFA Romeo Autodelta Alfa Romeo 156
3 James THOMPSON UK ALFA Romeo Autodelta ALFA Romeo 156
4 Alessandro ZANARDI ITA BMW TEAM ITALY-SPAIN BMW 320i
5 Antonio GARCIA SPA BMW TEAM ITALY-SPAIN BMW 320i
6 Fabrizio GIOVANARDI ITA ALFA Romeo Autodelta ALFA Romeo 156
7 Augusto FARFUS jr. BRA ALFA Romeo Autodelta ALFA Romeo 156
8 Rickard RYDELL SWE SEAT Sport SEAT Leon
9 Jordi GENE SPA SEAT Sport SEAT Leon
10 Peter TERTING GER SEAT Sport SEAT Leon
14 Thomas KLENKE GER Hotfiel Sport Ford Focus
15 Thomas JAGER GER Hotfiel Sport Ford Focus
20 Tom CORONEL NED GR Asia SEAT Toledo Cupra
21 Robert HUFF UK Chevrolet Chevrolet Lacetti
22 Nicola LARINI ITA Chevrolet Chevrolet Lacetti
23 Alain MENU SUI Chevrolet Chevrolet Lacetti
27 Adriano De MICHELI ITA JAS Motorsport Honda Accord Euro R
28 Carl ROSENBLAD SWE Crawford Racing BMW 320i
30 Stefano D’ASTE ITA Proteam Motorsport BMW 320i
31 Giuseppe CIRO ITA Proteam Motorsport BMW 320i
32 Marc HENNERICI GER Wiechers-Sport BMW 320i
36 Sascha PLODERL AUT RS-Line IPZ Racing Ford Focus ST170
39 Simon HARRISON UK JAS Motorsport Honda Accord Euro R
41 Duncan HUISMAN NED BMW TEAM HOLLAND BMW 320i
42 Jorg MULLER GER BMW TEAM GERMANY BMW 320i
43 Dirk MULLER GER BMW TEAM GERMANY BMW 320i
44 James KAYE UK GR Asia SEAT Toledo Cupra
56 TBA TBA ALFA Romeo Autodelta ALFA Romeo 156
61 Paul POON HK Engstler Motorsport BMW 320i
62 Franz ENGSTLER GER Engstler Motorsport BMW 320i
63 Ratanakol PRUTIRAT THA Engstler Motorsport BMW 320i
64 Jody COSETENG PHL TBA BMW 320i

Voormalig Macau winnaar Duncan Huisman ook weer aanwezig (gesponsord door Watson's Water?). :) Door wie zou zijn wagen gerunned worden? Ik denk Carly Motors, of zet RBM een 2e wagen in?

Bramzel 10-10-2005 13:24

Of zet Schnitzer een extra wagen in? Nummer sluit aan bij de Mullers, en vergeet niet dat Duncan verschillende keren met Schnitzer heeft gereden op de Nurburgring, en het altijd goed deed. Dus who knows...

gwyllion 10-10-2005 13:41

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Of zet Schnitzer een extra wagen in? Nummer sluit aan bij de Mullers

Redelijk moeilijk een nummer te vinden die aansluit bij Priaulx (1) aangezien 2-10 reeds in beslag genomen zijn :D

gwyllion 10-10-2005 13:46

Quote:

Originally Posted by FIRE
provisional entry list:
2 Gabriele TARQUINI ITA ALFA Romeo Autodelta Alfa Romeo 156
3 James THOMPSON UK ALFA Romeo Autodelta ALFA Romeo 156
6 Fabrizio GIOVANARDI ITA ALFA Romeo Autodelta ALFA Romeo 156
7 Augusto FARFUS jr. BRA ALFA Romeo Autodelta ALFA Romeo 156
56 TBA TBA ALFA Romeo Autodelta ALFA Romeo 156

Colciago? Een beetje in Farfus stijl de BMWs het lastig maken.

FIRE 10-10-2005 16:42

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Colciago? Een beetje in Farfus stijl de BMWs het lastig maken.

Zie de post van Bugalfa van 04-10-2005 in dit topic.

FIRE 10-10-2005 16:44

Waar zijn eigenlijk, naast de Engstler BMW's, de reguliere ATCC deelnemers? Of rijden die een aparte ATCC wedstrijd op Macau?

AlainH 10-10-2005 19:36

Quote:

Of zet Schnitzer een extra wagen in? Nummer sluit aan bij de Mullers, en vergeet niet dat Duncan verschillende keren met Schnitzer heeft gereden op de Nurburgring, en het altijd goed deed. Dus who knows...

Er was sprake van RBM een tweede wagen...

FIRE 10-10-2005 19:38

Quote:

Reeds op 2 oktober op pitstop.tv gemeld (zelf ook over het hoofd gezien):
Quote:

En BMW Motorsport zet met Duncan Huisman een tweede pion bij RBM. In Macao zal blijken of RBM met Huisman niet het paard van Troje heeft binnengekregen.

EDIT Alain je was me net voor.

