De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Op de werkbank (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   Nieuw Project: Corvette C5-R Le Mans 2001 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11596)

Loeten 26-10-2005 18:35

Nieuw Project: Corvette C5-R Le Mans 2001
 
Tijd voor een nieuw project, te starten vanaf de herfstvakantie...

Normaal gezien hou ik het enkel op rally-kits. Maar in den beginne, toen ik dit allemaal nog leerde, maakte ik ook twee race-kits (Ford Sierra RS Texaco en Nissan Skyline AXIA)

Ook nu weer loop ik over naar een race-kit. Ik kreeg namelijk van mijn schoonbroer deze cadeau:

Corvette 5-R Le Mans 2001 van Revell:

http://img417.imageshack.us/img417/4...49087ln.th.jpg


Eerst was ik wat bang, want revell is geen tamiya, maar na het inkijken van de doos blijkt mijn vrees voorbarig. Dus beginnen we er nu toch volle moed aan. En ditmaal probeer ik jullie op de hoogte te houden.

Tot zaterdag dan!! Want vrijdag staken wij in het vrije onderwijs NIET...

Brecht 26-10-2005 18:51

Deze kit heb ik ook, dan wel met de livery van SRT, 24 uren Spa 2004. Alleen de decals er nog op en de mijne is klaar.

Guido 26-10-2005 21:56

Quote:

Originally Posted by Loeten
Normaal gezien hou ik het enkel op rally-kits. ...

Ook nu weer loop ik over naar een race-kit.

Boee!! :D :+

Quote:

Originally Posted by Loeten
Ik kreeg namelijk van mijn schoonbroer deze cadeau:

Ah maar dan is het goed, als ge iets krijgt, moet ge het bouwen he - lol :D

Quote:

Originally Posted by Loeten

...

Tot zaterdag dan!! Want vrijdag staken wij in het vrije onderwijs NIET...

Groot gelijk. Voor éné keer hebben de stakers ongelijk - maar bon, laten we daar hier maar niet over beginnen. :)

Anyway, veel succes met de bouw!!

Sennake 27-10-2005 13:58

Veel succes! Ik heb dezelfde kit ook, maar ben van plan er de SRT versie van te maken.

Wat me wel opviel bij het bekijken van de onderdelen, en wat op zijn minst vreemd overkomt, om niet te zeggen onnozel, is het feit dat Revell er een complete motor bijsteekt terwijl de motorkap meegegoten zit aan de rest van de carosserie. Ofwel kan je dus al dat werk aan de motor uitsparen, ofwel moet je de motorkap van de body afzagen... (Ik opteer voor de laatste mogelijkheid).

Sennake 27-10-2005 14:00

Quote:

Originally Posted by Huudo
Ah maar dan is het goed, als ge iets krijgt, moet ge het bouwen he - lol :D

Aha! Ik zal u eens een kit cadeau doen zie die u helemaal niet interesseert :+

Mother Goose 27-10-2005 14:19

Quote:

Originally Posted by Sennake
...ofwel moet je de motorkap van de body afzagen... (Ik opteer voor de laatste mogelijkheid).

Op welke manier doe je dat het eenvoudigste?

Sennake 27-10-2005 14:29

Quote:

Originally Posted by Mother Goose
Op welke manier doe je dat het eenvoudigste?

Ik denk het te doen met een scherpe naald die ik in de boortjeshouder steek en dan maar krassen totdat je erdoor zit. Dat uitkrassen doe ik sowieso bij alle naden omdat ze bij Revell niet echt uitgesproken diep liggen. Het enige wat ik dan bij de motorkap moet doen is wat langer krassen dan gewoonlijk.

Maar het kan ook met een X-Acto-mes zoals in deze thread te zien is. Alleen het uitboren van de koelsleuven in de motorkap is daar wat tegengevallen. Maar dat was de vraag niet natuurlijk.

Guido 27-10-2005 16:34

Quote:

Originally Posted by Mother Goose
Op welke manier doe je dat het eenvoudigste?

Nog een andere mogelijkheid.

