De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Tijd voor seizoen 2006 ! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11521)

Finish 17-10-2005 23:05

Tijd voor seizoen 2006 !
 
Pfff. F1 is ondertussen weeral 2 dagen voorbij. Dat nieuwe seizoen laat weer lang op zich wachten ! :) En dat seizoen wordt serieus spannend. Genoeg vragen die moeten beantwoord worden.
Seizoen 2006 in twaalf puntjes:

1. Massa komt naar Ferrari. Wordt hij net als Rubens nummerke twee, of kan hij de gepensioneerde Schumacher makkelijk aan ? Krijgen beide coureurs binnen Ferrari een zelfde behandeling, of blijft men de wagen met startnummer 5 (geleden van '97 dat Schumacher met zo'n laag nummer reed !) voortrekken ?

2. Barrichello trekt naar Honda. Rubens had bij Jordan en Stewart duidelijk het voortouw, maar nu krijgt hij kopman Button naast zich, iemand die in het team gebeiteld zit. Direct presteren is de boodschap voor Barri.

3. Heidfeld - Villeneuve bij het nieuwe BMW-team. Het is nog maar de vraag of we daadwerkelijk Jacques terugzien, maar Heidfeld heeft duidelijk gemaakt dat hij meer dan ooit thuishoort in een F1-team en overduidelijk in staat is de functie van kopman te hebben. Weinig blabla, maar meer actie op de tarmac. En voor Villeneuve: kan deze ex-WK na z'n blunderjaar bij Sauber nog wat proberen ?

4. De overstap van bepaalde teams naar Bridgestone (Williams, Toyota, Midland, Red Bull, Squadra Torro Rosso(?) en Ferrari) gaan volgend seizoen met Bridgestones rondrijden. Da's de helft van het veld. Ferrari kan terug op rekenen op bandendata, en Michelin krijgt er dus mss weer een concurrent bij. De blamage na de USGP heeft ze bovendien ook niet echt een positief imago opgeleverd, dus de FIA houdt ze in het oog.

5. De overstap van V10's naar V8-motoren, waar volgens velen geen bal aan is. Ondermeer Zonta (Toyota) en De La Rosa (McLaren) lieten zich al laagdunkend uit over een flauwe motor.

6. Het einde van de privaatteams, de start van de clash der autogiganten. Honda koopt BAR, BMW koopt Sauber. Williams, Midland en Red Bull (Ferrari!) blijven min of meer de enige teams die niet de volle 100% een autoconcern achter zich hebben.

7. De overstap van Red Bull naar Ferrari. In het oog houden: krijgen we weer een soort Sauber, 'kweekschool' voor Ferrari ? Wordt de nieuwe Red Bull een kopie van het Ferrari-chassis ? Grijpt Jean Todt naar z'n walkie-talkie als Klien Felipe Massa niet voorbijlaat ?

8. De nieuwe teams: Midland en heel mss ook een tweede Honda-team, Sato sprak al over een elfde team. Hoe gaan zij het doen ? Kan Midland het oude Jordan een boost geven ? Kan het oude Minardi plots met Red Bull backing een stap naar de middenmoot doen ?

9. De nieuwe coureurs en de blijvers: Krijgt Monteiro, rookie van het jaar, een kans bij Midland ? Wat gebeurt er met de trage Karthikeyan. Vinden Albers en Doornbos nog onderdak. Beginnen De La Rosa en Wurz aan hun zoveelste termijn als testcoureur, net als Pizzonia en Zonta ?
Hoe gaat Liuzzi het doen in de STR ? En zijn teammaat Neel Jani ? Als er een tweede Honda komt, krijgen Sato en Davidson dan misschien een kans ?

10. Wie vult de plaats van Heidfeld bij Williams in ? Pizzonia ? Of dan toch dé kans voor Nico Rosberg ? Hij heeft al een contract bij Williams, de vraag is of hij tweede of derde rijder wordt.

11. De toppers worden soms floppers: BAR haalde in 2004 P2 binnen, maar 2005 was in feite eerder een kleine nachtmerrie. Gebeurt hetzelfde met Renault, McLaren, Toyota en Red Bull ? Het behalen van succes is één ding, het behouden van succes een ander. Vraag ondertussen maar aan Ferrari, hoewel die van 2000 tot 2004 wel altijd jackpot hadden.

en dan de 12de vraag:

12. WORDT SCHUMACHER NOG EENS WK ?
(ik duim alvast voor een dreun van jewelste van Ferrari :D )


Ik kan niet wachten tot maart. Dedzuje toch. Maart. Een eeuwigheid.

gwyllion 17-10-2005 23:52

Quote:

Originally Posted by Finish
4. De overstap van bepaalde teams naar Bridgestone (Williams, Toyota, Midland, Red Bull, Squadra Torro Rosso(?) en Ferrari) gaan volgend seizoen met Bridgestones rondrijden. Da's de helft van het veld. Ferrari kan terug op rekenen op bandendata, en Michelin krijgt er dus mss weer een concurrent bij. De blamage na de USGP heeft ze bovendien ook niet echt een positief imago opgeleverd, dus de FIA houdt ze in het oog.

