![]() |
Is weeral geen echte fout, maar Mr. Perfect Spelling & Grammatica Peter Baert schreef onlangs in een artikel "totnutoe". Tot nu toe schrijf je "totnutoe" nog steeds niet aan elkaar vast.
|
Quote:
|
Quote:
En ondertussen in een bewuste thread de eigen fouten kleine "mistakes" noemen. En ja, ik ben ervan overtuigd dat ik ook meer dan eens een fout schrijf op dit forum, maar ik sta ondertussen andere mensen niet belachelijk te maken. Getekend, Een teleurgestelde F1-fan. |
Quote:
Bluelite of moet ik zeggen Michel Deriemaeker (of hoe schrijf je jouw naam ook), wat ligt er op je lever? Voor de niet-ingewijden, Michel schrijft sinds kort over F1 op autosport.be onder de initialen MDE. Je doet er echt alles aan om mij zoveel mogelijk zwart te maken en zelfs leugens rond te strooien. Maar ik vraag me af waarom ... ik ken je niet eens. Is het je bedoeling ruzie te stoken tussen mezelf en Philippe en Hans van autosport.be? Is het rancune, afgunst of gewoon de typische betweterij? Op het forum van www.pitstop.tv is er inderdaad een topic "taalverkrachters" waarin taalverkrachtingen aan de kaak worden gesteld. En er is een tweede topic op het forum van www.pitstop.tv waar (tik)fouten kunnen gemeld worden. Dat topic is zowat de eindredactie van de site, waarvoor ik de forumleden dank. Om af te ronden een taaltip voor "bluelite": Quote:
;) |
Quote:
Oh ja, ik weet het, vorige keer -> de post van bluelite niet gezien, Mark post hier nog eens iets in, dan wel gezien en de datum niet gecheckt. 't was nu weer rustig geworden in de bluelite vs. PB story. :rolleyes: Ik zou graag hebben dat het zo blijft heren, en beste Peter, overdrijven met links naar je eigen site siert je niet echt. ;) |
Quote:
:) |
Overigens, Huudo, als je op je forum een topic start onder de welluidende titel "onzin, fouten en blunders op het (autosport)net, de verzameling", dan moet je er rekening mee houden dat personen, teams of websites, die hier op de korrel worden genomen, met een reactie komen of zich komen verdedigen.
Quote:
Wij, en dan neem ik even het woord in naam van wie hier soms wordt aangepakt, wij hebben geen problemen met ongezouten meningen, zolang we zelf dan een even ongezouten mening mogen komen verkondigen. In het licht van deze discussie vond ik de opmerkingen rond de onderhoudswerken op het circuit van Zolder hoogst interessant. Er werd bij het begin van de werken nogal wat onzin verkocht, vooral uit onwetendheid. Pas nadat de groep op uitnodiging en onder begeleiding van Zolder de werken was gaan bekijken, viel bij de meesten de euro. Pas toen konden ze een juist oordeel vellen, omdat ze beter de situatie konden inschatten. ;) |
Quote:
|
Quote:
De "on"-houding is ook weinig productief, denk ik, in het gewone, dagdagelijkse leven: in je relatie, op het werk, ... Is eigenlijk makkelijk, hoor. Gewoon 2 of 3 keer nadenken vooraleer je iemand gaat aanvallen. :) PS. kleine correctie: "van jouw" moet zijn "van jou" ... ;) |
Quote:
Maar betekent dit dat je enkel iets mag posten als je het verhaal van naaldje tot draadje kent en je geen enkel detail over het hoofd ziet? In de media ongetwijfeld, maar op een forum van en voor amateurs is dat onzin. Dit forum is er voor iedereen. Hoewel het intiëel de bedoeling was dat enkele autosportliefhebbers een eigen forum zouden oprichten waarin ze met elkaar van gedachten konden wisselen, zijn ook de profs en andere insiders meer dan welkom. Waarheen en hoe snel zo'n forum groeit of zelfs terug inkrimpt kan niemand voorspellen, maar ik verzeker je dat we 4 jaar geleden, toen we dit forum oprichtten, niet hadden kunnen vermoeden dat we vandaag zelfs nog maar zouden bestaan. Tussen haakjes, als ik zeg dat deze deontologie wél zou moeten gevolgd worden door de media, is dat puur de theorie. De praktijk is zeer dikwijls anders. Ik had gisteren nog de eer om een dag met Kurt Ahrens te praten over zijn actieve racecarriëre bij Porsche in 1969 en 1970, en wat de journalisten soms schrijven is gewoonweg niet te geloven als je de "true story" hoort. Maar dat geheel terzijde. Wil dit betoog nu een lans breken voor iedere poster die ongestraft en zonder enige