De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   DTM 2006, teams en coureurs (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12101)

Mark 11-01-2006 12:49

DTM 2006, teams en coureurs

Een grid van 18 wagens is de verwachting, 10 * MB en 8 * Audi. De verdeling van de wagens is volgens Motorsport Aktuell:

Abt: 4 Audi 2006
Joest: 2 Audi 2005
Rosberg: 2 Audi 2005

HWA: 4 Mercedes 2006
Person: 2 Mercedes 2005
Mücke: 2 Mercedes 2005
BS Engineering: 2 Mercedes 2004

bron: adrivo

smiley 11-01-2006 13:17

voor abt mogen we zeker ekstrom en kristensen verwacten
voor HWA waarschijnlijk Schneider,Mika,Alesi/green/spengler/lauda ??
voor mucke zal mucke wel rijden , als 2de rijder meschien jaap vanlagen ?? hij heeft toch al met mucke motorsport getest dus wie weet..

FIRE 11-01-2006 14:47

BS Engineering? Nooit van gehoord.

Mark 11-01-2006 15:00

Quote:

Originally Posted by FIRE

Dan ben ik niet de enigste ;) Zelfs met Google krijg je geen relevante "Duitse" hits. Zal dus wel een nieuw samenwerkingsverband zijn.

gwyllion 11-01-2006 15:29

De enige naam die in de buurt komt is B-Racing RS Line die een Lamborghini Murcielago gaan runnen in FIA GT.

Mark 11-01-2006 15:30

Zat al te denken aan iets van Bertram Schaefer............

gwyllion 11-01-2006 15:45

Quote:

Originally Posted by smiley
voor abt mogen we zeker ekstrom en kristensen verwachten

Benieuwd of Tomczyk nog bij Abt kan blijven; vorig jaar had hij echt wel een slecht seizoen voor hem. En of McNish in DTM actief blijft.

Frentzen zal ook wel bij Audi solliciteren.

Om een of andere bizarre reden krijgt Christian Abt ook altijd een Audi zitje :D

Ik denk dat Stippler en Kaffer wel bij Joest kunnen blijven.

smiley 11-01-2006 16:15

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Frentzen zal ook wel bij Audi solliciteren.

of bij person mercedes zou ik hem ook nog zien kunne rijden..

Quote:

Om een of andere bizarre reden krijgt Christian Abt ook altijd een Audi zitje :D

dit jaar ded hij het toch wel opvallend goed !!
in 2004 haalde hij met een wagen uit dat jaar maar 1 zielig puntje en in 2005 haalde hij met dezelfde wagen 16 punten !! :crazy:
ok de podiumsplaats van op de norisrong was wel een beetje veel geluk maar voor de rest deed hij het ook zeer goed met zijn 2004 audi! in een 2005 audi zou ik hem graag weer aan het werk zien, maar niet in een 2006 wagen hoor, das teveel van het goeie..

ik zou zeggen voor Abt(het team)
Ekstrom,Kristensen,Tomczyk en dan nog een rijder Mcnish,Frentzen,Fassler,Scheider(hij rijdt dit jaar mee in het abt sport-line team tijdens de 24h kartrace van Köln dus wie weet..)

FIRE 11-01-2006 20:40

Quote:

Originally Posted by Mark
Zat al te denken aan iets van Bertram Schaefer............

Bernd Schneider...;)

Maar Bertram Schaefer is toch een van de sterke mannen achter de Recaro F3 Cup?

gwyllion 13-01-2006 17:33

Quote:

McNish unsure about DTM future

Allan McNish has said he is still unsure about whether he will be a part of Audi's assault on the DTM this year.
bron: autosport.com

Peter Baert 13-01-2006 21:36

Quote:

En wat stond er voor de rest in dat artikel?

;)

Raceboy 13-01-2006 22:00

Quote:

Originally Posted by Peter Baert

;)

Hetzelfde als in die eerste zin. Dat hij niet weet wat er gebeurd.

fish88 14-01-2006 19:57

Gaan die prive teams nog 2006 modellen inzetten?

