De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   PSI en haar 'Vettes in 2006....1, 2 of 3 stuks? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11894)

Bramzel 16-12-2005 10:37

Volgens Jerome Mugnier heeft PSI een C6.R gekocht; http://jmugnier.club.fr/Actu_GT_et_Proto_2005.htm

Kan iemand misschien de relevante info even voor me vertalen? Ken wel wat basis frans, maar volgens mij mis ik nog wat details...

Bart.Vandecavey 16-12-2005 11:44

Ter gelegenheid van een ontmoeting in de paddock van Istanbul liet Philippe Tillié van PSI ons een primeur weten. Deze van de aankoop en overbrenging op Europese bodem van de Corvette C5-R van het Pacific Coast team die dit jaar te zien was in de ALMS. De bedoeling is om hem nationaal in te zetten maar ook in de LMS en de 24 uur van Spa en Le Mans.
Misschien is er zelfs de mogelijkheid voor een tweede wagen uit de VS.
Awel in principe is hij al aangekocht. Phillippe is deze morgen teruggekeerd uit de VS met goed nieuws die we hier in primeur kunnen melden aan de bezoekers van "Bochten" :D : "Ik heb de C6-R chassis n° 2 aangekocht, diegene die Le Mans en ALMS 2005 gewonnen heeft.
Samen met de upgedate C5-R van PCM, denk ik dat PSI goed gewapend zal zijn voor 2006.
Laurent Dangeard merkte juist op dat de C6-R #002 tweede werd in LM GT1 (6de algemeen) met het nummer 63. En niet eerste... Wij blijven jagen op informatie.

Wij hebben even een lijstje opgesteld van de Europese C5-R'en

- team PSI Experience n°#006
- team SRT n°#007
- team Luc Alphand Aventures n°#010
- team GLPK/Carsport n°#011

Bramzel 16-12-2005 12:21

Bedankt!

Het zal mij benieuwen of de koop daadwerkelijk is gesloten, of dat hij gewoon een bod heeft gedaan. Valt lastig uit het verhaal op te maken, en daar zit nogal een verschil tussen.

Mark 17-12-2005 00:40

Op project-lemans.de maken ze het helemaal bont............volgens de Duitse cowboys heeft PSI op dit moment 2 'Vettes in haar bezit en is een derde chassis mogelijk.

Quote:

Die zweite Corvette C6.R wird ebenfalls in den Benelux-Ländern eine neue Heimat fínden - möglicherweise auch das Pratt&Miller Ersatzchassis.

http://www.project-lemans.de/content/view/1575/53/
@Joost, kun je wellicht een einde maken aan de speculaties? ;)

smiley 17-12-2005 10:03

op http://www.the-paddock.net/ staat nu ook dat psi een c6r heeft gekocht..

insanity 17-12-2005 12:19

Corvette-Cup

De 24U van Spa belooft alvast een indrukwekkend startveld te gaan opleveren :eek:

Ze kunnen misschien binnen de Belcar een Corvette-Cup oprichten...
Als Corvette-fan van het eerste uur (toen SRT nog hortend en stotend rondreed) kan ik dit alles alleen maar toejuichen!
75% van de C5-R's op Europese bodem in ons kleine landje ... en daar bovenop nog minstens 1 C6R (die we hopelijk eens kunnen bewonderen op een of andere vrije training...) Zou de PSI-C5R in 2006 ook naar de Belcar komen, of blijven ze daar nog (zoals eerder ergens vermeld) met de 2 porsches rijden ?

