![]() |
Wijzigingen Circuit Zolder
Besten,
ik heb uit een andere thread van AJ begrepen dat Circuit zolder in maart dicht gaat voor verbouwingen. Ik ben zeer benieuwd, dus wie weet er meer ???? race-groeten, Jo Smets |
Er komt zoals gezegt:
- nieuwe laag over het circuit - chicane wordt naar binnen gebracht en grindbak wordt er groter - er gaat een stukje van de heuvel - villeneuve chicane verdwijnt - jacky ickx wordt een beetje veranderd Dit is wel over twee jaar! Mvg... |
net nou ik het met m'n ogen toe kon !:p
|
Daarom : kom allen op 28 januari op het circuit rijden bij ons. De laatste keer dat dit op deze lay-out nog kan !
|
Quote:
|
Quote:
|
Jammer jammer :(
Maar als de Villeneuve verdwijnt .. hoe zit het dan verder ? Gewoon rechtdoor een stukje ? |
Quote:
|
Quote:
Mvg... |
Zijn er hier al (online) plannetjes van? Ik kan het gemist hebben, maar die heb ik totnogtoe nog niet zien voorbijkomen.
Ben ik trouwens de enige die het 'heengaan' van de berg en 'vieze' remzone die ie creeert voor de Villeneuve ronduit dramatisch vind? En dat dan allemaal om de F1 terug te halen... dat zou wel cool zijn, nu ik er zo over denk. Dan kunnen allebei de gewesten 20 miljoen per jaar ophoesten voor non-events :)! Zeg nu nog eens dat wafelijzerpolitiek niet werkt! Jimbo. |
Oeioei! Nu moet ik een update-cdtje voor mijn GPS gaan halen! Anders vind ik mijn weg niet meer rond het circuit! ;)
|
Quote:
Tilke zou Zolder al eens bestudeerd hebben voor de aanleg van een nieuw circuit, nieuwe tribunes en alle andere gebouwen. Hoe het daar ondertussen mee zit... i have no idea. |
Zolder wilt binnen dit en 5 jaar een testlicentie halen. Ook werd er duidelijk gemaakt dat er nog steeds contact is met Eclestone (of hoe ze dat weer schrijven) om het hele F1 gebeuren terug naar Zolder te halen.
Dit zal dan wel een kostenplaatje van maar liefst 25 miljoen euro met zich meebrengen om de accomodatie en co aan te passen. Bron: TV Limburg - Vrijdag 18 november 2005 Mvg... |
F1-tests in Zolder? Op zich is daar niks tegen in te brengen, ware het niet dat er omwonenden zijn en F1-wagen zijn niet bepaald de stilste voituurkes in de paddock. Groen! zal daar wel over gaan klagen. En hoe zit dat dan met die geluidsdagen en al die dingen?
|
Ik denk niet dat men in Zolder nog wakker ligt van de Formule 1. Jan Verschraegen en zijn ploeg zijn nuchter genoeg om niet in de Ecclestone-val te trappen. Bovendien lijden de Vlaamse politici niet aan dezelfde grootheidswaanzin als hun Waalse collega's, waar men al te gemakkelijk redeneert dat de belastingbetaler, ook de Vlaamse, de verliezen wel mee zal dekken.
De veranderingen aan het circuit worden doorgevoerd omdat men up-to-date wil blijven en aan bepaalde FIA-normen wil voldoen. En FIA is nog meer dan enkel maar Formule 1. Ook het feit dat men in Zolder opnieuw grote motorevenementen wil binnenhalen, zal wel iets met de werken te maken hebben. Persoonlijk betreur ik het wel dat de Villeneuve-bocht verdwijnt. |
Quote:
Zeker als het wat "vettig"ligt, kan je daar met een motor met wat koppel én voorwielaandrijving héél wat goedmaken op de "dikke" achterwielaandrijvers !:gas: |
Quote:
|
Hmmm,
Is al wel een jaar of twee geleden maar toen heb ik Jan Verschraegen persoonlijk horen zeggen dat het de ambitie was van Circuit Zolder om de F1 terug te halen. Ik snap echter ook niet waarom de villeneuve chicane dan ook terug weg moet??? die is er toch gekomen juist omdat Gilles Villeneuve daar verongelukt is. Of sla ik de bal mis??? |
Quote:
|
Weet iemand of er waar de nieuwe lay out te vinden is
van de veranderingen |
Quote:
Voor zover ik kan inschatten blijf je met de Mini onder de twee minuten ;) (en anders lepel je een 1375 ipv een 1275 in die Mini. Dat zien ze bij de technische controle toch niet ;) :D ) |
Quote:
|
Quote:
|
Volgens mij verandert enkel de eerste chicane, die voor de berg (post 8).
Verder nieuwe asfalt over het hele circuit en enkele uitbreidingen op de veiligheidsvoorzieningen, lees grotere uitloopstroken. Dus ik denk dat de Berg en de Villeneuve blijven. |
De Villeneuve veranderen kan ik nog mee leven,maar ik vind de heuvel ook zowat het leukste van het circuit,dus hopelijk blijft dit gewoon zo..En zowat vanalles uitgeven en veranderen om de F1 terug te halen is streven naar iets dat er toch niet gaat komen,wees gerust..als je nu zou zeggen de Moto Gp zou ik zeggen ja.
|
Quote:
Jan Verschraegen zit in interviews de laatste dagen te vertellen dat hij een terugkeer van de Formule 1 naar Zolder wel ziet zitten, en hij plakt daar in de vlugte ook nog eens een prijskaartje op. Volgens mij moet je dat gewoon zien in de context van het stukje vaudeville-theater dat de Waalse politici de laatste weken opvoeren rond de F1 in Francorchamps. Verschraegen staat lachend aan de kant met een air van 'Rotzooien jullie maar wat aan en verbrassen jullie daar maar miljoenen euros in Wallonië, wij hier in Zolder doen het rustig op ons tempo'. Maar in alle ernst, de Formule 1 lijkt me echt geen 'must' voor Circuit Zolder. |
Weet er iemand wel concreet wat er gaat gebeuren; er wordt weer veel over gepraat, maar ik zou er niet van verschieten dat op het eind alleen de asfalt laag zal vervangen zijn en een paar grindbakken aangepast???
Hoorde onlangs dat men de heuvel ging wegdoen... Mag je zo maar aan de sacramentsheuvel zitten, is dat niet één of ander beschermd ding??? Wat wel klopt is dat men de moto's terug naar zolder wil halen, en dat men daardoor ook het circuit zal moeten aanpassen; maar voor formule 1, ik denk dat daar allaang niemand van wakker ligt... |
Quote:
De exacte details van deze wandeling zijn we nog aan het uitwerken met bepaalde personen. Zodra er meer bekend is zullen we dat in een aparte thread vermelden. Dus wie een voorsprong wil hebben op zijn collega-coureurs? Kom lekker wandelen met De Paddock in de winter ;) :D |
Mark, ik heb nog ergens een plattegrond liggen zodat niemand kan verdwalen :D
|
Quote:
Quote:
Race-groeten, Jo Smets |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Wat Mark bedoelt is dat het voor mij niet zou uitmaken, ik rij nu toch al in de 2400cc klasse samen met de GP Spyder van Dhooghe, de Alfa van Hooremans en nog de porsche 924 denk ik. Ik zou alleen uit de boot vallen als er weer voldoende 1300cc-tjes zijn. Maar dat zou weer een hoop geld gaan kosten. Dus voorlopig blijft het bij de 1293 ;) mvg, Jo |
All times are GMT +2. The time now is 13:30. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.