Red Bull rijdt zeker met Michelin en zou graag Torro Rosso ook met Michelin zien rijden (hoewel Minardi al een contract met Bridgestone had).

Volgend seizoen kan inderdaad alle kanten uit.

Speesman 17-10-2005 23:54

Leuke tekst Finish!!!

Ik wacht ook in spanning af tot maart. Hopelijk een spannend seizoen, want ondanks het feit dat er eens andere mensen vanvoor reden, vond ik dat er maar weinig hoogtepunten waren in het voorbije F1 seizoen.

The Interceptor 18-10-2005 00:00

Volgens mij gaat die nieuwe V8 zeker in't begin van't seizoen een heel grote bepalende factor worden. Benieuwd wie er met de beste motor afkomt.

Komt er volgend jaar ook (weer!) geen nieuw kwalificatieformat? Of moet dat nog goedgekeurd worden? En misschien ook geen 3e wagens meer op vrijdag.

gwyllion 18-10-2005 08:24

Quote:

Originally Posted by The Interceptor
Komt er volgend jaar ook (weer!) geen nieuw kwalificatieformat? Of moet dat nog goedgekeurd worden? En misschien ook geen 3e wagens meer op vrijdag.

Er ligt een voorstel voor een knockout systeem op tafel, maar dat is nog niet goedgekeurd. In de geplande regels zitten bandenwissel ook terug in. Dat gaat nooit goedgekeurd worden door Michelin teams.

Sennake 18-10-2005 08:39

Ik vind persoonlijk het top-10 systeem van de DTM wel aantrekkelijk. Dus maakt dat per definitie geen kans :frusty:

Sennake 18-10-2005 09:13

Quote:

Originally Posted by Finish
11. De toppers worden soms floppers: BAR haalde in 2004 P2 binnen, maar 2005 was in feite eerder een kleine nachtmerrie. Gebeurt hetzelfde met Renault, McLaren, Toyota en Red Bull ? Het behalen van succes is één ding, het behouden van succes een ander. Vraag ondertussen maar aan Ferrari, hoewel die van 2000 tot 2004 wel altijd jackpot hadden.

De situatie is deze keer anders in die zin dat het aantal onbekende parameters voor iedereen even groot is. Daarom zie ik op dit moment eigenlijk geen enkel team als speciaal favoriet, en is het goed mogelijk dat een team waarop nu niemand rekent ineens met het beste package blijkt aan de start te staan. Alhoewel de grote 3 natuurlijk wel de meeste middelen kunnen inzetten en altijd wel een voetje zullen voor hebben op de rest. Althans, dat vermoed ik toch...

Sennake 18-10-2005 09:18

Quote:

Originally Posted by Finish
12. WORDT SCHUMACHER NOG EENS WK ?

Awel, dat is eigenlijk wel dé hamvraag eh. Daarom dat ik er eens een polleke over opgezet heb seh.

marcel 18-10-2005 12:48

ik denk niet dat Renault zal terugvallen volgend jaar
ze zijn de laatste 3 jaar al in stijgende lijn bezig, dus nu opeens ee terugval?

Mark 18-10-2005 13:13

Quote:

Originally Posted by Finish
9. De nieuwe coureurs en de blijvers: Krijgt Monteiro, rookie van het jaar, een kans bij Midland ? Wat gebeurt er met de trage Karthikeyan. Vinden Albers en Doornbos nog onderdak. Beginnen De La Rosa en Wurz aan hun zoveelste termijn als testcoureur, net als Pizzonia en Zonta ?
Hoe gaat Liuzzi het doen in de STR ? En zijn teammaat Neel Jani ? Als er een tweede Honda komt, krijgen Sato en Davidson dan misschien een kans ?
.

De twee Dutchies mag je gerust dakloos verklaren ;) Heren, bedankt voor de cheque en tot nog eens :)

The Interceptor 18-10-2005 15:16

Idd, als we volgend jaar nog één van die Hollanders in de F1 zien, dan mogen ze in Holland content zijn denk. Al is er bij onze Noorderburen blijkbaar wel meer geld te vinden voor een F1-project als in ons Belgenlandje.

