![]() |
In aanbouw: 1/24 circuit
De meesten onder jullie zal deze thread wel niets zeggen, maar sommigen hadden toch wat foto's gevraagd van m'n laatste project.
Het circuit gezien van de achterkant van de garage: http://img.photobucket.com/albums/v3...r/track011.jpg Van de andere kant gezien, misschien zie je hier op de voorgrond wel de gefreesde lijnen die niet gewoon saai evenwijdig lopen. De 1/24's zien er betrekkelijk klein uit op het circuit. Wat gaat dat geven met de 1/32 waar we normaal mee rijden: http://img.photobucket.com/albums/v3...r/track009.jpg De vier auto's "rijden" op de vier verschillende lanes, hier zie je duidelijk dat nie iedereen zomaar overal kan passeren. Ik ben zeer benieuwd naar hoe het effectief gaat rijden: http://img.photobucket.com/albums/v3...r/track008.jpg Zelfde situatie... andere view, het lijkt wel of de 635 en de 935 net voorbij de Compact geraakt zijn in het eerste deel van de S'es... en dat de GT2 er noodgedwongen achter moet blijven tot hij zijn kans ziet: http://img.photobucket.com/albums/v3...r/track006.jpg Laatste bocht voor start-finish, je ziet dat de "ideale lijnen" de wagens echt over de cerbs gaan jagen: http://img.photobucket.com/albums/v3...r/track010.jpg Voila... dat is het voor nu... verder heb ik gewoon veel werk gehad om al het stof uit mijn garage te krijgen! Als jullie het goed vinden laat ik jullie in deze thread gewoon het verloop van de werken zien! Groeten G. |
Fantastisch :applaus:
Slotracen boeide mij altijd in mindere mate omdat het zo gemakkelijk leek om voorbij te gaan ( gewoon gas geven en niet uit de bochten vliegen leek het me ), maar als ik nu die verschillende lijnen zie in de bochten... heel mooi !! |
Ziet er veelbelovend uit.
|
Laat die updates maar komen wat mij betreft!
|
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Geregeld dit topic updaten hé;) |
Moet je idd doen! Heb al de foto's gezien van de "to do stockpiles", bij mij ist even erg. Maar een gevulde garageruimte is nieuw voor me! Hoe flik je dat dan? Metalen railtjes leggen in 't uitgefreesd gedeelte? En parkeer je die beemer van je erop? Rubber biedt extra grip hé :D
|
Ja zeg wat een werk wordt er hier geleverd,chapeau!!!!! Nu je ons het begin hebt laten zien van hoe een circuit op schaal wordt gemaakt,zal je ons ook het vervolg moeten laten zien van de werken. :p
Grtzzzzzzz Nismo :worship: |
Ik zou zelfs meer zeggen : wanneer mogen we (met een beperkte delegatie) de werken eens live komen bewonderen?
|
Da's precies ne VFR ;).
Succes met je project ! |
Eerst en vooral bedankt voor de leuke reacties... Ik had niet gedacht dat er zoveel interesse ging voor zijn omdat het toch niet specifiek met modelbouwen heeft te zien!
Hoe ik dat allemaal flik... ewel hé... zie je de pootjes zweven onderaan de metalen constructie? Das mijn eerste circuit... Petit Spa... waar je waarschijnlijk al foto's van hebt gezien. Die baan wordt volledig omhoog getrokken met een electrische winch... zo kan ik toch nog mijn auto's (en inderdaad m'n VFR) binnenzetten... De nieuwe baan wordt in tegenstelling tot Petit Spa volledig zonder scenery gebouwd. Ze wordt demonteerbaar in en gaat in delen tegen de muur kunnen gezet worden. Ik wist op voorhand dat ik de ruimte ging nodig hebben... daarom hebben m'n vrouwtje en ik zelf de plannen van ons huis getekend... en het met deze garage laten bouwen... het enige wat ontbreekt is een put... om aan auto's te werken... maar ze hadden ons dat finaal afgeraden...(is misschien irrelevante info voor de baan, maar zo kan ik toch es een beeld schetsen van het geheel). Enfin... meer over de baan zelf... naast de uitgefreesde 'gootjes' wordt er kopertape gekleefd... die voor de stroomtoevoer zorgt. Metalen rails hebben we hier niet nodig omdat de wagens toch zonder magneten rijden. De kopertape laat zich makkelijk manipuleren en is stukken goedkoper! Over het komen bewonderen van de werken... de grootste (en vuilste) werken zijn momenteel achter de rug... nu kan ik plaat per plaat de nagelgaatjes vullen met polifilla, ze dan nog es opschuren en op de houten balken monteren. Derna gaat de asfaltlaag (grijze verf) erop... en daarna de kopertape. Dus de werken zijn niet zo interessant om te zien denk ik... misschien is het interessanter... dat er eens kan gereden worden! Tis toch iets hé... als je meer benzine (zelfs met zeer hoog octaangehalte) door je aderen lopen hebt dan bloed... maar dat fenomeen kennen jullie ook wel zeker? Ik hou jullie op de hoogte! G. |
Knap werk hoor.