terughoudendheid mag schrijven en zijn gal spuwen over wie hij ook maar wil viseren? Zeer zeker ook niet. Daarom zijn we met een team van admins en moderatoren, en we trachten hierin zo goed als mogelijk iedereen binnen de grenzen van het fatsoen te houden. Maar beste Peter, besef dan ook dat wij allemaal onbezoldigde amateurs zijn die dit in onze vrije tijd doen, (dikwijls tot grote ergernis van moeder de vrouw) zodat niet elke moderator alle posts kan lezen in elk subforum, waardoor er nogal eens iets kan tussendoor sluipen wat eigenlijk zou moeten gemodereerd worden. Als iemand zich dus geviseerd voelt, omdat iemand anders een rechtstreekse aanval gelanceerd heeft die blijkbaar gedoogd wordt door het Paddock team, is dat niet noodzakelijk zo. Ik vind persoonlijk dat de vete tussen Bluelite en jou over de schreef gaat en dat je er best aan zou doen om eens persoonlijk contact op te nemen met Bluelite (of omgekeerd). Face to face worden zulke zaken toch veel gemakkelijker en efficiënter uitgepraat dan op een forum. Deze post is dan ook een oproep gericht tot Bluelite en Peter om op te houden met elkaar te bombarderen (en wie nu begonnen is doet er op dit moment echt niet meer toe) en elkaar eens "in real life" te ontmoeten om misschien elkaars standpunt eens wat nader toe te lichten, zodat ook jullie euro valt, en je wat meer insider wordt over elkaars situatie zodat je ook een juist oordeel kan vellen, omdat je beter de situatie kan inschatten... |
Sennake, ik had niet de bedoeling om dit forum of mijn forum of wiens forum dan ook te viseren. Persoonlijk (en ik spreek niet als journalist), persoonlijk vind ik het toch altijd beter om altijd eerst even na te denken vooraleer je over iets een mening gaat formuleren. Meer is het niet. Je weet wel, de BZN-leuze: "bezin eer je begint".
En wat die "vete" betreft met Michel Deriemaeker (sorry als ik het verkeerd spel). Het lijkt me dat er weinig gereageerd wordt, als die kerel mij aanvalt. Maar zodra ik repliceer op zijn zwartmakerij jegens mijn persoon, dan vindt men plots dat er over de schreef wordt gegaan en dat ik dingen met hem zou moeten gaan uitpraten. Wel, daar ga ik niet in mee. De eerstvolgende keer dat Deriemaeker mij weer komt pakken, mag je hier een reactie van mij verwachten. Het spijt me, ik laat veel over mijn rug gaan, maar van die kerel niet. Tot hij ophoudt ... En da's mijn goed recht. |
Quote:
In andere berichten op dit forum kan ik ook geen persoonlijke aanval op jouw adres ontdekken. Mocht wij, moderatoren en admins, iets gemist hebben........gebruik dan daarvoor de functie "report this post". Dan komt het automatisch bij ons terecht. Als collega-forum uitbater zul je die functie wel kennen ;) Wat betreft de oorsprong van deze thread. In de afgelopen 3 jaar hebben we heel wat nieuwssites zien onstaan. In deze wildgroei is af en toe een amateur te ontdekken die goed bezig is. Echter de hoeveelheid brandhout is niet te tellen. Massa's mensen die denken dat het klakkeloos publiceren van persberichten een vorm van nieuwsverschaffing is. Helaas moet ik constateren dat enkele echte ;) sites zich ook steeds meer schuldig maken aan de heersende "quote-cultuur". De inleiding en afsluiting tikken ze dan nog zelf in. Als echte liefhebber heb ik daar geen behoefte aan. Ik lees graag de echte "waarheid" en niet een gekleurde vorm daarvan door de ogen van een coureur, organisator,team of sponsor. We mogen dergelijke zaken toch wereldkundig maken? |
Quote:
Wat er ook van zei en in ieder geval: als ik één van beide nog op enige welke aanval dan ook betrap hier op het forum, dan gaat gewoon het slot op die account. Dit geldt zowel voor de aanvaller als voor de riposteerder. Da's duidelijk denk ik. ;) ps. reageren na een maand, noem ik gewoon natrappen. |
Dit bericht is gericht aan Peter en Mark (ik ga mijn best doen om taalkundig correct te schrijven)
