![]() |
Quote:
Eens kijken of we dat blaadje morgen ergens kunnen uithalen ;) Opeens ook een tweetal berichten dat Alesi en Mücke doorgaan in 2006 met MB. |
ik kan er niet meer inkomen dat audi nog een nieuwe wagen gaat bouwen voor 2006 !!
en als ook de geruchten kloppen van ekstrom op een 'zweedse' r10 en ook kristensen wat op een r10 gaat rijden.. wie rijdt er dan nog met een 2006 audi (als die er nog ooit komt !) het wordt in 2006 meschien de duurste cup race ooit, de mercedes c-klasse cup ! :+:D |
Net vernomen:
de hele DTM kalender 2006 staat momenteel volledig op zijn kop. Daaruit volgt dat alle andere kalenders (Top 10, Divinol Cup, STT, Langstrecken enz.) volledig kunnen/zullen veranderen. Waarom deze plotse opschudding wilde die mijnheer (ook baas van Oschersleben) niet zeggen. 15 januari zou de definitieve beslissing vallen over de kalender van DTM en de rest. |
Het schijnt dan toch net niet helemaal in orde te zijn. Een aantal pijnpunten is voor Audi opgelost.......maar nog niet alles.
Op Adrivo gaat men iets verder in op het artikel in Motorsport Aktuell. Het jaar 2006 zal wel safe zijn............dat is namelijk het laatste jaar van de overeenkomst tussen Audi en de ITR. Is Audi aan het pingelen voor 2007 en verder? Aufrecht en nonkel Nobbie hebben in ieder geval een fikse deuk in hun imago opgelopen. Audi is met het mes op de keel van MB aan het onderhandelen ;) |
Aangezien de DTM dus "dood" is en dus (waarschijnlijk) niet zal doorgaan in 2006. Of heb ik het fout???
Is dit ook ineens een enorme klap voor de Euroseries F3, want zijn reden altijd samen met de DTM. Vanaf 2006 hebben ze al wel enkele racen in een weekend van de F1 en de WTCC. Maar wat nu met al die andere weekends waar nu (waarschijnlijk) geen DTM tezien gaat zijn? Wat gaat er nog rijden naast de euro F3 in die weekends? Zal ITR de weekends blijven promoten? |
Hela, hela,ik heb niet geschreven dat de DTM niet doorgaat. :no:
Er zijn problemen, niet alleen binnen de DTM, maar ook wegens het WK voetbal. Ze willen dus die zestal weken volledig vrij houden. Natuurlijk zal van de beslissing van Audi veel afhangen, maar niet alles. Bij elk kampioenschap in Duitsland staat momenteel alles op stop. Niemand van de hoge heren lost ook maar iets. Vervolg normaal 15 januari. |
Het gaat alsnog door met 10 MB's en 8 Audi's:
Quote:
|
Het bericht is juist, de bevestiging dat Audi meedoet, zij het met wat tegenzin, is rond 15 u gevallen. Maar voor een kalender blijft men op 15-01 zweren.
|
De pr-babbel van Audi kun je hier lezen:
http://www.motorsport-xl.de/content/...il.asp?ID=6098 Nu spreken ze weer over 10 Audi's :confused: Tja het zuller er ergens tussen de 6 en 10 worden ;) Benieuwd wie het feestje gaat organiseren in Spa.............. |
weet nie of we wel zo blij mee moeten zijn met deze reanimatie.
Beetje verwarrend: op Pitstop.tv lees ik dat er maar 6 Audis komen. Dan zou het helemaal een trieste bedoening worden. Maar wie weet: gaan de vonken dr wel ouderwets af vliegen in 2006. |
en om het nog gekker te maken: op de DTM site zelf spreekt dr Ulrich over de inzet van 10 audis in 2006!
|
Quote:
|
Quote:
|
laten we het nog wat duurder maken.
Quote:
|
Op pitstop staat een voorlopige kalender............
World Series Zolder en DTM Spa vallen samen :worship: :worship: Ja, ben ik toch bang dat er wederom geen hond naar Spa gaat ;) |
Beide partijen zouden dus nog zeker 3 jaar DTM rijden, en vanaf 2007 nieuwe reglementen, die het goedkoper zouden maken ook.
Vooral om andere merken naar de DTM te lokken wellicht. Hopelijk komen er nog merken op af, want zo maar twee merken is toch aan de magere kant he. Mja wel stom dat WS en DTM in België samen vallen, dan weet ik het toch nog niet waar ik naartoe zal gaan, maarja, nog lang tijd om daarover te beslissen :) |
In het persbericht van Audi wordt gemeld dat de DTM wagen een nieuwe V8 motor zal hebben. Ontwikkelt Audi eindelijk een eigen V8 (die voldoende vermogen zal hebben om met Mercedes te concurreren) of gaat het om een evolutie van de huidige Mugen V8?
|
Ondanks de afwezigheid van Opel en het dus 'magere' veld zullen wij indien de datum vast ligt alvast afzakken naar de DTM...