Doe zo voort en laat nog maar wat foto's komen :) |
ola, interssant om dit te volgen.
Tof om zo een creatieveling te volgen. Succes met de opbouw. |
Quote:
Vanzelfsprekend is rijden op zo'n baan het uiteindelijke doel, toch lijkt het mij bijzonder interessant om de ganse infrastruktuur eens grondig te kunnen bekijken. Zelf loop ik al een poosje met het plan om de slotracebaan van de slaapkamer naar de garage te verhuizen en flink uit te breiden, inklusief scenery. Jouw oplossing met winch en opbergmogelijkheid tegen het plafond lijkt dan ook ideaal. Met alleen maar foto's mis je natuurlijk de juiste constructiedetails. In ieder geval, het is te merken dat je er vakwerk van probeert te maken.:applaus: |
De metalen constructie bekijken van het eerste circuit kan natuurlijk ook als de tweede baan is opgesteld... Ik bedoelde gewoon maar dat de verdere werken aan deze houten baan volgens mij niet echt interessant zijn om te zien... En de meesten zijn ook niet uit de buurt van Gent... dus das al een eindje rijden om naar een geschilderde mdfplaat te komen kijken hé! Niet?
Ik hoop deze namiddag al m'n eerste (twee) plaat (platen) te kunnen opschuren, opvullen en verven... Ik zal mijn digi-cam bij de hand houden! Gisteren geen tijd meer gehad om aan de baan te wekren... het was race-avond... de bekende Ford Capri's, Lancia Beta's, Toyota Celica's en Bmw's voor group 5 zijn weer eens bovengehaald voor een ferm avondje racen! Tis ook leuk te horen dat er nog iemand hier slotracet! Groeten |
Wat zeg je, Mfahrer? Dat je baan "niet echt iets met modelbouw te maken heeft"??? En ik die altijd dacht dat m'n 1/24 diorama's al te groot waren... Best dat ik geen garage heb!! :eek:
|
Hey... ik ben hier weer met wat updates...
