![]() |
Nieuw Japans team in 2006?
Zowel Autosport-Atlas als Pitstop melden dat er een nieuw team zit aan te komen in 2006. Sato is het uithangbord...........
Gaat nog druk worden op de startgrid.........gaan we weer naar de prachtige dagen van de pre-kwalificaties terug? |
2006 lijkt mij persoonlijk toch wel snel voor een nieuw team. We zijn ondertussen al oktober 2005. Of hebben ze het zaakje zolang stil kunnen houden, en staan ze achter de schermen toch al redelijk ver met de ontwikkeling van een wagen?
|
honda gaat ze denk ik heel wat info geven denk een chassis van dit jaar
|
Dat is alleen maar toe te juichen. De standaard van 26 wages op de grid komt weer terug in zicht. Vervolgens is het ook goed voor de jonge talenten die nu aan de zijkant zitten, elders hun heil moeten zoeken of een rol als testrijder annex derde piloot moeten spelen, om zo sneller de kans te krijgen.
Bourdais, Kovalainen, Rosberg, Hamilton, Wheldon, Davidson en co gaan zo misschien sneller kunnen doorstoten naar de F1 in een rol als officiële rijder. |
Vandaag in "de Metro" stond geschreven dat het nieuwe team mss wel van Coca-Cola kan zijn, die zouden al langer F1 plannen hebben. Maar andere media linken de frisdrankengigant dan weer aan Williams.
|
Wat nieuwtjes uit de Autosport van 06-10-05:
* Het is geen "Brits" team. De basis van het team kan dus weleens buiten het vertrouwde Engeland liggen * De groep achter dit project is nieuw in de sport. * Ze gaan waarschijnlijk het chassis van BAR (die van 2005 dus) nabouwen, ze kopen de intellectuele rechten van BAR * De motor gaat waarschijnlijk de Honda V10 van dit jaar worden, uiteraard voozien van de nieuwe restricties. * Bernie schijnt er weer met zijn vingers tussen te zitten, met deze truuk kan hij Honda en zelfs Toyota losweken uit de armen van BMW, Mercedes en Renault. Omdat Bernie zijn best doet ;) voor dit team gaan die uiteraard mee in de nieuwe Concorde Agreement. Omdat Honda toch betrokken is bij dit project konden die weleens overstag gaan voor het geflirt van Bernie. Als de ene Japanner gaat, dan volgt die andere gauw......... * Honda is op zeer korte termijn betrokken geraakt bij dit project. Het "ontslag" van Sato is op de Japanse thuismarkt (lees: de autokoper) zeer slecht gevallen. Daardoor heeft Honda besloten om een oplossing te zoeken voor Sato......en dat is het meehelpen aan dit nieuwe project. Behalve motor en chassis gaat het ook een kweekschool worden voor jonge engineers van Honda. |
Tja, ze ontkennen allemaal dat het een B-team van Honda wordt. Bijgevolg zal het er wel degelijk een zijn.
|
Op www.pitstoptv.be wordt er nu zelfs melding gemaakt van een 12e team in 2006!
Maar wat er allemaal van waar is van deze twee nieuwe teams, zullen we nog ff moeten afwachten. Over 4 weken moeten de inschrijvingen binnen zijn. |
Quote:
Dit nieuwe 12de team uit het midden-oosten, zouden die nog iets te maken hebben met de mensen die vorig jaar van plan waren om ook een juniorteam op te zetten van McLaren, genoemd Team Dubai? |
13 teams, is dat niet iets dat NIET in het concorde accoord past? Is toch sprake van max 24 wagens op de grind dacht ik?
|
prequalifs he interceptor :)
|
Geen honda B in 2006:
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Dus toch 2006.........zeer benieuwd hoe Aguri Suzuki dat allemaal gaat regelen in een paar maanden.
|
Vind de naam wel leuk klinken : Super Aguri Formula One :D
|
Hij geeft al toe dat zonder de hulp van andere teams (lees (BAR)-Honda) hij onmogelijk aan de start zal kunnen verschijnen wat betreft het chassis.