Wel interessant naar volgend jaar toe is dat er héél wat nieuwe kleurenschema's op de wagens zullen opduiken!
* Renault: stopt Mild Seven met sponsoren, en wordt Telefonica de nieuwe hoofdsponsor?
* McLaren: West is weg, Johnny Walker in de plaats: lekkere zwarte agressieve McLaren's volgend jaar, of moeten de Mercedessen 'Zilverpijlen' blijven?
* BAR --> Honda: al zal hier niet zoveel veranderen denk, de hoofdsponsors blijven namelijk dezelfde.
* Jordan --> Midland: het geel zal wel verdwijnen
* Minardi --> Squadra Toro Rosso: zwart zal plaatsmaken voor het blauw-zilver van Red Bull
* Williams: BMW en HP weg, wie worden de nieuwe grote geldschieters?
* Sauber --> BMW: dit vind ik wel jammer, heb de Saubers altijd mooie gevonden.

Ferrari, Toyota en Red Bull zullen er wel ongeveer hetzelfde uitzien als dit jaar.
En dan eventueel dus nog twee nieuwe teams volgend jaar ...

Dave 18-10-2005 16:37

Quote:

Originally Posted by The Interceptor
* Renault: stopt Mild Seven met sponsoren, en wordt Telefonica de nieuwe hoofdsponsor?

Tijdens de MotoGP op NL zei men dat Movistar in 2006 stopt met Honda (Gibernau) te sponsoren en zich gaat richten op Alonso, misschien blijft het blauwe dan

The Interceptor 20-10-2005 12:27

Autosport meldt ondertussen wat ik al maanden beweer: Rosberg wordt de teamgenoot van Webber. Dat is dus "weeral niet" voor Pizzonia.

gwyllion 20-10-2005 12:40

Quote:

Originally Posted by The Interceptor
Autosport meldt ondertussen wat ik al maanden beweer: Rosberg wordt de teamgenoot van Webber. Dat is dus "weeral niet" voor Pizzonia.

Als Pizzonia niet tevreden blijkt met de taak van 3de rijder, zou (het geld van) Albers veel kans hebben.

The Interceptor 24-10-2005 18:38

Vandaag zijn er beslissingen gevallen over wijzigingen aan het reglement voor volgend jaar:

* 3 kwalificatiesessies: dat knock-out systeem is goedgekeurd :applaus:
* bandenwissels terug toegelaten

(bron: f1racing.nl)

Maar er was ook al een nieuwe (?) beperking gelegd op het aantal bandensetjes dacht ik, maar nu is het juiste aantal me ontglipt. Was dat niet 7 droogweer-setjes per weekend? Maar dat komt er eigenlijk nog op neer dat ze tijdens de race 2 (mss zelfs 3) keer kunnen wisselen, met die overvloed aan gereden km's op vrijdag en zaterdag ...

Nu heb ik wel nog niets gelezen of gehoord over het al dan niet afschaffen vd testrijders op vrijdag, gebruik van reservewagen, ...

Maar in ieder geval vind ik die nieuwe kwalif toch echt wel goed. Dat gaat echt wel de moeite zijn om te volgen denk, de regisseurs gaan weer hun werk hebben op zaterdagnamiddag :D

marcel 26-10-2005 21:31

Quote:

Originally Posted by The Interceptor
* Jordan --> Midland: het geel zal wel verdwijnen

afgaande op de officiele site van de Midland Group (hier), vermoed ik een blauw-witte livery.

dus:

renault waarschijnlijk blauw (movistar)
red bull blauw
toro rosso (red bull 2) blauw?
bmw blauw?
midland blauw

het wordt nogal een blue jaartje, seizoen 2006

student 27-10-2005 00:52

Spa 17 september, wtf? Das smeken om kou en gietende regen

gwyllion 27-10-2005 08:13

Quote:

Originally Posted by student
Spa 17 september, wtf? Das smeken om kou en gietende regen

En spectakel. Piloten die nu willen rijden omdat het water omlaag loopt op de Eau Rouge :p

student 27-10-2005 10:50

Quote:

Originally Posted by gwyllion
En spectakel. Piloten die nu willen rijden omdat het water omlaag loopt op de Eau Rouge :p

bedoelt ge "nu" of "ni", want als t is zoals afgelopen jaar... :mad:

gwyllion 27-10-2005 11:26

Quote:

Originally Posted by student
bedoelt ge "nu" of "ni", want als t is zoals afgelopen jaar... :mad:

Woeps, inderdaad de toets rechts naast de "u".