Zo, nu nog die Gumpert Apollo en een paar Aston's en de Belcar wordt zonder twijfel het meest prestigieuse GT-kampioenschap van Europa :eek:
(voor mij is het dat al hoor)

Alleen ... ik ga in 2006 veel wedstrijden moeten missen wegens huisje bouwen ... jammer jammer :(

Integra 17-12-2005 14:16

Quote:

Originally Posted by insanity
De 24U van Spa belooft alvast een indrukwekkend startveld te gaan opleveren :eek:

Als Corvette-fan van het eerste uur (toen SRT nog hortend en stotend rondreed) kan ik dit alles alleen maar toejuichen!
75% van de C5-R's op Europese bodem in ons kleine landje ... en daar bovenop nog minstens 1 C6R (die we hopelijk eens kunnen bewonderen op een of andere vrije training...) Zou de PSI-C5R in 2006 ook naar de Belcar komen, of blijven ze daar nog (zoals eerder ergens vermeld) met de 2 porsches rijden ?

Zo, nu nog die Gumpert Apollo en een paar Aston's en de Belcar wordt zonder twijfel het meest prestigieuse GT-kampioenschap van Europa :eek:

Alleen ... ik ga in 2006 veel wedstrijden moeten missen wegens huisje bouwen ... jammer jammer :(

Belcar is nog steeds verrevan het meest prestigieuze Nationaal GT kampioenschap. FFSA GT & Italiaans GT staan veel verder.

vince 17-12-2005 16:17

Op pitstop heeft een tijdje geleden gestaan dat psi-motorsport verkocht was maar omdat ik op racingworld.be las dat schumacher er de topman was vroeg ik me af heeft schumacher een nieuw team opgericht(PSI Experience)?
Quote:

- team PSI Experience n°#006 - team SRT n°#007
- team Luc Alphand Aventures n°#010
- team GLPK/Carsport n°#011

Brecht 17-12-2005 16:34

Mooi om dat allemaal te horen. Nu dat ze ook een C6-R hebben is er natuurlijk een mogelijkheid dat die C5-R naar de Belcar komt, en zoals insanity al zei, misschien zien we die C6-R wel eens op een vrije trainingsdag in Zolder.

Ik ben natuurlijk ook al een Corvette-Racing fan van het eerste uur. Vanaf dat Vannerum hier met die Callaway rondreed.

Wat ben ik blij dat ik in België woon :D

Jawaddeman 17-12-2005 16:36

Quote:

psi zou er de lmes of nu lms mee gaan rijden, namen die ik daar al heb horen vallen, vincent vosse en ongetwijfeld david hart...

En we gaan toch geen corvette cup houden zeker, please please dat kuismanen nog met zijn viper komt, zou spijtig zijn als die zouden verdwijnen...
Er staan er veel te koop dus misschien iemand interesse... (en die twee van belmondo racing zouden nog wel eens zeer snel kunnen zijn)... ;)

Brecht 17-12-2005 16:39

Ook al blijft Kuismanen in de Belcar, een bedreiging voor de overwinning zou hij toch niet zijn denk ik. Dan zie ik Kuismanen met zijn Viper meer kans maken in de Euro GT Series.

strepper 17-12-2005 17:29

PSI is overgekocht door Philippe Tillié die nu de leiding heeft over PSI.
C. Schumacher heeft de dagelijkse leiding over PSI.
Ik weet ook dat Paltalla van begin maart niet meer betaald werd door PSI maar door Van Sande. Dat Markus nu terug bij PSI onder contract staat weet ik niet.

insanity 18-12-2005 11:28

Quote:

En we gaan toch geen corvette cup houden zeker, please please dat kuismanen nog met zijn viper komt, zou spijtig zijn als die zouden verdwijnen...
Laat komen die Vipers :eek: - nee uiteraard is het veel mooier om zien als de diversiteit aan wagens zo groot mogelijk blijft. Die Cup was maar een lichte overdrijving van mijnentwege veroorzaakt door een adrenalineopstoot vanwege de plotse toename aan Corvettes binnen Belgische teams :D

Scapa 18-12-2005 11:58

Wat ik gehoord heb op de racing show van iemand die het kan weten is het zo dat ze naast de aankoop van de C5-R nog een bod hebben gedaan op een C5-R die nog bij P&M staat. Een aantal andere teams zijn ook in de running voor die wagen, onder andere... SRT. Van een C6-R was nergens sprake toen we over PSI spraken, enkel bij GLPK.