Eerst en vooral weet ik niet wie bluelite is. Als het gaat om Michel Deraemaeker (die voor ons o.a. F1 verslaggeving doet), dan wil ik klaar en duidelijk stellen dat Michel in eigen naam handelt, en niet in naam van autosport.be. Ik heb hem hierover niet gesproken, en ben dat ook niet van plan. In verband met de algemene opmerkingen in deze thread omtrent het ongewijzigd overnemen van persberichten moet ik toch het één en ander kwijt. We leven in een zeer klein landje wat autosport betreft, en het is simpelweg niet rendabel om voor bepaalde disciplines uit de nationale autosport zelf aan objectieve nieuwsgaring te doen. Echter, als een persbericht gepubliceerd wordt, vind ik persoonlijk dat dit duidelijk moet vermeld worden in het artikel (ik weet dat het niet altijd gebeurt). Verder ben ik van mening dat vele gerenommeerde sites (zoals bvb autosport.com) het grootste deel van hun informatie halen uit persberichten van de teams/rijders zelf. Dit is mij het meest opgevallen na een trip naar Valencia voor de officiële voorstelling van het BMW Sauber F1 team. Dezelfde avond en 's anderendaags stond het op autosport.com vol met "nieuwsitems" die leken op objectief vergaard materiaal, maar eigenlijk ging het telkens om informatie die in de persdossiers en de officiële (collectieve) interviews publiek werd gemaakt. Ik kan mij voorstellen dat 90% van de inhoud op het gros van de "echte" sites onder deze noemer valt. Het grote verschil met de kleine sites is dat de kleinere sites niet de mankracht (lees: budgetten) hebben om de persberichten in stukjes te knippen en te laten lijken op echt nieuws. De Belgische (en vele internationale) schrijvende autosportpers leeft letterlijk van de hun toegezonden persberichten, al zullen er velen zijn die dit ontkennen. Philippe Leybaert |
Quote:
Hopelijk doormiddel van onze berichten is er wel iets duidelijker geworden. Groet, Tim Biesbrouck |
Quote:
@autosport.be Ik weet niet of Bluelite dezelfde persoon is als M.D. op dit forum. Dat mag de desbetreffende persoon zelf kenbaar maken. Persberichten online rechtsreeks online zwieren? Dat kan, maar dan wil ik dat als lezer wel weten. Helaas kom ik bij autosport.be op dat gebied weleens een foutje tegen ;) Uiteraard zal een autosport.com een groot gedeelte halen uit de aangeleverde berichten. Wat dat betreft vind ik de site maar een slap aftreksel van het blad. Buiten de F1 zijn de meeste berichten ergens anders 24 uur eerder te vinden. In de kleine Nederlandstalige autosportmarkt zullen er niet veel sites zijn die van hun site kunnen leven. Als er al eentje is ;) Gecombineerde sites zoals autosport.nl of pitstop is een ander verhaal. Wat betreft autosport.be, die staan voor mij persoonlijk nog aan de goede kant van de lijn. Er staan tenminste zelfgeschreven stukjes op............en belachelijke columns vinden we gelukkig niet terug op jullie site. |
Quote:
Nihil nove sub sole, ofte niks nieuws onder de zon dus. ;) |
'k zal er maar van tussen blijven zeker!! :)
man, man, man... nie te doen!!! die profs toch. |
Quote:
In een vorige repliek zei ik al dat ik veel over mijn rug laat gaan. Ik ben op mijn 42ste al voor het leven getekend. :) Maar op een zeeeer kleine minderheid reageer ik. Die kerel onderneemt een kruistocht tegen mij, en niet alleen op dit forum heb ik nu afgelopen weekend vastgesteld. En ik schiet terug, even scherp als het moet. Meer is het niet. En kort een reactie op de huidige auto(sport)-journalistiek. Een kritische benadering van autosport valt niet goed, noch bij de onderwerpen van kritiek, noch bij de lezer die dat duidelijk niet gewoon is. De lezer/surfer is het blijkbaar zo gewoon geworden vlotte PR-praat geserveerd te krijgen, dat elk afwijkend artikel, zijnde kritisch, als vervelend wordt ervaren. Kritisch wordt gezien als "niet-objectief" en dan krijg je snel het verwijt (tot dreig- en haatmails toe) dat je de autosport kapot wil maken. Autosportliefhebbers houden niet van een kritische houding, tenzij het om kritiek gaat op een rijder/team, van wie ze niet meteen fan zijn. Dan mag het volgas. :) |
Quote:
Aan beide heren scherpschutters, niet komen janken als jullie account op slot zou gaan indien één van jullie beide weer eens trigger-happy is. Ik weet ondertussen wel wie ik in het oog dien te houden, maar voor de volledigheid zijn jullie beiden bij deze een laatste keer gewaarschuwd. Vetes, kruistochten en andere schietpartijen, waar je maar wil, maar NIET op DePaddock. Meer is het niet. ;) |
