![]() |
Nascar, the next generation
In de F1 staan ons heel wat veranderingen te wachten qua design en ontwerp van de wagens. Dit in kader van de veiligheid of om de races aantrekkelijker te maken........ Met dat laatste punt hebben ze geen probleem in Nascar. Actie genoeg, de veiligheid is iets anders. In de afgelopen zijn er toch enkele serieuze klappers geweest met vergaande gevolgen.
In plaats van paniek voetbal te spelen zoals de FIA dat altijd doet, pakken ze dat bij Nascar toch net effe iets beter aan ;) Zowel teams als Nascar zelf bouwen een prototype om daarmee te testen. Veel mensen achter het stuur en maar rondjes rijden en evalueren. Uiteindelijk komt men tot een oplossing die voor iedereen werkbaar is. Zie je het al voor je? De FIA die eerst een idee testen op de baan en dan pas de regels veranderen................. Quote:
|
http://www.speedtv.com/_assets/libra...6_56038131.jpg
foto: www.speedtv.com In dit artikel op Speed TV staat nog wat meer info over de Nascar wagens nieuwe stijl. |
Zie ik nou Daytona-Prototype-achtige praktijken met vergrootte cockpits?
|
Quote:
Quote:
Quote:
|
Quote:
Dat klinkt nadelig maar ik denk ;) dat het in de praktijk wel zal meevallen. Ik kan me niet inbeelden dat Ford of Cheverolet ermee instemmen dat de ene Ford zoveel trager is dan de andere Ford. Dus achter de schermen zal dat probleem wel worden weggepoetst. Maar het grote voordeel van het introduceren van de regeles op deze manier is dat je meteen weet of een idee werkt of niet. De teams hebben inspraak en geven feedback. Achteraf kunnen die nooit klagen dat de organisatie wederom een achterlijk idee heeft bedacht. Iets wat een zekerheid is in de F1 2006 :D Mooi inzicht in de kosten voor seizoen 2007 Quote:
|
Quote:
Een tweede gedacht: Als je vier races wint :gas: ( aan een gemiddelde van 1 miljoen per race, wat niet uitzonderlijk meer is), dan kun je het jaar erop zonder sponsor rijden. :confused: Of zie ik een berg of twee over het hoofd? |
Quote:
|
@ A uit PDGRacing
Ik meen me te herinneren dat het prijzengeld door de piloot verdeeld wordt in het team, dus als het team goed scoort, wordt het ook beloond ... Meen me te herinneren dat ik dat ooit gehoord heb tijdens een race op tv . |
Ze zijn nog altijd niet zeker wat ze nu juist willen. Het zal toch stilaan tijd worden.
Quote:
|
De achtervleugels (ipv de spoiler nu) zullen alvast NASCAR gefabriceerde modelllen zijn.
Quote:
|
toch maar raar zicht:
http://www.iowaspeedway.com/images/p.../Penske012.jpg foto: http://www.iowaspeedway.com/ |
Het is inderdaad wennen die voorvleugel en nieuwe achtervleugel.
Ik vind NASCAR wagens zonder livery zowiezo lelijk. |
We krijgen ook andere modellen bij Chevy en Dodge:
Quote:
|
Jammer dat net nu montoya daar gaat rijden die wagens zo lelijk worden... Ach ja dan maar een modelauto kopen om alleen de rijder die erin zit.
http://msn.foxsports.com/id/6044240_7_1.jpg |
in full livery zullen ze er weer schitterend uitzien.
En waarom niet een beetje aan schoonheid inboeten als de gelijkheid en veiligheid erop vooruit gaan? Eén ding is zeker : hoe ze er ook uitzien zal mij worst wezen, de races zullen toch altijd mooier blijven dan wat we in Europa te zien krijgen (enige uitzondering BRL) |
#48 Chevrolet Impala met Lowe's livery:
http://www.jayski.com/schemes/2007/48cup.htm #29 Chevrolet Monte Carlo met Shell livery: http://www.jayski.com/schemes/2007/29cup.htm |
|
Wel grappig hoe een paar stickers een auto zo kunnen veranderen.
|
Die van montoya ziet er ook niet slecht uit:
http://jayski.com/schemes/2007/ncup/42texaco-cot-r1.jpg |
Ziet er idd goed uit. Die COT begint met livery minder lelijk te worden, maar ik vind het nog geen schoonheid.
|
Dit weekend eerste race van CoT. Duurt maar 6 uur om te inspecteren :
http://www.nascar.com/2007/news/head...ion/index.html |
Probleempje is dat de beschermingsschuim in de deuren wel eens in brand durft vliegen. oeps foutje.
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 01:51. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.