En tegen de start hoopt hij 100 werknemers te hebben. Ze hebben daar nog veel werk te doen lijkt me... Maar 't zou zeker leuk zijn om een nieuw team te verwelkomen in de F1. |
Minardi is weg, Super Aguri komt erbij... Jammer genoeg is Suzuki een Japanner en geen Australiër. We zullen Suzuki dus weinig zijn mening horen zeggen zoals Stoddart.
Ze zullen misschien in 2006 op de grid staan, als ze een chassis vinden. Dome zal daar waarschijnlijk wel voor zorgen, hoewel het reglement zegt dat een team eigen chassis moet bouwen. Dus ik veronderstel dat Dome eigenlijk de grote baas van het team is, maar dat de naam van Suzuki erop werd geplakt voor de publiciteit. |
Quote:
Wat zegt Paultje S. nu? Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Er schijnt dus toch een gaatje in de reglementen te zitten ;) |
9 van de 10 teams zouden reeds akkoord zijn om Aguri toch toe te laten voor 2006. Enige nee-stem is Midland op dit moment.
Aguri zou reeds akkoord zijn met het nieuwe Concorde Agreement van Bernie,dat zal ook wel meehelpen. Volgens auto-motor-und-sport.de zijn er twee scenario's waarom Midland (nog) nee zegt. Heerlijk die politieke spelletjes. |
Quote:
autosport.com meldt hetzelfde. |
Leuk zo'n volledig Japans team.
|
De Jappanners zijn weer een stapje dichter bij de F1:
de 10 teams hadden hun toestemming al gegeven. Nu zou ook het inschrijvingsgeld (48 miljoen dollar :eek: ) zijn overgemaakt. Zoals al langer werd gezegd, zullen ze met Honda motoren rijden én technische ondersteuning van hen krijgen. Nu zou Honda hen ook nog eens gaan sponsoren. Dat lijkt dus meer en meer op een Honda B-team ... |
Quote:
Sato als coureur 1, als nr.2 komt Yuji Ide uit de bus volgens Autosport. |
De centjes van de waarborg schijnen dan toch binnen te zijn maar dat wil niet zeggen dat het in orde is ;) De papieren-tijger van de FIA ligt nu weer dwars:
Quote:
|
Quote:
|
Super Aguri zal waarschijnlijk banden gebruiken die niet ontploffen op bankings: Bridgestones dus. eea op www.pitpass.com
|
Ondertussen is bevestigd dat Super Aguri inderdaad met Bridgestone zal rijden.
|
|
beetje bij beetje werken ze zich op:
Quote:
|
Volgens Autosport wordt Ide dit weekend vervangen door Montagny.
|
Kimi is ook blij:
Quote:
|
mja, maar als ge die 5x per race moet inhalen... ik denk dat ge ook wel content zijt als ge hem niet meer in uw spiegels ziet, 2 bochten verder :+
|
Ide vervangen door Montagny, een testrijder van Renault (remember World Series F1-demo 2005) vorig jaar. Een goede keuze als je het mij vraagt. Die Ide en Sato zijn en blijven eeuwige brokkenpiloten, natuurlijk wel goed voor het spektakel. Die aanrijding tussen Ide en den Hollander was zowat het enige wat er te beleven was in de GP in Imola...
Greets, Dr. Jozz |
Quote:
Nu neemt Ide deze taak op zich en gaat Montagny eens laten zien wat hij in een wedstrijd kan. Mvg... |
De superlicentie van Ide is ingetrokken en hij zal dit jaar dus niet meer rijden.
Quote:
|
Wil dat zeggen dat Montagny nu het verdere seizoen gaat afhandelen ?
|
voorlopig alleen Barcelona en Monaco.
|
Super Aguri bevestigt dat Sakon Yamamoto de 3de piloot zal zijn in volgende 3 wedstrijden (Silverstone, Montreal en Indianapolis). Ik betwijfel of hij dan inderdaad met een wagen zal rijden tenzij ze een 3de wagen klaar hebben.
Na die 3 races is het contract van Montagny afgelopen en lijkt het voor de hand te liggen dat hij spijtig genoeg vervangen zal worden. Hij zal dus niet kunnen rijden in zijn thuiswedstrijd (Magny-Cours) :mad: |
All times are GMT +2. The time now is 06:16. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.