Quote:
;) En zo leren we DePaddock ook eens op een andere manier kennen. Iemand de mond proberen te snoeren omdat hij opkomt voor zijn rechten, zijnde zich verdedigen tegen kritiek. Moet kunnen, het is jullie recht om je forum zo te modereren. :) |
Quote:
Geef dan eens aan waar de genoemde persoon volgens jou in de fout gaat in deze thread of ergens anders op dit forum jegens de persoon Baert. Die vraag heb ik je gisteren ook gesteld maar helaas geen antwoord gekregen. Als het voorgaande bericht van Paddocker Baert lees krijg ik de indruk dat de vijandigheden ergens anders plaats hebben gevonden. Waar? Geen idee. |
Quote:
Ik snoer niemand de mond. Dat weet u maar al te goed. Ik haal er een voorbeeldje bij. Nog een keer, ik snoer niemand de mond, en zeker de jouwe niet. Ik zeg alleen dat we niet zullen toelaten die jullie hier op elkaar gaan schieten. Als bluelite begint en ik merk het vooraleer dat jij gereageerd hebt, gaat zijn account dicht. Riposteer jij dan daar ook nog eens op, dan gaat die van jou ook dicht. Dit is een discussieforum, geen plaats waar wat dan ook, om welke reden dan ook uitgevochten wordt. Dat hebben we in het verleden niet toegelaten en zullen dat nu ook niet doen. ;) En over het modereren van een forum hebben we van niemand een lesje te krijgen, zeker van u niet, laten we daar niet naartoe gaan want daar gaat het niet over. :) |
Quote:
In Uw opmerkingen zit volgens mij een hoop frustraties, valt de opkomst tegen of is het algemene crisis?:( |
Quote:
Tussen het gekrakeel door vertelt Peter toch nog zinnige praat. Blijkbaar zijn we zover gekomen dat bijna iedereen, ook zelfs doorwinterde insiders, alle PR- en marketingbullshit klakkeloos slikt. Iemand die al eens een kritische bemerking durft te maken, wordt onmiddellijk afgeschoten als een zeveraar en krijgt het verwijt dat hij de autosport kapot maakt. In dit verband raad ik iedereen aan de thread "Speculaties m.b.t. GLPK, Belcar 2006" nog eens door te lezen. |
Quote:
Hoe vaak worden daar wel niet bepaalde verhalen kritisch bekeken? Achteraf blijkt meestal dat die lieve persverantwoordelijke van de president, premier of regering destijds een loopje heeft genomen met de waarheid. De waarheid blijkt achteraf meestal toch iets minder fris te zijn. Waarom zouden we dan in de autosport alles voor zoete koek moeten slikken? Dat wereldje is nu eenmaal ook niet rozegeur en maneschijn ;) Zaken waar je wel iets van afweet maar je het niet kunt aantonen hou je natuurlijk voor jezelf. Echter als op diverse plaatsen "bewijzen" te vinden zijn, waarom zouden wij liefhebbers daar niet over mogen babbelen op deze online-stamkroeg? De waarheid is nooit negatief, alleen af en toe iets minder fris ;) |
Na de reacties van de moderatoren - ruim een maand geleden - had ik besloten om Peter daar persoonlijk (dmv een PB) op aan te spreken. Blijkbaar vond Peter het dan toch interessanter, avontuurlijker,... om zowel via het forum als via een PB te antwoorden op mijn berichtje.
Ik ben in mijn PB aan Peter zeer oprecht geweest met wat ik over de situatie (reeds eerder hier beschreven) denk en heb zelf NIET eenmaal een slag onder de gordel gegeven. De kritiek die ik openlijk geef is trouwens niet eens zo scherp, dus wat is dan het probleem Peter? Welke leugens strooi ik rond? Waar stook ik ruzie? Wanneer en waar wil ik het beter weten? Dat zal jij me moeten vertellen Peter! Zou je het aandurven door me persoonlijk aan te spreken (mijn e-mailadres ken je wel)? Of toch maar via het forum? Nogmaals mijn excuses aan het adres van de moderatoren, omdat Peter Baert er niets beter op vond dan hier openlijk te reageren op mijn PB. Ik doe er alles aan om zulke situaties te vermijden en dan gebeurd dit. Jammer, maar helaas. |
Quote:
Iedereen heeft nu zijn zegje gehad, beide partijen hebben zich verontschuldigd aan het adres van de mods, dus deze thread gaat gewoon dicht. Wat echter niet wil zeggen dat de verwittigingen niet meer zouden gelden. :) |
All times are GMT +2. The time now is 20:17. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.