Mark 14-01-2006 20:32

Quote:

Originally Posted by fish88
Gaan die prive teams nog 2006 modellen inzetten?

Zie het lijstje in het eerste bericht van deze thread ;) Weliswaar een lijst onder voorhoud van Motorsport Aktuell / Adrivo .............

smiley 14-01-2006 20:59

Quote:

Originally Posted by Peter Baert

;)

neem dan dit artikel, tis wel in het duits..

http://www.adrivo.com/dtm/aktuelles/...t.php?ID=29530

Raceboy 16-01-2006 20:51

Quote:

voor abt mogen we zeker ekstrom en kristensen verwacten
voor HWA waarschijnlijk Schneider,Mika,Alesi/green/spengler/lauda ??
voor mucke zal mucke wel rijden , als 2de rijder meschien jaap vanlagen ?? hij heeft toch al met mucke motorsport getest dus wie weet..

volgens autosport bij mercedes:

HWA: Hakkinen, Schneider, Spengler, GReen
Persson: Alesi en lauda

FIRE 16-01-2006 20:58

Quote:

Originally Posted by raceboy
volgens autosport bij mercedes:

HWA: Hakkinen, Schneider, Spengler, GReen
Persson: Alesi en lauda

Lijkt me logisch

En bij Mucke zal het dan wel worden: Mucke + ?

The Interceptor 19-01-2006 18:18

Volgens lmsr.net hebben Hakkinen én Spengler de afgelopen dagen in Valencia met 2005 spec Mercedessen gereden. Spengler zal dus veel kans wel een 2006 wagen ter beschikking krijgen.

f1-live.com daarentegen meldt dan weer dat het er voor Frentzen niet goed uit ziet. Frentzen zou al gezegd hebben dat hij zijn carriere liever anders had zien aflopen ... :(

Mark 21-01-2006 15:53

Frentzen in een 2006-wagen bij Abt:

Quote:

........und auch Audi lange kein besonderes Interesse an dem Mönchengladbacher zu erkennen gegeben hatte, bahnt sich für Frentzen nach Informationen des sid nun doch die Übernahme eines Stammcockpits bei den Ingolstädtern an.

http://www.adrivo.com/dtm/aktuelles/...t.php?ID=29681

Raikkie 23-01-2006 17:12

Amai, Audi en talent in nieuwe auto's zetten, dat is toch ook een probleem precies !!! Nu gaan ze die Frentzen binnenhalen :frusty:

Ik begrijp het niet :rolleyes:

Maar zolang Spengler bij Mercedes een 2006-model krijgt maakt het mij niet veel uit :applaus: :gas:

gwyllion 23-01-2006 17:40

Quote:

Originally Posted by Raikkie
Amai, Audi en talent in nieuwe auto's zetten, dat is toch ook een probleem precies !!! Nu gaan ze die Frentzen binnenhalen :frusty:

Ik begrijp het niet :rolleyes:

Bij mijn weten was Frentzen vorig jaar toch de beste Opel piloot :o

En inderdaad Mathias Ekstrom is totaal geen talent :rolleyes:

smiley 23-01-2006 19:55

hhhm audi lijkt mij een zeer sterke line up te hebben, met kristensen,ekstrom nu ook frentzen... niet vergeten dat frentzen enkele zeer sterke prestaties heeft neergezet met zijn vectra..
te hopen nemen ze als 4de rijder bij abt-sportline timo scheider !!
eigelijk lijkt mij audi het meeste kans te hebben bij de titel voor de rijders, ekstrom is een heel seizoen lang goed, de andere hebben zowat hun momenten... ook bij de teams (als ze ekstrom en kristensen in 1 team zetten) lijken mij deze vrijuit de beste...

maja het zal toch allemaal niet het zelfde zijn zonder opel :( (om even over iets anders te beginnen :p )

The Interceptor 23-01-2006 20:01

Idd Smiley, zo heb ik ook al zitten denken.
Bij Mercedes hebben ze zo geen echte kopman meer als de voorbije jaren. Misschien dat Hakkinen de rol kan overnemen, maar ik vrees er een beetje voor. Die was wel beloftevol gestart vorig jaar, maar erna niet zoveel meer van gezien, ok veel pech gehad, maar toch.

