De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   *** Belgian Motor Show + Casques d’Or - FOTO'S *** (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12248)

Mr.Dallara 07-02-2006 00:38

*** Belgian Motor Show + Casques d’Or - FOTO'S ***

Het voorbije weekend was het de Belgian Motor Show in de Halle de floires aan de oevers van de Maas in Luik. Op zaterdag avond vond er ook de Casques d’Or plaats, BTSpictures.be was uiteraard van de partij... ;)

Een 30 tal foto's (vooral sfeer foto's van de Casques d’Or) zijn te vinden op BTSpictures.be, hieronder alvast enkele theasers:

http://www.renaudkuppens.be/albums/a...torshow001.jpg

De wagen waarmee Montoya de Indianapolis 500 mee heeft gewonnen:
http://www.renaudkuppens.be/albums/a...torshow008.jpg

http://www.renaudkuppens.be/albums/a...torshow002.jpg

De enige échte Race Touareg van Henrard (dus niet de show car die in Brussel stond):
http://www.renaudkuppens.be/albums/a...torshow014.jpg

De Casques d’Or:

Friends 4-ever?
http://www.renaudkuppens.be/albums/a...torshow018.jpg

Julien Schroyen en z'n bonte fan club mee on-stage...
http://www.renaudkuppens.be/albums/a...torshow028.jpg

Dankzij Paddocker JPMontoya haalde Kuppens een Gouden helm binnen in de cat. Media-Communicatie
http://www.renaudkuppens.be/albums/a...torshow044.jpg

Onze toekomst in het WK rally?
http://www.renaudkuppens.be/albums/a...torshow067.jpg

JPMontoya 08-02-2006 02:04

Quote:

Afgelopen weekend zijn op de jaarlijkse Belgian Motorshow in Luik opnieuw de Gouden Helmen uitgereikt. Bij de laureaten zaten ook dit jaar weer enkele verrassingen.
Pitstoptv.be wijdt er een artikel aan.
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10778

Als "winnaar" is het mss niet mijn plaats om hier op te reageren maar DePaddock is altijd al goed geweest voor een stevige en rechtlijnige en correcte discussie dus bij deze...

De nominatie van Bas Leinders een verassing ???? Mijn wenkbrauwen fronsen toch even. Bas Leinders mag dan wel amper races gereden hebben maar hij heeft wel 3 wedstrijden in het FIA GT WK gewonnen (Zhuhai, Dubai & Bahrain)

GLPK heeft er welgeteld 2 gewonnen dus zo onlogisch lijkt de nominatie niet...

In de categorie "communicatie en website" versloeg de website van Mégane-rijder Renaud Kuppens ondermeer de site van de RACB, die vorig jaar uitgegroeid is tot de meest informatieve website voor alle Belgische autosporters.

Het is niet mijn pretentie alszou www.renaudkuppens.be de meest informatieve te zijn in Belgie...Ik heb doorheen het jaar heel veel positieve reacties gekregen van Australie tot VS en Rusland over mijn site...tot nader order zijn het nog altijd professionals die ons genomineerd hebben...en eens de stemming open is dan is het ieder voor zich...

Wij hebben onder meer met de wedstrijd die we georganiseerd is trachten mensen te mobiliseren om voor ons te stemmen (wat niet meer dan normaal is) iedere ander team/website/coureur kan hetzelfde doen...
Wij doen op ons gebied hetgeen wat we kunnen (en ja dat gebied gaat niet verder dan Vertigo - Mégane Trohpy) toch mag je niet vergeten dat op ons gebied www.renaudkuppens.be als allereerste site in Europa de presentatie video van de Renault Mégane Trophy getoont heeft...

En ook nu staat er sedert deze week een video montage van het afgelopen Mégane seizoen op de site....
http://www.renaudkuppens.be/video/Re...sDVDMT2005.wmv
aan eenieder om te oordelen wat hij of zij er van vindt en of zoiets het waart is om je stem aan te geven aan een dergelijke site.

Je kon inderdaad zo vaak stemmen als je wou...het principe dat elk TV programma tegenwoordig handteert...

Vroeger was er een tendens tot meer en meer vakjury and dan weer terug meer belang hechte aan televoting...wat is het meest representatief...er zijn voordelen voor het ene en voor het andere...

Mark 08-02-2006 10:47

Er zitten toch bepaalde uitslagen tussen waarvan je denkt: Tja, leuk voor die mensen maar dat is het dan ook Zal maar geen namen of teams noemen, voor je het weet sta ik weer op iemand zijn lange tenen.

Verkiezingen zijn altijd een punt van discussie. Ga je voor een vakjury of een publieksjury? In het geval van de Gouden Helmen hebben ze voor geen beide gekozen ;)

Welk publiek? Wie is er zo gek om 2.40 E uit te geven aan een SMS bericht? Dat is gewoon een winstpakker voor de organisatie. Op die manier zal het "grote publiek" niet meedoen..........je krijgt een klein select gezelschap van familie, vrienden en fans die stemmen.

Bij een vakjury is het overigens ook niet allemaal perfect. Want als je geen vriendjes bent met journalist X of Y krijg je daar ook geen punten van.

Een vergelijking maken tussen verschillende coureurs of teams? Werk bijvoorbeeld met een ranking zoals de KNAF dat doet. Of je als het echt wilt weten, laat de kandidaten samen diverse testen afleggen zoals bij de McLaren Autosport Young Driver Award. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

Bart.Vandecavey 08-02-2006 11:15

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
De nominatie van Bas Leinders een verassing ???? Mijn wenkbrauwen fronsen toch even. Bas Leinders mag dan wel amper races gereden hebben maar hij heeft wel 3 wedstrijden in het FIA GT WK gewonnen (Zhuhai, Dubai & Bahrain)

Sorry maar dit kan je toch niet menen :fight:

GLPK won wel algemeen
Leinders werd
in Zhuhai 13de op 15 finishers (slechts 2 auto's in groep 2)
in Dubai 17de op 18 finishers (slechts 1 auto in groep 2)
in Bahrain 20ste op 21 finishers (slechts 1 auto in groep 2)
Het is toch duidelijk dat deze resultaten nog niet tot aan de tenen reiken van de resultaten van GLPK...

Moest ik daar in Zhuhai, Dubai of Bahrain met een geit op de grid gestaan hebben. Ik zou ook op het podium gestaan hebben in groep2...

Trouwens waarom kreeg Ickx hem dan niet, zij reed wel nog enkele mooie resultaten bijeen naast deze in groep 2...