Ik dacht wel dat jullie dit ook es wouden zien, de zeer buigbare lexanstrip die ik heb gebruikt om de freesmachine langs te zetten, met om de twee cm een gaatje om een nagel in te slaan, om het geheel stevig vast te zetten: http://img.photobucket.com/albums/v3...r/track016.jpg Gaatjes gemaakt door de lexan strip allemaal met polifilla gevuld: http://img.photobucket.com/albums/v3...r/track014.jpg Vandaag half dagje verlof genomen... gans de baan opgeschuurd om alle opgevulde gaatjes weer mooi af te schuren en de baan te schilderen. Ik heb grijze grondverf gebruikt om dat grondverf matter is en stevig pakt op het hout. Eerste laag: http://img.photobucket.com/albums/v3...r/track018.jpg Je ziet hier duidelijk in de "Bruneau" dat de eerste laag niet genoeg dekt. De stiftlijnen van de zijkant van het circuit komen er nog vaag door: http://img.photobucket.com/albums/v3...r/track020.jpg De S'ses in de eerste laag, je ziet nu op foto duidelijker de lijnen die de auto's gaan volgen: http://img.photobucket.com/albums/v3...r/track020.jpg De tweede laag ligt erop... alles is mooi egaal gedekt... laat het nu maar drogen! http://img.photobucket.com/albums/v3...r/track024.jpg Voila... we gaan dit weekend naar de zee, een beetje zeelucht opsnuiven, en ik laat dit voorlopig mooi voor wat het is... Dinsdag trek ik opnieuw de randen van het circuit en probeer ik op de eerste plaat de kopertape te leggen! Groeten! Gunther |
Wie is dat spook die foto's staat te nemen? :D
|
wat een werk zeg !:worship:
|
Als het waar is dat er geen domme vragen bestaan, maar enkel domme antwoorden, hier een goed voorbeeld :
Als de verschillende racing lines niet allemaal hetzelfde zijn, moet de wagen aan de buitenkant dan niet véél meer afstand afleggen dan die aan de binnenbocht ? En bv op die voorlaatste foto, de wagen in de binnenbocht moet toch véél harder in de ankers gaan dan die in de buitenbocht ? |
Uiteraard is geen enkele lane perfect even lang... maar daarvoor rijden we ook in één manche allemaal eens op elke lane, zo heeft iedereen exact dezelfde kansen.
Dit weekend heb ik een beetje afgekicked van het baan bouwen(en ze lekker laten drogen)... en gisterennamiddag dan maar weer alle randen van het circuit opnieuw getekend. Op één plaat ligt de tape er zelfs al! Vanavond de curbstones schilderen op diezelfde plaat... misschien een fotootje nemen dan! G. |
Jah... hier ben ik weer... ik ben een beetje verder met mijn eerste MDF plaat...
Het wit van de curbstones geschilderd (in de linkerbovenhoek zie je de kopertape die op de baan komt ter geleiding: http://img.photobucket.com/albums/v3...r/track050.jpg 't Is duidelijk de eerste laag... je ziet er nog wat grijs door: http://img.photobucket.com/albums/v3...r/track051.jpg Ik ga zo content zijn als de eerste races gaan gereden worden, die Group A's zien er enorm goed uit... al moet ik de inserts nog maken om in de wielen te steken. De sierra staat zelfs nog niet vast op het chassis, maar doet hier gewoon dienst om het plaatje te vullen: http://img.photobucket.com/albums/v3...r/track052.jpg De auto's staan hier op drie verschillende banen! Lekker dicht bij elkaar en bij de A-pex! Het wit van de curbs is afgeplakt en het rood ligt er ook op! http://img.photobucket.com/albums/v3...r/track065.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...r/track062.jpg Ik heb gisteren nog de vier lanes kunnen "kopertapen" en derna eens kunnen testen! De auto erop... en een 9volt batterijtje tegen de tape houden... en weg zijn we! De eerste meters zijn gereden! http://img.photobucket.com/albums/v3...r/track066.jpg Ik probeer vanavond de tweede plaat te tapen en de curbs te schilderen. Ik speel met een ideetje jongens... Aangezien hier toch een paar geïnteresseerden zijn in dit project en het eens in real life zouden willen bekijken, denk ik eraan om -eens dat alles up and running is, including de timing- eens een team race te organiseren met een team of vijf-zes. Zo zouden we een paar teams van ons eigen vrienden kunnen vormen en één of twee teams van buitenaf... Dat zou inhouden dat ik voor een dag een chassis (of twee) te leen geef en dat jullie (per team) een body maken, op die manier heb je op voorhand ook nog genot van het bouwen en er daarna mee te rijden. Ik laat uiteraard weten waar en hoe je extra benodigdheden kunt vinden (lichtsets, lexan interieurtjes). We kunnen ook regelen dat je die bij mij bij kan krijgen, dan bestel ik een setje bij op voorhand (lichtsetje 16euro, of meer soldeerwerk 8euro, lexan interieurtje 10 euro). Voor het afstellen van het chassis helpen we uiteraard mee! Zo kunnen we eens een zes(of meer)-uurse rijden op een namiddag-avond... wordt er een beker gegeven voor de mooiste wagen (waar jullie hoogstwaarschijnlijk wel mee zullen weglopen). Wanneer dit alles zou doorgaan en welke klasse er zou gereden worden staat belange nog niet vast, maar ik wou even polsen of er interesse zou zijn voor dit voorstel. Ik heb al een paar keer een endurance race georganiseerd op Petit Spa onder ons vrienden... maar voorlopig hadden we slechts twee lanes, en hebben we allemaal apart gereden... de sfeer op zo'n evenementje is altijd zeer goed... met een pintje in de hand genieten van de voorbijkomende wagens, de competitiviteit. Als de nacht valt en we in het donker rijden, wordt de sfeer uiteraard nog beter! http://img.photobucket.com/albums/v3...rer/spa026.jpg Zeg eens jullie gedacht... Gunther |
Op mij kan je rekenen, zowel voor het bouwen als voor het racen...
