![]() |
Race of Champions 2006
De advertenties voor de Race of Champions 2006 komen al enkele weken voorbij in de Autosport. Mooie en grote namen wederom aan de start. Alleen Schumi heeft bedankt voor de eer..........hou zou dat nou komen? :D Voor meer info, mail met Heikki K. uit Finland :)
Alleen een klein blundertje op pitstop: Quote:
http://www.raceofchampions.com/ |
Quote:
|
wel stom dat paffett er niet bij is...
maar als ze met megane trophees gaan rijden maakt het dat wel goed |
volgens mij zijn dat zo'n Meganes en niet de raceversie
http://www.renault-sport.com/fr/Imag..._tcm2-4167.jpg |
Geen Nederland aan de start? Had toch wel verwacht dat Albers en Doornbos SAMEN de Nederlandse eer hoog zouden houden. :D ;)
|
En waarom Verstappen niet ? :p
|
Quote:
|
Een BeNl-team met François Duval en Christijan Albers zal deelnemen aan de race of Champions !
meer op www.pitstoptv.be |
Quote:
|
Ik snap ook niet wat Duval daar gaat zoeken en al zeker niet met Kwalbers.
|
Wees blij dat er in ieder geval een Nederlander en een Belg rijden. Maakt het altijd leuker.
|
Had Duval niet een WK rally gewonnen?
Albers: DTM, Formule 1? Sterk team als ge het mij vraagt! |
Idd, zeker hebben ze allebei een mooi palmares.
|
Duval z'n palmares kan wel niet op tegen die van Albers, ik vraag mij ook af wat onze Belg daar gaat doen
|
Hopla, het gezanik begint weer. :confused:
Wees toch tevreden dat de Lage Landen daar vertegenwoordigd zijn. En daarbij, Albers-Duval lijkt mij een sterke combinatie. |
Quote:
|
Toch gezellig iemand altijd afbreken. Maar ja dat zal de huidige tijdsgeest wel zijn zeker?
|
Persoonlijk hoop ik dat "onze" jongens goed gaan scoren. :)
Wat ik in elk geval wel zeker weet: Mij gaan ze ginder in Parijs niet meer zien. Vorig jaar ben ik met een goede vriend speciaal naar Parijs geweest voor de "Race of Champions" en eigenlijk was het niet de moeite. Wat was er zoal "fout": - Frans evenement op Franse bodem. Als Belg werd je gewoon als s****t behandeld.:mad: - Weinig tot geen spanning. De piste is te klein voor deftige snelheden en soms was het zeer moeilijk om in te schatten wie de snelste was. De oude locatie op Gran Canaria was hiervoor volgens mij beter geschikt. - Zeer verdachte strafpunten. Wij hadden een zeer goed overzicht op de volledige piste. Wij zagen dikwijls contact met de kant waar geen straftijd voor volgde, maar een zekere M. Schumacher won wel zijn eerste heat dankzij straftijd voor de tegenpartij (terwijl er geen enkele fout te zien was!). - Waarom kan een F1-piloot niet eens een heat rijden met een WRC. Bij Schumi kwam het door sponsorverplichtingen. Hij mocht zijn (rally)duel met Loeb enkel met de buggy's uitvechten. Zeer jammer! |
"Oudjes" Bernd Schneider en Armin Schwarz gaan de Duitse driekleur verdedigen. Bron: autosport.com
|
Quote:
|
duval en loeb waren voor hun WRC carriere ook wel de smaakmakers van het super 1600 kampioenschap ...
|
Wat een rare organisatie. 2 landen moeten een 1/8ste finale rijden de rest niet. Fransen mogen tegen elkaar rijden, zo zit er zeker 1 in de1/2 finale. :rolleyes:
|
loeb is de verdiende winaar geworden !! vooral de laatste race met de megane's was mooi.. zeker hoe loeb daarmee won !!
met de meganes vond ik eigelijk het mooiste.. maar de porsches waaren ook niet slecht.. wel een zeer tegenvallende prestatie voor duval en albers.. |
Vanop de site van Albers:
Saturday evening's Race of Champions ended early for Christijan Albers. In the 1/8 finals Albers faced four-time NASCAR champion Jeff Gordon. During the race Albers showed his competitiveness by being faster than the US driver, but when the gearbox locked Albers crashed the buggy car into the tyre walls unfortunately. Kheb het niet gezien, maar hij had dus technische problemen ? En ook jammer dat Duval in ne ROC moest rijden ipv ne Xsara. |
Quote:
ps: het indrukwekkendst vond ik de minuut stilte voor Richard Burns. Nog nooit heb ik zulke ontzagwekkende stilte meegemaakt. En dat in een nokvol stadion. Anders hoor je wel de een of andere idioot, maar nu kon je een speld horen vallen. Indrukwekkend. Dit bewijst nog maar eens dat racefans de beste fans op de hele wereld zijn. |
ja, twas inderdaad een mooie ervaring - volgend jaar ga ik zeker terug. Toch wel een machtige sfeer, die fransen mochten inderdaad juichen voor wat ze allemaal gepresteerd hebben dit jaar.
Het beste moment veruit was die gast die tegen Loeb mocht rijden. Knal rechtdoor in de eerste haarspeld en over kop!!! Jaja, in het echt is het toch nog iets anders dan op de playstation. Virtueel kon hij de druk ook niet weerstaan en ging twee keer zwaar van de baan. Maar het was wel nipt, 3 seconden verschil. En toch hé, Duval kon wel de toeschouwers doen glimlachen maar de organisatie vond zijn toeren maar niets. Het was niet zo aangenaam om die reacties van de fransen te horen (hoewel ze toch gelijk hebben); ah ja, zo kennen we hem - hij zal het nooit kunnen...... |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 10:34. |