Van Ekstrom weten we natuurlijk al lang wat hij kan. En hij is ook het hele seizoen constant. En daar Kristensen nog naast, het zou mooi zijn ja. Die vond ik vorig jaar ook sterk rijden hoor.

insanity 23-01-2006 23:04

Dan maar een retro-Bernd-jaar bij Mercedes ? :eek:

Raikkie 24-01-2006 11:33

Quote:

Bij mijn weten was Frentzen vorig jaar toch de beste Opel piloot :o

En inderdaad Mathias Ekstrom is totaal geen talent :rolleyes:

Natuuurlijk is Ekström een talent !!! Maar ik dacht eerder aan het feit dat ze liever McNish, Capello, Biela, ... een zitje gaven dan één of andere jonge rijder. Kaffer bijvoorbeeld had volgens mij vorig jaar beter die auto van McNish gehad, dan had die zeker eens op het podium gestaan.

Frentzen is mij toch vooral bijgebleven als brokkenpiloot hoor ;)

gwyllion 24-01-2006 11:34

Quote:

hhhm audi lijkt mij een zeer sterke line up te hebben, met kristensen,ekstrom nu ook frentzen... niet vergeten dat frentzen enkele zeer sterke prestaties heeft neergezet met zijn vectra..
te hopen nemen ze als 4de rijder bij abt-sportline timo scheider !!

Sorry, maar ik heb nog nergens gelezen dat Frentzen bevestigd is. Enkel een kandidaat voor een zitje in de nieuwe wagen. Ik zie nog meer kandidaten: McNish, Abt, Tomczyk, ...

fish88 24-01-2006 15:33

Die Tomczyk moeten ze dumpen in een wagen van 2005 ofzo. Die rijdt echt slecht tov ekstrom.

gwyllion 24-01-2006 18:32

Quote:

Originally Posted by fish88
Die Tomczyk moeten ze dumpen in een wagen van 2005 ofzo. Die rijdt echt slecht tov ekstrom.

Vorig jaar was hij inderdaad niet goed, maar in 2004 reed hij toch echt wel sterk (toen haalde hij meer punten dan Bernd Schneider en was hij altijd zeer goed tijdens kwalificatie).

smiley 24-01-2006 19:09

tijdens kwalificaties is tomczyk altijd goed geweet ook in 2002 en 2003 liet hij zich opmerken.. maar tijdens de races was het altijd minder.. zoals sommige meschien nog weten reed hij in zolder ook naar de pole...

ik zou zeggen voor ABT-audi: ekstrom kristensen frentzen en tomczyk/scheider
(ps dat is wat ik de beste keusze zou vinden, in de vorige post was ik daar nogal wat onduidelijk over..)

Mark 26-01-2006 16:18

Quote:

Originally Posted by FIRE

Zou het roemruchte team van Bob Sparshott terugkeren in de DTM?

gwyllion 28-01-2006 20:48

Quote:

Frentzen in een 2006-wagen bij Abt

Autosport.com meldt ook dat Frentzen dicht bij een Audi zitje staat. Dan zit de kans erin dat dit ook zal gebeuren.