Enige tijd geleden heb ik me dit aangeschaft bij Scale Race Cars. Het grote voordeel van deze 'scribers' is dat ze over de volledige lengte exact dezelfde dikte hebben, wat een veel fijnere uitsnijding mogelijk maakt in vergelijking met een naald of exacto mes - die per definitie veel dikker zijn. Ben er heel tevreden over.

ac.cobra427 27-10-2005 17:15

Probeer het eens met een garendraad. Het gaat erdoor als een mes door boter, en spotgoedkoop.

Probeer het eens op wat plastiek afval, je zal zien hoe gemakkelijk het blijkt.


ps: waar is die SRT decalset te krijgen ?

Sennake 27-10-2005 17:22

Quote:

Originally Posted by ac.cobra427
Probeer het eens met een garendraad. Het gaat erdoor als een mes door boter, en spotgoedkoop.

Probeer het eens op wat plastiek afval, je zal zien hoe gemakkelijk het blijkt.


ps: waar is die SRT decalset te krijgen ?

Marc Dantinnne, de baas van Francorchamps Models staat elke Belcar koers wel ergens zij transkits te verkopen.

Maar het kan ook online : http://www.minimodels.be/fmmdecalques.htm

Loeten 31-10-2005 11:56

Quote:

Originally Posted by Sennake
Wat me wel opviel bij het bekijken van de onderdelen, en wat op zijn minst vreemd overkomt, om niet te zeggen onnozel, is het feit dat Revell er een complete motor bijsteekt terwijl de motorkap meegegoten zit aan de rest van de carosserie. Ofwel kan je dus al dat werk aan de motor uitsparen, ofwel moet je de motorkap van de body afzagen... (Ik opteer voor de laatste mogelijkheid).


Ik had net dezelfde opmerking toen ik hem enkele dagen geleden eens nakeek... Bij mij zal het dan werkbesparing worden... Zal immers binnenkort wat moeten werken voor het nieuwste project (baby 2 mei 2006).

Natuurlijk jammer dat zo'n prachtige motor (revell-normen) dan niet zichtbaar zal zijn... Misschien dat ik die wat later dan toch nog kan uitstallen... Moet ik nog over nadenken...

Ondertussen ben ik de body aan het voorbereiden op het spuitwerk. Dus alle delen samenzoeken en eventueel plaatsen die gespoten moeten worden. En ik heb daarbij al ondervonden waarom revell van mindere kwaliteit is. De body is zeker dubbel zo dik als bvb een body van de celica van Tamiya. Dus ik overweeg ook om die naden wat meer uit te werken...

De spiegels en spoilers hebben dan weer plaats zat om geplaatst te worden waardoor onnodige "gaatjes" ontstaan... Maar ik hoop dat dit met primer en verf wel zal verdwijnen...

Eerste maal trouwens dat ik eens een grondverf ga gebruiken. Reden is omdat dit ook nodig zal zijn bij de bouw van de transkit Loix-celica. Daar is de body zwart en doe moet wit / rood worden... Dus ja, deze kit is dus een beetje een testkit.

Heb trouwens geen witte primer gevonden. De winkel bleek al 6 maand zonder te zitten. Heb dus lichtgrijs mee als probeersel...

Foto's volgen als de grondlaag gezet is...

Luigi 31-10-2005 14:24

Uwe primer in de concorde gaan halen zeker? Kom er ook onnozel van dat ze geen witte meer hebben.

scoobyfreak 02-11-2005 01:09

ik heb die auto ook liggen ma zie het nie zitten om te beginnen want heb juist een ferrari enzo gemaakt van revel en heb ondervonden dat de boddy niet goed op het onderstel past en twijfel nog tussen de decals van srt of de decals die er bij zitten

Loeten 02-11-2005 10:53

Quote:

Originally Posted by scoobyfreak
ik heb die auto ook liggen ma zie het nie zitten om te beginnen want heb juist een ferrari enzo gemaakt van revel en heb ondervonden dat de body niet goed op het onderstel past en twijfel nog tussen de decals van srt of de decals die er bij zitten


Ik heb voorlopig nog geen echte problemen ondervonden bij het ineensteken. Telkens eerst dryfitten voor alle zekerheid en dan pas lijmen. Er zitten hier en daar wel wat spleetjes, maar die probeer ik weg te werken.

