![]() |
Een Porsche GT1 in de maak voor 2007?
Diverse sites publiceren dit weekend het gerucht over een mogelijk Porsche GT1 project.
Quote:
Het begint druk te worden op de sportafdeling van Porsche. In 2006 de inzet van de LMP2 wagen, in Grand-Am zijn ze druk bezig met de DP's en dan nu de ontwikkeling van een GT1. Daarnaast zijn er dan ook nog geruchten over een mogelijke LMP1 als de LMP2 succesvol verkocht gaat worden aan de privateers. |
Ik kan me haast niet voorstellen dat ze naast de LMP2 ook nog een GT1 project op gaan starten. Al moeten we niet vergeten dat de LMP2 in de toekomst waarschijnlijk enkel door klanten gerunned gaat worden, dus daar heeft de fabriek zelf weinig werk mee. Ik had eigenlijk gehoopt op een LMP1 of zelfs een GTP.
Die Narac is inderdaad niet zo bekend maar ik meen me te herrinneren (van Ten-tenths topic) dat hij toch al lang in de autosport actief is. |
Een nieuwe Porsche GT1, heerlijk gewoon. :p
Laat dan de GTP's ook maar terugkomen naar de LMP1 klasse. |
Quote:
|
Een zegen is nog altijd geen steun. ;)
Ik geloof er niet echt mabon, time will tell... |
Quote:
:worship: Porsche GT-1 simply rules!:worship: |
Er bestaan toch al redelijk wat GT1 projecten van porsche? (wel niet fabrieksondersteunt) Degene die het meest op het internationele plan rijdt is die van Kaufman.
|
Quote:
|
Quote:
|
Dat lijkt me het meest logisch (maar moet ook toegeven dat ik daar eigenlijk automatisch vanuit ging omdat in de openingspost het Dumary project genoemd wordt ;)).
|
Porsche heeft Lola vriendelijk (of was het dwingend) gevraagd om te stoppen met de ontwikkeling van de Carrera GT1 versie. Wist niet eens dat Lola ermee bezig was ;)
Master of puppets achter de schermen was Ratel. Hij schijnt een vergelijkbare constructie te hebben opgezet zoals bij Prodrive / CARE (Frederic Dorr). Ratel en consorten hadden een verzoek ingediend om de blauwdrukken en de mallen van de wagen te mogen "lenen". Om deze opnieuw te tekenen en te ontwerpen zou te kostbaar zijn voor het project van Ratel / Lola. Een ferm NEE was het antwoord van Porsche motorsportbaas Hartmut Kristen. Net zoals Porsche aan geen enkel ander GT1 project meewerkt betreffende de Carrera. Dan zal die GPR/Dumarey Porsche ook wel niks worden ;) bron: Autosport 23-02-06 |
Ik begrijp goed dat Porsche zijn lucratieve business in het verkopen van klanten racewagens niet wil verliezen.
|
Quote:
|
Manthey kreeg vorig jaar ook de vraag om het niet te doen, en Porsche heeft hem dit jaar hun fabrieksteams toegekend voor de Cup en laat zijn/haar? piloten voor hem rijden, dus als het daar niet kan ...
|
reactie carrera gt
Ik wil jullie gewoon even melden dat er aan het carrera gt project word verdergewerkt en dat het waarscheinlijk een race auto speciaal voor 24h races wordt.
|
leuk om te horen
|
Quote:
|
Ik sprak dit weekend met Kurt Ahrens, Porsche-fabriekspiloot eind jaren zestig, en tegenwoordig nog steeds in nauw contact met de Porsche-fabriek en haar management.
Tot mijn (en ook zijn) grote teleurstelling wist hij me te vertellen dat het huidig management totaal geen interesse heeft in de race-historiek van Porsche, en wat erger is, in een engagement in de autosport. De LMP2 is er enkel en alleen gekomen op vraag van en (vooral) met de exclusieve centen van privé-gebruikers (zoals Penske) en tenzij er iemand gek genoeg is om het complete research- en ontwikkelingsproject voor een LMP1 INTEGRAAL te bekostigen, zal Porsche nooit meer een prototype bouwen. Zeg nooit nooit natuurlijk, maar laat ons stellen dat het huidig management enkel en alleen geïnteresseerd is in de verkoopscijfers van de straatwagens, die overigens erg goed schijnen te zijn. Ze zien dan ook geen enkele reden om zich terug in de racerij te gooien. Geld verdienen doen ze genoeg, en uit puur sportieve redenen gaan ze er niet aan beginnen. Tot spijt van wie het benijdt, en daar hoor ik zelf zeker bij, geloof me. |
All times are GMT +2. The time now is 05:01. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.