A uit PDGRacing 27-10-2005 12:48

Quote:

Originally Posted by marcel
toro rosso (red bull 2) blauw?

Misschien wel met Hangar-7- sponsering. Het mode-architectuur-eet-drink-vliegtuig-prive-speeltje van de Dokter. Die was verdwenen van Red Bulls 2005. En als ik met goed herinner werd die veelal gebruikt in het Junior-programma.

The Interceptor 27-10-2005 21:34

De GP van Belgie mag dan wel op de kalender staan, DDF1 is failliet, en er kunnen dus geen tickets besteld worden, toch maar vreemd allemaal hoor.

Alain 28-10-2005 09:02

Quote:

Originally Posted by Dave
Tijdens de MotoGP op NL zei men dat Movistar in 2006 stopt met Honda (Gibernau) te sponsoren en zich gaat richten op Alonso, misschien blijft het blauwe dan

Dat klopt. Gibernau is gebonden aan Telefonica. Echter, de "grootste" reden voor de terugtrekking van Telefonica uit MotoGP is dat ze Dani Pedrosa kwijt zijn. Hij rijdt immers volgend jaar bij Repsol Honda. Telefonica heeft alsnog geprobeerd om bij HRC binnen te geraken en naast Repsol te mogen staan maar dat werd een "njet". En gezien de geweldige prestaties van Gibernau dit jaar in vergelijking met die van Alonso... Dat wordt meer Telefonica en Movistar bij Renault volgend jaar.
De kijkcijfers voor F1 in Spanje zijn ook sterk vooruitgegaan, terwijl de populairdere MotoGP achteruit is gegaan, niet in het minst om de zwakke prestaties van Gibernau...

gwyllion 03-11-2005 12:58

Quote:

Originally Posted by The Interceptor
Autosport meldt ondertussen wat ik al maanden beweer: Rosberg wordt de teamgenoot van Webber. Dat is dus "weeral niet" voor Pizzonia.

Het is ondertussen officieel bevestigd dat Rosberg volgend jaar zal racen.

The Interceptor 03-11-2005 13:25

Hmm, goede zet van Williams!
En daar hebben we hem dan, de eerste racende F1-piloot die jonger is dan mij ...

Mark 04-11-2005 14:03

Schumacher begint een oude grommende opa te worden :D

Quote:

Zevenvoudig wereldkampioen F1, Michael Schumacher, is geen voorstander van het nieuwe kwalificatieconcept. De Duitser vindt de nieuwe regels een grap.

"Het resultaat van al dat eindeloos gepraat is een echte grap", haalde Schumi uit in Motorsport Aktuell. "Ook de manier waarop er werd onderhandeld en de beslissing uiteindelijk werd genomen stoot me tegen de borst."

http://www.nu.nl/news/619942/47/Schu...lachelijk.html

FastFons 04-11-2005 15:03

Bejaardentehuis...

FF

gwyllion 08-11-2005 11:36

Red Bull heeft McLaren ontwerper Adrian Newey aangetrokken voor 2006.

Raceboy 08-11-2005 21:12

Wat gebeurt er als je oud wordt? je gaat zagen en je bent niet meer zo bij je verstand zodat je simpele dingen moeilijker kunt vatten :D

Quote:

"The return of tyre changes in the races isn't certainly going to favour Michelin, so I'm not too happy about it," said Villeneuve. "As for the new qualifying system, it seems very complicated; I don't know if we'll manage to sort it out.

autosport.com

Mark 08-11-2005 22:28

Quote:

Originally Posted by raceboy
Wat gebeurt er als je oud wordt? je gaat zagen en je bent niet meer zo bij je verstand zodat je simpele dingen moeilijker kunt vatten :D

Nou, volgens mij Sjaakie eens op de bank gaan liggen bij een zielenknijper :D In het volgende stukje is hij Nico Rosberg aan het ontmoedigen. Net alsof hij in 1996 zo een wonder was ;)

Quote:

"[Teams] want young boys because they look for robot drivers," he added. "They want people who get in the car, keep quiet and follow what the engineers and the computers say.

"But I belong to another generation. To go really fast, you need the car to become part of you. You need to feel it. I know these things because when I arrived there wasn't much electronics around. But today it's not like that."

www.autosport.com
Nee, in de tijd van Jaques reden we nog met houten banden en de handrem aan de buitenkant van de wagen. :D

Mark 08-11-2005 22:33

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Red Bull heeft McLaren ontwerper Adrian Newey aangetrokken voor 2006.