Bramzel 11-10-2005 00:52

Paard van Troje? Wat bedoelen ze daar mee? Dat hij Priaulx juist tégen zou werken voor de titel?

FIRE 11-10-2005 13:03

Quote:

Paard van Troje? Wat bedoelen ze daar mee? Dat hij Priaulx juist tégen zou werken voor de titel?

Dat vroeg ik me ook al af.

Bugalfa 15-10-2005 21:07

Op de gallery v.d. ETC in Vallelunga gezien dat Tavano met een 156 in Autodelta Livrei rondbolt ipv z'n DB-Antonelli exemplaar met witte velgen en onderzijde : misschien een voorbode van een Macau optreden ? Of een eerste Yokodrama test ?

Bugalfa 16-10-2005 21:10

Hopelijk hebben ze iemand beter achter de hand dan Tavano bij Alfa ; als die z'n voordeel zo weet te verknoeien(weliswaar 1x met hulp van Göransson) als in Vallelunga gaat die de regelmaat missen om Giovanardi te steunen . Ik hoop op Couto of...Massa (die heeft ook voor Alfa 1 etc-manche gereden) .

FIRE 16-10-2005 21:32

Quote:

Hopelijk hebben ze iemand beter achter de hand dan Tavano bij Alfa ; als die z'n voordeel zo weet te verknoeien(weliswaar 1x met hulp van Göransson) als in Vallelunga gaat die de regelmaat missen om Giovanardi te steunen . Ik hoop op Couto of...Massa (die heeft ook voor Alfa 1 etc-manche gereden) .

Massa 1 race op Vallelunga gereden?

Bugalfa 17-10-2005 13:00

Nee, Massa heeft 2001 2 gastraces gedaan in Jarama & Estoril 't N-technology team nog voor z'n Sauber debuut . In Macau spreken ze Portuguees net zoals in Estoril en Brazilie...

Mark 18-10-2005 18:55

Quote:

Met Duncan H. achter het stuur zou dat heel goed mogelijk zijn ;) Wat een achterlijke malloot is dat zeg. Afgelopen zondag tijdens de laatste race van de Porsche Cup ramt die gek twee wagens van de baan tijdens de start op het rechte stuk. Eerst iemand rechts de pitwall inbeuken.........hee verrek, er komt iemand langs links. Stuurtje omgooien en dan links een beuk uitdelen. Zelden zoiets gezien.....schandalig!

FIRE 18-10-2005 19:02

Een nachtje WTCC op Eurosport:

Quote:

“Eurosport, host broadcaster of the FIA World Touring Car Championship, will put in an strong effort to give the best possible exposure to the championship’s finale in Macau,” revealed Executive Producer Eric Lazayres.
Eurosport will air a special “FIA WTCC Night”: more than 9 consecutive hours of broadcast, from 0.45 to 10.00 on Sunday, November 20th.
Uitzendschema Eurosport
Warm-up - 0.45 to 1.15 [live]
Repeats of the championship’s latest three meetings - 1.15 to 4.45
FIA WTCC races - 4.45 to 7.00 [live]
Repeats of both races - 7.00 to 8.30
52nd Macau Formula 3 Grand Prix - 8.30 to 9.45 [live]

gwyllion 19-10-2005 17:07

Quote:

Het is inderdaad Couto. Zie pitstop.tv

Bugalfa 19-10-2005 20:54

[QUOTE=Bugalfa]Volgens Pitstop.tv komt Alfa met 6 156's en Colciago zou 1 v.d. piloten zijn . Ik gok in dat geval op local André Couto voor de 2e wagen

Ik was er zelfs wat vroeger mee voor de pinnen gekomen ... Je mag Couto bij m'n favorieten voor racewinst noteren, Harrison, Huisman, Coronel(GR Asia zijn Macau-kenners), Engstler zijn ook Macau topscorers . BMW en Seat(Rydell) deden vorig jaar ook al mee met hun Superturismo's tot in 2003 reed men met Superproduzione-reglement wagens .

Bugalfa 19-10-2005 21:02

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Het is inderdaad Couto. Zie pitstop.tv

Franz Engstler : Atcc kampioen met BMW is in't dagelijkse leven...Alfa Roméo dealer in Wiggensbach niet zover van Munchen . Ironie van't lot zou zijn dat die een beslissende rol speelt in't hoenderhok...

FIRE 21-10-2005 19:01

Patrick Bernhardt ipv Thomas Klenke op Macau:
Quote:

Patrick Bernhardt will replace Thomas Klenke at the wheel of one of Hotfiel Sport’s Ford Focus cars for the final meeting in Macau.

Since the beginning of the season Bernhardt – 34 years old from Wetzlar, Germany – was one of the drivers who worked with the team to develop the Focus in Super 2000 specs, alongside Klenke and Michael Funke, who will be Bernhardt’s team-mate in Macau.

