![]() |
Wie krijgt er een Corvette C6R van de kerstman?
Quote:
Zoals bekend hebben de teams Holzer en Phoenix na het stoppen van het DTM Opel programma nog niet veel omhanden voor 2006. Holzer heeft wel nog een F3 en Formule BMW lopen. Tja dan Phoenix........wat gaan we doen in 2006? Misschien met een C6R in het FIA GT? E.e.a. wordt besproken in de Autosport van 03-11-05. *De eerste vraag: Hoeveel C6R's komen er beschikbaar voor 2006? 1? 2? Gaat Pratt & Miller er nog wat extra produceren? *Wie is er allemaal in de running? Uiteraard GLPK Carsport, Phoenix en een nog onbekende 3de partij. Sterke troef van GLPK Carsport is de sterke relatie tussen Toine Hezemans en GM Topman Bob Lutz. Sterke troef van Phoenix is, gezien het gedwongen DTM-vertrek, dat ze naar alle waarschijnlijkheid een GoedMaker kunnen verwachten ;) *Indien er maar één C6R naar Europa komt en hij mocht terechtkomen bij Phoenix, wat dan met de C5R van GLPK Carsport. Deelnemen aan het FIA GT heeft mijn inziens weinig tot geen nut. Een C5R die sneller is dan een C6R is niet logisch. Mocht dat wel zo zijn dan zal GM daar wel iets tussen steken ;) Heerlijk, zo'n Autosport artikel dat meer vragen oproept dan dat er beantwoordt worden :D |
waarom zou GLPK niet kunnen meedoen met de C5R in FIA-GT, als er ook een C6R komt?
Pacific Coast reed dit jaar toch ook met een C5R in ALMS? |
Als ik me niet vergis is Holzer dit jaar niet meer actief geweest als team in het DTM. Volgens mij bestond het OPC team uit mensen van Opel (OPC), Phoenix en misschien wat voormalige Holzer mensen. Kortom ik verwacht niet dat Holzer meedoet voor de Corvette's.
Ik denk niet dat er maar 1 C6R naar Europa komt. Ik heb de indruk dat Corvette tevreden is over de resultaten. Indien Phoenix ook interesse heeft dan lijkt het me logischer dat Phoenix en GLPK-Carsport beide 1 C6R krijgen. |
Quote:
Ik denk wel dat men met de C5R nog aardig mee kan doen, maar om continue vooraan te strijden zal men een C6R moeten hebben. |
Quote:
Wat ik hier vertel is puur speculatief. Maar dit is volgens mij de opzet van GLPK Carsport voor 2006 : een nieuwe C6R voor FIA-GT en het C5R "afdankertje" naar de Belcar. Is ook gemakkelijk, zowel voor technische omkadering als piloten om met materiaal van hetzelfde merk te werken. Het plannetje wordt wel overhoop gehaald als men bij GM zo geen C6R kan lospeuteren. |
Quote:
|
Pacific Coast is voorheen toch enkel in Toyota Atlantic actief geweest?
|
Pacific Coast heeft zelf teveel aan die wagen veranderd, andere vernsnellingsbak, ander soort remschijven,...
|
Quote:
|
chocodramas:D
|
Die endurance-yokohama's zijn helemaal zo beroerd niet. BAM! heeft er dit jaar LeMans op gewonnen, vergeet dat niet. Ze zijn in ieder geval lang zo slecht niet als die touringcar banden.
|
maar toch, het beste (lijkt mij) is hem gewoon op de banden laten staan zoals het echte team ermee reed..
|
dat doet glpk toch ook niet?