|
Ik had ook wel gedacht dat je meteen akkoord ging gaan Guy!
G. |
Tof voorstel, alleen ben ik niet zo een begaafd bouwer.
|
Eerst en vooral... ik ben zelf nog niet zo'n begaafd bouwer (zeker niet in vergelijking met die prof's hier), ik ben maar een half jaartje bezig met zelf mijn eigen auto's te maken.
Ten tweede zou het de bedoeling zijn dat er maximum twee bodies moeten klaargemaakt worden, zo kunnen enkele padockers samen een team vormen om de endurance race door te komen... dus als Sennake al (waarschijnlijk met het grootste plezier) een body wil prepareren en eventueel nog één iemand anders (tis te zien hoeveel modelbouwpaddockers er geïnteresseerd zijn in dit voorstel). Ik denk eraan om teams te maken van drie of vier mensen zo. G. |
Misschien kan Guy depaddock-clio maken :)
|
Ik spreek liever met 2 woorden: Ik wil zeker meedoen, maar de datum moet wel passsen natuurlijk. ;)
Ik zie 2 mogelijkheden. Of ik bouw een nieuwe kas om te komen racen óf ik neem gewoon een kas van een model dat al gebouwd is. Ik lijm mijn bodies nooit aan het chassis, dus ik zou er zo evt. eentje kunnen recupereren. (en gezien mijn redelijk beperkte tijd, zou dat zeker een optie zijn) Het zal in ieder geval een Mercedes worden. C-Klasse of CLK-DTM of CLK-GTR of 190 EVOII :) Of wacht eens... ik bouw de Porsche van Russel Racing, ga er hard mee af in de eerste bocht, en zeg dat BVDC aan het stuur zat :D :D :eek: :p |
Uiteraard laat ik ver genoeg op voorhand de datum weten, de baan is nog in z'n beginstadium ook hé. Eerst moet ze volledig af zijn en uitvoerig getest voor er anderen op kunnen rijden hé! Dus ik voorzie een serieuze competitie ook maar binnen een maand of twee hoor!
Het idee om een bestaand model te nemen en die dan op een competitie chassis te zetten, ga je moeten laten varen denk ik. Eerst en vooral denk ik dat de gewone modelbouwlijm niet tegen de race-incidentjes bestand zullen zijn... en ten tweede is een interieurtje die bij een kit hoort veel te zwaar en te groot om op chassis te passen. Ik pas altijd een lexan interieurtje aan de wagen en het chassis aan. Maar zoals ik al zei... ik laat zeker ver genoeg op voorhand een datum en een klasse weten (waarschijnlijk Fia GT/Belcar of jaren 80 Group A), dan kijken jullie voor wie het dan past. In een kort reglementje kan je dan zien hoe je de auto samensteekt en waaraan de wagen moet voldoen. Je hebt dan ruim de tijd om de body en sommige interieurdelen af te werken. Groeten Gunther |
Quote:
Tenzij je ook het chassis van de kit gebruikt om te racen, in dat geval heb ik niks gezegd en zal er nieuw moeten gebouwd worden. Ook wat de klasses betreft, zit ik dan al op de wip. :D :D FIA-GT/Belcar of Gr.A zijn niet de kits die ik ten overvloede heb. Enkel een CLK-GTR of de eerder genoemde 190 komen dan in aanmerking - of ik moet natuurlijk een kit gaan kopen - want eigenlijk moeten de GTR's in een modelbouw collectie terecht komen. We zien wel, maar het interesseert me zeker. |
Quote:
|
Lijkt me een geweldig plan, met een hele bende samen een endurance race rijden.