Brecht 18-12-2005 14:23

Ik dacht ergens vernomen te hebben dat deze 2de C5-R waarover Scapa het heeft naar SRT is gegaan. Deze wagen zou alleen voor het Frans GT zijn.

Mark 18-12-2005 15:48

Dus als ik ff goed oplet staan er binnenkort 4 C5R's en 2 C6R's binnen de Belgische grenzen? Mwoah........het begint zowat het VW Golfje van de circuits te worden :D

Daarnaast schijnt er nog wat naar het Gewerbepark rondom de Nürburgring te gaan. Op een heel klein gebiedje van Europa staan er zometeen 5,6,7 of 8 van die brute machines. Als liefhebber komen we niks te kort ;)

Scapa 18-12-2005 16:40

Gezien de stand van de dollar is het de moment op over het Kanaal auto's te kopen natuurlijk.

Raceboy 18-12-2005 16:47

Quote:

Originally Posted by Scapa
Gezien de stand van de dollar is het de moment op over het Kanaal auto's te kopen natuurlijk.

De Engelse dollar? :D

Scapa 18-12-2005 16:49

F*ck off dude :D

Om naar Amerika te gaan via het westen moet je daar ook over, nah.

Scapa 18-12-2005 17:23

Nog een leuk detail: de C5-R van PSI is een ouder chassis maar de wagen wordt voorzien van de laatste evoluties...

Integra 18-12-2005 18:17

Quote:

Originally Posted by Scapa
Nog een leuk detail: de C5-R van PSI is een ouder chassis maar de wagen wordt voorzien van de laatste evoluties...

Er wordt gezegd dat het de C5-R van Pacific Coast is. Dit is dan geen ouder chassis. (tenzij er nu nog iets is veranderd)

Bramzel 18-12-2005 22:27

Die van PC was een stuk ouder als die van GLPK hoor.

Guido 18-12-2005 22:52

Als het allemaal waar is wat er hier getikt wordt, zou ik misschien wel weer eens wat vaker naast een circuit kunnen staan volgend jaar.

Voor iets dat het geluid van een F4U Corsair sterk benaderd wil ik altijd wel eens een uitzondering maken... :D :D

Mark 19-12-2005 00:05

Quote:

Originally Posted by Integra
Er wordt gezegd dat het de C5-R van Pacific Coast is. Dit is dan geen ouder chassis. (tenzij er nu nog iets is veranderd)

De C5R van Pacific Coast was de 004 of 005. Het zou dus gaan om een van de eerste C5R's uit 2001. Die van SRT (007) en GLPK (011) zijn dus jonger. Vorig jaar was er toch ergens te lezen dat de 'Vette van SRT uit 2001 niet helemaal geschikt was om hem om te bouwen naar 2004-spec zoals die van GLPK. Benieuwd in hoeverre ze die C5R van PSI dan weten op te waarderen......

Integra 19-12-2005 15:10

Quote:

Originally Posted by Mark
De C5R van Pacific Coast was de 004 of 005. Het zou dus gaan om een van de eerste C5R's uit 2001. Die van SRT (007) en GLPK (011) zijn dus jonger. Vorig jaar was er toch ergens te lezen dat de 'Vette van SRT uit 2001 niet helemaal geschikt was om hem om te bouwen naar 2004-spec zoals die van GLPK. Benieuwd in hoeverre ze die C5R van PSI dan weten op te waarderen......

Ah, dan heeft iemand mij ergens wijsgemaakt dat die van Pacific Coast een 2003 spec was.

joost 19-12-2005 17:29

Om aan speculaties en gissingen een einde te maken, hier een stuk daterend van januari '05 over de PCM Corvette (bron: dailysportscar.com). Ik vertaal het niet, jullie Engels zal wel op niveau zijn, vermoed ik:

"It's chassis 06, which ran in early 2003, but fully updated to '04 spec. Aside from the chassis, the only original part is the front aero. We have new drivetrain, motor, shocks, uprights... Pratt & Miller couldn't fit the Xtrac gearbox into this chassis, so we've got the Hewland sequential. And the tires - I can't say enough about the tires..."