Peter Baert 08-02-2006 11:40

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
Pitstoptv.be wijdt er een artikel aan.
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10778

GLPK heeft er welgeteld 2 gewonnen dus zo onlogisch lijkt de nominatie niet...

:)

Je meent dit toch niet, JPM? Dit kan je toch niet menen?

Met alle respect voor Bas, Vanina en Renaud en hun Vertigo, 3 zeges inderdaad in FIA GT, maar laten we wel wezen, 3 zeges in hun klasse, zijnde de uiterst competitieve klasse G2.
In Zhuhai waren er 2 auto's in G2 (de Vertigo en een Lotus Exige) en in Dubai en Bahrain was de Vertigo als enige in G2 ingeschreven. Het lijkt me logisch dat je dan als team je strategie wat aanpast en gewoon rijdt om je klasse te "winnen". Straf ook dat de Vertigo in die koersen ook telkens de snelste ronde had van G2.

Maar bij een publiek van leken kun je dan natuurlijk wel gaan pronken met "we hebben 3 keer gewonnen in FIA GT en we doen zelfs beter dan GLPK Carsport, want die hebben maar 2 keer gewonnen!"

Geloof je nu echt zelf je kronkels? Is het echt niet mogelijk om één keer, één keer uit de rol van Kuppens-fanaticus te stappen en een objectieve kijk te hebben op de dingen?

GLPK Carsport heeft "maar" 2 keer gewonnen. Het ging dan wel telkens om de ALGEMENE zege en bovendien werden de GLPK-ers nog 3 keer derde in een "iets" competitievere GT1-klasse met Maserati's, Ferrari's, Saleens, Aston Martins, ...

We hebben die Gouden Helmen vergeleken met de Driver of the Year Award van RACB, waar enkel professionele autosportjournalisten hun stem uitbrengen. Het argument dat dat ook niet echt de goeie manier is omdat een rijder wel eens niet goed kan liggen bij journalist X of Y, veeg ik meteen van tafel. Er zijn 2 stemrondes, zoals in het voetbal, en al zou een rijder bij journalist X of Y slecht vallen, dan wordt dat wel gecompenseerd, als hij tenminste goed gepresteerd heeft.

Hoe is het mogelijk dat Lefort en Lambert een Helm winnen, als ze bij de RACB van de journalisten niet één stem hebben gekregen? Nul komma nul stemmen dus, zelfs geen stemmen van Waalse journalisten?

Hoe is het mogelijk dat Kelly Jamers wint bij de vrouwen, als ze bij de RACB van de journalisten niet één stem heeft gekregen? Nul komma nul stemmen ook, zelfs geen stemmen van Vlaamse journalisten? In dit geval mogen we zelfs toegeven dat Kelly niet slecht ligt bij de journalisten. :)

Het spijt me, maar de Gouden Helmen zijn van generlei waarde. Het komt erop neer om zoals bij Idool, Star Academy, Big Brother, Miss België of andere vleesverkiezingen een hoop mensen op te trommelen om zoveel mogelijk te bellen, te sms-en, noem maar op.

Uiteraard is dit goeie business voor de TV-zenders, zoals die Gouden Helm ook al jaren goeie business is voor de organisatoren van de Belgian Motorshow. Wat kan het hen een reet schelen wie die Helmen wint, als er maar volop gebeld wordt. Precies daarom zetten ze een competitie op, waarbij het "publiek" mag stemmen. Ze weten ook wel dat de betrokken rijders of teams dan hun achterban gaan optrommelen om te bellen (aan 2,24 euro per oproep). En er zijn dan inderdaad enkele mensen die zoveel belang hechten aan de "Oscar van de Belgische autosport" (mijn god) dat ze de kas van de organisator helpen spijzen. Van generlei waarde dus.

Men heeft mij ook al vaak voorgesteld om een dergelijke voting op te zetten. Iets van de "Pitstop.TV-rijder van het jaar". Want "Peter, je kunt daar goed geld mee verdienen, laat ze maar stemmen". Ik weiger dat pertinent, over mijn lijk.

Het is echt niet altijd goud dat blinkt.

;)

Peter Baert 08-02-2006 13:11

Nog gortiger was het in de categorie "motocross". Daar ging de Gouden Helm naar Cédric Melotte, die in 2005 uitkwam in de tweede klasse van het WK motocross, MX2. Hij kon er niet eens het seizoen volmaken wegens een blessure, won geen enkele GP en eindigde pas zevende in dat WK MX2.

En wie moest in Luik buigen voor Melotte? Stefan Everts. In 2005 voor de negende keer wereldkampioen, recordhouder geworden met het aantal GP-zeges, in de prestigieuze verkiezing "Belgisch sportman van het jaar" nipt geklopt door wereldkampioen wielrennen Tom Boonen. Wel, die Everts, "the legend", verloor van Melotte ...

@ Mr. Dallara

De Belgian Motorshow had plaats in de Halles des Foires.

;)

JPMontoya 08-02-2006 13:26

@ Peter.Baert & Bart...

Ik weet perfect wat jullie bedoelen en ik geef ook ruiterlijk toe dat wat GLPK gepresteerd heeft van veel hoger niveau dan dat van Vertigo...én ik trok het even wat in het absurde pm gewoon te duiden dat de nominatie van Leinders niet zo onlogisch is...ze is daarom nog niet terecht maar ze is gewoonweg niet onlogisch....Je kan je eerder vragen stellen bij Lefort/Lambert & Greg Franchi dan bij Leinders...

Ik heb me natuurlijk ook een paar kronkels gefronst waarom sommige mensen wonnen en andere dan weer niet en ik geef grif toe dat sommige resultaten serieuze vragen doen rijzen...

Of ze van generlei waarde zijn...dat is natuurlijk een eeuwige discussie tussen (zoals eerder aangehaald) tussen wat het meest eerlijke is..een persjury of een publieksjury. In alle eerlijkheid kan ik zeggen dat ik slechts éénmaal op m'n eigen gestemd heb.

Het idee van de Casque d'or is goed..maar men zou naar een breder forum moeten groeien...de awards zijn nouwelijks bekend en enkel in Wallonie (én Limburg) lijkt het wel als je de resultaten bekijkt...Het zou goed zijn moesten ook vlaamse 'Professionals' hun zeg krijgen in de nominaties...en dat de verkiezing wat gepromoot wordt in Vlaanderen om een breder draagvlak te krijgen...

2,24 € is veel én terecht kan je denken dat je al echt er belang mee moet hebben om te stemmen anderzijds kan je ook voor zo'n bedrag eens goed nadenken op wie je je stem zou willen geven...