|
Quote:
het zou mooi zijn moest volgend jaar glpk en een ex dtm-opel team een corvette krijgen (met liefst dan ook nog eens opel dtm rijders reuter,fassler,dumbreck of bleekemolen. en dan ook nog eens met sponsering van valvoline,playboy stern of GMAC en ik ben weer tevreden voor 2006 :D :+ ) moesten er 2 corvette c6r in de fia gt komen zou het wel echt mooi zijn, want waarschijnlijk komen er een heel deel aston martin's, dan zullen er ook nog veel snelle maserati's zijn en dan ook nog wat 550's of 575's.. en met een tegen dan al weer jaar oudere c5r wordt het moeilijker en moeilijker... |
Ik lees net het volgende op Italiaracing.net
Quote:
|
Mijn Italiaans is ook niet 100%, maar hier staat niet in dat phoenix zeker een C6 krijgt
Quote:
|
Het Duitse team Phoenix, dat met de terugtrekking van Opel van DTM en de bedoeling van
Duits Huis om Vectra aan privé vierkanten niet te verkopen, het is praktisch gebleven zonder baan, het probeert alternatieven. Interessanter is dat één dan om officiële Korvetten te leiden één C6-r zaden in de kampioenschapscFia GT van 2006. Even die txt met worldlingo vertaald. |
dubbelpost
|
Gelukkig ben ik een stuk beter in Italiaans ;)
In dit bericht staat alleen dat Team Phoenix in de race is voor een Corvette C6, er staat nergens een bevestiging dat ze de auto gekregen hebben. Volledige bericht met dank aan Altavista BabelFish: Quote:
|
Quote:
|
Volgens Anthony Kumpen wil GLPK-Carsport 2 Corvettes C6R in FIA-GT inzetten. Een en ander is te lezen op http://www.project-lemans.de.
Voeg daarbij nog eens de Belcar en de GT 3 Corvetteplannen en het is wel duidelijk dat men het in Hasselt en Eindhoven in 2006 wel heel groots ziet. |
zoals in de LEMANS '06 thread gepost, Luc Alphand zou met een corvette komen en er is sprake van een C6R ... Er staat een schets bij van hoe de wagen van Alphand er zou uitzien en dat is een C6R ...
BRON : http://www.the-paddock.net/ |
Quote:
Ook hier wordt weer gezegd dat men bij Pratt & Miller slechts 2 C6R's voor klanten te koop aanbiedt. |
Quote:
|
Kleine nuance, DSC zegt niet dat hij die wagens krijgt, Alphand kondigt dit aan. Bovendien biedt P&M de wagens (één C5 en twee C6) niet aan maar dienen de kandidaten een bod bij GM in te dienen. Dit in tegenstelling tot de wagen die PSI kocht, deze kwam van Pacific Coast.
DSC |
DSC meld dat de GLPK Carsport C6-R een feit is. Chassis 001.
|
Heeft de Kerstman zijn Corvette C6R nu allemaal uitgedeeld? Eentje voor PSI en eentje voor GLPK Carsport.
|
Racingworld.be meldt dat Toine Hezemans in het bezit is gekomen vd C6-R #001.
GLPK komt (voorlopig) nog niet in dat schouwstuk voor ... |
Quote:
Quote:
|
Goed nieuws dat een C6R in Nederlands-Belgische handen is gekomen. :):)
Volgens dat DSC/Pitstop artikel heeft GLPK-Carsport reeds 7 Corvette GT3's verkocht. :) |
Quote:
|
Quote:
mvg, Joost |
Maar nu heeft Kumpen toch ook al reactie gegeven in de "we"-vorm, dus zal het wel degelijk om GLPK-Carsport gaan zeker?
Wel wordt er ook gezegd dat het de bedoeling is om de C5-R ook in FIA GT in te zetten. Zouden Anthony en Mike dan de C6-R bemannen, en Bert samen met nog één of twee (dik) betalende rijder(s) op de C5-R? |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
maar denk dat vader kumpen wil. Kumpen mocht dit jaar ook niet met de porsche van rtm rijden samen met bert. Anthony mocht niet met een ander belgisch team rijden. wel denk ik dat al zouden deze drie met de c6 gaan rijden ze wel kans maken op de titel. je mag bert zeker niet onderschatten hoor. |
Ik onderschat Bert niet. Ik zie gewoon wat ik zie. Bert is een goeie rijder, maar hij's gewoon standaard minimaal een seconde langzamer als Mike en Anthony. Plus dat je met 3 man op de wagen zit; alle drie moeten rijden in de qualy, dus minder tijd om echt op de setup te focussen, etc. Feit is echter dat Bert een behoorlijk flinke som geld meeneemt, en dat is ook zeker niet onbelangrijk.
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 18:54. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.