Misschien zou een abo voor sommigen toch verrijkend zijn :-)

Mark 19-12-2005 17:38

De PSI 'Vettes zijn niet voor de Belcar bestemd..........

Quote:

Philippe Tillie: ''Je vous tiendrai au courrant quant aux différents programmes que feront les Corvette, sachant que pour le championnat Belcar, j'alignerai 2 Porsche GT 2 R bi-turbo."

www.virages.net

Mark 19-12-2005 18:10

Volledig DSC-artikel is te lezen op de site van PCM Racing

Dus de 006, gebouwd in het najaar van 2001 en een bijna volledig seizoen gereden in 2002. Voor chassisfreaks => http://palmeter.com/C5RInfoIndex.htm

FIRE 19-12-2005 18:11

Quote:

Originally Posted by Mark
De PSI 'Vettes zijn niet voor de Belcar bestemd..........

Omdat PSI nu in Franse handen is kan ik me voorstellen dat hun interesse verschuift naar het Franse GT kampioenschap.

strepper 19-12-2005 20:06

ik denk dat PSI vooral Europees gaat rijden.
wat volgens mij normaal is.
We moeten eerlijk zijn het niveau van het Frans gt kampioenschap ligt stukken hoger dan de Belcar.
Ook Europees, de mannen van Gordon hebben dit ingezien en rijden LMES.

Scapa 20-12-2005 21:03

De bedoeling is om met 3 wagens in de Belcar actief te zijn.

insanity 27-12-2005 11:55

Virages.net bevestigt dat PSI zinnens is de 2 Corvettes in te zetten in LMS en GT-FFSA ...

En het is de bedoeling dat ze allebei naar de 24U van Spa komen... dus krijgen we naar alle waarschijnlijkheid een onwaarschijnlijke startgrid :eek: met de twee Le Mans 2005-winning C6-R's !

Brecht 27-12-2005 12:13

Quote:

Virages.net bevestigt dat PSI zinnens is de 2 Corvettes in te zetten in LMS en GT-FFSA ...

En het is de bedoeling dat ze allebei naar de 24U van Spa komen... dus krijgen we naar alle waarschijnlijkheid een onwaarschijnlijke startgrid :eek: met de twee Le Mans 2005-winning C6-R's !

De buit is binnen voor Corvette in Spa :p

Bart.Vandecavey 27-12-2005 13:01

Quote:

Originally Posted by corvetteboy
De buit is binnen voor Corvette in Spa :p

Mja dat dacht Mercedes ook met hun CLR in Le Mans ;)

laurent 27-12-2005 14:24

tot ze opstegen

gwyllion 08-03-2006 00:26

Juist een mooie foto gevonden die de PSI C6R en C5R vergelijkt. Vandaag gefotografeerd tijdens de eerste FIA GT testdag op Paul Richard.

Aan de grondverf te zien zou dit inderdaad wel eens Red Bull stickers kunnen krijgen.

smiley 08-03-2006 09:00

hhhm heerlijke wagens !!! :drewl:
op fiagt.com staan ook nog wat foto's , aan de lichten (c6r) hebben ze nog zo een gele rand wat wel mooi uitkomt..
te hopen zijn we deze ook nog bij de 24h van spa..
en er staan ook nog foto's van de gt3 glpk vette.., wanneer komt de c6r van glpk carsport eigelijk in actie ?

fish88 08-03-2006 17:17

Mooie wagens :worship: . Komt Red Bull erop te staan?

JPMontoya 09-03-2006 10:02

Houden zo die livery - alleen blauw zonder enige sticker erop !

Belle 09-03-2006 13:36

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
Houden zo die livery - alleen blauw zonder enige sticker erop !

Ik denk niet dat de sponsors daar even blij mee zouden zijn. :)

All times are GMT +2. The time now is 01:14.