Het mogen duidelijk zijn dat sedert SMS-verkiezingen bestaan het vaststaan van een correcte uitslag uiterst onzeker is...

Yvonne 08-02-2006 13:34

Quote:

Originally Posted by Peter Baert
Hoe is het mogelijk dat Lefort en Lambert een Helm winnen, als ze bij de RACB van de journalisten niet één stem hebben gekregen? Nul komma nul stemmen dus, zelfs geen stemmen van Waalse journalisten?

Dit zal te maken hebben met de sponsor van het evenement (Gordon Beer). Gordon (of Anthony Martin) was wel zeer nadrukkelijk aanwezig als sponsor. Neemt niet weg dat ze een goede prestatie hebben neergezet in de LMS, GT 2. Wat ook zeer veel te danken is aan Markus Palttala. Die heeft daar echt wel de "eer" een paar keer gered.

Maar ikzelf was bijzonder verbaasd over het artikel op Pitstop. Ik vond het nogal negatief overkomen. Zo van de 'Gouden Helmen zijn uitgedeeld, maar ze stellen eigenlijk weinig voor'.

Tuurlijk...de winnaars kloppen niet (altijd). Maar dat zal zeker ook met het Franstalige karakter hebben te maken. Want dit jaar werd de show alleen in het Frans gepresenteerd. (Het deel dat ik heb gezien). Terwijl vorig jaar de show in het Frans én Nederlands werd gepresenteerd.

En over het stemmen. Ik vond het ook zeer prijzig. En heb er daarom ook niet aan meegedaan. Stemmen via SMS en/of bellen, zonder restricties, dan krijg je inderdaad dingen zoals Peter Baert heeft beschreven.

Ja over de "waarde" van de Gouden Helm kan ik weinig zeggen. Maar het zegt waarschijnlijk toch wel iets. Want op de truck van GLPK heeft namelijk wel gestaan "Winnaar van de Casques d'Or". :-)

Mark 08-02-2006 13:59

Quote:

Originally Posted by Yvonne
Wat ook zeer veel te danken is aan Markus Palttala. Die heeft daar echt wel de "eer" een paar keer gered.

Dus is de prestatie van Lefort/Lambert in werkelijkheid nog slechter als je de factor Palttala wegneemt bij het Gordon Racing team. Anders gezegd, hun uitverkiezing is nog meer omstreden te noemen.

Casques d'Or, het staat leuk in een press release of op een of andere sticker. De kenners en liefhebbers zullen deze SMS-prijs wel op de juiste waarde kunnen inschatten. ;)

Peter Baert 08-02-2006 14:08

Yvonne,

We hebben een objectieve vergelijking gemaakt met RACB Driver of the Year, de enige echte referentie, en de Gouden Helmen. We hebben de resultaten van sommige laureaten vergeleken met de resultaten van genomineerden, die verrassend geklopt werden.

Bij het maken van die vergelijkingen kom je tot verrassende winnaars als Lefort-Lambert, Longin, Jamers, Melotte, ...

In het artikel op www.pitstop.tv is nergens vermeld dat de Gouden Helmen niks voorstellen.

Blijkbaar hebben we als enigen van de autosportjournalisten die verkiezing eens kritisch bekeken en uitgelegd hoe er gestemd wordt en dan vergelijkingen gemaakt. En de conclusie laat ik aan de lezer.

Het probleem is dat deze Luikse onzin naar zowat alle media is gestuurd en dat die onzin dan ook nog gepubliceerd wordt en verkocht wordt als "de oscars van de Belgische autosport" (:no:).

Dat TV-zenders of andere media diezelfde geldmachine gebruiken om allerei referenda te organiseren, is geen excuus. Dat de Gouden Helm "de meest gegeerde trofee is voor de Belgische autosporters", zoals de organistor pocht op zijn website, is je reinste prietpraat. De Gouden Helm vormt een belangrijk deel van de omzet van de Belgian Motorshow. Als ik de organisator was, zou ik voor 2006 nog wat categorieën bijmaken. Nog meer kassa!
;)

Chauffeur 08-02-2006 14:46

@ Peter

Allemaal waar wat je schrijft. Maar als wij dan een boek uitbrengen van 608 pagina's over alles wat de Vlaamse EN Waalse autosport betreft dan weiger je als enige pertinent om dat te laten verschijnen.
Sta me toe toch even te melden dat als ik (dagelijks trouwens) Pitstop TV lees ( met veel plezier trouwens want niveau ligt hoog) dat ik moet vaststellen dat enkelen steeds in The Picture staan.

Voor mezelf kan ik enkel zeggen: wat heeft het ene boek meer dan het andere. Is de ene een vriend en gun je het de andere niet, of zijn er andere zaken?

Je commentaar is terecht, maar of die RACB awards nu zo objectief zijn??? De (professionele autosportjournlisten), hoeveel het er mogen zijn brengen een stem uit. Is het niet zo dat deze mensen ook de persartikels schrijven voor de piloten en daar voor vergoed worden. Is het dan zo abnormaal dat deze hun stem geven aan diegene die hem of haar vergoed? Ik denk van niet, en dan heb je weer geen objectieve uitslagen. Idem bij ons in Truck- Bus- en Van of the year. Ga jij je grootste klant ( adverteerder) geen stem geven, wetende dat als er kleine wint er commercieel toch niets terugvloeit?

Wij hadden 1 stem in truck- Bus en Van of the year en wij hebben ons wijselijk uit de jury teruggetrokken.

Reden: 1 gelukkige en 3456 ongelukkige mensen.

Peter Baert 08-02-2006 14:51

Een korte reactie, Dries.

Ook de communiqué's van Lefort-Lambert worden geschreven door autosportjournalisten. Toch hebben die 2 blijkbaar van die journalist(en) geen enkele stem gekregen bij de RACB ...

En wat de rest van je repliek betreft, daar reageer ik hier niet op. Tenzij je echt een discussie wil "en plein forum" ...

Jawaddeman 08-02-2006 17:20

ik ken een heel eenvoudig voorstel... Geen awards meer... jihaaaaaaaaaa
enkel uitslagen, facts... :worship:

nog thans het referendum hier dat eerder over de mmoiste auto gehouden werd vind ik wel leuk... Mark heb je daar geen award voor???

Chauffeur 08-02-2006 18:17

Quote:

En wat de rest van je repliek betreft, daar reageer ik hier niet op. Tenzij je echt een discussie wil "en plein forum" ...