De kit loopt echt wel als een trein. Logisch ook als je een weekje verlof hebt... Maar er moet ook amper geschilderd worden. Ben meer gewoon bij Hasegawa en Tamiya. Maar das dan ook ferrari vergelijken met Nissan of zo??

Heb wel een leuke fout ontdekt. Op hun blaadjes staat een bepaald onderdeel gemerkt als "rood verven" en een ander stuk ervan "antraciet" maar volgens de referentiefoto's die op de doos staat, is het net andersom... Grappig dus.

Ook de details staan nooit aangeduid als "te verven" dus moet je hier wat vindingrijk zijn. Zo heb ik de bouten en knopjes aan het dashboard toch een kleurtje meegegeven, net als bepaalde andere onderdelen. Ook de kleurtjes van oa rolkooi en motor heb ik naar eigen dunk (en via pics) wat aangepast. Maar aangezien er daarvan toch weer maar weinig te zien zal zijn...

Vandaag probeer ik de bosy een eerste kleurlaag te geven. Revell vraagt een mix van 90% X-8 en 10% X-6... Krijg dat dan maar in een spuitbus als je geen airbrush hebt. Dus heb dan maar voor TS-34 (Camel yellow) gekozen. Misschien niet het perfecte kleur, maar dat hoeft ook niet op dit model. Mijn schoonbroer, die me deze kit cadeau deed, vond het alvast een leuke kleur...

Ook het chassis vereist een volledige zwarte laag... Dus straks nog maar eens naar de winkel stappen om te kijken of ze er x-18 in een spuitbus hebben (of iets gelijkwaardigs).

En die primer... Jah, kleur valt best mee... Misschien eens via domino ene bestellen...???

Pics volgen nog van zodra vrouwlief met de auto thuis is. Digitale ligt al in de auto voor CL-duel van Club Brugge - Rapid Wien.

Sennake 02-11-2005 12:11

Quote:

Originally Posted by scoobyfreak
ik heb die auto ook liggen ma zie het nie zitten om te beginnen want heb juist een ferrari enzo gemaakt van revel en heb ondervonden dat de boddy niet goed op het onderstel past en twijfel nog tussen de decals van srt of de decals die er bij zitten

Zelfde opmerking als HIER : leestekens aub!

Sennake 02-11-2005 12:13

Quote:

Originally Posted by Loeten
Dus straks nog maar eens naar de winkel stappen om te kijken of ze er x-18 in een spuitbus hebben (of iets gelijkwaardigs).

TS-29 heet dat dan bij Tamiya ;)

Nismo 02-11-2005 15:30

Maar das dan ook ferrari vergelijken met Nissan of zo??


Hé Loeten,heb je iets tegen Nissan :D :D :D :D :D

Grtzzzzzz Nismo ;)

Loeten 05-11-2005 14:35

@ Zaibatsu: Ja idd, de Concorde... Wel vriendelijke mensen daar trouwens... Maar denk dak mijne primer best in Domino haal... (sorry voor mijn West-Vlaams...:D )

@ Nismo: Nissan? Das niet mijn favo-merk (wel Toyota) maar niets op aan te merken anders hoor. Heb net twee Nissans aangeschaft om om te bouwen naar rally-monstertjes... :crazy:

- Nissan Skyline 2000 GT-R (Tamiya 24194)
- Nissan (Datsun) 280 ZT Fairlady (Fujimi)

@ Sennake: Inderdaad... :)

Loeten 05-11-2005 14:43

Trouwens, even een update van de Corvette... Er waren nog wat pics te goed van begin van deze week dacht ik...

