![]() |
Btcs 2006
Ook voor de BTCS wordt 2006 weer een seizoen vol uitdagingen:
De Roadsters worden uit het hoofdveld gelicht en gaan twee sprintraces van 25' rijden - het hoofdveld blijft 2x90' + 1x 12U op 10+11 juni (onder voorbehoud). Er staan ook een aantal nieuwe projecten op stapel zoals die prachtige SEAT Leon Cupra die hier al eerder op het forum werd voorgesteld, een Renault Megane Trophy (!), mogelijk een Ferrari 360 Challenge, een Peugeot 406 ... Meer info op http://www.btcseries.be/ Groetjes :eek: |
naar die megane throphy ben ik toch eens benieuwd !
wie zou op die wagen rijden ? en welk team ? |
mooie toerwagen die ferrari :rolleyes:
|
waar zijn eigelijk al die opel Astra Silhouette's naar toe?? zulle deze ooit nog in de btcs rijden?
|
Quote:
|
Quote:
Dat ze dan ineens ook maar al de GT's verbieden (zoals het zou moeten) in de Belgian TOURING CAR Series. Als ze die GT top dan wegdoen wil ik wel is zien wat er nog over blijft. ;) Max een 8tal (prachtige) silhouette's, en voor de rest het niveau van de TC. Terwijl je dan steeds hoort dat de Belgian TOURING CAR Series een tegenhanger :D :crazy: is van de Belcar... :) Hoelang gingen ze GT's toelaten om het kampioenschap op te starten? Hoelang bestaat de BTCS al? ;) Het zelfde met roken, eens je ermee begint stop je niet meer... of mss eens wat nicotine pleisters opsturen naar Christian Lahaye en PRC... :) |
Quote:
|
Quote:
|
Bellevoiture? :D
|
Quote:
Elk van de eerste twee partijen krijgt van mij een waardering. De derde partij... tja... Knopen doorhakken is hun taak... Een verdomd moeilijke taak, met alle respect vandien. Als het enkel en alleen aan de supporters lag, dan ware het al lang gebeurd. Maar er zijn ook nog andere belangen mee gemoeid hé. Belcar was de trendsetter (een originele mix van Gt's en T's), BTCS volgde (al was het nooit de bedoeling om te blijven 'volgen'). Zijn we niet een beetje te verwend? Twee kampioenschappen op dezelfde basis in een dergelijk klein landje? Dat het niveau nog steeds verschilt, daar ben ik voor de volle 100% mee akkoord, maar de basis is niet zo breed, als je op enkele kilometers van elkaar leeft. Laat die "bende blauwe blazers", zoals je hen noemt, nu maar eens de knoop doorhakken. 2006 is onmogelijk, maar voor 2007 blijken er toch mogelijkheden te zijn... Zoniet: 'Ollanda' biedt misschien een oplossing? :crazy: Zoals ze er al zovelen boden :applaus: (No Hard Feelings) Dries De Smet |
Kan iemand bericht 10 van deze thread vertalen? Zelfs Altavista's Babel Fish begrijpt er niks van :D
|
Het rapport "België gaat tenonder" van de Vlaamse Warandegroep, het deficit van 10 miljoen euro van het Waalse Rode Kruis (met de vraag vanuit Wallonië aan de Vlaamse afdeling om de put te helpen vullen), het getalm rond Brussel-Halle-Vilvoorde, de pogingen van de overwegend Franstalige Oost-Brusselaars om de nachtvluchten de andere kant richting Meise, Grimbergen, Merchtem te sturen, de koehandel rond Francorchamps, (we komen er :)) de Franstalige dominantie binnen RACB, en nu dus de discussie tussen Belcar, BTCS en RACB. Een kleine greep uit de dagdagelijkse Belgische realiteit.