Zou misschien wel de enige manier zijn om eens te weten te komen wat op je lever ligt :) Wees gerust, het kan er nog bij hoor. Dit geeft mij misschien ook eens de mogelijkheid om te antwoorden op de zaken of (voor)oordelen die jij hebt over iemand.

Je kan ook eens bellen, een mailtje sturen, de discussie op jouw forum uitvechten, eens langskomen (ik heb je trouwens al eens uitgenodigd).
Mij wetende heb ik nog nooit persoonlijke aanvaringen gehad met jou. Net zoals bij Racingworld.be als Autosport.be heb ik ook jou trouwens ook de mogelijkheid gegeven om GRATIS een pagina te krijgen in het BMR boek in ruil voor wat aandacht op je trouwens nog altijd perfecte website. Blijkbaar heb je meer dan voldoende lezers dat enige gratis reclame je niets meer doet. Wij hebben niet de pretentie om te zeggen dat we geen reclame kunnen gebruiken, alle hulp is meer dan welkom.

Ik zou trouwens niet weten waarom ik me door eender wie in de hoek moet laten drummen Peter - David tegen Goliath (wie is wie? :)) Ik kruip maar al te graag in de rol van David. Enige communicatie tussen ons beiden zou al veel kunnen opklaren.

Mvg

Dries

christophe 08-02-2006 18:40

Sorry als ik mij even hier moei, maar wil toch effe dit kwijt.

@ dries, sorry jongen , maar wat jij nu aan het klagen zijt, je zelf juist hetzelfde met de mensen doet hoor, kijk gewoon es effe naar jezelf.

@ peter, over de awards heb je gelijk punt.

Sportieve groeten
European Formula Racing.

Yvonne 08-02-2006 18:56

Quote:

Originally Posted by Mark
Dus is de prestatie van Lefort/Lambert in werkelijkheid nog slechter als je de factor Palttala wegneemt bij het Gordon Racing team. Anders gezegd, hun uitverkiezing is nog meer omstreden te noemen.

Zonder Markus waren de resultaten (denk ik) inderdaad veel minder. Waarschijnlijk waren ze dan ergens onderaan geëindigd. Dat geeft ik echt direct toe.

Ik vind zelf ook dat de winnaars in die catergorie niet terecht zijn. Máár wel logisch als je kijkt naar andere factoren die eigenlijk niets met de award zelf te maken hebben, maar eerder met commerciële aspecten. En 4e in LMS GT 2 is niet slecht...

Kijkend naar andere factoren zoals sponsor van het evenement. (Een blik "Gordon Red Beer" stond constant in beeld). De lokatie, waar bijna alles in het Frans gaat...en misschien de beschikbaarheid van de coureur(s)...dan is de keuze best logisch.

Chauffeur 08-02-2006 19:03

[QUOTE=christophe]@ dries, sorry jongen , maar wat jij nu aan het klagen zijt, je zelf juist hetzelfde met de mensen doet hoor, kijk gewoon es effe naar jezelf.
[QUOTE]

...zei de klager die belde dat hij MAAR 5 keer met zijn wagens in het boek stond ondanks altijd de snelste chrono.
Zeg wat je te zeggen hebt Christophe. Was jij niet de man die met zijn team graag in de aandacht stond?

Hoor jullie allemaal graag bezig hier :) Misschien een threadje openen waar jullie allemaal jullie gal eens kunnen spuwen ;) Veel zaken zullen zeker een ander licht brengen op de zaken.

Ben ALTIJD al voorstanders geweest om mensen samen te brengen voor bepaalde zaken uit te praten. Blijkbaar zijn sommigen alleen maar sterk als ze achter hun PC kritiek kunnen geven en mensen de grond kunnen inboren. Wij gaan in 2006 allesinds niets meer doen wat betreft eigen initatieven. Ben eens benieuwd met welke zaken jullie op de proppen gaan komen. Ik ken het antwoord net als velen anderen al: NIETS

Een beetje medewerking van alle partijen zou onze och zo kleine autosportwereld veel vooruit helpen in zijn uitstraling naar de buitenwereld en de andere GROTE media.

PS: in 2005 hebben wij om 34.000 euro gratis reclame gemaakt voor de autosport, verdeeld onder diverse zaken zonder enige financiële return. Zou wel eens willen weten welke andere zot die dat gedaan heeft. Je maakt dan al eens een boek voor de TC omdat je denkt: daar kan je de mensen een plezier met doen, we zullen wel zien waar we eindigen. Wat krijg je als commentaar: we staan er maar 5 keer in.

Trouwens: als snelste team in de TC nog geen bestelling ontvangen. ;)

Mvg

Dries

Yvonne 08-02-2006 19:08

Quote:

Ja, de prestatie van Lefort/Lambert is dan inderdaad slechter. Zonder Markus hadden ze nooit 4e geworden. Dat geef ik direct toe.

Dat ze winnaars zijn geworden is eigenlijk niet terecht, maar wel logisch als je kijkt naar factoren rondon de Gouden Helmen. Sponsor was Gordon Red Beer, er stond constant een blik Gordon in beeld. Ook de lokatie zal meegespeeldt hebben. Eveneens waarschijnlijk de beschikbaarheid van de coureurs....

christophe 08-02-2006 19:14

Dries lees eens wat beter, ik zal het effe wat beter uitleggen :

je beschuldigt peter van vriendjespolitiek en niet objectiviteit, ik zeg jou nu : jij bent ook zo : jij bent ook niet objectief, en als uitgever en ontwerper van een boek bijvoorbeeld over een kampioenschap zou je dat wel moeten zijn.
ben je misschien in je gat gebeten omdat wij geen geld gelost hebben bij u desondanks ons groot budget?

Klagen heb en zal ik nooit doen bij u, ik heb je indertijd gewoon effe onze indruk gegeven.

Sorry wij lachen hier gewoon mee, of jij nu schrijft of niet over ons, ons budget wordt daar niet groter of kleiner van. ;) :D

ps je weet goed genoeg waar wij allemaal over beschikken inzake wagens en dergelijke, maar gratis komen wij hier niet mee buiten.:cool:

Yvonne 08-02-2006 19:16

Quote:

We hebben een objectieve vergelijking gemaakt met RACB Driver of the Year, de enige echte referentie, en de Gouden Helmen.

Is dit geen appels met peren vergelijken? Want bij beiden wordt de winnaar op een andere manier bepaald. Een vakjury kijkt nu eenmaal anders naar genomineerden dan een publieksjury. Kijk maar naar Idool ofzo.