Toch wel een verrassing. Zijn impact op de nieuwe Red Bull wagen zal nihil zijn. Wellicht dat we wel een B-versie van die wagen krijgen te zien in juli/augustus..............echte werk zien we in 2007 pas terug.

De grote passie van Newey schijnt echter te liggen in zeilboten, in interviews spreekt hij altijd over het ontwerpen van een jacht voor de America's Cup. De cheques zullen wel niet zo groot zijn als de zeilen van die schepen :)

Raceboy 16-11-2005 21:29

kalender update: GP van Cina en Japan zijn omgewisseld.

Quote:

The new dates for the events will be as follows:

1 October, 2006 Grand Prix of China

8 October, 2006 Grand Prix of Japan


El Torro 23-11-2005 21:55

De Engelse Katherine Legge heeft gisteren getest in de F1-Minardi (Red Bull 2006) van Robert Doornbos in Vallelunga,
zou het zo zijn dat ze in 2006 de nederlanders gaan ruilen voor een Engelse lady in de F1 ??????
www.motorsport.com/news/article.asp?ID=206477
Haar tijden waren in elk geval zeker niet slecht...!

Kijk voor meer foto's van Katherine op http://www.motorsport.com/photos/sel..._/Day_2&Y=2005

Zij reed dit jaar in de Toyota Atlantic Championship waar ze 3 races wist te winnen.

FIRE 23-11-2005 22:13

Quote:

Originally Posted by El Torro
De Engelse Katherine Legge heeft gisteren getest in de F1-Minardi van Robert Doornbos in Vallelunga,
zou het zo zijn dat ze in 2006 de nederlanders gaan ruilen voor een Engelse lady in de F1 ??????
www.motorsport.com/news/article.asp?ID=206477
Haar tijden waren in elk geval zeker niet slecht...!

Kijk voor meer foto's van Katherine op http://www.motorsport.com/photos/sel..._/Day_2&Y=2005

Zij reed dit jaar in de Toyota Atlantic Championship waar ze 3 races wist te winnen.

Ik weet niet of je het weet maar Minardi is overgenomen door Red Bull, dus zeker geen Legge volgend seizoen.

Mark 23-11-2005 22:36

Een trio Nederlanders in actie tijdens een GP weekend?

Quote:

Doornbos zegt dat de onderhandelingen met zijn nieuwe werkgever rond zijn en dat hij een contract gaat tekenen. "Als alles goed gaat komt er snel een bekendmaking, maar voor de inkt op het contract droog is kan ik niet zeggen waar het is," aldus de Nederlander. "Maar het is een topteam en het is een grote stap vooruit. Ik word vrijdagcoureur en ga alle testwerk doen."

http://sport.fok.nl/sport/nieuws/19622
Albers => Midland
Pastorelli => vrijdag's aan het werk voor Midland
Doornbos => Dat moet dus Williams zijn............

Mark 23-11-2005 22:37

Quote:

Originally Posted by El Torro
Haar tijden waren in elk geval zeker niet slecht...!

En de kus met de muur gisteren ook niet ;) :D

Idd, tijden waren vergelijkbaar met andere youngsters. Ze was in ieder geval een pak sneller dan die Nissany........maar ja, wie is dat niet?

FIRE 23-11-2005 23:52

Quote:

Originally Posted by Mark
Doornbos => Dat moet dus Williams zijn............

Of vrijdag tester voor Red Bull:

http://www.grandprix.com/ns/ns15952.html

marcel 24-11-2005 16:07

Quote:

Originally Posted by Mark
Een trio Nederlanders in actie tijdens een GP weekend?



Albers => Midland
Pastorelli => vrijdag's aan het werk voor Midland
Doornbos => Dat moet dus Williams zijn............

Sauber zou nu toch ook een topteam moeten worden? met de steun van BMW?

Mark 24-11-2005 17:29

Quote:

Originally Posted by marcel
Sauber zou nu toch ook een topteam moeten worden? met de steun van BMW?

Dat zijn ze zowat verplicht, gezien de investering van BMW in de overname van Sauber.

Overigens straffe taal van Doornbos in het magazine Start van de maand december. Hij wil alleen testrijder in 2006 zijn als hij de garantie heeft dat ie mag racen in 2007 voor datzelfde team. Dan ben ik toch zeer benieuwd naar zijn persconferentie een dezer dagen. Want als hij waar maakt van wat hij zegt dan is Albers weer te snel af :D

marcel 28-11-2005 17:22

volgens pitstop.tv is het "topteam" van Doornbos Red Bull Racing


All times are GMT +2. The time now is 05:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.