Ik vond het wat ongepast van RACB-baas Michel Jodogne om vorige dinsdag in La Dernière Heure de Belcar, en dus Zolder, met de vinger te wijzen. De RACB stuurt aan op minder nationale weekends. Praktisch bekeken, correcte gedachte. Maar waarom zou Belcar zich moeten aanpassen aan BTCS? Iemand? Jarenlang is Zolder en al wat Zolder op poten zette stiefmoederlijk behandeld door Brussel. Hoe lang heeft het niet geduurd vooraleer Belcar nationale status kreeg. BTCS kreeg na één seizoen al nationale erkenning, op voorwaarde dat BTCS zich zou beperken tot Toerisme. Maar kom, het mocht voor één keer van de toenmalige RACB Sport dat BTCS ook nog GT's zou toelaten. Eén keer, één seizoen. Alles is nu zo geëvolueerd dat we inderdaad twee dezelfde kampioenschappen hebben. Zet twee autosport-leken voor een TV, laat hen Belcar en BTCS zien en vraag dan naar het verschil. En nu? Inderdaad. Teveel raceweekends. Tja. Gaan die van Zolder, en met hen de Vlaamse autosport, weer moeten inbinden? Wie heeft wie nog nodig nu? De RACB de Belcar of omgekeerd? Ondanks de Vlaamse cel rond Koen Wijckmans vrees ik dat er "iets hogerop" nog niet veel gewijzigd is. De wat verbloemde kritiek van Jodogne aan het adres van Zolder is daar weer een bewijs van. Naar ik begrepen heb, is het samengaan van de nationale Belcar en de provinciale Touring Cup tijdens één weekend nog niet helemaal goedgekeurd. Tja. Zou Kuismanen in Finland blijven, mocht Belcar het speerpunt worden van de Vlaamse Autosport Federatie? Zouden de Britten de oversteek niet meer maken? Moet Zolder niet gewoon het been stijf houden en zich eventueel afscheuren, als het echt niet anders kan? Geen compromissen meer? Nog dit. Wie het Belgische model verdedigt, wordt op handen gedragen. Wie voor Vlaamse onafhankelijkheid pleit, wordt ofwel verweten VB-er te zijn ofwel ontslagen. Vraag het maar aan de Vlaamse topman van McKinsey, die deel uitmaakt van de Warande Groep. De man heeft ontslag moeten nemen ... |
maar als je het btcs enkel en alleen tourisme's toelaat,en de belcar voor de gt's houd heb je een tourisme en een gt kampioenschap
En als je dan in de touring cup allebij soorten wagens toelaat heeft dat kampioenschap ook weer iets wat de andere kampioenschappen in belgië niet heben... een mix en dat maakt de touring cup dan ook weer op een manier 'speciaal'. en wanneer die kampioenschappen zijn ingedeeld kan je mooie weekends samenstellen een buitelandse trip voor de 'btcs' en de 'belcar (gt's)' een weekend op spa met de 'btcs' en de 'touring cup' een weekend in zolder met de 'belcar' en de 'touring cup' een weekend in spa met de belcar en een buitelands kampioenschap (vb. british gt) enz. ... dan heb je nog altijd een deel weekenden op de kallender en de kampioenschappen zijn ook nog eens mooi verdeeld.. wat wil je dan nog meer ? een negatief punt van het verdwijnen van de tourisme wagens uit de belcar zou dan wel zijn dat we waarschijnlijk nooit dtm wagens in de belcar zulle zien mee rijden.. ook in het btcs zouden ze niet thuis horen (de silhouettes wat nu mee rijden hebben zeker v6 motoren ?) maarja het samensmelten van de belcar en de touring cup en afentoe de btcs is toch al een mooi begin !! nog een vraagje over de btcs; mogen er v8star wagens mee rijden ? |
Quote:
BTCS zou idd enkel en alleen tourwagens mogen toelaten. Maar de Belcar is nu eenmaal een kampioenschap met GT's EN Tourisme wagens ;) Dat is hun formule en ook hun succes geweest en het kampioenschap zo groot gemaakt tot wat het nu is. OK, met de nieuwe regelementen zullen er (sommige) tourisme wagens in de Belcar in het nadeel zijn. Daardoor mss ook wat minder tourisme wagens zijn in de Belcar 2006 :(:(. Maar de Tourisme klasse (nu vooral klasse 3) mag en kan niet ontbreken in de Belcar. Wat dat is nu éénmaal DE Belcar ;) Bij de BTCS is het een heel ander verhaal ;) DTM en V8star wagens in de BTCS toegelaten?? Weet ik niet. Maar als er een deelnemer met dergelijke wagen wil racen in de BTCS, zal PRC wel snel het regelement aanpassen... ;) |
Quote:
Quote:
|
Mark, die JA zou ik nog niet te vroeg toepassen.
De KACB heeft namelijk altijd meer macht dan Zolder, Belcar, sponsors, toeschouwers enz. Het zou heel wat problemen kunnen veroorzaken om nog iets in te richten. Bvb altijd nationale wedstrijden in Francorchamps samen met Belcar, daaruit volgend verplichten ze dan die idiote oranje mannetjes ;) alleen nog maar nationaal te laten spelen. En dan? En je weet Mark, ik heb voor niets angst, maar soms is het beter wat te slikken dan alles te verliezen. Ooit hebben wij (vlamingen) de zaak stil gelegd in Zolder TEGEN de KACB. Ik denk niet dat dit in de hedendaagse tijd nog zou lukken. Lukken wel, maar de gevolgen? Toen kregen wij na veel dreigen van de KACB toch enkele toegevingen, maar die verdwijnen allemaal langzaam over de jaren. Het lijkt me dat de oude elite machtstrijd weer naar boven komt, de "bruxellois" tegen het vlaamse (en nu misschien zelfs ook de waalse) gepeupel. (Lees teams, rijders, bk's, toeschouwers,...) Maar, dit is natuurlijk mijn mening. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Wat betreft stellingname. Je moet af en toe je mening aanscherpen en sterker maken dan dat hij in feite is. Op die manier leert die andere partij luisteren. Mooiste voorbeeld hebben we dit jaar gezien bij de strijd in de DTM tussen Audi en MB/ITR. Het verhaaltje GPMA versus Bernie E. is precies hetzelfde. Toch is deze discussie een bepaalde vorm van luxe ;) Zowel de Ooster- als de Noorderburen zijn niet in het bezit van twee sterke nationale competities :) |
Quote:
Effe serieus nu, toch zou het niet slechter zijn moesten Belcar en BTCS wat samenwerken. Maar niemand geeft natuurlijk graag zijn verworven voordeel af. |
Kalender BTCS 2006 (onder voorbehoud)
April 14-15-16 Francorchampions Francorchamps
May 26-27-28 ADAC Rennen Zolder June 9-10-11 12 heures de Spa Francorchamps July 7-8-9 25hrs VW Fun Cup Francorchamps September 9-10 Truck GP Zolder October 13-14-15 Francorchampagne Francorchamps automobilsport.com 25 VW Funcup en Belcar Lausitzring overlappen elkaar. |
Quote:
http://www.turbomagazine.be/images/photosite/BPO-03.jpg Foto: www.turbomagazine.be / Jacques Letihon Qua tijden is het wel een toerwagen......verder dan een 2.35 op een droog Spa komt deze Challenge-wagen niet. Wellicht dat ze her en der nog wat kietelen zodat ie in de buurt komt van maximale 2.30 |
Kalender is ook niet echt ne vette dit jaar... Geen buitenlandse verplaatsing... 6 wedstrijden, belcar doet dan toch beter met 7...