Quote:

Bij het maken van die vergelijkingen kom je tot verrassende winnaars als Lefort-Lambert, Longin, Jamers, Melotte, ...

Ik ben het eens met u/je over de winnaars van de verscheidene catergorieën. Maar waarschijnlijk zullen er meer belangen een rol hebben gespeeld. Bijvoorbeeld bij Lefort/Lambert die gesponsord worden door Gordon, wat dus nadrukkelijk aanwezig was.

Quote:

In het artikel op www.pitstop.tv is nergens vermeld dat de Gouden Helmen niks voorstellen.

Ik heb ook niet gezegd dat dat in het artikel staat. Het kwam bij mij over als iets van de helmen stellen weinig voor. Maar dat is mijn persoonlijke gevoel...

Quote:

"de oscars van de Belgische autosport" (:no:).

Daar ben ik het wel mee eens...dat is iets te hoog gegrepen voor de Gouden Helmen.

A uit PDGRacing 08-02-2006 19:56

Zo als het hier bezig is, ik denk dat er iemand cartoons van een of andere godheid gemaakt heeft :D

Mark 08-02-2006 19:58

Jongens, kunnen jullie de vuile was ergens anders buiten gaan hangen? Het gaat hier over de Gouden Helmpjes of hoe die Luikse Kitsch ook mag heten ;)

Chauffeur 08-02-2006 20:24

Quote:

Jongens, kunnen jullie de vuile was ergens anders buiten gaan hangen? Het gaat hier over de Gouden Helmpjes of hoe die Luikse Kitsch ook mag heten ;)

Juist Mark, maar als je kritiek geeft mag en moet je ook kunnen verdragen dat andere zaken ook uit de doeken gedaan worden. Geen enkele verkiezing is 100% zuiver, ook deze van de RACB! Jan Heylen genen prijs, Bart Mampaey geen prijs... wat moet je nog allemaal worden of winnen om een RACB award te winnen? :) Europees en wereldkampioen zijn ze al.

@ Christophe om de boel af te sluiten. De teksten komen niet van mij ( ik kan niet schrijven) dus deze zijn altijd objectief. De foto's daarentegen zijn soms voor de één iets groter dan voor de ander. Reden? Misschien heeft deze brave man of vrouw een pagina reclame gekocht 3 bladzijden ervoor. Hij zorgt er dan ook voor dat er een boek is. Case closed.

PS: boeken zijn net geleverd, we kunnen eindelijk met de verzending starten.

Conclusie van de awards: laat de piloten onder elkaar uitmaken wie de beste is. Iedereen 1 stem en automatisch zal de beste boven komen. Geen grote dure feesten (wie betaald dat eigenlijk?) maar een leuke bijeenkomst. Mijn stem voor 2005 zou alvast naar Jan Heylen uitgaan wat betreft 2005, gevold door Saelens en Goossens.
Beste website: Pitstop TV
Beste Forum: Depaddock
Beste vrouwelijke pilote: Ickx
Beste TV programma: man bijt hond :)
Beste tuner: RBM
Beste Rallypiloot: Duval
Figuur van het jaar: David Saelens
Beste geschreven pers: Turbo Magazine

Voila, mijn mening

Raceboy 08-02-2006 20:32

Quote:

Originally Posted by Chauffeur
(wie betaald dat eigenlijk?)

de mensen die daar 1bonneke betalen voor ne cola: 1 bonneke= 5€

jeep 08-02-2006 21:37

@ Christophe om de boel af te sluiten. De teksten komen niet van mij ( ik kan niet schrijven) dus deze zijn altijd objectief. De foto's daarentegen zijn soms voor de één iets groter dan voor de ander. Reden? Misschien heeft deze brave man of vrouw een pagina reclame gekocht 3 bladzijden ervoor. Hij zorgt er dan ook voor dat er een boek is. Case closed.

Dus met andere woorden Dries uw objectief boek is gekochte objectiviteit. Regel 1 bij Dries: aan de gene waar ik het meest aan kan verdienen, die krijgt de grootste foto en de meeste foto's in het boek.

Christophe gij moet wel ne straffe zijn geen geld betaald en toch 5 foto's

Chauffeur 08-02-2006 22:06

Quote:

Originally Posted by jeep
Dus met andere woorden Dries uw objectief boek is gekochte objectiviteit. Regel 1 bij Dries: aan de gene waar ik het meest aan kan verdienen, die krijgt de grootste foto en de meeste foto's in het boek.

100% juist, MAAR, ik zorg er wel voor dat IEDEREEN er in staat, met de kleinste teams in the picture. De grote hebben genoeg aandacht door prestaties. "Lijmen en het been" noemt zo iets. Ik denk ook niet dat wij objectief moeten zijn, wij zijn geen wedstrijd, wij maken een jaarboek over de autosport, niks meer, niks minder.

Scapa 08-02-2006 22:36

Die verkiezing is gewoon een lachertje. Je hebt dan nog van die teams die met de "overwinning" uitpakken op hun truck enzo :d De titels die gehaald worden op circuit of op de rallywegen zijn de enige die echt van tel zijn in autosportland!

christophe 08-02-2006 23:19

Quote:

Originally Posted by jeep

Christophe gij moet wel ne straffe zijn geen geld betaald en toch 5 foto's

:cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:

Mark 09-02-2006 01:26

Quote:

Juist Mark, maar als je kritiek geeft mag en moet je ook kunnen verdragen dat andere zaken ook uit de doeken gedaan worden.

Toen het over boeken e.d. begon te gaan zag ik de link niet met die foute Luikse Gouden Helmpjes ;)

Wat betreft objectieviteit. Dat woord bestaat alleen maar in woordenboeken. Zelfs een rechter is niet objectief als ik de bekendste advocaat van Nederland, A. Moszkowicz, mag geloven. Standaard openingsvraag van een rechter schijnt te zijn: "Heeft U spijt van Uw daden?" Dat lijkt me geen objectieve vraag ;)

Om terug te keren naar de shertsvetrtoning van de Gouden Helmpjes. Gelukkig zijn de armen van geest;) Laat die mensen in de waan, iemand die pronkt met zijn Casque d'or titel hoeven we niet meer 100% serieus te nemen. Sites die lovend zijn over deze wanvertoning, idem dito ;)

Peter Baert 09-02-2006 01:33

Quote:

@ Peter

Je commentaar is terecht, maar of die RACB awards nu zo objectief zijn??? De (professionele autosportjournlisten), hoeveel het er mogen zijn brengen een stem uit. Is het niet zo dat deze mensen ook de persartikels schrijven voor de piloten en daar voor vergoed worden. Is het dan zo abnormaal dat deze hun stem geven aan diegene die hem of haar vergoed?