Hoewel de World Series dit jaar ook zeker * ook qua volk en sfeer * de moeite was - maar de DTM's blijven nu eenmaal gesloten wagens die rondetijden draaien onder die van het FIA GT dus ... :eek: Of ... misschien vrijdag naar de trainingen DTM (in principe gratis) en dan in het weekend toch maar naar de World Series :eek: |
Ja,ik vond het jammer dat MG-ROVER is opgedoekt.
Normaal kwam de ZS DTM in actie dit jaar. Jammer genoeg is het anders uitgedraaid:( . |
de regerende DTM kampioen zal niet deelnemen an de dtm in 2006
volgens mij wordt het dan een niet al te moeilijk jaar voor Ekstrom |
Mercedes heeft natuurlijk nog altijd Schneider, Hakkinen en Green in dienst.
pitstop.tv suggereert dat Mercedes Wurz in DTM zou kunnen laten rijden. |
Het voorbije jaar heeft Mercedes wel vanaf de eerste meters de kaart Paffett getrokken. En dat heeft hen dan ook de titel opgeleverd.
Zouden ze dit jaar weer meteen een kopman kiezen? En zoja wie dan? Ik zie Schneider niet meer in staat om nog voor de titel te gaan, en Green heeft me het afgelopen jaar ook niet zo hard weten te overtuigen dat ik hem bij de titelkandidaten zet. Hakkinen daarentegen zie ik daar wel toe in staat... Bij Audi natuurlijk Ekstrom, maar vergeet ook Kristensen niet, die ging het voorbije jaar ook heel goed. Of gaat die ook geen DTM meer rijden en zich volledig op de R10 en nog meer LM zegens richten? Maar eerst natuurlijk afwachten of de nieuwe Mercedes en Audi wel aan elkaar gewaagd zullen zijn. |
Quote:
Ik hoop dat Audi de kloof met Mercedes kan dichten met de nieuwe V8. De vorige jaren kwamen de Audi stelselmatig vermogen en dus topsnelheid te kort. |
Green gelooft dat hij DTM kampioen kan worden.
Quote:
|
Uit een interview van infoscourse.org blijkt Bruno Spengler officieel Mercedes piloot wordt:
Quote:
|
Ekstrom heeft een contract getekend bij Audi tot 2008. Benieuwd of hij die 3 jaar enkel in DTM zal rijden.
bron: car.kak.net |
De meest verse "provisional" kalender voor 2006 volgens autosport.com
Provisional 2006 DTM dates: April 9 Hockenheim (D) April 16 Lausitz (D) April 30 Spa (B) May 21 Oschersleben (D) June 4 Istanbul (TR) or Mugello (I) July 2 Brands Hatch (GB) July 23 Norisring (D) August 20 Nurburgring (D) September 3 Zandvoort (NL) September 24 Barcelona (E) October 15 Le Mans (F) October 29 Hockenheim (D) Nog steeds een dubbelbezetting op 30 april. DTM/Spa versus World Series/Zolder. Als dat zo blijft hoeven ze geen tijdelijke tribunes te plaatsen in Spa ;) |
op racing1.de
Quote:
|
Biela, Pirro en Kristensen waren ook aanwezig om de Audi R10 te testen.
bron: http://www.project-lemans.de/content/view/1599/53/ |
Lauda in DTM 2006
Matthias Lauda gaat tekenen bij AMG-Mercedes in de DTM voor het seizoen 2006.
Hij zit dan op het stoeltje van Gary Paffet die test piloot wordt bij McLaren Mercedes in de F1. Zal wel geregeld zijn door pa !? Aan de rijderskwaliteiten zal het niet liggen.... |
Quote:
|
Dat Mattias Lauda een 2005-model krijgt OK, maar een nieuwe wagen, dat zou mij sterk verwonderen. Waar heb je dat gelezen El Torro ?
Ik persoonlijk denk dat Bruno Spengler de plaats van Gary Paffett gaat innemen... |
Quote:
|
Quote:
|
Is er dan volgend jaar een groot verschil tussen een '05 spec-wagen en een '06 spec wagen? Reglementen zijn toch "bevroren"...........
|
D'r zou inderdaad niet veel verschil mogen zijn, echter kan me niet voorstellen dat AMG zich voorbij laat rijden door "privateers". ;)
|
Een aantal mensen spelen met het idee om binnen de DTM een divisie 2 op te richten met V8-Stars ...
Meer info http://www.autosport.at/article-1589--0-0.html |
Quote:
http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11915 |
het zou wel iets moois zijn voor het kampioenschap..!! zeker de vele merken wat dan erbij komen !! maarja het zal waarschijnlijk nooit gebeuren :(
|
lauda lijkt me de 2006 mercedes zit wel te gaan krijgen voor 2006...
http://www.crash.net/uk/en/news_view...=13&nid=123822 |
All times are GMT +2. The time now is 17:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.