En wat gaat er gebeuren de 9de juli, wat gaan rijders zoals Bouvy,Maes,... moeten kiezen, 25h of Lausitz ring??? :gas: |
En wat dan met teams die zowel belcar als BTCS rijden?
Zaterdag na de BTCS wedstrijd alles snel snel inladen, nachtje doorijden, 's zondags alles rap uitladen, autos achteraan op de startgrid zetten (wegens geen qualificatie),... Leuk is anders.... Heb wel al gehoord dat de race op de Lausitzring misschien een week naar achter zou geschoven worden... |
Quote:
Het zijn allemaal eigen evenementen met de welbekende drukte qua toeschouwers langs de kant:rolleyes: Geen dus! Tijdens de ADAC Runstrecken rennen hoef je ook geen stormloop van toeschouwers te verwachten. Het is wel de eerste klasse die geloof ik voor het tweede jaar op rij samen willen rijden met de vettige Trucks. Qua deelnemersveld ziet het er dan goed uit voor de BTCS, de kalender en de verwachte toeschouwersaantallen voor 2006 zijn minder. |
ik denk dat het wel een interesant jaar wordt, met 2 ferrari's,de audi a4,de astra :cool: ,enz... zeker de moeite om enkele races ervan te zien volgens mij !!
|
Quote:
Maar oké het geeft wat kleur aan autoracen zo twee mooie ferrari's, al had ik ze dan liever in't rood of geel gezien... hihi... :D |
Quote:
Zonder die bestikkering zijn ze rood :rolleyes: |
Mijn grote vriend Fred Bouvy en David Loix zijn de mannen die de Renault Megane Throphy gaan besturen voor Delahaye Racing in het BTCS 2006. Bron: turbomagazine.be
|
Wat gaat er eigenlijk met de achterspoiler van die meganes gebeuren? ik dacht niet dat die mochten volgens het reglement.
|
Quote:
Alleen stel ik me wel vele vragen hoe z'n high-tec wagen het 12uren gaat volhouden tijdens de 12u van Spa... Als top of the bill is het dan nog Bouvy die de gas pedaal gaat moeten doseren op de Mégane... :gas: Dat ze al maar een goeie verzekering afsluiten... :) |
Quote:
Mvg... |
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Hoe snel gingen die Meganes vorig jaar ongeveer in Zolder (voor de ogen van 70 000 mensen!!!!!:worship: :worship: :worship: ).
Greets, Dr. Jozz |
Quote:
|
Heh, bah........alweer een Silhouette Megane :D
Dit maal een wagen van Thierry Boutsen Racing met als gentlemen-drivers Charles Depauw en Alain van den Hove. http://www.turbomagazine.be/images/p...te/BTCS-04.jpg Meer info: http://www.turbomagazine.be/des_info...id=4108&back=1 |
Quote:
"Zo blijkt een bepaalde piloot zich sinds enkele dagen te mogen kronen tot een ware kampioen in het ontkrachten van zijn eigen verklaringen en het weerleggen van uitspraken die door "teamgenoten" als vaststaande feiten aan de pers werden gedaan. (Niet enkel op BTCS-gebied trouwens...)" Er staat natuurlijk niet letterlijk in dat het over Fred Bouvy gaat, maar wie de overige artikels op deze en andere websites leest over de deelname van een Mégane Trophy aan dit kampioenschap, kan toch bepaalde conclusies treffen als die tussen de regeltjes door leest. :) (hey... smileys: bij deze als nieuweling ontdekt!) |
Een artist-impression van de Red Bull Meganes:
http://www.turbomagazine.be/images/p...hy_Redbull.jpg Foto: www.turbomagazine.be Het is trouwens niet het eerste project waarbij deze Meganes buiten de Europese Cup actief zijn. Volgens advertenties op racecarsdirect.com zijn andere Meganes al actief geweest in lokale Spaanse kampioenschappen. |
All times are GMT +2. The time now is 02:10. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.