Hier komen ze:

Na de primer, de eerste laag TS-34 (Camel Yellow)
===>>> Slaat precies wat groen uit he? Later volgden nog drie dunne laagjes. Perfect al zeg ik het zelf, want de sleuven bij de deuren en zo zijn nog steeds duidelijk zichtbaar!! :applaus:
http://img362.imageshack.us/img362/6...49191yw.th.jpg

Ondertussen, wachtend op het drogen:

Hier zie je trouwens de fout waar ik het eerder over had: die luchtslangen zijn in het rood terwijl het volgens het plan iets anders moest zijn...
http://img362.imageshack.us/img362/2...49203zk.th.jpg

http://img362.imageshack.us/img362/9...49217aq.th.jpg

Binnenkort volgt meer, want ben nu druk aan het bouwen. Ben zo ongeveer klaar met all stapjes van het interieur en het chassis. Body is uitgehard, hoop ik, dus kunnen we de extra delen toevoegen. Ben wel tevreden met deze auto hoor. Ookal is het geen rally-model...

Nismo 05-11-2005 15:01

Quote:

Originally Posted by Loeten
@ Nismo: Nissan? Das niet mijn favo-merk (wel Toyota) maar niets op aan te merken anders hoor. Heb net twee Nissans aangeschaft om om te bouwen naar rally-monstertjes... :crazy:

- Nissan Skyline 2000 GT-R (Tamiya 24194)
- Nissan (Datsun) 280 ZT Fairlady (Fujimi)

Een 280 ZT ombouwen naar een rallywagen,ik wist niet dat deze wagen rallys heeft gereden.Wel de 240 Z waarvan Hasegawa binnenkort de Safari-versie uitbrengt.
http://www.hasegawa-model.co.jp/e-w/.../0510/HR8.html

Grtzzzzzzz Nismo ;)

Loeten 05-11-2005 16:53

Quote:

Originally Posted by Nismo
Een 280 ZT ombouwen naar een rallywagen,ik wist niet dat deze wagen rallys heeft gereden.Wel de 240 Z waarvan Hasegawa binnenkort de Safari-versie uitbrengt.
http://www.hasegawa-model.co.jp/e-w/.../0510/HR8.html

Grtzzzzzzz Nismo ;)


Klopt volledig Nismo, maar ook die andere Nissan heeft volgens mij geen rally's gereden...

Maar het lijkt me toch leuk om er eens ene om te bouwen. Een beetje met het idee van: "Wat als ik zou deelnemen aan een historic rally en ik heb deze ter beschikking..." Kwestie van dus een origineel model te hebben he... De 240 Z probeer ik ook nog eens binnen te halen...

Trouwens alles was begonnen met een foute inschatting. Het was een model dat op e-bay stond aan een degelijke prijs (22 ipv 30 euro) en hij liep binnen de drie minuten af... Dus ikke weer veel te vlug (haast en spoed, jaja) en effe niet op de details gelet. Ze lijken nogal sterk op elkaar dus...

Maar niet getreurd, ik maak er wel wat leuks van, hoop ik...

En thanks voor de tip van hasegawa, want de 240 van Tamiya is beetje te groot (1/12)

Nismo 06-11-2005 02:02

Hé Loeten,voor die rally-Nissans heb ik nog iets voor U :
http://www.z-point.nl/

Grtzzzzzzz Nismo :gas:

Loeten 08-11-2005 22:40

Quote:

Originally Posted by Nismo
Hé Loeten,voor die rally-Nissans heb ik nog iets voor U :
http://www.z-point.nl/

Grtzzzzzzz Nismo :gas:


Hé Nismo, prachtig hoor! Ga ik zeker gebruiken als ik aan die Nissan 280 werk. Ik weet wel dat het niet een "echte" rally-auto is, maar als je gewoon eens gaat "googelen" met "Rally Historic" dan vind je automatisch heel wat vreemde combinaties waarmee men gaat racen.

Dus het zal een origineel stukkie zijn (zoals ze op het brouwersforum in Holland zouden zeggen...) Er komen wel posts hierzo...

-----------------------------------------

ON TOPIC NU:

De Corvette is zo goed als af. Ben druk aan het decallen en sollen. Foto's komen morgen (woensdagnamiddag wet je wel...;) )

Enkele bevindingen:

Uiteindelijk prachtige kit geworden met weinig moeilijkheden maar met veel mogelijkheden om te improviseren zoals in kleurdetails en zo.