Nog kort dit. Het gros van de communiqué's van Belgische teams wordt door Vincent Franssen geschreven. VF doet voor de vertaling in het Nederlands een beroep op een paar mensen.

Ik schrijf geen communiqué's.

;)

Chauffeur 09-02-2006 10:30

Quote:

Nog kort dit. Het gros van de communiqué's van Belgische teams wordt door Vincent Franssen geschreven. VF doet voor de vertaling in het Nederlands een beroep op een paar mensen.

Ik schrijf geen communiqué's.

;)

Neen, das waar, je laat ze schrijven door Peter en Joost ;)

Het gros van de communique's door Vincent Franssen? Blijkbaar staat er een spam functie op alle teksten van de andere schrijvers, want wat betreft Belcar, BTCS, Fun Cup en diverse andere kampioenschappen hebben wij toch andere namen die ons persteksten sturen hoor.

Peter Baert 09-02-2006 12:17

Quote:

Neen, das waar, je laat ze schrijven door Peter en Joost ;)

Ik dacht dat we hier op een normale manier aan het discussiëren waren, tot jij, Dries, met je hoog Calimero-gehalte het debat een andere wending kwam geven met gedram over boeken en over perscommuniqué's.
Als ik zeg dat ik GEEN communiqué's schrijf, dan schrijf ik er geen. Heb je dat goed begrepen? OK, dan is deze onnozelheid al van de baan.

Quote:

Het gros van de communique's door Vincent Franssen? Blijkbaar staat er een spam functie op alle teksten van de andere schrijvers, want wat betreft Belcar, BTCS, Fun Cup en diverse andere kampioenschappen hebben wij toch andere namen die ons persteksten sturen hoor.

Ik schrijf: het "gros", dwz. het merendeel, maar dus niet alle. Laat ze maar komen al die namen van al die journalisten (zijn het wel allemaal journalisten) die communiqué's schrijven en die ervoor betaald worden. Laten we die beperking inbouwen: dat ze betaald worden. Niet dat ze in ruil voor het schrijven van communiqué's toegangskaarten of zelfs perskaarten krijgen.

Chauffeur 09-02-2006 13:34

Quote:

Ik dacht dat we hier op een normale manier aan het discussiëren waren, tot jij, Dries, met je hoog Calimero-gehalte het debat een andere wending kwam geven met gedram over boeken en over perscommuniqué's..

Juist, omdat je een vergelijk wil maken tussen 2 zaken die eigelijk beiden een flop zijn. De één al iets opvallender dan de andere maa toch. Je begon over journalisten, en daar ben ik op de kar gesprongen. Wie is er journalist? Hij of zij die voor een medium schrijft ( website - TV - magazines - geschreven pers in het algemeen) en die artikels kan voorleggen. Je kan iets slecht vinden ( dat is ieders mening) maar daarom publiceer je het nog niet. Loof zij die er tijd en energie insteken om iets op poten te zetten, of het nu slecht of goed is, dat zal het gros van het publiek wel bepalen. De show van Andy in Hasselt, Tom v/d Plas in Brussel, de krant, het boek, jouw programma, boor iets niet de grond in, de mensen zullen wel bepalen of ze komen, iets kopen of kijken. Het feit dat er iets beweegt is volgens mij veel belangrijker dan dat het winstgevend is. Ze hebben het gedaan, met eigen middelen, een risico genomen om iets op poten te zetten en dat kan niet van iedereen gezegd worden.

Quote:

Ik schrijf: het "gros", dwz. het merendeel, maar dus niet alle. Laat ze maar komen al die namen van al die journalisten (zijn het wel allemaal journalisten) die communiqué's schrijven en die ervoor betaald worden. Laten we die beperking inbouwen: dat ze betaald worden. Niet dat ze in ruil voor het schrijven van communiqué's toegangskaarten of zelfs perskaarten krijgen.

Peter de Sonville
Joost Custers
Hans Van Onsem
Hugo Van Opstal
Didier lemaire
Dries De Smet

Zijn dat geen mensen die betaald worden om te schrijven, voor een bovenvermeld medium en hiervoor vergoed worden? Bij mij zitten hun facturen alvast in de boekhouding, zonder kaarten en perskaarten ( wat je ook allemaal mag gehoord hebben)

Deze mensen staan in colofons, schrijven teksten en worden betaald. Een kleine greep uit waar wij ons alle dagen met 365 Full Time personeelsleden ( U leest het goed, wij zijn een kleine firma) voor inzetten.

- BMR boek - 1 x per jaar - 12.000 exemplaren
- Transporama Newsletter - wekelijks - 35.000 adressen
- Transporama magazine - maandelijks - 22.000 exemplaren
- Trans Actueel - 10 daags - 15.000 exemplaren
- Elders & Anders (Voyage-Voyage) - maandelijks - 34.000 exemplaren
- Elite Reclaam - wekelijks - huis aan huis in gans Antwerpen
- La Bella Vita - wekelijks - regio Hulst - Terneuzen
- Talkies België - Talkies Nederland - 2-maandelijks - 35.000 exemplaren

Eigen drukkerij (24/24), eigen opmaak, eigen afwerking, eigen journalisten, eigen fotografen - eigen vertaaldienst.

Ben ik blij een Calimero te mogen zijn.

Zou eens een opendeurdag moeten geven :)

Peter Baert 09-02-2006 14:03

Dries, ik denk dat er een schitterende carrière voor jou is weggelegd in de politiek. In het "alles op een hoopje gooien" ben je een kraan.

;)

We hebben het over schrijven van communiqué's, niet over jouw boek of boeken. Communiqué's dus. En daarbij, het is niet aan mij om de rekening van een ander te maken. Jij doet het wel keer op keer, terwijl het hier ging over de waarde van de Gouden Helmen.

Als jij niet wil inzien dat die Gouden Helmen enkel en alleen zijn opgezet om de kas van de organisatie te spijzen, dan ben je naïef. Het gaat erom dat autosport hier misbruikt wordt.

Dat je de Gouden Helmen vergelijkt met initiatieven van Tom of Andy of anderen, vind ik Tom en Andy veel oneer aandoen.

En telkens weer al je initiatieven naar voor halen voor het Goed van de Belgische autosport, onderstreept inderdaad je hoge Calimero-gehalte. In elke van jouw posts komt dat refrein weer terug van "maar kijk toch eens wat ik allemaal doe voor de sport, en kijk eens wat ik er maar voor terugkrijg". Bij wie ligt de fout dan? Bij de consument of bij jou die blijkbaar dingen verkeerd inschat.