During his already long career, Bernhardt emerged as a race winner in different categories: Formula Ford, Formula 3 and Touring Cars. His best season was 2003, when he was classified second in the German Touring Car Challenge at the wheel of a Ford Focus ST170 run by Hotfiel Sport.
Bron: www.fiawtcc.com

Mr.Dallara 21-10-2005 20:51

In de media is geschreven dat Duncan Huisman in Macau de rangen van RBM komt versterken (om Priaulx te helpen naar de tittel?)...

Wat ik dan direct dacht was dat Huisman in de Ex Mollekens (2003 evo model) BMW zou gaan rijden, mss met nog wat extra evo's dan...

Maar niets daarvan! Andy vertelde mij gisteren mee :) Hij moest maar niet naast mij parkeren ;)
De wagen van Huisman zal enkel op de deelnemerslijst RBM zijn, want de wagen is een 2005 versie (volledig evenwaardig als die van de Mullers en die van Andy zelf) en is eigendom van BMW Team Deutschland. Hij zal dan ook gerund worden door Team Deutschland, mss moeten ze wel rbm kleding aandoen grapte Andy nog.

Het is dus mogelijk een extra tegestander ipv een waterdrager voor Andy... Maar hij is mentaal klaar voor de slag in Macau, dat bleek overduidelijk.

Ik hoop alvast dat ons "kleine" RBM de grote mannen in Duitsland weer kan verslaan, net als vorig jaar.

FIRE 04-11-2005 19:00

Quote:

HARRISON TESTED JAS HONDA ACCORD IN MONZA

Yesterday at Monza, Simon Harrison had his second test in the JAS Motorsport Honda Accord Euro R car that he will be driving in the FIA WTCC finale at Macau. Harrison had already tested the car for the first time in Valencia, on Monday 3rd October, after the FIA WTCC meeting.

At Monza, in the morning the Briton tested the car his team-mate Adriano De Micheli will drive at Macau, and in the afternoon he shared with Roberto Colciago the wheel of a second Accord, also in Super 2000 technical specifications but prepared by JAS for long distance races, like the Nürburgring 24 Hours.

Both, Harrison and team principal Alessandro Mariani were pleased with the test.

In Macau, Harrison’s and De Micheli’s car will sport a new white-and-yellow livery, carrying the colours of the Hong Kong-based Noble Group.
Source: www.fiawtcc.com

http://www.fiawtcc.com/demo/foto/Harrison_Monza.jpg

Picture: courtesy JAS Motorsport

Ik hoop dat de Noble Group overtuigt raakt op Macau en een volledig seizoen gaat doen met JAS (Harrison & Colciago als rijders) komend jaar.

Scapa 06-11-2005 15:11

Ik hoop met u mee...

Maarten 07-11-2005 15:51

Ik hoop dat het een beetje een faire race wordt waar ik voor vrees ... als ze van het 12 meter brede rechte stuk na de eerste bocht op een 6 meter brede omloop terechtkomen geeft dat meer dan waarschijnlijk brokken

Dat Andy maar ziet dat hij de pole draait en zo uit de miserie kan blijven!

kartboyke 17-11-2005 14:34

Ik hoop echt van harte dat Andy wint zenne.
Dat zou echt prachtig zijn, hij heeft er enorm hard voor gewerkt, samen met het team.
Hij heeft alleszins de snelste tijd gedraait in de vrije trainingen, maar ja, dat is nog geen zekerheid.

Thomaske 17-11-2005 15:17

Dat de beste mag winnen.

Ik hoop eigenlijk ook wel dat RBM met Andy wint.

Weet er iemand of je in de Wheels kan gaan kijken op groot scherm zaterdag nacht?

Mvg...

A.J. 17-11-2005 16:00

Quote:

Originally Posted by kartboyke
Ik hoop echt van harte dat Andy wint zenne.

zal mijn best doen :D

A.J. 17-11-2005 16:01

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Weet er iemand of je in de Wheels kan gaan kijken op groot scherm zaterdag nacht?

Mvg...

als er meerdere kandidaten zijn hou ik open. Hoe laat zijn die races juist?

Autofan 17-11-2005 16:14

Quote:

Originally Posted by A.J.
als er meerdere kandidaten zijn hou ik open. Hoe laat zijn die races juist?

FIA WTCC Night op Eurosport - 20 november 2005

00:45-01:15 FIA WTCC Macau Warming up LIVE
01:15-02:30 FIA WTCC Oscherleben
02:30-03:30 FIA WTCC Istanbul
03:30-04:45 FIA WTCC Valencia
04:45-07:00 FIA WTCC Macau LIVE
08:30-09:45 FIA Intercontinental Cup F3 LIVE
11:30-13:00 FIA WTCC Macau Hoogtepunten

bron: autosport.nl :)

Thomaske 17-11-2005 19:28

Wie heeft zin om af te zakken richting de Wheels? Ik wil wel gaan maar alleen is ook maar alleen hé.

Mvg...

FIRE 17-11-2005 20:02

Training: http://mstdeveloper-1.at.vwdhosting....eTimingTc.html

Brecht 17-11-2005 20:29

Ik zak zeker af als andy open blijft.

All times are GMT +2. The time now is 08:20.