De pasvorm bleek op het einde serieus tegen te vallen. De body paste niet goed op het chassis (zie foto's morgen) waardoor de wagen niet echt op de grond "kleeft" en niet helemaal natuurlijk staat... Ik heb dit een beetje verholpen door stukjes rolkooi weg te nemen, maar het is nog niet goed genoeg. Jammer dus...

Positief aan de body is dan weer dat de voegen diep genoeg zijn. Uitvijlen was dus niet nodig ondanks een viertal spuitlagen (kunnen er ook 5 zijn)

Negatief zijn de foutjes in het bouwplan. Foute verfindicatie (zie eerdere post) en ook een tweetal foutjes bij de decals (fout nummer + een decal te kort)

Besluit: toch wel aan te raden zou ik zeggen... En een beetje ervaren bouwer (meer dan ik dus) slaagt er wel in dat chassis en de body te doen passen. Als iemand hierrond tips heeft hoe ik het kan aanpassen??? Alles is welkom. Zoals ik zei: zie foto's morgen...

Op naar een volgend project...

Sennake 08-11-2005 23:43

Quote:

Originally Posted by Loeten
Als iemand hierrond tips heeft hoe ik het kan aanpassen??? Alles is welkom.

Eén mogelijkheid bestaat erin om je model vast te schroeven op een mooie sokkel. Een vijs door de bodem op een strategisch gekozen plaats en wanneer je ze vastdraait zullen de 4 wielen wel moeten op de bodem komen...

scoobyfreak 09-11-2005 00:22

Quote:

Originally Posted by Loeten
Hé Nismo, prachtig hoor! Ga ik zeker gebruiken als ik aan die Nissan 280 werk. Ik weet wel dat het niet een "echte" rally-auto is, maar als je gewoon eens gaat "googelen" met "Rally Historic" dan vind je automatisch heel wat vreemde combinaties waarmee men gaat racen.

Dus het zal een origineel stukkie zijn (zoals ze op het brouwersforum in Holland zouden zeggen...) Er komen wel posts hierzo...

-----------------------------------------

ON TOPIC NU:

De Corvette is zo goed als af. Ben druk aan het decallen en sollen. Foto's komen morgen (woensdagnamiddag wet je wel...;) )

Enkele bevindingen:

Uiteindelijk prachtige kit geworden met weinig moeilijkheden maar met veel mogelijkheden om te improviseren zoals in kleurdetails en zo.

De pasvorm bleek op het einde serieus tegen te vallen. De body paste niet goed op het chassis (zie foto's morgen) waardoor de wagen niet echt op de grond "kleeft" en niet helemaal natuurlijk staat... Ik heb dit een beetje verholpen door stukjes rolkooi weg te nemen, maar het is nog niet goed genoeg. Jammer dus...

Positief aan de body is dan weer dat de voegen diep genoeg zijn. Uitvijlen was dus niet nodig ondanks een viertal spuitlagen (kunnen er ook 5 zijn)

Negatief zijn de foutjes in het bouwplan. Foute verfindicatie (zie eerdere post) en ook een tweetal foutjes bij de decals (fout nummer + een decal te kort)

Besluit: toch wel aan te raden zou ik zeggen... En een beetje ervaren bouwer (meer dan ik dus) slaagt er wel in dat chassis en de body te doen passen. Als iemand hierrond tips heeft hoe ik het kan aanpassen??? Alles is welkom. Zoals ik zei: zie foto's morgen...

Op naar een volgend project...

zie je wel had het je gezegd he,ik heb hem vroeger al eens gemaakt ma is dan nie goed gelukt,en heb hem nu weer gekreegen van vrienden voor mijn verjaardag!normaal maak aleen rally autos maarja tis eens iets anders he na mijn 350z calsonic van tamya! khad al gedacht aan secondelijm?

Loeten 09-11-2005 14:51

Quote:

Originally Posted by Sennake
Eén mogelijkheid bestaat erin om je model vast te schroeven op een mooie sokkel. Een vijs door de bodem op een strategisch gekozen plaats en wanneer je ze vastdraait zullen de 4 wielen wel moeten op de bodem komen...