We kunnen het ook hebben over al je initiatieven die in de loop der jaren vooral via dit forum zijn aangekondigd en er uiteindelijk niet zijn gekomen. Zoek op "driesco". ;)

En tot slot zelf even Calimero spelen, hoewel. Of Pitstop.TV iets zal betekend hebben voor de Vlaamse of Belgische autosport, zal maar blijken als het programma er niet meer is. Ik ben daar zeeeeeeeeeeeeeeeer nuchter in geworden ...

christophe 09-02-2006 14:09

Quote:

Dries, ik denk dat er een schitterende carrière voor jou is weggelegd in de politiek. In het "alles op een hoopje gooien" ben je een kraan.

;)

We hebben het over schrijven van communiqué's, niet over jouw boek of boeken. Communiqué's dus. En daarbij, het is niet aan mij om de rekening van een ander te maken. Jij doet het wel keer op keer, terwijl het hier ging over de waarde van de Gouden Helmen.

Als jij niet wil inzien dat die Gouden Helmen enkel en alleen zijn opgezet om de kas van de organisatie te spijzen, dan ben je naïef. Het gaat erom dat autosport hier misbruikt wordt.

Dat je de Gouden Helmen vergelijkt met initiatieven van Tom of Andy of anderen, vind ik Tom en Andy veel oneer aandoen.

En telkens weer al je initiatieven naar voor halen voor het Goed van de Belgische autosport, onderstreept inderdaad je hoge Calimero-gehalte. In elke van jouw posts komt dat refrein weer terug van "maar kijk toch eens wat ik allemaal doe voor de sport, en kijk eens wat ik er maar voor terugkrijg". Bij wie ligt de fout dan? Bij de consument of bij jou die blijkbaar dingen verkeerd inschat.

We kunnen het ook hebben over al je initiatieven die in de loop der jaren vooral via dit forum zijn aangekondigd en er uiteindelijk niet zijn gekomen. Zoek op "driesco". ;)

En tot slot zelf even Calimero spelen, hoewel. Of Pitstop.TV iets zal betekend hebben voor de Vlaamse of Belgische autosport, zal maar blijken als het programma er niet meer is. Ik ben daar zeeeeeeeeeeeeeeeer nuchter in geworden ...

:applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:

Chauffeur 09-02-2006 15:05

Quote:

Dat gaan we nog eens proberen sé :)

Quote:

We hebben het over schrijven van communiqué's, niet over jouw boek of boeken. Communiqué's dus.

Ken je deze mensen wel? Die schrijven zich blauw aan communiqué's

Quote:

Heel juist, heb ik iets anders verkondigd dan? Het enige wat ik zeg is dat je mensen kwetst met zulke verkiezingen. Er komen geen eerlijke winnaars uit de bus. Noch in de Casques, noch in de RACB awards. Het één heeft met geld te maken, het andere met vriendjes.

Quote:

Hoe kleinzerig, we gaan de sentimentele kant op:) Straks heb je er naast Christophe nog twee supporters bij :). Het zijn allemaal initiatieven die een zeker financieel risico inhouden en waarbij de organisator HOOPT dat het lukt. Het feit dat ze het proberen is voor mij al voldoende. Casque D'or is niet goed, de oorsprong wel, het sms gebeuren niet. Misschien zag de organisator daar een kans om iets extra te verdienen. 'T is niet goed, en hij zal waarschijnlijk deze fout geen 2 keer meer maken, maar de negatieve reclame die teweeg gebracht is zal mensen weerhouden om volgend jaar opnieuw te gaan. Minder bezoekers, minder inkomsten, en na verloop van tijd weer geen beurs meer. En zo kwamer er al veel, en zo zagen we er al evenveel opnieuw verdwijnen.

Quote:

Is het niet zo? Zeg me eerlijk, wie heeft ons nagedaan in 2004-2005?
Het feit dat we er TE weinig voor terugkrijgen is spijtig ja, maar zo zou iedereen reageren. Ik verkoop er liever 2000 dan 500, das juist, kan je dat iemand kwalijk nemen? Als de mensen iets niet kopen dan is dat hun goed recht, dan is het niet goed. Spijtig is wel, dat zij die nooit iets doen, altijd diegenen zijn die de commentaar geven.

Quote:

Das waar, en hiervoor heb ik me al diverse keren verontschuldigd bij de admins van dit forum. Dit zullen misschien de enigste keren geweest zijn dat we nuchter nagedacht hebben en het niet gedaan of verder gezet hebben :):D (cfr Belkarting)

Quote:

Het is zeker iets, maar niet meer of minder dan een ander medium. Het aantal kijkers, lezers of bezoekers bepalen je impact. Je kent zelf je eigen CIM cijfers ( die trouwens online te raadplegen zijn). Als pers ben je net als wij afhankelijk van adverteerders, teams, piloten, die de rekeningen betalen. Jij weet verdomd goed dat als ze morgen de geldkraan toedraaien er geen Pitstop TV meer is. Dit zou een spijtige zaak zijn, zeker voor de topteams die nu in beeld komen. Als vakpers, in de heel kleine niche waarin we zitten, ben je afhankelijk van geldschieters. De luxe om objectief iets te brengen hebben we niet. Je kan toch geen uitzending brengen zonder je geldschieters in beeld te brengen, logisch toch? Als vader van Pitstop TV vecht je toch ook voor je kind, laat de anderen dat ook doen.

Peter Baert 09-02-2006 16:03

Tja Dries, je blijft dingen door elkaar slaan. Wat heeft objectiviteit te maken met het in beeld brengen van een sponsor?

Wij doen niet mee aan "Tommeke, Tommeke, wat doet ge nu?", daarvoor moet je op de openbare omroep zijn, daar is de wielercommentator ahw. voorzitter van de supportersclub van Boonen.

Is bvb. de VRT dan niet objectief, omdat alle interviews met sjotters na een match opgenomen worden voor schreeuwlelijke borden met daarop 150.000 sponsornamen? Om maar één voorbeeld te noemen.

Binnenkort ga je trouwens zoooooooooooooo'n ogen trekken, als je gaat zien wat de openbare omroep gaat doen in de Belcar. Ik denk dat het dan interessant zal zijn om eens opnieuw over objectiviteit te praten ...

;)

Chauffeur 09-02-2006 16:30

Quote:

Tja Dries, je blijft dingen door elkaar slaan. Wat heeft objectiviteit te maken met het in beeld brengen van een sponsor?