Kan ik in een team rijden tegen BVDC? Effe een "Verschuur-actie" uit de kast halen ;) :D :D |
Quote:
|
Quote:
Maar we zien wel... er is interesse... en dat is het belangerijkst! Gunther |
Quote:
Wat de Porsche betreft nog even dit. Als ik een Hyundai van Reji op de wereld kan krijgen, zal ook een niet standaard modelleken van Russel Racing mij wel lukken. Ben trouwens bezig aan een speciale Porsche en eens ie klaar is, zal hij hier wel te zien zijn. |
Quote:
Ik zie het idee wel zitten om een kas te prepareren. t' Is eens iets anders. En dan maar racen :gas: |
Quote:
|
Quote:
|
Jongens jongens... zoals in real life... bewijs je maar op circuit!
Voor de rest... heb ik een enorm druk weekend achter de rug met in huis te moeten werken... maar tussendoor (lees s' avonds laat) heb ik toch nog de tijd gevonden om wat verder te doen aan m'n circuit. De Bruneau: de "zessen" zitten vast achter de tragere Sierra. Later op de dag heb ik nog de vier lanes kunnen tapen zoals je kan zien op verdere foto's. Ik stel me voor dat de "Originalteile" zich nog net tussen de Sierra en de Marlboro gewrongen heeft, je ziet dat de binnenbaan hier eerst efkes buitenom kan om dan mooi in te voegen en kort over de curb verder te gaan. Het wit van de curbs is ook hier geschilderd en de ervaring leert mij nu van iets langer te wachten met de rode vlakken erop te schilderen. Bij mijn vorige was het rood iets onder te tape gelopen. Alles is al geretoucheerd ondertussen: http://img.photobucket.com/albums/v3...r/Track003.jpg De zessen zijn hier al voorbij de Sierra geraakt en zitten nu op het begin van de rechte eind richting the Sses: http://img.photobucket.com/albums/v3...r/Track004.jpg Ben zijn zes voelt zich onterecht gepasseerd en maakt hier redelijk zijn intenties duidelijk: "Make some room, coming through!": http://img.photobucket.com/albums/v3...r/Track008.jpg Efkes te afmetingen gestest voor de startgrid: http://img.photobucket.com/albums/v3...r/Track012.jpg Alles uitgemeten en de auto's vertrekken dus elk 15cm van elkaar. De start/finish-lijn en eerste acht startstrepen zijn geschilderd. De lane die de pole heeft gepakt staat uiteraard als eerste bij de binnenbocht. Bij "normaal" slotracen start iedereen dus op dezelfde lijn, hier wil ik het iets realistischer maken! Een tweede reden waarom ik een "echte" grid wou, is het feit dat de lanes in de eerste bocht al dicht bij elkaar komen. Als iedereen vanop dezelfde plek en op het zelfde moment alles geeft tijdens de start, hebben we al brokken voor we drie bochten ver zijn. Ik denk eraan om nog één startrow bij te zetten zo kunnen we zeker met twaalf piloten of teams "samen" rijden en heeft iedereen een eerlijke startplaats. Met samen bedoel ik natuurlijk dat de eerste vier gekwalificeerde samen vertrekken, de tweede vier een manche later vanop de tweede startrij. http://img.photobucket.com/albums/v3...r/Track014.jpg Eerste bocht na start/finish, lane 1 gaat hier ferm over de curbs! http://img.photobucket.com/albums/v3...r/Track019.jpg Het geheel ziet er op dit ogenblik zo uit. De eerste plaat is volledig af, de tweede moet nog de rode vlakken krijgen van curbs (links tegen de muur), en de drie volgende zullen verder deze week wel af zijn. http://img.photobucket.com/albums/v3...r/Track016.jpg Er komt dus vorm in de zaak! Ik ben content om het zo te zien evolueren! G. |
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 01:55. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.