Het chassis zelf rust goed op de bodem hoor. Het is de body die niet al te perfect aansluit. Maar een foto zal wel helpen. Dus nog effe geduld...

Het lijkt precies of dat de body door iets vanbinnen wordt omhooggehouden... Nu ja, op de foto's straks is het vast beter te zien...

206WRC-ke 09-11-2005 21:31

Kvind die gele Corvette een sjiek machien, mooier dan die van Goossens. Dit model zal dan ongetwijfeld ook sjiek zijn!! ;)

Loeten 09-11-2005 21:51

De picca's
 
Voilà, hier zijn de lang beloofde foto's...
Deel 1: Tijdens de werken

De body na spuitlaag 4:
http://img71.imageshack.us/img71/6619/img49793wx.th.jpg

Wat interieurfoto's:
http://img71.imageshack.us/img71/3313/img49803ol.th.jpg

http://img71.imageshack.us/img71/4126/img49815to.th.jpg

http://img71.imageshack.us/img71/3189/img49821uo.th.jpg

http://img71.imageshack.us/img71/5159/img49836lm.th.jpg

http://img71.imageshack.us/img71/4964/img49849gg.th.jpg

Let op de ontbrekende decal aan het voorwiel (te heet water gebruikt, decal naar de vaantjes...)
http://img71.imageshack.us/img71/139/img49856ad.th.jpg

Poging om dashboard te tonen:
http://img71.imageshack.us/img71/9931/img49860kw.th.jpg

http://img71.imageshack.us/img71/9272/img49878cw.th.jpg

Loeten 09-11-2005 21:51

Deel2: Afgewerkt

Let op de ongewone stand van de body tov het voorwiel. Net alsof de vering "way to high" staat... Geen idee hoe ik het oplos...
http://img71.imageshack.us/img71/2134/img49889ac.th.jpg

http://img71.imageshack.us/img71/5941/img49890yb.th.jpg

http://img71.imageshack.us/img71/5494/img49915oj.th.jpg

http://img71.imageshack.us/img71/6378/img49927qo.th.jpg

http://img71.imageshack.us/img71/9408/img49934ly.th.jpg

http://img71.imageshack.us/img71/5708/img49944jb.th.jpg

Laat de commentaren nu maar komen... :bye:

scoobyfreak 09-11-2005 23:59

mooi,mag ik eens vraagen welk kleur van rolkooi da is? ik ben er ook aan begonnen en komt hoopenlijk even mooi

Guido 10-11-2005 23:45

Wat het probleem met de voorkant betreft.

http://img71.imageshack.us/img71/5494/img49915oj.jpg

Zou het kunnen dat de kas vooraan gewoon niet diep genoeg is gemonteerd? Ik ken de kit niet, maar is er geen montage lipje(s) aan de binnenkant van de kas ter hoogte van de bumper waar het chassis moet inpassen? Misschien zitten die niet goed en staat de kas daarom vooraan zo hoog?

Voor de rest ziet ie er zeker goed en heel netjes gebouwd uit, paneellijntjes enz. zijn heel verzorgd. Mooi werk!

Loeten 11-11-2005 16:21

Quote:

Originally Posted by scoobyfreak
mooi,mag ik eens vraagen welk kleur van rolkooi da is? ik ben er ook aan begonnen en komt hoopenlijk even mooi


Ik heb me niet aan het originele kleur gehouden, maar heb gekozen voor Tamiya Titanium silver X-32

Succes met het broertje of zusje!!

Loeten 11-11-2005 16:24

Quote:

Originally Posted by Huudo
Wat het probleem met de voorkant betreft.

http://img71.imageshack.us/img71/5494/img49915oj.jpg

Zou het kunnen dat de kas vooraan gewoon niet diep genoeg is gemonteerd? Ik ken de kit niet, maar is er geen montage lipje(s) aan de binnenkant van de kas ter hoogte van de bumper waar het chassis moet inpassen? Misschien zitten die niet goed en staat de kas daarom vooraan zo hoog?