Alles!! Als jij wagens extra in beeld brengt omdat ze je rekening betalen, dan ben je niet objectief. Zal toch eens dringend gaan opzoeken wat Van Daele juist zegt over objectief zijn.

Quote:

Is bvb. de VRT dan niet objectief, omdat alle interviews met sjotters na een match opgenomen worden voor schreeuwlelijke borden met daarop 150.000 sponsornamen? Om maar één voorbeeld te noemen.

Ik snap de link die je wil leggen helemaal niet. Die schreeuwlelijke borden zijn de partners van de Belgische voetbalbond. De man die ze interviewen is een objectief interview, ze laten in de meeste gevallen zelfs de winnaars en de verliezers aan het woord. De VRT koopt de uitzendrechten van de voetbalbond, de partners op de achtergrond zijn deze van de voetbalbond. Het feit dat ze ook de verliezers aan het woord laten op de lelijke achtergrond is in mijn ogen objectiviteit.
Een wagen uit de ex klasse TB in de Belcar, achteraan in het peleton, met op de achtergrond een groot paneel van Sara Lee, wie zou daar problemen mee hebben. De piloot niet, Sara Lee nog minder, en je brengt wel iedereen in beeld.

Quote:

Binnenkort ga je trouwens zoooooooooooooo'n ogen trekken, als je gaat zien wat de openbare omroep gaat doen in de Belcar. Ik denk dat het dan interessant zal zijn om eens opnieuw over objectiviteit te praten ...

En toch geef ik ze het voordeel van de twijfel. Eerst zien, dan beoordelen. (op jouw forum zijn ze het boek al aan het afbreken terwijl wij ze nog aan het inpakken zijn om te verzenden ;) Het feit dat zij het brengen wil zeggen dat er iemand de kaas van tussen zijnen boterham heeft laten nemen :) Met de F1 hebben zij het ook geprobeerd, iedereen is er zich van bewust dat jouw verslaggeving, net als bij Eurosport trouwens van een hoog niveau is. Dit neemt niet weg dat alles moet betaald worden, en daar wringt het schoentje net. Jij bent de beste verslaggever, zij hebben de centen. Enige oplossing -- commentaar gaan geven voor de VRT :)

Peter Baert 09-02-2006 16:55

Quote:

En toch geef ik ze het voordeel van de twijfel. Eerst zien, dan beoordelen. (op jouw forum zijn ze het boek al aan het afbreken terwijl wij ze nog aan het inpakken zijn om te verzenden Het feit dat zij het brengen wil zeggen dat er iemand de kaas van tussen zijnen boterham heeft laten nemen Met de F1 hebben zij het ook geprobeerd, iedereen is er zich van bewust dat jouw verslaggeving, net als bij Eurosport trouwens van een hoog niveau is. Dit neemt niet weg dat alles moet betaald worden, en daar wringt het schoentje net. Jij bent de beste verslaggever, zij hebben de centen. Enige oplossing -- commentaar gaan geven voor de VRT
Dries toch, dat boek van jou. En dan, als er op het forum van pitstop.tv kritiek op geleverd wordt? En dan, vrijheid van meningsuiting ... Ik krijg op mijn eigen forum ook kritiek, hoor.

En dan beginnen over verslaggeving op F1 and so on. Binnen zeer afzienbare tijd zul je wel zien waarover het gaat en dat je repliek nergens op slaat.

Quote:

Die schreeuwlelijke borden zijn de partners van de Belgische voetbalbond. De man die ze interviewen is een objectief interview, ze laten in de meeste gevallen zelfs de winnaars en de verliezers aan het woord. De VRT koopt de uitzendrechten van de voetbalbond, de partners op de achtergrond zijn deze van de voetbalbond. Het feit dat ze ook de verliezers aan het woord laten op de lelijke achtergrond is in mijn ogen objectiviteit.
Een wagen uit de ex klasse TB in de Belcar, achteraan in het peleton, met op de achtergrond een groot paneel van Sara Lee, wie zou daar problemen mee hebben. De piloot niet, Sara Lee nog minder, en je brengt wel iedereen in beeld.
Het tonen van die schreeuwlelijke borden is net part of the deal tussen VRT en voetbalbond. Geld en publicitaire return voor sponsors. Mijn vraag was: zou de voetbalverslaggeving van de VRT dan plots niet meer objectief zijn, omdat ze verplicht zijn van sponsors te tonen? Staat het tonen van sponsorlogo's gelijk met het formuleren van een waarde-oordeel over de prestatie van een sporter? Wat is het verschil met een sponsordeal met Pitstop.TV? Tonen van sponsors op VRT is volgens jou geen rem op objectiviteit, op Pitstop.TV is dat volgens jou wel het geval.

Het tonen van een sponsor verhindert in geen geval een objectieve verslaggeving. Toen Pitstop.TV-sponsor Accent in 2005 een spin maakte, werd dat niet geknipt, maar in de uitzending getoond en werd er commentaar bij gegeven. Ik neem aan dat de Pitstop.TV-sponsor liever in andere omstandigheden in beeld komt. Toon ik de spin niet, dan zal de reactie zijn "ziedewel, den Baert, hij durft het nie tonen, hé, pfff, den broekschijter, tis allemaal verkocht!". Toon ik het wel, dan is het van "ziedewel, den Baert, diene is zot zeker, wa ne stoemerik, diene maakt zijne eigen sponsor belachelijk, daar moet ge toch vreed stom voor zijn!"

In deze autosporttak is het spijtig genoeg zo dat er achter alles van alle soorten combines worden gezocht. Alles is verdacht.
Alle uitzendingen van Pitstop.TV staan online. Ga alles na, analyseer alles en veroordeel me dan, als zou blijken dat ik tijdens pure verslaggeving van een race (ik benadruk: pure verslaggeving van een race) niet objectief ben geweest. Tweede herhaling: pure verslaggeving van een race, alleen daarop mag ik be- of veroordeeld worden. Presentaties staan los van de pure race-verslaggeving.

Ottooke 09-02-2006 17:34

Heren,

het gaat hier al lang niet meer over de Casques d'Or. Dat jullie beiden uitkomen voor jullie mening is een goede zaak, maar als jullie moeite hebben om bij het onderwerp van de discussie (zijnde de Casques d'Or) te blijven gaat deze thread op slot.

Het staat jullie natuurlijk vrij om verder te discussiëren via PM of mail. Jullie hebben elkaars contactgegevens ;)

All times are GMT +2. The time now is 06:00.