FIRE 28-01-2006 21:17

Mijn lijstje zoals ik denk dat de situatie is:

Mercedes
Bernd Schneider - H.W.A. - AMG Mercedes C-class (2006)
Mika Hakkinen - H.W.A. - AMG Mercedes C-class (2006)
Jamie Green - H.W.A. - AMG Mercedes C-class (2006)
Bruno Spengler - H.W.A. - AMG Mercedes C-class (2006)
Stefan Mucke - Mucke Motorsport - AMG Mercedes C-class (2005)
Matthias Lauda - Mucke Motorsport - AMG Mercedes C-class (2005)
Jean Alesi - Persson Motorsport - AMG Mercedes C-class (2005)
Alexandros Margaritis - Persson Motorsport - AMG Mercedes C-class (2005)
............... - ............... - AMG Mercedes C-class (2004)
............... - ............... - AMG Mercedes C-class (2004)

Audi
Matthias Ekstrom - Team Abt - Audi A4 DTM (2006)
Tom Kristensen - Team Abt - Audi A4 DTM (2006)
Alain McNish - Team Abt - Audi A4 DTM (2006)
H-H Frentzen - Team Abt - Audi A4 DTM (2006)
Christian Abt - Team Joest- Audi A4 DTM (2005)
Martin Tomczyk - Team Joest- Audi A4 DTM (2005)
............... - Team Rosberg - Audi A4 DTM (2005)
............... - Team Rosberg - Audi A4 DTM (2005)
............... - ............... - Audi A4 DTM (2004)
............... - ............... - Audi A4 DTM (2004)

gwyllion 31-01-2006 18:20

Iemand op 10/10 forum meldt het volgende:
Quote:

Originally Posted by flor
Motorsport Aktuell reports that Midland is very close to get 2 04 Audis, rumoured drivers are Borja Garcia and Vanina Ickx.

Mark 31-01-2006 21:10

Quote:

Iemand op 10/10 forum meldt het volgende:

Het komt ook voorbij op de Duitse fora met dezelfde bron. Motorsport Aktuell is normaal gesproken een krantje dat zich niet gauw waagt aan roddels en onzin. Leuk nieuws, behalve de naam "Midland" :( Benieuwd wie daar dan werkelijk achter schuil gaat. Als het maar niks van Kolles is.........

Mark 31-01-2006 23:52

Vraag me niet hoe ik dit gevonden heb ;)

Quote:

Auto-sport.nu heeft inside information binnen gekregen dat Olivier Tielemans (NL) DTM gaat rijden voor Audi.

http://www.auto-sport.nu/index.php?s..._from=&ucat=10

fish88 01-02-2006 00:35

kansloze rijder in een kansloos team :P . Toch een nederlander in de DTM als het waar is, maar niet de Nederlander die ik had gehoopt.

Mark 02-02-2006 15:34

Quote:

British single-seater racer Susie Stoddart is poised for a shock switch to the DTM with Mercedes Benz, following a test run with the squad at Barcelona in Spain, according to this week's Autosport.

www.autosport.com
:eek: Er duiken toch wel wat rare namen de laatste weken op i.v.m. DTM 2006.

Mark 05-02-2006 20:43

Tja, Midland (lees: Kolles;) ) duikt op in de DTM geruchten i.v.m. Audi. Dat gaat dus weer weken wilde speculaties opleveren :) Laatste gerucht: Max Biaggi gaat een "Albers" doen. Via de DTM naar de F1! Bron? italiaracing.net

FIRE 05-02-2006 21:10

Quote:

Tja, Midland (lees: Kolles;) ) duikt op in de DTM geruchten i.v.m. Audi. Dat gaat dus weer weken wilde speculaties opleveren :) Laatste gerucht: Max Biaggi gaat een "Albers" doen. Via de DTM naar de F1! Bron? italiaracing.net

Als grote rivaal Rossi F1 gaat doen dan kan Biaggi niet achterblijven. ;) :D

Mark 06-02-2006 01:42

Ickx, Biaggi dan toch naar Midland?

Quote:

There has been speculation in the last week that Biaggi could make a switch to race in the DTM - a series that Kolles believes could be useful for gaining car racing experience.

"If I was to confirm my involvement in the DTM, I'd see it as an opportunity to make experiments, to get the necessary racing experience for someone like Biaggi, or for a girl."

www.autosport.com

All times are GMT +2. The time now is 02:07.