Voor de rest ziet ie er zeker goed en heel netjes gebouwd uit, paneellijntjes enz. zijn heel verzorgd. Mooi werk!


Hmmm, neej dat is het niet aangezien je de body gewoon op het chassis moet zetten. er zitten dus geen lipjes of haakjes aan zoals bij de Tamiya-modellen. Je met het dus gewoon lijmen...

scoobyfreak 12-11-2005 02:39

Quote:

Originally Posted by Loeten
Ik heb me niet aan het originele kleur gehouden, maar heb gekozen voor Tamiya Titanium silver X-32

Succes met het broertje of zusje!!

dank je wel:) heb al eens beetje de rolkooi probeeren te passen ,zonder dat het geschilderd is, maar past ook aan geen kanten,was da van u ook zo?

Loeten 12-11-2005 15:08

Quote:

Originally Posted by scoobyfreak
dank je wel:) heb al eens beetje de rolkooi probeeren te passen ,zonder dat het geschilderd is, maar past ook aan geen kanten,was da van u ook zo?


Met de rolkooi had ik eigenlijk weinig problemen, hoewel dit weld e oorzaak kan zijn van het niet goed passen van de body op het chassis. Een beetje te groot om erin te kunnen die rolkooi, maar klikte wel goed in elkaar...

Vooral goed vooraf passen en meten zou ik zeggen

Nismo 12-11-2005 17:12

Als die foto zo eens goed bekijk,dan zie ik dat de body mooi op het chassis staat.Zou het kunnen dat de ophanging van de voorwielen verkeerd is gemonteerd.Kan je eventueel daar nog aanpassingen aan uitvoeren want ik zie nu niet direct iets anders wat je moet gaan aanpassen.

Grtzzzzzzz Nismo :gas:

Loeten 12-11-2005 22:14

http://img71.imageshack.us/img71/5494/img49915oj.jpg


Neej, als je goed naar de foto's kijkt, dan kun je zien dat de uitlaat aan de zijkant niet klopt... Het gaatje zit net wat hoger dan de uitlaat zelf... Als ik dan op de body druk uitoefen ter hoogte van het voorste raam (niet op het raam maar ernaast) dan klopt alles wel.:confused:

Misschien gewoon een fout bij de body? Beetje kromgetrokken of zo?? Heb al gedacht om er gewoon eens wat gewicht op te plaatsen gedurende een week of twee...:(

Nismo 12-11-2005 23:25

Quote:

Originally Posted by Loeten
Neej, als je goed naar de foto's kijkt, dan kun je zien dat de uitlaat aan de zijkant niet klopt... Het gaatje zit net wat hoger dan de uitlaat zelf... Als ik dan op de body druk uitoefen ter hoogte van het voorste raam (niet op het raam maar ernaast) dan klopt alles wel.:confused:

Misschien gewoon een fout bij de body? Beetje kromgetrokken of zo?? Heb al gedacht om er gewoon eens wat gewicht op te plaatsen gedurende een week of twee...:(

OEPS :o , blijkbaar dan toch niet zo goed gekeken,ik zie nu inderdaad ook een kleine kier tussen body en chassis.Misschien kun je de onderkant van de snuit wat wegvijlen zodat de snuit wat lager valt.

Grtzzzzzzz Nismo ;)

Loeten 13-11-2005 22:37

Die kier is trouwens geen kier hoor, maar eerder een schaduw bij de foto...

Goed idee om een stuk van de voorkant af te schuren... Nu nog effe bedenken hoe, want alles is netjes aan elkaar gelijmd met Pattex secondenlijm... Bovendien vrees ik een beetje voor de laklaag... Maar ik ga erover denken. Niemand, die al een kijkje nam, die er trouwens iets van zag maar zoals eerder al eens gezegd, in de familie lopen weinig of geen kenners rond... Zelfs een mislukt model (zie WK-collectie) doet menig familielid een "waw, schoon modelleke" (in 't Westvlaams dan) slaken...

scoobyfreak 19-11-2005 22:43

Goe heb jij die achterkant zwart gedaan? gespooten of geschilderd?


All times are GMT +2. The time now is 05:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.